Hei
Ja, da har også JEG prøvd Solid Core kabel
Etter en times arbeid med avisolering og 15 minutter med påkobbling var jeg klar for lytting til denne kabelen. Av enkelt ment som et himmelens gode og som en MÅ HA for å nå LYDNIRVANA.
Solide og store HT-terminaler og forsiktig bruk av en tang? på terminalene på H200'en skulle borge for god stramming og -kontakt.
Jeg hadde et åpent sinn, store forventninger og hadde lovt meg selv at jeg skulle være ærleg med meg selv på det jeg hørte.
Prisforskjellen på Crecendoene og Kåre er jo formidabel..
Før testen: I løpet av de tre siste dagene har jeg forhollt meg til to plater av Patricia Barber: Verce og Cafe Blue.
Her har stort sett spor 7 på begge og spor 8 på Cafe Blue vert spillt. Kjedelig: Tja, men skal en få en referanse i tillegg til generell kjenskap av sitt eget anlegg, må det til syns jeg.
Så: Jeg satte på spor 7 på Verce: Hva skjer? -
og nå med fare for å trakke på noen såre tær - Jo et MYE trangere og "rart" lydbilde oppstår, framheving av diskant, sammenhengen i lydbildet forsvinner. Mye fokus på "lyd fra høytalerne". Dette var likt uansett plate og spor. Lyden vart rett og slett kjedelig og forvirrende. Og hvor ble det av den dype, stramme og mektige bassen som det blir skrytt av ved bruk av Kåre??. Tja, dette var ikke bra og en total skuffelse ut i fra den generelle omtalen i denne tråden. Fekk nesten en følelse av at "HT sluttet å synge"
Kåre spilte også mye, mye dårlegere enn SoundStringkablene jeg prøvde for en tid tilbake - så er det sagt også
En kjenning i lydlauget, med gode ører, vart oppring og kom straks... Jeg bad ham høre og komme med kommentarer uten at jeg fortalte ham det spøtt hva jeg opplevde og mente. Kablene var spilt på i ca 1,5 time da han kom. Dette er en time mere en det som RSolhaug mener kåre trenger
Spor 8 på Cafe Blue vart spilt: Etter et par minutter ville jeg vite hva han mente:
Kommentar: "Jeg sitter å hører på Patricia Barber i ene høytalren og søstra hennes i den andre" Han la til at det var totalt mangel på fokus i lydbildet. Ikke var bassen på noen måte hverken dypere, strammere eller betre fokusert enn før heller. Lyden var så ute av fokus mente han, at han ble forvirret av å sitte å høre på.
Vi spilte et par spor til: samme opplevelse/uttalelser fra min gode venn.
Straight Wire Crecendo REf Grade II vart koblet på anlegget igjen.
MYE, MYE Større og bredere rom: Ht "forsvant" i lydbildet igjen og mine S33 fekk tilbake sin deilige sangstemme.
Holografi, stramhet, balanse, fokus og et glatt og oppløst lydbilde var det jeg hørte nå.
"Kvalitetslyden på høgt nivå" kom tilbake.
Kåre ble rullet sammen og hengt i garagen
:'(
Klart at du har valgt Straigt Wiren er det mange av dere som sier no - det er jo de dyreste kabelene så...
Ja, jeg valgte Straigt Wire Cresendoen - ikke fordi den er dyrest, MEN fordi den hjemme hos meg ER klart BEST - og også penest - så da så.. 8)
Denne tvekampen tapte Kåre - eller vant Crecendoene - på "Knock-out"
Jeg er forsatt medlem av multicore klubben..
Ha en strååålendes dag og påske - med og uten Kåre/multicore..
Husk din referanselyd er uansett den beste for deg...
;D
mvh