En liten "bønn" (nok en gang):Lyden av HD650 vs. D7100 er mindre futt og fart, høfligere og kjedeligere i forhold. Synes at mellomtonen fra HD650 med Darkvoice også er noe anemisk i forhold til mine preferanser. Har også et sett HD580 liggende og disse er grå og kjedelige i forhold til HD650 igjen. Jeg mener ikke at HD650 er dårlige, det er bare det at imo er D7100 mye mer engasjerende og morsomme.
Hva slags endringer i lydkarakteristikk er det tale om her?En liten "bønn" (nok en gang):
Når HD650 omtales (HD580 og HD600 også), så er det fint om det angis om det er den gamle eller nye versjonen det vises til. De fikk nye drivere for noen år tilbake (2007/200 og de har forholdsvis stor forskjell i lydkarakteristikk.
Om man ikke vet, så er det enkelt å visuelt finne ut. De gamle har sorte driverplater, og de nye har hvite. Sees lett igjennom gitteret.
Jeg nekter å gi meg med å pushe denne ampen på alle... Jeg hadde MF ampen på Denon sine gamle toppmodeller og det låt alt annet enn bra,-Hva bør enn amp koste til et par sånne klokker ? rundt 5k eller snakker vi de dobble ?
Synes den Musical Fidelity sin klasse a amp virka spennende . Men det spørs om ikke rør er veien å gå her også
Jeg kan kun uttale meg om HD650. Har hatt begge versjoner samtidig en periode, men sitter nå igjen med kun den nye. Vil tro forskjellene er omtrent de samme for HD580/600 også.Hva slags endringer i lydkarakteristikk er det tale om her?
Her har jeg ingen kompetanse og svært beskjedent erfaringsgrunnlag så jeg kan ikke bidra med så mye mer enn å si at Violectric ampen funker bra imo. Reiseamp er cMoy som også er billig og fungerer bra etter mine preferanser. Har ikke oversikt over alternativer. Hadde cMoy ampen liggende fra før. Kommer nok til å teste en Project Sunrise også etterhvert for å ha et røralternativ. I går testet jeg signal fra tapesløyfa på Callisto preampen min til Violectric. Ingen ulyd det nei. Fikk tilført flott rørmagi i mellomtonen! Hørte ingen umiddelbare drawbacks med denne løsningen, men tenker å teste mer før jeg konkluderer. Med denne løsningen har jeg mulighet for å switche mellom digital og analog kilde og tilføre litt rørklang.Hva bør enn amp koste til et par sånne klokker ? rundt 5k eller snakker vi de dobble ?
Synes den Musical Fidelity sin klasse a amp virka spennende . Men det spørs om ikke rør er veien å gå her også
Om man søker litt på nettforum (f.eks på Head-Fi) så rådet det noe villfarelse - og en del diskusjoner en periode - til noen fant ut at de var endret. Sennheiser gav ingen indikasjon om hverken endringen eller når eksakt den ble gjort.^^ Tusen takk for oppklaringen - merkelig at de endrer lydsignaturen såpass og beholder samme modellnavnet, det gjør jo at mye som tidligere er sagt om disse hodetelefonene tidligere ikke nødvendigvis gjelder lenger.
9300kr koster dem hos hifiklubben...Har ikke fått tollkravet enda, men jeg skrev ikke ned verdi. Etter mine beregninger blir totalbeløpet 9800,- Prisen for klokkene fra B&H var 7837,- inkl frakt. Blir spennende å se hva hifiklubben priser D7100 til, wild guess fra meg 12000,-
Hvor har du denne prisen fra? Jeg fant heller ikke noe på nettsidene deres.9300kr koster dem hos hifiklubben...
Enig, jeg hadde trodd vi skulle se store forskjeller, men Hifi-klubben har vel endelig skjønt at det ikke er tette skott mellom markedene lenger, og at de konkurrerer med privatimport. Prisingen deres av D7000 var direkte latterlig. Det samme kan sies om andre aktører og deres prising av f.eks. Grado PS1000, latterlig.Fornuftig pris hvis den stemmer. Står ikke på nettsidene deres enda.
Da kan jeg jo ta med mine D7100 og v200 til Horten så kan vi ha en førpremiere for de som måtte være interessert Hadde vært kult å få sammenlignet med Audeze 2 eller aller helst 3'eren.. Noen som tar utfordringen?Litt av fingær`n er nå ute.Må si jeg ble positivt overasket.
Prisen på AH-D7100 er 9298,- Dato hos den Norske forhandleren er 15 September.
Ha en hærlig head-fi natt alle head-fiere
Da kan jeg jo ta med mine D7100 og v200 til Horten så kan vi ha en førpremiere for de som måtte være interessert Hadde vært kult å få sammenlignet med Audeze 2 eller aller helst 3'eren.. Noen som tar utfordringen?
Da hadde du sikkert ikke unnet dem et blikk, din snobb!Tallene i Grado's modeller skulle visst tilsvare prisen i dollar ved lansering, har jeg hørt. Skulle ønske det samme gjaldt for LCD-2 og 3..
Da kan jeg jo ta med mine D7100 og v200 til Horten så kan vi ha en førpremiere for de som måtte være interessert Hadde vært kult å få sammenlignet med Audeze 2 eller aller helst 3'eren.. Noen som tar utfordringen?
Vi kommer til å demonstrere produktene fra bl.a. Audeze på Hortensmessen 15.-16. september.
Mvh
Sture
Audio Norge
Når man ikke kjøper dobbelt opp kan man kjøpe dobbelt så mye ;9Da hadde du sikkert ikke unnet dem et blikk, din snobb!Tallene i Grado's modeller skulle visst tilsvare prisen i dollar ved lansering, har jeg hørt. Skulle ønske det samme gjaldt for LCD-2 og 3..
Hahahaha, sorry ass, men nå begynner den å bli gammel! På tide å utvide reportoaret!Du burde vel heller etterlyse kvantumsrabatt, tittentei?