Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    At folk henviser EKKJ synes jeg er rart siden de ikke selges i Norge. Har bare funnet/brukt PR kabel. 1.5mm2
    Hvor får man solid core over 2,5mm2?

    Sleiven
     
    L

    lark

    Gjest
    Sleiven skrev:
    At folk henviser EKKJ synes jeg er rart siden de ikke selges i Norge. Har bare funnet/brukt PR kabel. 1.5mm2
    Hvor får man solid core over 2,5mm2?

    Sleiven
    PFSP fra DRAKA er så og si identisk. Gå til et installasjonfirma og spør om de har 4x6 kvadrat. Har de ikke på lager kan de skaffe.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.382
    Antall liker
    6.101
    Sted
    Holmestrand
    lark skrev:
    hifiguru skrev:
    Vedr terminering, vet SC kan oppleves noe "glatte" når de skal skrues fast i terminalen, kan det være en ide og rubbe den litt med stålull eller litt smergel for å få bedre "heft"?
    Den beste termineringen tror jeg man får med kabelsko som først krympes, og deretter loddes. Ulempen er at disse har veldig lett for å løsne ved den minste bevegelse av den stive kabelen. Jeg er av den oppfatning at stort kontaktareal er en stor fordel. Det kan umulig være bra at ledearealet reduseres fra 6 kvadrat til f.eks. 2 kvadrat eller mindre flere steder i signalveien p.g.a. dårlig terminering.
    Hvis du krymper er det ingen grunn til å lodde. Krymping gir en fullgod metallisk forbindelse.
     
    L

    lark

    Gjest
    Jege innbiller meg at lodding forsegler den metalliske forbindelsen. Om det har noe for seg vet jeg ikke ;D
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Sleiven skrev:
    At folk henviser EKKJ synes jeg er rart siden de ikke selges i Norge. Har bare funnet/brukt PR kabel. 1.5mm2
    Hvor får man solid core over 2,5mm2?

    Sleiven

    ELFA fører EKKJ opp til 4x10kv 8)


    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    Hva er forskjellen på EKKJ og PFSP? Isolasjonen? Ytterkappen?
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    lark skrev:
    Hva er forskjellen på EKKJ og PFSP? Isolasjonen? Ytterkappen?

    Ja. Den Norske PFSP er en stiv jævel, den Svenske EKKJ noe mykere og penere :-*


    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    lark skrev:
    Hva er forskjellen på EKKJ og PFSP? Isolasjonen? Ytterkappen?

    Ja. Den Norske PFSP er en stiv jævel, den Svenske EKKJ noe mykere og penere :-*


    Mvh. RS
    Jepp! Den norske Kåre har potensen iorden. Også her er svenskene sekunda og litt pusete ;D
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.802
    Antall liker
    28.832
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    tkr skrev:
    R.Solhaug skrev:
    tkr skrev:
    R.Solhaug skrev:
    2,5kv er for tynt til å drive basser, men spiller alikevel bedre enn f.ex Cardas ref eller hvilken som helst flerleder, ikke minst etter en liten innspilling.


    Mvh. RS
    ....enn 2 x 2,5 mm?
    Har ialt 25 m kabel. Kan biwire, triwire...
    Hva slags innspillingstid snakker vi om?
    mvh

    2,5kv låter greit, og opptil flere stk øker dynamikken noe, nok til å utklasse ymse hifi-ormer. Det er alikevel først med skikkelig tykke ledere saker og ting begynner å skje. Oppgradering fra 2,5 til 6kv er oppsiktsvekkende på et potent oppsett med skikkelige basser, men selv 6kv blir for tynt. Hos meg går det foreløpig 4x6kv pr. pol til bassene ettersom 10kv ikke var å skaffe tidligere. Får du tak i 6kv PFSP hos installatør vil du kunne fatte hva det er snakk om, men 10kv EKKJ fra ELFA gir en ultimat basskabel. En utfordring å terminere, men så utvilsomt verdt jobben.

    Såkalt inspillingstid vil avhenge av hvor mye strøm du kjører gjennom, blåser du på litt vil du høre ting løsne etter en drøy halvtime. Vær obs på at den 2,5-kvadraten er en ultimat leder for toppene dine etter en kjapp inspilling som basskabel 8)


    Mvh. RS
    Skal eksperimentere litt. Kabel har jeg i massevis.
    Jeg er nok litt nølende til å skifte ut Cardasen, men skal prøve meg på bi- og triwiring på bassen. Både forsterkeren og høyttalerne har rimelig raus terminering. Rapporterer tilbake når jeg får prøvd det.
    mvh
    Etter å ha spilt noen dager med 1 x 2.5 mm på hver pol, tok jeg i dag skrittet videre , hentet frem Clasern- kabelen igjen og gikk over til 2 x 2,5 mm på hver pol.

    For å ta mine erfaringer med 1 x 2.5 kvadrat først:
    Jeg kan med hånden på hjertet si at det iallfall ikke ble dårligere lyd med solidcore. Selv 1 x 2.5 mm er et sant h****te å få stappet inn i terminalene på Overkillene, men man gjør seg kanskje mer flid med å få skikkelig kontakt når man håndterer så stive kabler...

    Nå i kveld har jeg greid å få 2 x 2.5 kvadrat inn i terminalene, (noe med kamel og nåløye?) og har rukket å spille 1 cd.
    Det virker noe fastere i bunnen nå, men det kan også være ren innbilning.
    Lar 2 x 2.5 mm stå i en ukes tid.
    Prøver deretter å gå tilbake til multistrand.
    mvh.
     

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    234
    Antall liker
    8
    hvilken dimensjon anbefales for lavwatt horn og rør; er det størst mulig som gjelder også jer(10mm ::))
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Nido skrev:
    hvilken dimensjon anbefales for lavwatt horn og rør; er det størst mulig som gjelder også jer(10mm ::))


    Her snakker vi nyanser, 2,5kv gjør en god jobb med effektive horn. Ikke tvinn eller annet krumelurum, adskilte ledere gjerne med pvc`en på.



    Mvh. RS
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.269
    Antall liker
    4.625
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    Baard skrev:
    Mulig jeg er treg - men har fremdels ingen god forståelse av hvordan man sikrer god og varig mekanisk kontakt mellom spader og 10mm^2 solidcore.
    Hva med disse fra Biltema?
    + krympetang

    mvh
    KJ
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.218
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    1
    KJ skrev:
    lark skrev:
    Baard skrev:
    Mulig jeg er treg - men har fremdels ingen god forståelse av hvordan man sikrer god og varig mekanisk kontakt mellom spader og 10mm^2 solidcore.
    Hva med disse fra Biltema?
    + krympetang

    mvh
    KJ
    @Lark & KJ:

    Er fremdeles på det stadiet der jeg trenger få dette inn med teskje. Men er opptatt av en god mekanisk kontakt som er varig.
    Mange slurver her, det er bare å se på kabelbilde i tråden til Flagborg der noen skrur fast bananplugger til 1- solid core leder. Ikke bra – de skrubananene holder ikke trykket på lederen over tid og det er behov for å etterstramme.

    Hva gir best kontakt:
    Krymping + lodding = sant? Eller holder det med bare krymping?
    Eller hvis man bare lodder. Holder lodding mekanisk over tid etter hvert som spade/kabelsko blir utsatt vriding/bøying ved kabelskifte etc?

    Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor flere ikke er opptatt av hvordan dette skal termineres sikkelig, kombinert med materiallære. EKKJ kablel og div. materiale fra Biltema/Chlas O. fungerer sammen som kvalitets terminering?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.269
    Antall liker
    4.625
    Torget vurderinger
    1
    Baard skrev:
    ...

    @Lark & KJ:
    ...

    Hva gir best kontakt:
    Krymping + lodding = sant? Eller holder det med bare krymping?
    Eller hvis man bare lodder. Holder lodding mekanisk over tid etter hvert som spade/kabelsko blir utsatt vriding/bøying ved kabelskifte etc?
    ...
    Det er krympingen som gir kontakten, evt lodding er kun for å «forsegle» kobberet (unngår irr o.l.). Kvaliteten på krympetanga er viktig - det er bedre å investere en tusenlapp i ei god krympetang enn tilsvarende i glitrende kabelsko eller bananer - IMHO. Du kan finne OK krympetenger fra ca 250 kr og oppover (CO og Biltema). Alle kontaktsystemer med Solide Kåre (inkl Kåre selv) er «ømfintlig» for mekaniske påvirkning (bøy og tøy). Som hovedregel så skal loddinger ikke utsettes for mekanisk belastning for å unngå kontaktbrudd o.l. Dvs. bøy og tøy med Solide Kåre bør holdes til et minimum - spesielt ift. kontaktene.

    ...
    Egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor flere ikke er opptatt av hvordan dette skal termineres sikkelig, kombinert med materiallære. EKKJ kablel og div. materiale fra Biltema/Chlas O. fungerer sammen som kvalitets terminering?
    Kanskje fordi uterminert (nakne kabelstumper) i de fleste tilfeller er helt OK - dvs med mindre man har pinglete terminaler på HT/forsterker, og/eller skifter kabelatur litt vel ofte.

    mvh
    KJ
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.218
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    1
    Takk - da er det kryming som gjelder! Kun lodding av SC anser jeg da som utilstrekkelig med bagrunn i det mekaniske.

    Uterminerte kablestumper rett i HT klemmene:
    Gir dette god nok kontaktflate? En rund hard kabel som ikke lar seg forme av HT klemmer. Spader gir kontakflate og ref. ovenfor, disse skal krympes på SC.
     

    traum6

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    95
    Antall liker
    28
    Sted
    mo i rana
    Hei.
    Noen tips om hvordan jeg får tak i splitkabler(xlr) for å koble EC 4,7 til 2 EC AW 60, slik at de drives brokoblet. Her i Mo i Rana finnes det ikke verksted for dette. Må dette lages selv , eller finnes det fredig terminerte: Tau har ikke dette, men anbefaler å sende Ampene til nærmeste service avd.; langt unna. Letter å få tak i kabler.
    Mvh. Jon ::)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Du finner kanskje det du er ute hos Sound1.Delenr slx audio bfff-1 eller slx audio bfmm-1.
    koster 110 pr stk.
    lykke til.


    mvh
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Jeg ville ikke puttet tykke enledere rett i terminalene,
    lederen blir ikke deformert nok når man strammer til med håndkraft, så kontaktflaten blir ikke stor nok.
    Ordentlige ringkabelsko i bløt kobber som blir krympet på lederen med tang er IMHO en bedre løsning.
    Lodding etter krymping gjør at kontaktflatene ikke irrer, som påpekt tidligere i tråden.

    ;)
     
    L

    lark

    Gjest
    slowmotion skrev:
    Jeg ville ikke puttet tykke enledere rett i terminalene,
    lederen blir ikke deformert nok når man strammer til med håndkraft, så kontaktflaten blir ikke stor nok.
    Ordentlige ringkabelsko i bløt kobber som blir krympet på lederen med tang er IMHO en bedre løsning.
    Lodding etter krymping gjør at kontaktflatene ikke irrer, som påpekt tidligere i tråden.

    ;)
    Enig! Jeg bruker kabelendene rett i terminalene, men er ikke tilfreds med den løsningen selv om jeg synes lyden er flott og jeg får strammet terminalskruene skikkelig til. Sammenlignet med tverrsnittet på kablene (6 kv.) så blir kontaktpunktene en flaskehals i signalveien. Krymper man på kabelsko, så pass på at de krympes fast i korrekt vinkel i forhold til terminalene. Står de på skrå er det nesten umulig å vri dem i rett posisjon slik at de entrer terminalen.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    lark skrev:
    slowmotion skrev:
    Jeg ville ikke puttet tykke enledere rett i terminalene,
    lederen blir ikke deformert nok når man strammer til med håndkraft, så kontaktflaten blir ikke stor nok.
    Ordentlige ringkabelsko i bløt kobber som blir krympet på lederen med tang er IMHO en bedre løsning.
    Lodding etter krymping gjør at kontaktflatene ikke irrer, som påpekt tidligere i tråden.

    ;)
    Enig! Jeg bruker kabelendene rett i terminalene, men er ikke tilfreds med den løsningen selv om jeg synes lyden er flott og jeg får strammet terminalskruene skikkelig til. Sammenlignet med tverrsnittet på kablene (6 kv.) så blir kontaktpunktene en flaskehals i signalveien. Krymper man på kabelsko, så pass på at de krympes fast i korrekt vinkel i forhold til terminalene. Står de på skrå er det nesten umulig å vri dem i rett posisjon slik at de entrer terminalen.
    Ja, han er ikke god å "sloss" med han der "Kåre" gitt ;D ;D ;D
    Men temt maler han fornøyd - eller :D ;D ;D

    mvh
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Nido skrev:
    hvilken dimensjon anbefales for lavwatt horn og rør; er det størst mulig som gjelder også jer(10mm ::))
    Det spørs hvor lange kablene dine skal være, og hvor effektive høytaler du har. Dvs. er det snakk om store hornhøytalere ( svært høy følsomhet ) som har egen bassmodul holder 2,5 m2 på 1,5 - 2 m i bøtter å spann, men er lengden på kablene kortere behøver du tilsvarende mindre kvadrat. Om høytaleren har en følsomhet på 88 eller 92 db betyr mindre, men 4 - 6 kvadrat burde holde her om ikke lengde er mer enn 2 m. Ved bruk av monotrinn med lengder på under en meter er det unødvendig med så store tversnitt. Og husk, jo kortere kabel jo mindre påvirkes lyden.

    up
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    up skrev:
    Nido skrev:
    hvilken dimensjon anbefales for lavwatt horn og rør; er det størst mulig som gjelder også jer(10mm ::))
    Det spørs hvor lange kablene dine skal være, og hvor effektive høytaler du har. Dvs. er det snakk om store hornhøytalere ( svært høy følsomhet ) som har egen bassmodul holder 2,5 m2 på 1,5 - 2 m i bøtter å spann, men er lengden på kablene kortere behøver du tilsvarende mindre kvadrat. Om høytaleren har en følsomhet på 88 eller 92 db betyr mindre, men 4 - 6 kvadrat burde holde her om ikke lengde er mer enn 2 m. Ved bruk av monotrinn med lengder på under en meter er det unødvendig med så store tversnitt. Og husk, jo kortere kabel jo mindre påvirkes lyden.

    up

    Det er en viss forskjell på hva som "holder" og på hvasom faktisk lyder best. Lederne blir aldri for tykke,bare for tynne, noe som reduserer dynamikk spesielt i nedre oktaver der det går mest strøm. Dette oppleves som mindre varme i klangen foruten veikere bass.

    Til mer "vanlige" høyttalere er 1kvmm pr tomme en fin norm; 6kv til 6-tommers element osv. Dog aldri tynnere enn 2,5kv.


    Mvh. RS
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    957
    Antall liker
    440
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    up skrev:
    Det spørs hvor lange kablene dine skal være, og hvor effektive høytaler du har. Dvs. er det snakk om store hornhøytalere ( svært høy følsomhet ) som har egen bassmodul holder 2,5 m2 på 1,5 - 2 m i bøtter å spann, men er lengden på kablene kortere behøver du tilsvarende mindre kvadrat.
    Ja 2,5 kvadratmeter tverrsnitt holder i bøtter og spann, men stivt blir det ;D ;D ;D
     
    L

    lark

    Gjest
    Peter skrev:
    up skrev:
    Det spørs hvor lange kablene dine skal være, og hvor effektive høytaler du har. Dvs. er det snakk om store hornhøytalere ( svært høy følsomhet ) som har egen bassmodul holder 2,5 m2 på 1,5 - 2 m i bøtter å spann, men er lengden på kablene kortere behøver du tilsvarende mindre kvadrat.
    Ja 2,5 kvadratmeter tverrsnitt holder i bøtter og spann, men stivt blir det ;D ;D ;D
    Temmelig brede kabler, ja ;D
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.029
    Antall liker
    28.796
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    R.Solhaug skrev:
    Det er en viss forskjell på hva som "holder" og på hva som faktisk lyder best. Lederne blir aldri for tykke, bare for tynne, noe som reduserer dynamikk, spesielt i nedre oktaver der det går mest strøm. Dette oppleves som mindre varme i klangen, foruten veikere bass.
    Til mer "vanlige" høyttalere er 1kvmm pr tomme en fin norm; 6kv til 6-tommers element osv. Dog aldri tynnere enn 2,5kv.
    Så det vil si at jeg bør gå for 10kv til bassene, det høres rimelig og greit ut. I forhold til terminering; antar jeg at det ideelle vil være å banke ut en
    form av 10kv tråden som gir mest mulig anleggsflate? Tenker spesifikt på å bøye enden til en liten sirkel, og så flatbanke den en smule, mulig, ja?

    Spennende dette..... ::)

    ;)

    Morten
     
    L

    lark

    Gjest
    Lagga skrev:
    Tenker spesifikt på å bøye enden til en liten sirkel, og så flatbanke den en smule, mulig, ja?

    Spennende dette..... ::)

    ;)

    Morten
    Vanskelig å flatbanke(?) så nøyaktig at du får en jevn anleggsflate, vil jeg tro.
     
    S

    slowmotion

    Gjest
    Jeg har prøvd å banke en tykk kobberleder flat med hammer mot ambolt,
    og det er ikke noe problem. Husk hørselvern.
    Borret et hull igjenom til terminalen, så det ble som en ringkabelsko.
    Rent praktisk foretrekker jeg påkrympede ringkabelsko,
    det gjør vel i praksis samme jobben og er mindre arbeid.

    Hvis man hamrer mye på lederen bør den vel glødes etterpå,
    jeg innbiller meg at den blir hardere når man banker på den.

    ;)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    slowmotion skrev:
    Jeg har prøvd å banke en tykk kobberleder flat med hammer mot ambolt,
    og det er ikke noe problem. Husk hørselvern.
    Borret et hull igjenom til terminalen, så det ble som en ringkabelsko.
    Rent praktisk foretrekker jeg påkrympede ringkabelsko,
    det gjør vel i praksis samme jobben og er mindre arbeid.

    Hvis man hamrer mye på lederen bør den vel glødes etterpå,
    jeg innbiller meg at den blir hardere når man banker på den.

    ;)
    Ja hvis du banker/smir så forandrer molekylene seg og kobberet blir hardere og sprøere. Ved gløding så ordner det seg igjen.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei :)

    Ja, da har også JEG prøvd Solid Core kabel ;)

    Etter en times arbeid med avisolering og 15 minutter med påkobbling var jeg klar for lytting til denne kabelen.  Av enkelt ment som et himmelens gode og som en MÅ HA for å nå LYDNIRVANA.

    Solide og store HT-terminaler og forsiktig bruk av en tang? på terminalene på H200'en skulle borge for god stramming og -kontakt.
    Jeg hadde et åpent sinn, store forventninger og hadde lovt meg selv at jeg skulle være ærleg med meg selv på det jeg hørte.
    Prisforskjellen på Crecendoene og Kåre er jo formidabel.. ;) :D

    Før testen: I løpet av de tre siste dagene har jeg forhollt meg til to plater av Patricia Barber: Verce og Cafe Blue.
    Her har stort sett spor 7 på begge og spor 8 på Cafe Blue vert spillt. Kjedelig: Tja, men skal en få en referanse i tillegg til generell kjenskap av sitt eget anlegg, må det til syns jeg. ;)

    Så: Jeg satte på spor 7 på Verce:  Hva skjer? - og nå med fare for å trakke på noen såre tær - Jo et MYE  trangere og "rart" lydbilde oppstår, framheving av diskant, sammenhengen i lydbildet forsvinner. Mye fokus på "lyd fra høytalerne".   Dette var likt uansett plate og spor.  Lyden vart rett og slett kjedelig og forvirrende. Og hvor ble det av den dype, stramme og mektige bassen som det blir skrytt av ved bruk av Kåre??. Tja, dette var ikke bra og en total skuffelse ut i fra den generelle omtalen i denne tråden. Fekk nesten en følelse av at "HT sluttet å synge"

    Kåre spilte også mye, mye dårlegere enn SoundStringkablene jeg prøvde for en tid tilbake - så er det sagt også

    En kjenning  i lydlauget, med gode ører, vart oppring og kom straks... Jeg  bad ham høre og komme med kommentarer uten at jeg fortalte ham det spøtt hva jeg opplevde og mente. Kablene var spilt på i ca 1,5 time da han kom.  Dette er en time mere en det som RSolhaug mener kåre trenger

    Spor 8 på Cafe Blue vart spilt:  Etter et par minutter ville jeg vite hva han mente: Kommentar: "Jeg sitter å hører på Patricia Barber i ene høytalren og søstra hennes i den andre"  Han la til at det var totalt mangel på fokus i lydbildet.  Ikke var bassen på noen måte hverken dypere, strammere eller betre fokusert enn før heller. Lyden var så ute av fokus mente han, at han ble forvirret av å sitte å høre på.
    Vi spilte et par spor til: samme opplevelse/uttalelser fra min gode venn.

    Straight Wire Crecendo REf Grade II vart koblet på anlegget igjen.

    MYE, MYE Større og bredere rom:  Ht "forsvant" i lydbildet igjen og mine S33 fekk tilbake sin deilige sangstemme.
    Holografi, stramhet, balanse, fokus og et glatt og oppløst lydbilde var det jeg hørte nå.

    "Kvalitetslyden på høgt nivå" kom tilbake. ;) :) :D

    Kåre ble rullet sammen og hengt i garagen ;) :'(

    Klart at du har valgt Straigt Wiren er det mange av dere som sier no - det er jo de dyreste kabelene så...
    Ja, jeg valgte  Straigt Wire Cresendoen - ikke fordi den er dyrest, MEN fordi den hjemme hos meg ER klart BEST - og også penest - så da så.. 8)
    Denne tvekampen tapte Kåre - eller vant Crecendoene -  på "Knock-out" :D

    Jeg er forsatt medlem av multicore klubben.. :) :)


    Ha en strååålendes dag og påske - med og uten Kåre/multicore..

    Husk din referanselyd er uansett den beste for deg... :D :D :D ;D

    mvh
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    16
    Man kan jo ikke se bort fra at det er litt mer enn bare kabel som utgjør noe..
    Alt du faktisk fører i margen som negative trekk med ditt forsøk,kan også føres i min marg,bare med motsatt fortegn. ::)
    Dermed antar jeg at vi er like langt igjen ;D
    Mvh Rune :)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Rune.U skrev:
    Man kan jo ikke se bort fra at det er litt mer enn bare kabel som utgjør noe..
    :) Nei, Det skulle ikke forbause meg ..... ;) ;D ;D
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    56fwb


    Hva er det du gjør i denne tråden, da bortsett fra å bekrefte at du ikke vet hva du holder på med? Var det noe sant i det du skriver burde du tildømes ha mye(!) bedre lyd enn meg, jeg kjører jo Kåre fra nettkabler t.o.m. intern høyttalerkabling :p

    Hvis du ikke får solide Kåre til å spille har du enten ikke spilt den inn eller endog feilkobla.

    Hold deg til mutitråden med sånt tullprat og overlat den her tråden til oss som har sett lyset 8)



    Mvh. RS
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.662
    Antall liker
    9.958
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Beskrivelsen høres ut som om høyttalerne sto i motfase ..... bare som en generell observasjon, dette er ting man har kontroll med!
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    erato skrev:
    Beskrivelsen høres ut som om høyttalerne sto i motfase ..... bare som en generell observasjon, dette er ting man har kontroll med!

    Ja hva er det jeg sier; kabeltesting er ikke for amatører ;D



    Msh. RS
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Nå bruker ikke jeg solid core ht kabler men en kompis gjør.
    Det låt pokker'n ikke bra de første dagene.
    Så 5 min innspilling er kanskje snaut ?

    /jan"WWpolarishtkabler"olsen
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    R.Solhaug skrev:
    56fwb


    Hvis du ikke får solide Kåre til å spille har du enten ikke spilt den inn eller endog feilkobla.

    Hold deg til mutitråden med sånt tullprat og overlat den her tråden til oss som har sett lyset 8)



    Mvh. RS
    Ja,ja det var dette med "å tråkke på såre tær da" - som nemnt i mitt innlegg...
    Feilkobla var det ikke - det vart faktisk meget nøye kontrollert - koblingene på terminalene vart opptegnet til og med.
    Jeg gjentar at i mitt oppsett så er Cresendoen best.
    Sånn er det bare med den saken... :D

    Så er det vel også slik at om en ser for lenge på/i lyset er det en viss fare for at en blir blendet.... 8) 8)

    Lover å søke i X antall eksemplar til RS neste gang jeg skal skrive på tråden.... ;D ;D ;D

    Ha en stråååålendes dag - Husk beskyttelse mot (for) sterkt lys... ;)

    mvh :) :) :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn