U
utgatt60135
Gjest
Hvilken CD transport bruker du?
Hei.Er det noen som har info om det nye streamer/wifi -kortet? Kan dette installerses i alle enheter? Kan da en D200 Companion oppgraders med dette kortet?
Er årsaken til at du bruker kablet fordi air dropper og støyer av og til?Bruker Air (Roon) og det fungerer bra, men jeg kjører kablet. Anbefaler å teste Air før man bruker mye penger på eksternt cddrev eller streamer.
Har ikke testet trådløst.Er årsaken til at du bruker kablet fordi air dropper og støyer av og til?Bruker Air (Roon) og det fungerer bra, men jeg kjører kablet. Anbefaler å teste Air før man bruker mye penger på eksternt cddrev eller streamer.
Jeg tipper det blir merkbart bedre, men du må nesten prøve selv. Siden du har Tidal ville jeg testet med Roon da det er enkle å sette opp. (14 dagers gratis prøveperiode)Et spørsmål til dere andre Devialister Jeg strømmer musikken via Apple TV 2. Vil man hente noe på å kable rett fra router og inn i Devialet for å bruke streameren der? Har fungert som bare det via Apple TV bare for å nevne det. Både via Spotify Premium og Tidal Hifi.
1. Locking onto your current home networkNoen som kan hjelpe meg med å sette opp AIR?
Har skrevet inn nettverknavn og passord i SD kortet. Men det skal vel ikke se slik ut på iMac? Hvorfor kommer ikke Devialet´en opp?
Vis vedlegget 461403
Regner med at du kjenner til knappene på fjernkontrollen. Hva står i D200's display under wifi seksjonen. Der skal det stå SID / protokoll og signalstyrke.Noen som kan hjelpe meg med å sette opp AIR?
Har skrevet inn nettverknavn og passord i SD kortet. Men det skal vel ikke se slik ut på iMac? Hvorfor kommer ikke Devialet´en opp?
Vis vedlegget 461403
Dette kan bli korrekt hvis du har et aksesspunkt med samme data. Jeg ville ikke brukt en masse punktumer i SSID eller passordet til dette. Regner med at du har en DHCP server i nettet som gir deg en adresse. Da blir ON riktig. Dette vil du kunne se i displayet i Dev. Hvordan du bruker fjernkontrollen til dette vet du sikkert. Vær nøyaktig med store og små bokstaver.Takk for svar. Skal få sjekket det når jeg kommer hjem.
Er det noe galt her? Må det skrives inn IP?
Vis vedlegget 461454
Vedr Router/wifi konf. Har du flere accesspunkt eller routere i huset? eller hva med wifi protokoll? Er 802.1 "N" på? skru av "A" "B". Sjekk passord og SSID. Ikke bruk annet en bokstaver eller tall her. Sett også wpa2.Jeg skrev ikke hele kombinasjonene her. I displayet står det at den scanner og initializing nettverket vekselvis. DHCP veksler også mellom på og av. Og wifi symboler "pumper" hele tiden. Velger Divialet AIR på lyd ut valg på iMac.
Du må stå på å få konfigurert AIR. Jeg er ening med Minutten. Hvilken trådløs router har du? Du er nok nærmere en løsning en du tror. Det er vi som ikke helt klarer å se problemet enda. Jeg er litt on/off nettet.Du jeg har ingen kunnskap om accesspunkt og protokoll og slikt. Jeg vet ikke hva det er og hvordan man sjekker og endrer på slikt. Så her må teskjeen inn om du orker . Virker jo som det er plug and play fra Devialet´s side. Men alså om lyden er identisk så er det like greit å fortsette å bruke apple-TV.
Veldig flott å høre X3.
Du må gi oss tilbakemelding om hvordan du oppfatter lyden og mulighetene.
Etter det jeg lest meg opp til, og da har forstått, har Devialet AIR klare fordeler ved å utnytte UDP protokollen. Ulempen er at UDP er en mer utfordrerne protokoll sett i forhold til TCP som da har en mer robust innebygget pakke-korreksjon. Pakkekorreksjonen ifm UDP må foretas i programmet rundt protokollen. UDP-drivere, som Devialer AIR, vil sikkert gi utslag i klarhet og ufarget presentasjon. Sånn umiddelbart vil Devialet AIR kanskje endre oppfattelsen av eget anlegg, slik at anlegget må korrigeres mht tweek etc.
Lydmessig tror jeg at Devialet AIR er et skritt i riktig retning.
Jeg tviler på om lyden vil bli bedre hvis Devialet endrer WIFI/Nett -kortet sitt til å bruke TCP. TCP vil opplagt skape færre utfordringer i internnettet.