Bare på bilde, dessverre. Men SR-71 har jeg hatt gleden av å både se og høre ta av for full maskin og det var helt rått.Har du sett horna til Sluket?0
Evenes hade faktiskt QNH på 1046,7 mandag kväll och kan mycket väl ha gått högre utan att jag vet det. Jag har min arbetsplats på B738.
Ja da, har Nord-Norge utcheck.Evenes hade faktiskt QNH på 1046,7 mandag kväll och kan mycket väl ha gått högre utan att jag vet det. Jag har min arbetsplats på B738.
Aha, 800 serien. Ja da kan det jo være to ulike selskap. Enten "Kjos Airlines" eller "Svensk Alt Sammen".
Flyr du på Nord Norge er det slett ikke umulig at vi har snakket sammen.
Ja da, har Nord-Norge utcheck.Evenes hade faktiskt QNH på 1046,7 mandag kväll och kan mycket väl ha gått högre utan att jag vet det. Jag har min arbetsplats på B738.
Aha, 800 serien. Ja da kan det jo være to ulike selskap. Enten "Kjos Airlines" eller "Svensk Alt Sammen".
ATC, handling eller på bakken?
Då är chansen stor!Ja da, har Nord-Norge utcheck.Evenes hade faktiskt QNH på 1046,7 mandag kväll och kan mycket väl ha gått högre utan att jag vet det. Jag har min arbetsplats på B738.
ATC, handling eller på bakken?
KKNTWR
Hvis det er "lurium" i dekka er det faktisk nitrogen!Sikkert masse helium i dekka
Et gromt stykke fly.Er det et fly som fortjener å være i denne tråden så er det F-4 Phantom.
Jeg husket godt at dette var det første flyet jeg bygde i plast.
Vis vedlegget 407049
Hadde gleden av å jobbe på Værnes da vi hadde en skvadron slike på besøk.Er det et fly som fortjener å være i denne tråden så er det F-4 Phantom.
Jeg husket godt at dette var det første flyet jeg bygde i plast.
Vis vedlegget 407049
The XP-82 was to be powered by two Packard-built Rolls-Royce V-1650 Merlin engines. Initially, the left engine was a V-1650-23 with a gear reduction box to allow the left propeller to turn opposite to the right propeller, which was driven by the more conventional V-1650-25. In this arrangement both propellers would turn upward as they approached the center wing, which in theory would have allowed better single-engine control. This proved not to be the case when the aircraft refused to become airborne during its first flight attempt. After a month of work North American engineers finally discovered that rotating the propellers to meet in the center on their upward turn created sufficient drag to cancel out all lift from the center wing section, one quarter of the aircraft's total wing surface area. The engines and propellers were then exchanged, with their rotation meeting on the downward turn, and the problem was fully solved.
Veldig vakkert x 2