Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• .tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Spiralis skrev:
    Flott at noen tar seg av sykler og biler som fortjener en bedre skjebne enn den de er blitt til del. :D Men unge mann,......hadde det ikke vært enklere og kanskje også billigere å kjøpe en sykkel som var i orden ??
    Jo, jeg angrer litt på alt arbeidet jeg har rotet meg opp i, spesielt med tanke på at jeg har vært nedlesset i husrenovering siste tre årene, men det går heldigvis mot slutten. Sykkelen blir vel tre ganger så dyr som det jeg ga for den. Men den er et perfekt utgangspunkt for å customisere og få den akkurat som jeg vil. Jeg kan nesten ikke ta en velfungerende sykkel og hive halvparten av delene, det blir for dyrt og er ødsling. Nå får jeg en klassiker med et chassi som er like bra eller bedre enn dagens Kawaer (det er jeg faktisk rimelig sikker på), og noe som ingen andre har akkurat maken til. Skulle bare hatt noen ekstra timer i døgnet ;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Hvis Moto Guzzi kom på billigsalg er jeg redd det kunne blitt kjøp !

roarh

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Antall liker
    6
    Årets første tur på Multistradaen i dag. Herlig å få kjørt litt igjen selv om startvansker gjorde det varmt inne i dressen...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har ca 70 mil til nå i 2010. Idag tidlig kl. 0700 var det j.... kaldt. Mener det lå rundt 0 celsius. Kanskje litt under enkelte steder. Har 5.5 mil til jobb.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Og her snør det store snøflak...samt litt sludd & regn. Herlig blanding!! Hadde planer om å plukke fram den umotoriserte 2-hjulingen i dag, men æ slo det fra mæ!! Får klare meg med MC-Avisa noen uker til...

Mvh. VilhelmW

mrts

Medlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    2
    Har selv storkost meg de siste 4 dagene på en vårklar Duc 1098S.
    Sørlandet KAN nytes uten båt og pils : )

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Fått noen mil med Hondaen nå, stabil og sprek sykkel leverer jevnt over hele fjøla.
    Trykker til med ett moment som 750`en min kunne se langt etter.

Litt rusten kjenner jeg- best å ta tiden til hjelp før jeg setter kneet i asfalten, Gud hvor morro dette er... ;D

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Og da er vårspretten 2010 på Haugalandet gjennomført. For min del en liten runde Bjoa-Valevåg-Aksdal-Skudesneshavn-Haugesund

Nå nytes et par GT på altanen :)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fint MC vær i store deler av landet i dag ;D
    Jeg skulle hente min etter service og trodde knapt mine egne øyne når jeg så det snødde ute.
    Her la det seg aldri, men så søkte jeg og fant mye info og bilder som var sendt til VG på deres side.........herlighet.

Trodde knapt egne øyne når jeg fikk regninga på servicen heller.
    5800.- har jeg aldri vært høyere på noen bilservice noen gang.
    Nå har jeg kanskje vært bortskjemt med Audien da og kanskje litt ekstra siste 4-5 år på privatverksted.

Ikke deleutskifting (plugger,luftfilter,oljefilter og olje) jeg reagerte på, men kanskje mer timeprisen (heller ikke antall timer)
    Kanskje bare jeg som følger dårlig med, men jeg synes i hvert fall at 950,- pr. time er drøyt.

Godt jeg kjører såpass lite at jeg ikke ut med et slikt beløp årlig, da hadde jeg garantert kuttet ut etter denne sesongen.

Hvilken timepris har dere andre rundt omkring i landet?

Jeg trenger ny hjelm (på høy tid ::) ) har helhjelm og er veldig glad for det i ruskevær særlig.
    Nå vil jeg nok velge bort å starte tur i regn og ruskevær og Maraudern er vel egentlig en hvor halvåpen (?) passer best.
    Greit nok i penvær, men det veit en jo aldri om det blir på hele turen........kan jo begynne å snø ;D

Jeg vil ha sort og føler for en i matt type, men det blir jo fort skit på den og hvordan forholder det seg med vedlikhold/rengjøring....................er blank som jeg har (hatt alt for lenge) et fornuftigere valg.
    Matt sort liker jeg bedre utseendemessig (så lenge den er forholdsvis ren)

Mvh.KW

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Mitt umiddelbare råd er: Kjøp ei Clymer eller Haynes mekkebok, og ta sørvisen sjøl. det er veldig enkelt å bytte luft- og oljefilter, etterse og smøre kjede, sjekke luft, pærer, lade batteri, smøre wirer ( med wiresmører er det dritenkelt!), osv.

Må man ha justering av forgassere, kamkjede, ventiler, overlater jeg sånt til fagfolk.

Jeg hadde heilsørvis med nedplukking av gassere i fjor på min nylig solgte Kawa Z650 F3, og betalte kr. 3.500,- for det. Fikk oppgitt pris på forhånd, så det var lite å si på det. Hos samme firma, betaler jeg kr. 1500,- for reingjøring og vinterlagring av mc'en.

Hjelm: Jeg har sett på den siste fra Schubert. Det er en åpningsbar heilhjelm, og heilhjelm anbefaler iallefall jeg - etter å ha sett et par stygge ansikter etter kontakt med Moder Natur og asfalt!

Mvh. VilhelmW

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Gjestemedlem skrev:
    Så en flott sykkel i dag. Triumph Speedmaster. Grei liten sykkel, som så veldig riktig ut.
    En kollega har nettopp bestillt en Rocket III Touring - og den ser jo også riktig så riktig ut for sitt bruk

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Audiophile-Arve skrev:
    Så fint de kallar tråden motorsykkeltråden no. MC har ei anna (og for nokre av oss viktigare) tyding enn dette framkomstmiddelet for 1-2 personar.
    Trur jeg holder meg til den sorten MC som du sikter til her, Arve! Jeg la om til sommerdekk på Caravelle'n i går - i flott vårvær med sol fra ( nesten ) skyfri himmel, og tenkte at "nå må jeg jaggu komme meg sørover og hente min nykjøpte, pent brukte BMW K100Rs". I morges våkna jeg til 15 cm. snø, og det snør fortsatt tett, tett!!!
    Enda godt at konas bil fremdeles har vinterdekkene på. Og at lovens voktere er forståelsesfulle for at vi bor i et langt og klimamessig variabelt land... ;D

Mvh. VilhelmW

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Audiophile-Arve skrev:
    Så fint de kallar tråden motorsykkeltråden no. MC har ei anna (og for nokre av oss viktigare) tyding enn dette framkomstmiddelet for 1-2 personar.
    Om nokre hip-hoparar streifar innom tråden tenkjer dei sjølvsagt på Master of Ceremonies ;)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Denne gikk vi forbi i München (sentrum) på en bytur lørdag i forbindelse med High-Endmessa der nylig.

Mye skinn/dyr her 8)
    Håndtak i noe som vel var horn og mange små detaljer rundt omkring, ikke min greie men ønsker en å bli lagt merke til så............ er det jo et alternativ :D

Mvh.KW

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Har aldri før sett en viltpåkjørsel som har endt så godt som det der. Vanligvis innebærer påkjørsel av rein/hjort/elg masse blod og gørr, politi og ambulanse med blålys og masse støy !

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    .tore. skrev:
    Uff, nå skinner sola og jeg har en god del timer foran meg før sykkelen er på veien. Nå må det prioriteres her. Litt bakgrunn om sykkelen: I 1996 kjøpte jeg en ny zx-6 og min kamerat en ny zx-7. Jeg var svært glad i den lette og kvikke sekseren min, men etter å ha prøvd sjueren ble det aldri helt det samme igjen. Den gikk som på skinner gjennom alt, for en stabilitet! Riktignok litt treg å styre i forhold til min sekser, men ingenting kunne få den ut av kontroll. De gikk akkurat like fort, men sjueren har et fantastisk mellomregister til å være en 750 firer.

Et år etterpå kjørte min kamerat i ræva på en bil. Bilen bråbremset for ett eller annet, sol i ryggen, så ikke bremselysene skikkelig, fløy over i venstre felt. Der var det tilfeldigvis et lite opphold i biler i mot, flaks! En liten reminder på å holde avstand til ustabile bilister. Sykkelen fikk ny ramme, ble bygget opp igjen (grensetilfelle mot kondemnering) og solgt. Siden har jeg sett den dukke opp på finn.no på forskjellige steder i landet, kanskje 3-4 ganger. Så så jeg den igjen på sørlandet, denne gangen til en latterlig lav pris. Hoppet i bilen og hentet den. Ringen er sluttet. Dessverre var det en grunn til prisen. Gått ca 50 000. Motoren er en stayer, men dårlig vedlikeholdt chassis, mishandlet gaffel nesten uten bevegelse osv. Sprekker og skraper i kåpen.

Nå nærmer det seg sykkel igjen. Må bare bytte clutchen, få på ny olje/filter og skru sammen herligheten. Motoren er urørt bortsett fra litt pustehjelp med Yoshi titan og modding av luftfilter(boks). Kanskje litt jetting må til. Den er rask nok, det er chassiset som må få litt kjærlighet. Ellers har den fått ny lakk i original rødfarge, uten den fæle lillaen, snart stickers og pulverlakkerte svarte felger. Ny (brukt) gaffel med helt ny innmat og Esp-1tech tuning, Penske bak. 520 drivverk, med lavere giring og aludrev. Nye skiver, klosser, stålslanger, litt karbon, modernisering av smådetaljer osv. Michelin dual compound dekk, ned fra 190 til 180 bak. Til slutt ca 20 mm heving bak og 3mm senking foran, så blir den perfekt. Mye kvikkere, men omtrent like stabil. Gleder meg til å prøve resultatet. Den kommer til å bli fin. Designet er tidløst og ser like bra ut i dag som i 96. Kanskje det fineste Kawadesignet av R-modellene? Jeg synes det selsagt. Litt bilder av en foreløpig stakkarslig zx-7:
    Da var den endelig ferdig (bortsett fra bremseveske bak, men det haster ikke... ;) ) Har vært på veien noen uker nå, men ikke komplett før i dag. Er rimelig lei av å mekke nå. Det ble MYE mer arbeid enn forventet, men det er vel standard. Den ble riktig så fin synes jeg. Skikkelig bastard med motogp 2007 design, men i originalfargen i stedet for kawagrønn. ZX-7 har jo uansett ingenting med motogp å gjøre. Dette er noe av det fineste fra japan på nittitallet synes jeg. Litt voluminøs i forhold til dagens sykler, men den har flesket på de rette stedene ;D

Den har ikke fått strekke skikkelig på beina enda, men oppgraderinger på dekk, chassis og bremser merkes meget godt. Nå gjelder det bare å ha et våkent øye for pensjonister som bryter vikeplikten ::)

Vedlegg

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    Omtrent slik så den ut før, men det er et litt for flatterende bilde. Lillaen er ikke særlig pen, og mitt eksemplar var maltraktert og nedsarvet.

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Idag har jeg bl.a. testkjørt denne.

2010 Vmax. Fytti helv.. for noe opplegg...

Og denne

2010 R1 opplevdes som ei pyse i forhold :)

Og denne

En veldig bra sykkel. Yamaha xt1200

For noen uker siden var det 2010 modellene til Kawa som ble testet. Absolutt ikke noe dårligere der :)

geirf2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Antall liker
    166
    Sted
    Nes Romerike
    Det tok ikke lang tid gitt. Noen timer på bruktmarkedet. Men som ny eirer sa at når man kommer og ser en 12 år gammel sak som er tilnærmet som ny, så er det jo bare å handle. Ser ofte brukte ting som er skittent, ustelt og i det hele tatt lite presentabelt når det blir lagt ut for salg. Merkelig.

Nex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Antall liker
    86
    Jeg kvitta meg med feriepenger ++

Nex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Antall liker
    86
    Takk, takk.

Du har kanskje maken? :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nope Kawa Versys. Ikke så ulik i bruksmønster egentlig.

Nydelig sykkel :)

jakr

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Antall liker
    114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg sikler på Vmax-en jeg og..gsxr1000 blir liksom litt pingle mot den..skjønner jeg må fikse meg en prøvetur 8)

jakr

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vmaxen bør testes ja. Ryktene sier at noen "her" presset den opp i 250kmh. Det er relativt mye med den sittestillingen :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Nex skrev:
    Ja feriepenger skal jo brukes til ferierelatert virksomhet. Gratulerer med flott sykkel. :D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Er litt frustrert for tiden. Sykkelen er hentet ut av møllposen, kjedet er strammet, batteriet montert og alt er klart. MEN med temperaturer på 4-8 grader og stadig nedbør har jeg ennå ikke fått kjørt.

Er ikke morro å kjøre når man fryser, blir våt eller begge deler. :(

SKUMPF!! :mad: :'( :'( :'( :'(

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Nex skrev:

Flott sykkel!

Mitt mål for neste år er storebroren. Kommer til å selge de 2 jeg har, og kjøpe meg en sånn i stedet for.

Ikke den værste fargen heller:

mvh

Lars

Nex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Antall liker
    86
    Ja, storebroren er fet. Men den koster så inmari mye.
    Har ikke fått prøvd den enda. Men 650 gs er utrolig lettkjørt.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.861
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nettopp hatt en kjøretur over "fjellet": Haugesund - Oslo. Blei jaggu litt stiv og støl i rassen..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn