Er fremdeles på Atkins, og har nå gått ned 8 kilo siden august.
Veier nå ca 61 kg og er vel egentlig ganske fornøyd med det, et par kilo til kan jeg vel saktens gå ned, men det er greit nok som det er og.
Er fremdeles VELDIG usikker på dette med kolesterol, irriterende at det er så enorm distanse mellom meningene om dette.
Kom over denne:
http://www.kursagenten.no/artikkel/359/Kolesterol-og-fett-Er-det-farlig-419.aspx
som virker som en bra oppsummering, basert på mye jeg har lest i denne tråden, men det er jo det at det er så stor uenighet da...
Tok en kolesteroltest for et par uker siden, men har ennå ikke våget å ringe og spørre etter resultatet... sist var jeg oppe i 10, hvor 8 var LDL. Da hadde jeg gått på Atkins omtrent en måned..
Den dyre testen det er snakk om som man kan ta for å skille store og små LDL-prtikler, er det noen som vet hva den heter og hva den koster? (har vel spurt før, men vet ikke om noen har svart)
Må man i så fall betale alt selv? Det koster tross alt en del å gå på Lipitor også, for staten, så kan de komme unna med en test som viser det det er unødvendig, er det vel verdt det.
Det står jo også i den linken jeg la ved at verdien av triglyseridnivået viser "det man trenger å vite", så siden jeg har bra nivå på dette, er det ikke så farlig med høyt LDL kan man jo tolke dette som?
"Hvilken type LDL-kolesterol en har, kan måles i en dyr og avansert blodprøve. Denne er ofte overflødig, da verdiene av triglyseridene (nøytralfett) forteller det man trenger å vite. Hvis man har et lavt triglyseridnivå, kan man med stor sikkerhet anta at man har den ufarlige typen LDL-kolesterol, og vise versa. Dette vil si at høye LDL-tall ikke nødvendigvis er dårlig nytt. "
Har stort sett klart å holde meg unna karbohydrater i julen, men har spist en del hjemmelaget marsipan da, som tross alt inneholder mest mandler, men også melis. En pepperkake, poteter til pinnekjøttet, fenalåret og svineribben... og sjokoladepudding.. Såpass må man vel unne seg i julen, men strengt tatt savner jeg ikke noe.