Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    velvel , "with vinyl remarkably quiet-hiss specifically" stemmer ikke hos meg , phono støyer og er iflg Dev et kjent problem mtp at WIFI slår inn på ømfintelig phonodel, men iflg de vil dette bli rettet opp ved neste oppgradering i høst. Hos meg er det sjenerende når jeg spiller stille partier høyt , så vi får vente og se om 1 mnd's tid
    mvh
    rolf
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    stille her for tiden, har alle solgt Devialeten ?

    Devialet blir anmeldt i januar nummeret av Stereophile.



    John Atkinson, Editor of Stereophile, worte a laudatory review on Devialet in the January 2013 issue of the magazine.

    Summing up
    “Devialet's D-Premier amplifier is the most extraordinary product I have reviewed for Stereophile. Superb sound quality, future-proof design, everything you need in one box - it is the epotome of what a hifh-end audio product should be. Wow!” John Atkinson
     

    corton

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2010
    Innlegg
    40
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Bruk av hodetelefon?

    Med en relativt ny D-premier i huset dukker det opp en del spørsmål. Et av disse er tilkobling av hodetelefon. Er det noen her som har fulgt anvisningen på Devialet sine hjemmesider og brukt "pre-out" direkte på hodetelefoner? Problemet synes å være å finne en kabel som kan kobles i RCA-kontaktene i ene enden og direkte på hodetelefonene i den andre. Jeg har i hvert fall ikke sett noe som tilbys slik umiddelbart. Er det noen som har noe tips her? Så er jeg også usikker på om det er enkelt å finne ut hva slags spenning som forsterkeren skal stilles inn på, men den tid den sorg.

    Til mine Stax har jeg egen forsterker og disse fungerer fint når jeg kjører direkte fra "pre-out" fra D-premier og inn i Stax-forstrekeren. Men jeg vil gjerne slippe flere forsterkere. Jeg vil tro Devialet kan fungere som en glimrende hodetelefonforsterker, bare synd at det virker litt klønete å få det til. Ellers kanskje det er jeg som er klønete.
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg endelig en Devialet i bestilling ;-) En par spørsmål til dere som har brukt den en tid:

    - hvor lang innspillingstid bør man regne med? Snakker vi om 200t +/- eller mer?
    - jeg har sett at noen sier den er sensitiv ift strømkabler. Er det noen av dere som har testet dette eller er det bare "snakeoil"?
    - har noen tested effekt av strømfilter (f.eks IsoTek). Er den sensitiv for dette?
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Da har jeg endelig en Devialet i bestilling ;-) En par spørsmål til dere som har brukt den en tid:

    - hvor lang innspillingstid bør man regne med? Snakker vi om 200t +/- eller mer?
    - jeg har sett at noen sier den er sensitiv ift strømkabler. Er det noen av dere som har testet dette eller er det bare "snakeoil"?
    - har noen tested effekt av strømfilter (f.eks IsoTek). Er den sensitiv for dette?
    Fikk beskjed om at minst 200 timer innspilling måtte til , vel....ikke min erfaring, skru opp , la den bli god og varm , den spiller da fabelaktig! :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Testing Testing :)

    Foreløpig kun via optisk fra Transporteren,men siste Bjørn Berge låter bra uansett :)
     

    Vedlegg

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Uff nå fikk jeg lyst på :) Grattis
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle

    Har testet langt og lenge med Logitech Transporter som kilde (itunes alac)via optisk til Devialet
    Har også brukt litt tid på Imac/Itunes via air til Devialet

    Blir litt forvirret da jeg liker 1ste løsning best lydmessig så langt,men det er ikke noen vitenskaplig testing som ligger til grunn,bare synsing der og da

    Lurer veldig på hvordan dette vil låte med en Naim Unitiserve med filene i wav som kilde ?

    Hva bruker dere andre der ute som kilde til Devialet,n ? er det plankekjøring med itunes og air ?
     

    Ref210

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    3
    Hei.

    Jeg kjører trådløst med iTunes, Mac Air og NAS server. Funker veldig bra hos meg, - bedre enn hva jeg fikk frem med kabling.

    mvh
    per åge
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    49
    Samme erfaring som deg Petterone, lyden hos meg blir best med Bryston Bdp1 som kilde koblet til Dev med Aes/Ebu .
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.807
    Antall liker
    3.205
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei dere Devaliet entusiaster

    Jeg har ikke Devaliet selv.
    Har derimot en kamerat som har 2stk i mono mode.(2x500w)
    Dette låter MEGET BRA.
    Han spiller fra Mac mini (Mac for Music) i airplay,men det låter best fra drivverk kablet til Devaliet.
    Han har også regeneratorer,2stk P-10 etter hverandre med "audiofile" nettkabler.
    Absolutt den beste lydkvaliteten jeg noen gang har hørt fra Devaliet.
    Kameraten min kan være stolt av hva han har fått til!

    Mvh
    OPS
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hmm ....jeg kjøpte i grunn en mac mini som jeg tenktre jeg skulle kable opp mot Devialet,n som står i esken enda,men den er jo muligens overflødig hvis Air funker bra
    Da slipper jeg og laste ned og overføre itunes,få det opp og gå,flytte alle musikkfiler,kjøpe m2teck converter og kabler,og sette meg inn i bruk av Amara eller lignende

    Må få orden på signalstyrken på air,har kjøpt en Airport Express,fikk mail på att det ville bedre seg med bedre signalstyrke,sette opp ett eget nettverk sa de,da kan jeg spille fra Imac,n i steden likegodt siden den står der med itunes satt opp alerede og hvis det ordner seg med Air og det låter bra,bruke heller noen kroner på en kvalitets server som kilde som oppsett 2 i fremtiden.
    For tross alt føler jeg att denne boksen hever seg med noe bedre materiale matet inn i den.

    Også lever jo Transporteren enda og låter bra via Devialet,n med spdif ,men har blitt annbefalt en overgang til Aes/Ebu til Devaliet,og med den har vjeg tilgang til Radio så det holder og Wimp etc


    Dissa Bryston Bdp1 og 2 virker interesante,synd de ikke takkler alac :(
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.807
    Antall liker
    3.205
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen Devaliet entusiaster

    Det er mye å hente på air play,hvis dere har et egen wi-fi som ikke er koblet til internett.
    Låter mye "bedre" med dette dedikerte airport express kun til Devaliet'n.
    Kameraten min bruker også en digitalkabel fra SPDIF til AES/EBU fra den ene Devalieten til den neste.
    Cd drevet låter "best" når vi brukte AES/EBU inngangen på Devalieten.
    Håper dere finner dette inntresant?

    Mvh
    OPS
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    49
    Trodde Transporter hadde digital Aes/Ebu ut , Devialet anbefaler denne koblingen.

    Lyden blir altså bedre med en egen WiFi bare for Devialet , dette er noe å teste da .
    Noen som vet om Devialet låter bedre med Musikk pakket med Mac filer eller Wav/Flac filer , lurer siden de bruker ITunes som interface på Airplay .
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Har ikke Devaliet selv, men ser meg som en venn av merket da min kamerat har. Han benytter Mac mini med Puremusic for avspilling av filer. Da det anbefales fra Devaliet og bruke AES/ EBU inngangen kjøpte han en Stello U3 USB/ AES EBU konverter mellom Macen og til Devaliet. Det var en kjempeoppgradering. Anbefales
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Jo men Sean Adams som i sin tid konstruerte transporteren er klokkeklar på att digitalt ut bør man bruke SPDIF ut på transporteren.
    Han sier rett ut att AES/EBU på transporter ikke holder mål,og han burde vite ;)
    Mens Devialet er like klare på att man må bruke AES/EBU digitalt inn,så derav er en overgang bestilt etter annbefaling fra Thierry hos Devialet
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    49
    Jo men Sean Adams som i sin tid konstruerte transporteren er klokkeklar på att digitalt ut bør man bruke SPDIF ut på transporteren.
    Han sier rett ut att AES/EBU på transporter ikke holder mål,og han burde vite ;)
    Mens Devialet er like klare på att man må bruke AES/EBU digitalt inn,så derav er en overgang bestilt etter annbefaling fra Thierry hos Devialet
    Hørtes fornuftig ut :)
    Har du funnet ut noe mer angående strømkabel, strømrens ?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.807
    Antall liker
    3.205
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen dere Devaliet entusiastene

    Ser dere spekulerer om hva som låter "best" på inngangene på Devaliet.
    Har dere et rimelig drivverk koblet til Devaliet'n,kan nok SPDIF utgangen låte "best".
    Har dere et "skikkelig" drivverk,er vår erfaring at det låter og måler best på AES/EBU utgangen.
    Kobler dere opp 2stk Devaliet, med nr 2 som "slave".
    Mener vi det låter best med SPDIF ut av hovedenhet og til AES/EBU inngangen på Devaliet nr 2(slave)
    Og ihvertfall IKKE optisk.
    Hvis dere prøver HDMI,er vår erfaring at dybde,høyde og bredde blir "drept"?

    Mvh
    OPS
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ja ryktene er der :) en rimligere med ethernet kobling blant annet
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.982
    Antall liker
    6.164
    Torget vurderinger
    32
    Kan tyde på at man bør ta seg en tur på Devialet-standen på München-messa klokka 16 i morgen...

    Roy
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    49
    Var det nedtelling for å legge ned hjemmesiden:D
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Virker sånn, men det skal vel ikke ta mer enn 15-20 minutter å oppgradere enn webserver?

    Men nyheten er allerede ute:

    Skjermbilde 2013-05-09 kl. 16.26.58.png
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    hehe men hva betyr dette for oss,oppgradering via configurator ?
     

    charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Småpinlig.

    Et google-oversatt nederlandsk intervju med Devialet-gutta fra messa mens vi venter: "One day everyone will own a Devialet"

    Biter meg merke i følgende uttalelse om den minste nykommeren: "Faktisk, 110 lyder bedre enn den gamle D-Premier".

    Jøjemeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn