O
Ole I
Gjest
Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
Kenwood? Som i kjøkkenmaskiner?
Kenwood? Som i kjøkkenmaskiner?
Det er en kjent sak at store japanske selskaper ofte lager mye forskjellig fra tankskip via radioer til binders i samme selskap. Hitatchi lager bl.a. datamaskiner, harddisker, lydutstyr, elektroverktøy, gravemaskiner, tog, kjerne- og vannkraftverk, rulletrapper, osv., osv.Ole I skrev:Kenwood? Som i kjøkkenmaskiner?
Deep Purple skrev:Noen som haar bytta kabler på Sennheiser HD650?
Har kjøpt ny kabel,men får ikke i kontaktene,skal de virkelig være så trange?
Det var en bra link dette. Men det er vanskligere for oss som driver ned elektrostater. Hvor kan man skaffe din plugger til Stax, eller den rektangulære 5-pin til koss. Har prøvet og kontaktet apuresound om og lage converter kabel. Men får ikke noe svar ??? Skal prøve og lage noe selv tenker jegardilla skrev:Hva slags kabel? Jeg har kjøpt fra DHC (http://www.doublehelixcables.com)- ingen unødvendig tranghet der. DHC bruker Cardas-plugger tror jeg
nDeep Purple skrev:Noen som haar bytta kabler på Sennheiser HD650?
Har kjøpt ny kabel,men får ikke i kontaktene,skal de virkelig være så trange?
Har du tittet hos Elfa o.l.?Guit skrev:[...]
det er vanskligere for oss som driver ned elektrostater. Hvor kan man skaffe din plugger til Stax, eller den rektangulære 5-pin til koss. Har prøvet og kontaktet apuresound om og lage converter kabel. Men får ikke noe svar ??? Skal prøve og lage noe selv tenker jeg
VilhelmW skrev:Jeg er på leiting etter en skikkelig god hodetelefon til bærbare greier, og som egner seg til reiser, musikklytting på fly, ferier osv. Jeg jogger ikke, og bruker ikke øredingser på turer i friluft, ski, sykkel osv. Men bruk på offentlige steder, samt fly, tog, buss o.l., tilsier vel en høvelig lukka sak..eller??
Bør vel helst være sammenleggbar..? Og gjerne bedre enn Sennheiser HD555, som er mine pc- og reisehodetelefoner akkurat nå. I tillegg til de sedvanlige sammenbrettbare reise-Koss'ene til rundt kr. 300,-. De er egnet til digibøker og sånt, men ikke særlig å lytte til musikk med.
Forslag??
Jeg har som ovenskrevet hørt Senneheiser HD 25-1 II, men jeg har ikke hørt hverken beyerdynamic DT 1350 eller beyerdynamic T 50 p.VilhelmW skrev:Takk for tips, CDWMc... Disse må sjekkes ut, sammen med Beyerdynamic' sine "portable". Har du noen formening om hvordan disse er reint lydmessig?
CDWMcInSpots skrev:[...]
Se f.eks. InnerFidelitys:
[...]
Tillegg:http://www.head-fi.org/t/600884/audeze-lcd-2-design-update
post #1 of 25 3/13/12 at 6:41pm Thread Starter keithc
Hi all,
I've been waiting for my LCD-2s to arrive since placing an order in early February, and just got this update from my excellent dealer today -- I haven't seen this posted on a brief search, so perhaps it might be of interest to some of you:
------ Copy from forwarded email from dealer -------
Hello Audez'e Dealer Network,
Our sincerest apologies for the long delay and lack of updates from Audeze. Over the course of the past few months weve relocated to combine manufacturing processes and have had to deal with shortages of certain headphone components.
Our current wood rings, made out of Caribbean Rosewood, have resulted in long delays as the certified wood is quite frequently in short supply. As such, weve decided to modify production of the LCD2 to allow us to be better able to fill orders. We have opted to change our standard LCD2 product to now also include a new variation - darkly stained bamboo composite. This newly designed wood ring is stronger, lighter, looks gorgeous and is a quickly renewable (green) resource.
Furthermore, we have found the structural integrity of our wood ring design to come under undue stress, which has resulted in a small percentage of wood rings to split. To eliminate this issue, we are adopting the metal connector housing design implemented in our higher-end LCD3 line.
All pricing will remain the same, and while we will still offer Caribbean Rosewood as an option, due to the shortage of supply of the wood, the lead time to deliver these will increase to 2-3 weeks. Additionally, we will also be discontinuing the sale of the metal headband option and are only able to offer the ruggedized travel case.
This change in wood ring design as well as upgrading to the bamboo composite will offer us the ability to offer significantly more stock in upcoming months. Due to these changes in production, our LCD2 supply will be delayed by 3 weeks. Again, we apologize for this delay, but are working diligently to be able to meet your needs. An updated price book will be sent to all dealers next week.
We will be sending out a full electronic press kit with photos of the newly redesigned LCD2 rings along with detailed information regarding the benefits of the upgraded wood. For those with open orders your patrons may wait for the Caribbean Rosewood option (currently not in stock) or be the first to use what we consider a much more desirable wood.
Sincerely,
Alexander Rosson
--------------------------------------------------------
I could not find any information online about this, or of any announcements on the Audeze website. Would love to hear if any of you have any news / photos on this.
Best regards,
keithc
http://www.head-fi.org/t/600884/audeze-lcd-2-design-update/15#post_8225804
post #20 of 25 3/14/12 at 6:42pm Thread Starter keithc
I spoke with my dealer a bit more today as I was wondering what version I actually got... he speculates the recent testing of the LCD-3 and changes to their driver mounting also led to new testing and poss modifications to the latest batch of Caribbean wood LCD-2 rev2s. Mine was shipped on Mar 9th, so I'll post photos if there is any noticeable difference at all...
Er dette årsaken til at du gir opp/deg med HiFiMAN HE-6 (ref. bruktbørsannonse datert 17.03.2012 kl. 01.21.37)?Loevhagen skrev:LCD-2 og HE-500 drives helt ypperlig med G100 (og V200). HE-6 også, forsåvidt. HE-6 er en utømmelig hobby i seg selv. De øvrige er langt mer takknemlige.
slartibartfast skrev:er der noen som bruker vinyl som hovedkilde?
...................... - da burde hodetelefonoppsettet kanskje ikke heller for mye mot det lyse?
noen som ha kjennskap til Grado GS1000i ? fikk tilbud for dem sammen med Naim Headline 2 + TeddyCap 3. er det noe som kan brukes?
takk for hjelpen!
Dette stemmer rimelig bra med mitt inntrykk (mest basert på lesning). Noen er meget glade i Grado, mens andre ikke kan fordra dem. Noen har her som ellers, dannet seg sin mening på mangelfullt grunnlag, f.eks. lytting med uegnet hodetelefonforsterker.ardilla skrev:Grado er vel den fabrikanten som har sterkest rykte på seg fo å være skarpe i toppen, GS1000i er i mine ører intet unntak, men hvis man ikke lar seg sjenere av litt mye diskant, skaper det jo en luftighet i lydbildet som kan være fnatastisk - Grado har en innbitt tilhengerskare.
Jeg har ikke lyttet til vinyl med hodetelefon siden 1980-tallet, og de seansenes lydkvalitet husker jeg vel lite av.slartibartfast skrev:er der noen som bruker vinyl som hovedkilde til hodetelefonoppsettet?
er der noen anbefalinger av utstyr ihht vinylavspilling?
spiller med meget oppløst oppsett - VDH colibri, Graham Phantom II, Avid Volvere, pass labs XONO - da burde hodetelefonoppsettet kanskje ikke heller for mye mot det lyse?
Jeg gjorde et enkelt søk, men fant ikke uten videre ut om Naim Headline 2 har en utgangsimpedanse som er lav nok (<= 4 ohm) til å passe Grados lave 32 ohm inngangsimpedanse.slartibartfast skrev:noen som ha kjennskap til Grado GS1000i ? fikk tilbud for dem sammen med Naim Headline 2 + TeddyCap 3. er det noe som kan brukes?
Min uthevning av utgangsimpedanseangivelse for Naim Headline 2:Ross Blackman 22. oktober 2004 07:31
The Headline Mk 1 was designed only for high impedance headphones, and there were some reported problems with Grados and other low impedance headphones (although many used them without problems). However, I understand that the Headline 2 was specifically designed to cope with a wider range of headphones, including low impedance headphones, and I can certainly confirm that it sounds great both with my Sennheiser 650s and various Grados.I am surprised that a Headline is coping with Grado's low impedance.
Reglene for matching av hodetelefon og hodetelefonforsterkerkuma 22. oktober 2004 08:16
Ross,Originally posted by Ross Blackman:
However, I understand that the Headline 2 was specifically designed to cope with a wider range of headphones, including low impedance headphones, and I can certainly confirm that it sounds great both with my Sennheiser 650s and various Grados.
I am happy finally, grado & Headline2 sound pretty good without much appologies.
But with Headline2's max. output impedance at 10 ohms and Grado @ 32ohms I thought that's awefully close.
Man skal aldri se seg blind på retningslinjer og tommelfingerregler, men det er som oftest gode grunner til at de eksisterer.ardilla skrev:Lavimpedante dynamiske hodetelefoner bør som CDWMcInSpots sier ha en forsterker med svært lav utgangsimpedanse. Men det er andre aktorer som spiller inn også - man skal aldri se seg blind på tall....
Solgt: Burson HA-160D. Husker ikke andre - eller har jeg glemt noe*), CDWMcInSpots?CDWMcInSpots skrev:Du har visst etterhvert kjøpt (og solgt) ganske mye hodetelefonrelatert utstyr. Hos meg er innstrømmen betydelig større enn utstrømmen.
Loevhagen skrev:..........Vil nå derfor si at innstrømmen hos meg er betydelig større en utstrømmen.
En rask sammenligning idag mellom LCD-2 og HiFiMANs HE-6 hos Sture ved Audio Norge gjorde valget mitt enkelt når d kommer til ett valg mellom disse to. LCD-2 spilte helt klart bedre i de kvalitetsmessige grener jeg verdsetter som naturlig organisk avslappet lyd. Bassen var helt i en klasse for seg selv og der HE-6 ble litt tam i lyden glitret LCD-2 med særegenhet i instrumenter som var helt upåklagelig. 2Cellos hadde ett veldig fint driv igjennom LCD. Sier ikke at HE-6 er dårlige hodetelefoner, (noe de såklart ikke er) Sier bare at i mine lille prøvelytt mellom de to gjorde valget veldig enkelt. Sture kunne nevne at HE-6 ikke var helt innspilt men ikke søren om det vil bli så mye bedre.CDWMcInSpots skrev:Eller er det mer at du liker Audez'e LCD-2 så godt at du nesten alltid benytter den, og derfor har lite (reelt) behov for andre hodetelefoner?Loevhagen skrev:LCD-2 og HE-500 drives helt ypperlig med G100 (og V200). HE-6 også, forsåvidt. HE-6 er en utømmelig hobby i seg selv. De øvrige er langt mer takknemlige.
Eller gir HiFiMAN HE-500 det du trenger av HiFiMANs egenskaper/kvaliteter vs. andre hodetelefoner slik at HiFiMAN HE-6 (nærmest) ble overflødig?
Eller er det andre grunner?
Langt på vei men hadde d vært mulig å presse enda mer oppløsning igjennom og kanskje enda bedre seperasjon. (Nå er jeg slem og sammenligner med mitt 2-kanalsanlegg)Loevhagen skrev:Perfect match: