Z
Zomby_Woof
Gjest
Jeg synes ikke de ser spesielt behagelige ut. Dessuten tror jeg prisen er hinsides det meste annet som er foreslått.
;D
Edit: Den kommer forresten med en ganske fet universell fjernkontroll.
Jasså, var det der den landet?Zomby_Woof skrev:
Jeg synes ikke de ser spesielt behagelige ut. Dessuten tror jeg prisen er hinsides det meste annet som er foreslått.
;D
Ikke nødvendig for å nyte musikk. Mange foretrekker nok en skikkelig stressless, eller kanskje en natuzzi med innebygget massage. Noen kanskje også en krakk....lark skrev:Er det virkelig nødvendig med en dyr designerstol for å nyte musikken?
Nå forstår jeg plutselig hvordan det er mulig å selge dyre kabler...............
Status og feelgood
Skal man sitte i timevis hver dag er vel dette stolenBach_Man skrev:En god stol er jo noe av det nyttigste man anskaffer i livet, den brukes i flere timer hver dag og bør være av god kvalitet. Om det skal være en prestisjestol eller ikke får være opp til den enkelte å avgjøre. Musikken blir jo stort sett lite påvirket av hva man sitter i.
Hva er egentlig nødvendig? Og hva har det spørsmålet på en hifi-side å gjøre?lark skrev:Er det virkelig nødvendig med en dyr designerstol for å nyte musikken?
Nå forstår jeg plutselig hvordan det er mulig å selge dyre kabler...............
Status og feelgood
Knallgodt spørsmål ;D Spørsmål om hva som er "nødvendig" i hifi kommer i samme kategori som spørsmålet jeg får når jeg sier til avholdsfolk at jeg tar meg en dram i ny og ne. "Men trenger du det?"Trondmeg skrev:Hva er egentlig nødvendig? Og hva har det spørsmålet på en hifi-side å gjøre?
Oppfølgingsspørsål: noen som vet hvem som fører Natuzzi i Norge?HåkonN skrev:Ikke nødvendig for å nyte musikk. Mange foretrekker nok en skikkelig stressless, eller kanskje en natuzzi med innebygget massage. Noen kanskje også en krakk....lark skrev:Er det virkelig nødvendig med en dyr designerstol for å nyte musikken?
Status og feelgood
Designer stol kjøper man nettopp pga. fascinasjon for god design.
Roysen skrev:Oppfølgingsspørsål: noen som vet hvem som fører Natuzzi i Norge?
Mvh
Roysen
I seneste Stereophile er det en artikkel om nettopp dette. En komponentleverandør som har begynt å lage "cut to the bone" innpakninger, og som hevder at 65%+ av prod-kost innen hifi er "for fancy packaging."lark skrev:Er det virkelig nødvendig med en dyr designerstol for å nyte musikken?
Status og feelgood
Living på Karihaugen. De har ikke *alt* inne selvfølgelig, men de kan i allefall hjelpe deg med en katalog. Er en del lekre modeller på hjemmesiden til Natuzzi også. De har en del møbler som både ser bra ut, og er gode å sitte i. Kanskje ikke det aller største utvalget på akkurat stoler, men det er verdt en titt om du liker stilen.Roysen skrev:Oppfølgingsspørsål: noen som vet hvem som fører Natuzzi i Norge?HåkonN skrev:Ikke nødvendig for å nyte musikk. Mange foretrekker nok en skikkelig stressless, eller kanskje en natuzzi med innebygget massage. Noen kanskje også en krakk....lark skrev:Er det virkelig nødvendig med en dyr designerstol for å nyte musikken?
Status og feelgood
Designer stol kjøper man nettopp pga. fascinasjon for god design.
Mvh
Roysen
Er det denne?Roysen skrev:Den kommer med askebeger og plass til å sette fra seg Cognac glasset. Den er laget med sittecomfort foran peisen med livets gleder. Fant ikke bilde i farten.
Hvor fant du denne og er det en Natuzzi? Hadde det ikke vært for de "ørevarmerne" hadde den vært perfekt. Kanskje de kan overtales til å lage en uten?HåkonN skrev:En del av modellene ser riktignok ut til å ha relativt høy rygg. Rygg som går over ørene bør en nok kanskje unngå om man ikke har testet det først? Er litt usikker på effekten, men jeg hadde unngått slike modeller:
Ikke tilstrekkelig lik til å bli tatt for etterligning, men uten Egget no Sound.hifiguru skrev:Kanskje Roysen ble nysgjerrig på en Natuzzimodell som heter Sound?
;D
Alle Deltamodellene finnes også som lav variantslowmotion skrev:Jeg ser at de fleste forslagene har høy rygg.
IMHO er det en ulempe rent lydmessig.
Det var en jeg kunne like, har fobi for elefantmøbler.Robert Curtis skrev:Klassisk Bruno Matsson
Nydelige saker det der, har snoket på jetsson en stund men den blir for liten for mine 100+kg og 186cm. Fikk følelse av åå sitte i et racing bilsete og det blir feil når man skal kose seg med musikk IMO....Robert Curtis skrev:Klassisk Bruno Matsson
Enig i det du skriver. Denne stolen fra B.matsson er dog perforert,og nakkestøtten kan fjernes om ønskelig. Modellen heter 066(fra det året den ble lansert første gang.vredensgnag skrev:Hodet MÅ ligge fritt, OVER kanten på stolen, om man ønsker å unngå å sitte i tilbakestrålingen av det man lytter til. Dette gjør også stoler med kurvet topp som fungerer som parabole overflater uegnet (såfremt man ikke har behov for litt lyttehjelp!)
Her kan man velge etter følgende enkle test.
1. "Kopp" hver hånd, slik at den blir som en liten skål, med samlede fingre.
2. Sett denne skålen ut for øret, og vri på hånden.
3. Mens du lytter til et musikkstykke.
4. Om du liker effekten ...
5. Kan du begynne å kikke etter en stol som reflekterer på samme vis.
Men om du ikke liker effekten, eller foretrekker at ørene samler lyden, så skal du ikke ha høy stolrygg når du lytter. Den skal slutte i skulderlinjen.
Den er nevnt på side 1. Enig...fin stol!Jøgga skrev:Som så ofte ellers er det ingen som nevner det helt innlysende
Varier Peel
Vi har faktisk sånne i resepsjonen på jobb.
Hjemme hos meg måtte det vel bli noe sånt:
Men det blir vel med tanken.
Sjekk innlegg #4:Jøgga skrev:Som så ofte ellers er det ingen som nevner det helt innlysende
Varier Peel
Vi har faktisk sånne i resepsjonen på jobb.
Hjemme hos meg måtte det vel bli noe sånt:
Men det blir vel med tanken.