Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Bob er ikke nådig da. I dont like anything in here. Hadde jeg kommet til det rommet er jeg redd jeg hadde svimet av, med tunga ut av kjeften. Audeze gjør det bra, hd800 gjør det bra. Sånn overall med de forskjellige folka. Enig i at lcd 3 frister litt nå! Den hodetelefonen som frista mest i starten HE-1000 er fortsatt i radaren..Men all lovprisingen har latt vente på seg.
    Blir aldri nok Tauruspreik!

Sist redigert:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Men Bob Katz er vel vant med noen hinsides dyre saker, så det er kanskje ikke så rart?
    Og på en annen side så har både Bob & Tyll rett i at alle hodetelefonene har en eller annen "feil".
    LCD-3F har litt får lite luft, HE-6? Vel jeg har ikke hørt dem i optimal tilstand enda, men ut fra Mjolnir mangler den lydbilde til LCD-3F, men har litt tightere bass & spiller litt luftigere.

Så må det jo nevnes at jeg kan hente mer ut av LCD-3F også med ny forsterker. Fan for en dyr hobby...

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Alle har feil på en eller annen måte ja. Så selger du Lcd? Eller beholder du dem? Er vel en grunn til at vi har mange hodetelefoner.

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Men med alt så er det jo veldig opp til hver enkel hva man liker og ikke liker, men Bob's "I don't like anything here" e vel litt å dra det litt langt ;) mange lovpriser He-1000 og SR-009 er jo også nevnt som noe av det aller beste som finnes der ute, men til syvende og sist er det jo en selv som avgjør hva som passer akkurat til en selv, vært spennende å høre hva de mente om Pioneer sin Se-Master 1 sammen med de testede hodetelefonene..! :)

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja! Det hadde vært noe. Tror Tyll vil krype ut av sitt gode skinn når han hører dem! Men jeg vet jo aldri! Derfor tester er spennende!!. Jeg vet hva jeg selv liker og da skal ikke slikt bety noe, men det gjør det. Stereo + har testet dem vet jeg og jeg venter på den.

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Alle har feil på en eller annen måte ja. Så selger du Lcd? Eller beholder du dem? Er vel en grunn til at vi har mange hodetelefoner.
    Beholder dem til jeg får får testet He-6 med skikkelig forsterker.
    Har som nevnt audeze pads og ny kabel på vei til dem.
    Men Audeze er litt sånn hodetelefoner man kanskje kommer til å savne. Selvom jeg benytter he-6 mest.

Hifiman he1000 er får de gamle! (Ja jeg har hørt de) he6 er for oss yngre karer som liker trøkk! Og forhåpentligvis får jeg snart oppleve deres dynamikk og viseralitet :D

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Muligens HE-1000 er for meg da! hahaha Skal hvertfall høre dem når jeg får sjans!

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9
    Muligens HE-1000 er for meg da! hahaha Skal hvertfall høre dem når jeg får sjans!
    Ser på Inner Fidelity Big Sound at Roy Romaz som gjeste besøker Tyll, at han syntes Hifiman He-1000 er den beste, har ikke spilt av video snutten grunnet nå "gremlins" i pc'n min men ser hans 1 til 4 liste står skrevet, så som alltid er det matching av utstyr og ikke minst personlig smak som avgjør endel, så kanskje som du skriver Erlendb at denne He-1000 er noe for deg ;) vært ok å fått testet den selv, men ikke så mange som har denne for demo her oppe i barte hovedstaden..! :cool:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Skal ta en lytt til HE-1000 igjen når jeg skal til Oslo i helgen.
    Noe jeg syntes er litt vittig er at noen mener bassen ikke henger med på HE-1000. De låter veldig raskt, men bassen henger etter.
    Kan bekrefte at dem låter meg hurtige.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    De låter meget hurtige, men bassen henger etter? Flott om du tar en lytting til Absolut! Ingen som har den til demo, eller salg for den saks skyld her i Stavanger-regionen. Ser den har steget til 32 lapper. Begynner å skikkelig dyrt. Den skal være utrolig god for å forsvare prisen vs HD800 og T1. Selvfølgelig også Master 1 som er 12k under i pris. For he-1000 får du kjøpt brukt Sr-009 inkl amp. Eller en brukt Abyss? Aldri sett noen til salgs da.

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9
    Synes selv også at de begynner å bli stive i pris (He-1000) man får mange andre knall gode Hodetelefoner, man må også legge til en ok forsterker også, hvis man ikke da eier en fra før da, så det begynner å bli endel å gå ut med, men alt koster og ingenting er vel for dyrt så lenge man har pengene..! ;)

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Mulig jeg husker feil...
    Det var hvertfalt noe med HE-1000 sin bass og transienter som gjorde at den ikke hang med i visse frekvenser.
    Men det var jo bare en kær på Head-Fi som mente dette.

Nå har jo prisen på HE-1000 faktisk blitt økt. Kunne få introduksjons tilbud på 27k. Kunne og bytte mine LCD-3F + mellomlegg på 11k, noe jeg vurderte sterkt å gjøre, da jeg syntes det er ganske bra tilbud, får å si det mildt. Men så ble jeg som nevnt tidligere, ikke solgt.

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Problemet sist var at dem ikke hadde noe så jeg kunne koble til Tidal.
    Så da ble det typisk gørrkjedelig å trist hifi musikk. Patricia Barber osv.

LarsHP

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Antall liker
    63
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Ja, det er viktig å lytte til musikk og innspillinger man kjenner, ellers blir det bare ukjente faktorer som sammenliknes og kanksje til og med irrelevante musikksjangrer.

Jeg bruker å ta med egen musikk på min HM901s (tidligere HM901 eller HM801) pluss gjerne hodetelefonforsterker (før Burson Soloist, nå Atrox V2) og ikke minst min HE-6. Da blir det lettere å vite hva det er man hører. Det krever en liten ryggsekk eller noe, men det gjør jobben enklere, når man lytter.

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9
    Enig der, mange lytter på produkter med musikk som man enten ikke kjenner så mye eller musikk sjanger man overhodet ikke hører på, så man bør absolutt ha med seg musikk man kjenner, men det virker som mange på en måte "skjemmes" av musikken man selv liker og heller sitter der å lytter til musikk som man nesten føler en får utslett av..! ;)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.068
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Generelt håpløst å lytte til htlf hos forhandlere - spesielt åpne modeller. Heldigvis finnes de som har forstått (eks Audio Norge) at eget lytterom er en nødvendighet.

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9
    Generelt håpløst å lytte til htlf hos forhandlere - spesielt åpne modeller. Heldigvis finnes de som har forstått (eks Audio Norge) at eget lytterom er en nødvendighet.
    Men det fine er at de ikke nå gjemmer bort hodetelefonene, blitt mere "stuerent" men ser fortsatt at enkelte kaller hodetelefoner for ekstra eller tilleggs utstyr, men har blitt bedre, men masse rom for forbedring..! :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Og vi venter og vi venter og vi venter. Håper SE Master-1-mannen hos Pioneer ikke har vært forkjølet eller slikt i det siste.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Men det fine er at de ikke nå gjemmer bort hodetelefonene, blitt mere "stuerent" men ser fortsatt at enkelte kaller hodetelefoner for ekstra eller tilleggs utstyr, men har blitt bedre, men masse rom for forbedring..! :)
    Erenåsånøyehvaremkallere. Vi som liker slikt dediserer plass til det uansett :)

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Har snakket med en forhandler som kan selge en Audio GD Master 3 med litt lavere gain enn standard, fra 30 - 25dB.
    Men da trenger jeg en preamp eller dac med preamp. Dette har jeg ikke peiling på overhodet. Hva anbefales her? Preamp eller fungerer DAC med pre bra nok?
    Har blitt tilbudt en Essence HDACC, som er en DAC med preamp, men igjen, jeg har ikke peiling overhodet...

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Har snakket med en forhandler som kan selge en Audio GD Master 3 med litt lavere gain enn standard, fra 30 - 25dB.
    Men da trenger jeg en preamp eller dac med preamp. Dette har jeg ikke peiling på overhodet. Hva anbefales her? Preamp eller fungerer DAC med pre bra nok?
    Har blitt tilbudt en Essence HDACC, som er en DAC med preamp, men igjen, jeg har ikke peiling overhodet...
    hvorfor da ikke satse på en"alt-i-ett" boks som faktisk slår "alt" annet. Pioneer U-05 har alt du trenger, sannsynligvis litt ekstra. Veldig greit å kunne ha alle de hodetelefoner man liker best tilkoblet samme amp samtidig. Og hvis du ønsker 1 eller 2 par aktive høytalere tilkoblet på pre utganger i tillegg.

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke Pioneer egner seg bra med Hifiman HE-6.
    Det er HE6/U05 kombinasjon jeg liker absolutt best og bruker 90% av lyttetid. Har for tiden også HD650 og HD600 tilkoblet Pioneer samtidig. Liker HD600 bedre enn HD800, så solgte derfor HD800. HD650 kom til sin rett først når jeg fikk U05 synes jeg. Med HE6 spiller jeg typisk med volumhjul ca kl 10, kanskje kl 11, høyere kan ikke jeg gå vanligvis. Gainswitch i high med HE6. En annen fin detalj for meg med U05 er at jeg kan avspille hi-res direkte fra min iPhone i høyeste oppløsning opptil 384kHz. Har en del DXD 24/352,8 masterfiler fra 2L, og det fungerer 100% stabilt fra iPhone 6+. Bruker Onkyo HF player app.

Anbefaler deg å teste U05.

Sist redigert:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Mala anbefalte Master 3 + NFB 27 eller NFB 28. Hva tror dere? Nå ble det plutselig veldig heftig føler jeg.
    NFB28 er jo bra får da kan jeg benytte andre hodetelefoner også.

U05? Sånn kjapp titt er jeg litt skeptisk, da mange anbefaler klasse A forsterker :p

iMystic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil uansett anbefale å vurdere ut fra egen lytting med de aktuelle hodetelefoner. Men er man retro orientert og mener alt annet enn vinyl er " noe styggedom satan har skapt", da styrer man unna alt digitalt. Signalet på utgangen er uansett analogt, og teknisk/teoretisk har det potensial til å låte fantastisk!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Og vi venter og vi venter og vi venter. Håper SE Master-1-mannen hos Pioneer ikke har vært forkjølet eller slikt i det siste.
    Noen som begynner å bli utålmodig..! ;) "litt" forståelig, eller kanskje "mye" :)
    Fikk mail i dag fra Pioneer som forteller at levering blir 2016. Deretter ringer Soundgarden og forteller at de likevel får 2 sett i år. Heldigvis står mitt navn øverst på lista og "lovet" levering er i september......... Godt ikke renta er høyere siden de ble betalt 10. juli. Jeg er tålmodig, jeg ER tålmodig, JEG ER tålmodig etc

LarsHP

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Antall liker
    63
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Mala anbefalte Master 3 + NFB 27 eller NFB 28. Hva tror dere? Nå ble det plutselig veldig heftig føler jeg.

U05? Sånn kjapp titt er jeg litt skeptisk, da mange anbefaler klasse A forsterker :p
    Jeg må si meg enig med skepsis til den Pioneer U-05 sammen med HE-6.
    Ikke at HE-6 skal ha tosifrede watt i 50 Ohm, men Pioneer'ens 180mW pr. kanal i 32 Ohm høres definitivt ut som alt for lite.

At en Master 3 er overkill i forhold til watt er definitivt tilfellet, men det er ikke altid det som gjør forskellen (at den mest effektfulle høres best ut). Et alternativ er å gå for en First Watt B1 mellom din DAC og Master 3. Det er en regulær single ended forforsterker uten fjernbetjening, uten gain og med separat volumkontroll for H og V kanal.

LarsHP

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Antall liker
    63
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Noen som begynner å bli utålmodig..! ;) "litt" forståelig, eller kanskje "mye" :)
    Fikk mail i dag fra Pioneer som forteller at levering blir 2016. Deretter ringer Soundgarden og forteller at de likevel får 2 sett i år. Heldigvis står mitt navn øverst på lista og "lovet" levering er i september......... Godt ikke renta er høyere siden de ble betalt 10. juli. Jeg er tålmodig, jeg ER tålmodig, JEG ER tålmodig etc
    Tålmodig? Du lyger dårlig! :p :cool:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7

Ikke at HE-6 skal ha tosifrede watt i 50 Ohm, men Pioneer'ens 180mW pr. kanal i 32 Ohm høres definitivt ut som alt for lite.

At en Master 3 er overkill i forhold til watt er definitivt tilfellet, men det er ikke altid det som gjør forskellen (at den mest effektfulle høres best ut). Et alternativ er å gå for en First Watt B1 mellom din DAC og Master 3. Det er en regulær single ended forforsterker uten fjernbetjening, uten gain og med separat volumkontroll for H og V kanal.
    Men Audio GD er billig! Jeg kjøper den ikke ny visst jeg velger den. Kan få en First Watt M2 til 1700USD + 25% da. First Watt M2 er visst den snilleste First Watten. F3 er den lyseste, F1J er litt lysere enn M2 med litt mer av alt.
    Ellers er det jo også en DIY bygd First Watt Aleph J på brukten, men venter på svar fra First Watt eksperten. :p

På en annen side kan jeg og kjøpe Master 10. Like dyrt som å kjøpe Master 3 + NFB 28...

Nei uff... dette var ikke lett... eller billig

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9
    Ja de som venter... etc etc..! Selv om disse sikkert er håndlaget så virker det som om Pioneer har bommet litt på interessen på disse, men det er vel mere som et "luksus" problem det, venter selv dog ikke på Pioneer, men tålmodighet her også..! :)

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22

Men Audio GD er billig! Jeg kjøper den ikke ny visst jeg velger den. Kan få en First Watt M2 til 1700USD + 25% da. First Watt M2 er visst den snilleste First Watten. F3 er den lyseste, F1J er litt lysere enn M2 med litt mer av alt.
    Ellers er det jo også en DIY bygd First Watt Aleph J på brukten, men venter på svar fra First Watt eksperten. :p

På en annen side kan jeg og kjøpe Master 10. Like dyrt som å kjøpe Master 3 + NFB 28...

Nei uff... dette var ikke lett... eller billig
    Fw m2 er som en laid back pass xa30.5. Helt fantastisk mao IMO imho etc. Romantisk lyd. Det nærmeste man kommer set forsterker uten rør. Dog : ikke stille. Noe sus i høyttalere m følsomhet 93db. F3 er IKKE lyst klingende. Relativt nøytral, trenger godt med tid før den er gjennomvarm og åpner seg. Dog er den 100% blikk stille. Ikke antydning til sus i høyttaler elementer.

Skal man ha klinisk nøytral forsterker fra First watt, så tenker jeg mer på f4.

Eid xa30.5, m2 og f3.
    M2 savnes. Dog kostet oppgradering det hvite ut av øya.. Kun derfor jeg solgte den.
    A

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.395
    Torget vurderinger
    12
    Ja de som venter... etc etc..! Selv om disse sikkert er håndlaget så virker det som om Pioneer har bommet litt på interessen på disse, men det er vel mere som et "luksus" problem det, venter selv dog ikke på Pioneer, men tålmodighet her også..! :)
    Pioneer lager 4 sett pr dag og interessen fra spesielt norden har vært langt større enn ventet.

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Interessant. Head-fi & Reno Hifi mener F3 har en lys klang. Men dette er med hodetelefoner. 83dB følsomhet.

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Interessant. Head-fi & Reno Hifi mener F3 har en lys klang. Men dette er med hodetelefoner. 83dB følsomhet.
    Med andre ord.. Hehe. Du burde sjekke ut Tronds SIT lords.
    Kan ikke motsi Reno. Aldri prøvd f3 som head amp.

A

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Trondmeg. Sjekk signatur. Har begge SIT forsterkerne.
    SIT lords. Koblet du ikke den. ? . .. Shame om you.

A

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn