Mala anbefalte Master 3 + NFB 27 eller NFB 28. Hva tror dere? Nå ble det plutselig veldig heftig føler jeg.
NFB28 er jo bra får da kan jeg benytte andre hodetelefoner også.
U05? Sånn kjapp titt er jeg litt skeptisk, da mange anbefaler klasse A forsterker
Jeg må si meg enig med skepsis til den Pioneer U-05 sammen med HE-6.
Ikke at HE-6 skal ha tosifrede watt i 50 Ohm, men Pioneer'ens 180mW pr. kanal i 32 Ohm høres definitivt ut som alt for lite.
At en Master 3 er overkill i forhold til watt er definitivt tilfellet, men det er ikke altid det som gjør forskellen (at den mest effektfulle høres best ut). Et alternativ er å gå for en First Watt B1 mellom din DAC og Master 3. Det er en regulær single ended forforsterker uten fjernbetjening, uten gain og med separat volumkontroll for H og V kanal.
Men Audio GD er billig! Jeg kjøper den ikke ny visst jeg velger den. Kan få en First Watt M2 til 1700USD + 25% da. First Watt M2 er visst den snilleste First Watten. F3 er den lyseste, F1J er litt lysere enn M2 med litt mer av alt.
Ellers er det jo også en DIY bygd First Watt Aleph J på brukten, men venter på svar fra First Watt eksperten.
På en annen side kan jeg og kjøpe Master 10. Like dyrt som å kjøpe Master 3 + NFB 28...
Nei uff... dette var ikke lett... eller billig