Doc.G
Hi-Fi entusiast
Den blir jo sykt varm da, er nesten redd for at veggen blir svidd...
Har koblet den slik at den driver frontene i et surround oppsett, etter 4-5 timer med film ble den så varm at det ikke var tilrådelig å ta på den. Ikke spilte jeg høyt heller. Men jeg har nettopp kommet i gang med utforskingen av den så det kan godt hende det er mulig å forandre på noe i config fila.haden skrev:Ja den blir varm , men skal den bli "sykt"varm så er det hardkjør over ett lengere tidsrom vi snakker om ? Bruker min på 86db ht, så varm blir den , men ikke uvanlig varm.
mvh
r
TakkerEkorrefaen skrev:Heisann.
Bruk Riaa inngang nr 1.
Skriv inn disse verdiene ifølge produsent
Output voltage 3.3 mV
Load resistance 47k Ohm
Load capacitance 100 pF
Så skal du være good to go
Skal ordne mer vågale bilder av Devialeten etter hvert, på tide å ordne seg egen tråd. Gjenstår bare noen dager med oppussing først så det blir seende noenlunde respektabelt utEkorrefaen skrev:No problemo .
Du bør også velge 1976 riaa kurven
Ps lekkert med den på veggen
Sjekk denne linken http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page19R.E.S. skrev:Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?
dvs. om man eksempelvis ønsker å bruke en rørforforsterker, men med Devialet som effekttrinn.
Roy
Ja, jeg kjenner til at du kan konfigurere den som forforsterker/dac. Spørsmålet mitt var om det lot seg gjøre å konfigurere den motsatt, dvs. som effektforsterker. Da ville den vært ypperlig når jeg eksempelvis skal teste forforsterkere for bladet Watt.Ekorrefaen skrev:Sjekk denne linken http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page19R.E.S. skrev:Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?
dvs. om man eksempelvis ønsker å bruke en rørforforsterker, men med Devialet som effekttrinn.
Roy
I had a chance to try my Devialet to drive a very highly regarded and expensive active studio monitor as a D/A and preamp. I asked the gentlemen at Devialet to send me a config file where the power amps can be remotely switched off, or you can use the bass button on the remote to switch off/on the preamp and the phase button of the remote to switch on/off the power amp part. The Dac and preamp part were compared to Weiss, Mytek and Lavry DACs to drive the active studio monitors, and with some of my friends we found there was no really a comparison, the Devialet driven system sounded more lifelike and beliavable with all kind if music we tried. Soon I will have a chance to try this config with a studio monitors in passive and active form as well. But I honestly can say, that the DAC and preamp parts of the Devialet are very good on its own right and can be compared to any of the high-end DAC or preamps even in higher price range.
Må vente til jeg får den i hus først. Men da kan jeg jo sende dem en mail. Siden de fikser alt mulig annet, skulle det ikke forundre meg om de får til det også.Ekorrefaen skrev:Ahh sånn ja, jeg som ikke leste så nøye.. :-[ Slenger du en melding til franskmennene så ordner de nok det med en custom firmware om det er fysisk mulig.
Artig om du gir tilbakemelding på hva du evt finner ut
Du kan sette Line-in som passthrough og bruke den som effektforsterker, jeg gjør det når Devialeten driver frontene i et surround oppsett.R.E.S. skrev:Ja, jeg kjenner til at du kan konfigurere den som forforsterker/dac. Spørsmålet mitt var om det lot seg gjøre å konfigurere den motsatt, dvs. som effektforsterker. Da ville den vært ypperlig når jeg eksempelvis skal teste forforsterkere for bladet Watt.Ekorrefaen skrev:Sjekk denne linken http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page19R.E.S. skrev:Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?
Roy
I had a chance to try my Devialet to drive a very highly regarded and expensive active studio monitor as a D/A and preamp. I asked the gentlemen at Devialet to send me a config file where the power amps can be remotely switched off, or you can use the bass button on the remote to switch off/on the preamp and the phase button of the remote to switch on/off the power amp part. The Dac and preamp part were compared to Weiss, Mytek and Lavry DACs to drive the active studio monitors, and with some of my friends we found there was no really a comparison, the Devialet driven system sounded more lifelike and beliavable with all kind if music we tried. Soon I will have a chance to try this config with a studio monitors in passive and active form as well. But I honestly can say, that the DAC and preamp parts of the Devialet are very good on its own right and can be compared to any of the high-end DAC or preamps even in higher price range.
Roy
Spennende. Da skal det bli morsomt å høre hva Devialet kan få til får til mot Krell EVO 302 og rørforforsterkeren jeg har til test nå...Doc.G skrev:Du kan sette Line-in som passthrough og bruke den som effektforsterker, jeg gjør det når Devialeten driver frontene i et surround oppsett.R.E.S. skrev:Ja, jeg kjenner til at du kan konfigurere den som forforsterker/dac. Spørsmålet mitt var om det lot seg gjøre å konfigurere den motsatt, dvs. som effektforsterker. Da ville den vært ypperlig når jeg eksempelvis skal teste forforsterkere for bladet Watt.Ekorrefaen skrev:Sjekk denne linken http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?1856-Has-anyone-heard-the-Devialet-D-Premier-Integrated-Amp-DAC/page19R.E.S. skrev:Er det noen som vet om det er mulig å konfigurere Devialet som ren effektforsterker med analog inngang fra en forforsterker?
Roy
Roy
For at ikke uinvidde gjester skal finne på å stille seg på den, vel?Doc.G skrev:....men hvorfor har du en badevekt på veggen?.... :
Som den mørkemann jeg er, så ville jeg nok valgt denne matt sorte, knipset på Münchenmessa helga som var.
Vis vedlegget 136331
Mvh.KW
Når fotografer slik som meg leser dette, som er vant til å håndholde og fotografere konstant i timesvis med kameraer med teleobjektiv på rundt 3 kg, begynner man å lure på om enkelte kanskje skulle ta litt Møllers tran og begynne å trene... bare litte granne ihvertfall....Så den på messen, men orket ikke å løfte hendene for å ta bilde av den.
Å det må du da kunne klare! Jeg vet om en kunstfotograf som tar bilder av søppelfyllinger og selger bilder som..... hakka møkk.Den var så lite tiltalende i mine øyne at tiltaket for å løfte hendene rett og slett ble for meget.
Møllers Tran er for puslinger, på tide og ta d ett stepp videre.......Når fotografer slik som meg leser dette, som er vant til å håndholde og fotografere konstant i timesvis med kameraer med teleobjektiv på rundt 3 kg, begynner man å lure på om enkelte kanskje skulle ta litt Møllers tran og begynne å trene... bare litte granne ihvertfall....