Mat, drikke og røyk DIY kroken for god mat & drikke

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Snickers-is skrev:
    ErosLoveking skrev:
    chorizo er chorizo
    Jeg testet Grillstads Chorizo, det hadde ikke mye mer Chorizo å gjøre.
    ;D
    Dårlig formulert, my bad! Men som du sikkert skjønner, kjøper jeg helst min chorizo i Spanien, dette landet der sør du vet.

    Strøm Larsens (Torshov) chorizo er forresten ikke å forakte.
     
    N

    nb

    Gjest
    Siden vi er inne på choritzo

    Torsk med choritzo-vinaigrette og blomkålkrem/potetpuré

    (Fritt etter hukommelsen og basert på en oppskrift fra "Gourmet for begynnere" av fyren som startet Palce Grill.

    Torskefiletene stekes med skinnsiden ned i olivenolje til de er ferdige. For de mer avanserte kan man helle over raust med grovsalt og la stå i kjøleskapet et døgn. Skylles og tørkes så før steking. Dette gir fastere fiskekjøtt. Det er viktig at de hele tiden stekes med skinnsiden ned, man kan la de steke ferdig under lokk eller i ovn, men skinnet skal være ned hele tiden åkke som, ellers blir det lett bløtt.

    Choritzo-vinaigrette
    - stek terninger av choritzo på lav temperatur i ca en dl olivenolje. De skal bli myke, men varme. For sterk varme eller for lenge, og de blir harde klumper
    - tilsett terninger av tørket aprikos og la stå en 10 minutter på lav varme
    - tilsett et fedd finhakket hvitløk, pinjekjærnene og snittet vårløk mot slutten. Hvitløkssmaken blir mer utpreget om man venter til slutt med å tilsette.
    - Et par runder med pepperkverna, og mulignes litt salt om det trengs, men pølsa er ganske salt i seg selv, så vær forsiktig med saltet.
    - Smak til med sitronsaft / limesaft.

    Lag puré av blomkål eller mandelpoteter. Originalen er med blomkål som kokes i melk, kjøres i blender og smakes til med salt, pepper og smør, men jeg pleier å bruke potetpuré som jeg lager av mandelpoteter, fløte og smør. Litt revet pepperrot gjør puréen friskere. Om du har, så er det også godt med en skevtt trøffelolje i.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    nb skrev:
    Torskefiletene stekes med skinnsiden ned i olivenolje til de er ferdige. For de mer avanserte kan man helle over raust med grovsalt og la stå i kjøleskapet et døgn. Skylles og tørkes så før steking. Dette gir fastere fiskekjøtt. Det er viktig at de hele tiden stekes med skinnsiden ned, man kan la de steke ferdig under lokk eller i ovn, men skinnet skal være ned hele tiden åkke som, ellers blir det lett bløtt.
    Dette er beste måten å steke det meste av fileter på. Laks, ørret, piggvar, ... det meste. Stek til fisken så vidt har stivnet, og server så fort som mulig.


    Lag puré av blomkål eller mandelpoteter. Originalen er med blomkål som kokes i melk, kjøres i blender og smakes til med salt, pepper og smør, men jeg pleier å bruke potetpuré som jeg lager av mandelpoteter, fløte og smør. Litt revet pepperrot gjør puréen friskere. Om du har, så er det også godt med en skevtt trøffelolje i.
    Høres godt ut. Skal prøve å blande fersk revet pepperrot i stappe, det har jeg ikke smakt. Kanskje noen biter av stensopp også kan være godt til dette? Enten i form a ferske om høsten lett stekt sammen med tosken, eller tørkede som har bløtlagt seg og blitt kuttet i små biter og tilsatt etter blenderen har purert poteter og blomkål?
     
    N

    nb

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Høres godt ut. Skal prøve å blande fersk revet pepperrot i stappe, det har jeg ikke smakt. Kanskje noen biter av stensopp også kan være godt til dette? Enten i form a ferske om høsten lett stekt sammen med tosken, eller tørkede som har bløtlagt seg og blitt kuttet i små biter og tilsatt etter blenderen har purert poteter og blomkål?
    Jeg husker ikke helt hvor jeg fikk pepperrottipset fra, muligens fra en oppskrift på lammeskanker fra samme bok, men jeg bruker det ofte. Blir friskere på den måten. Stensopp burde også funke bra, men har ikke prøvd det selv.

    Det generelle prinsippet om at noe som er godt blandes med noe annet som er godt blir også godt svikter sjelden.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Revet pepperrot er forøvrig riktig godt til mye. Som tilbehør, oppå en karbonade, biff eller snitsel, til sild, på en brødskive sammen med ost. Brukes egentlig alt for lite her hjemme. Danskene er mye flinkere sådan.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Revet pepperrot er forøvrig riktig godt til mye. Som tilbehør, oppå en karbonade, biff eller snitsel, til sild, på en brødskive sammen med ost. Brukes egentlig alt for lite her hjemme. Danskene er mye flinkere sådan.
    Danskene har sort belte i smørbrød :)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Gjestemedlem skrev:
    Kanskje noen biter av stensopp også kan være godt til dette?
    Det smaker veldig bra, og spesielt om du lar det stå et døgn og så varmer det opp før servering. Det du kanskje skal være forsiktig med er å blande inn mange andre smaksingredienser som slår soppsmaken i hjel. Pleier å putte stappa i brødformer dekket med plastfolie, og så snu de på hodet av med folien og skjære i skiver før varming/ servering.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Kaviar-laks med asparges og avokado:

    Til denne retten er det viktig at man benytter helt fersk laks da laksen ikke skal være helt gjennomstekt.

    Begynn med å filetere laksen og fjern evt. småbein. Ta av skinnet. Del fileten opp i passelige serveringsstykker. Stykkene bør være rause da det ikke skal serveres hverken, ris, pasta eller poteter til. Smør fiskestykkene inn med et tynt lag rogn/kaviar etter ønske og lommebok på den ene siden og sett fiksen kjølig i 30-60 minutters tid avhengig av tykkelse. Laksen vil da bli naturlig saltet av rognen/kaviaren. Jeeg foretrekker å bruke en sort kaviar/rogn da fargespillet med den røde laksen blir mest delikat i mine øyne.

    Del to avokado og ta ut steinen. Skrell av skallet og del avokado halvdelene i skiver. Stek avokado skivene lett i olivenolje og smak til med salt og pepper.

    Skrell det ytterste laget av stilken på en bunt hvit asparges. Kok opp rikelig med godt saltet og sukret vann. I en vid kjele/panne smeltes en god klatt smør. Aspargesene legges i vannet når det fosskoker og skal kun koke i høyst 2 minutter. Deretter flyttes de over i det smeltede smøret hvor de får putre på svak varme mens de holdes varme til servering.

    Kjør en bunt finhakket gressløk og 200 gram smør i en food prosessor. Kok opp en spiseskje vann og tilsett en og en spiseskje av gressløksmøret hver gang det har kokt opp mens man pisker i sausen. Tilsett et par spiseskjeer presset sitronjuice og smak til med salt og pepper. Hold varm til servering.

    Finhakk 4 kokte egg, en bunt dill, 5 sjalåttløk, en neve gressløk og bland dette forsiktig i en bolle. Stek lakseskivene i olivenolje på middels varme. De skal kun stekes på den ene siden (den uten rogn/kaviar selvsagt) og skal ikke stekes helt gjennom, men man skal fra siden kunne se at toppsjiktet ikke er gjennomstekt. Da blir retten mest smakfull og saftig.

    Anrett retten ved å legge et laksestykke midt på tallerkene og fordel egg/dill/sjalåttløk/gressløk blandingen som et lag over kaviaren/rognen på laksen. Øs forsiktig smør/gressløk sausen rundt og server med aspargesene og avokadoene.

    Bon apetitt!

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Japansk elgstek:

    Dag 1:
    Til denne retten bør det benyttes en elgstek uten ben. Velg helst et stekstykke uten sener og brusk. Legg denne i en stekepose (fåes kjøpt i dagligvare forretninger) sammen med en flakse teriyakisaus og 2 dl. salt soyasaus og la dette stå i kjøleskapet natten over til marinering.

    Dag 2:
    Forvarm stekeovnen til 150 grader. Finhakk 2 gulerøtter, 1 løk og 2 cm fersk ingefær og tilsett i stekeposen sammen med elgen og marinaden. Sett inn et steketermometer i elgen og knyt igjen stekeposen med hyssing. Legg posen i en langpanne og sett den i stekeovnen. Stek elgen inntil termometeret viser 65 grader kjernetemperatur. Da har kjøttet en rosa farge.

    Finhakk og stek 1 finhakket purre og 400 gram shitake sopp i smør. Smak til med salt og pepper.

    Tilbered 2 dl ferdigkokt ris. Benytt helst den klebrige typen (Sushi-ris) og avkjøl. Ha risen over i en boll og rør inn to knekte egg. Fordel deretter ris/egg-massen over i en ildfast form. Fordel sopp/purre-blandingen over risen og la stå inntil elgsteken er ferdigstekt.

    Når elgen er ferdigstekt, taes steken ut av stekeposen og rulles inn i stekefolie og noen kopphåndklær for å holde på varmen. Hell marinaden og grønnsakene over i en sil og press innholdet gjennom silen ned i en kjele.

    Stek riskaken på 200 grader i 15 minutter.

    Kok inn elgmarinaden til halvparten og tilsett 2dl matfløte og 1,5dl ekte norsk brun geitost. La koke inntil osten har smeltet og smak til med salt og pepper. Hold varm inntil risen er ferdigstekt.

    Når risen er ferdig kan elgsteken pakkes ut og skjæres i tynne skiver.

    En litt spennende og elegant måte å anrette denne retten på er å dele elgskivene i små biter, og gjør det samme med risaken for deretter å legge elgen på risen som en sushi. Serveres med brunostsaus (i stedet for vanlig soyasaus som normalt benyttets til sushi) og syltet ingefær (fås kjøpt i kolonialforretninger) og finhakket, frisk agurk.

    Bon apetitt!

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Tunfisk med ingefær/pepperrot-saus og kremet spinat:

    Tunfisk er min favorittfisk. Det er imidlertid viktig at den ikke stekes helt gjennom, da blir den tørr og smakløs. Den serveres normalt med en rød kjerne som en biff eller som i denne retten hvor den kun stekes på en side og toppsjiktet forblir ustekt. Til denne retten bør man beregne rause tunfisk stykker/biffer til hver da de ikke skal serveres med ris, pasta eller poteter.

    Skjær tunfisken i passende biffer. Som med vanlige kjøttbiffer blir tunfisken mest saftig og best dersom det er litt tykkelse på biffene. Legg tunfiskbiffene i en liten pose sammen med 2 dl olivenolje og 4cm finhakket frisk ingefær å la stå i kjøleskapet for marinering i 1 time.

    Vask og skyll 200g friske spinatblader. Fyll vaskekummen med kaldt vann og isbiter. Kok spinaten i mye saltet vann i 2 minutter og avkjøl den i isvannet i noen sekunder. Avkjølingen gjøres for å holde på den naturlige lyse grønnfargen. Kjør spinaten glatt i en foodprosessor. Smelt 1,5 spiseskje smør i en kasserolle. Tilsett spinaten og 0,5 dl kremfløte. Kok opp under omrøring og smak til med salt, pepper, sukker og revet muskattnøtt. Hold sausen varm inntil servering.

    Finhakk 1 sjalåttløk, 2 spisesjeer frisk ingefær og 50g frisk pepperrot. Kok opp 1 dl hvitvin sammen med sjalåttløken og ingefæren og la det koke nesten helt inn. Pisk inn 100g smør i terninger. Tilsett saften fra 0,5 presset sitron og smak til med salt, pepper og kayennepepper. Det skal være litt krutt i denne sausen. Skum sausen med en stavmikser og tilsett 2/3 av pepperroten. Hold varm til servering.

    Finhakk 100g sjampinjonger og 2 sjalåttløk og brun dette i smør på svak varme inntil det har fått en gylden farge. Finhakk en neve frisk kjørvel, en neve friske estragonblader og en neve gressløk og bland dette sammen med sjampingjong- og sjalåttløk-blandingen og den siste 1/3 av pepperroten. Fordel blandingen ut over den ene siden på hver tunfiskbiff etter at biffene er ferdig marinert. Stek tunfiskbiffene i marinaden på den ene siden (den uten blanding på) på sterk varme. Følg nøye med under stekingen på biffenes utvikling fra siden. Biffen skal bare være gjennomstekt halvt gjennom. Halvveis opp på biffen skal den bli gradivis mindre stekt og topplaget under blandingen skal være rå.

    Anrett ved å legge en tunfiskbiff midt på tallerkenen og øs kremet spinat på den ene siden av biffen og ingefær/pepperrot-saus på den andre siden av biffen.

    Bon apetitt!

    Mvh
    Roysen
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Spennende oppskrifter Roysen :) Nå ble jeg sulten ;D
     
    N

    nb

    Gjest
    For å ta noe enkelt:

    Løvtynne skiver Pata Negra-skinke på tallerken.
    Serveres med sjampis.

    Her kan man innvende at det er godt med ruccola, parmesan, olivenolje osv på. Og det er helt riktig. Men med et så sublimt produkt som ordentlig god Pata Negra - skinke, så trenger man ikke noe tilbehør.

    Eneste man må passe på er at skinken er romtemperert ved servering. Den skal IKKE være kjøleskapkald, da får man ikke frem den delikate saken.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    nb skrev:
    For å ta noe enkelt:

    Løvtynne skiver Pata Negra-skinke på tallerken.
    Serveres med sjampis.

    Her kan man innvende at det er godt med ruccola, parmesan, olivenolje osv på. Og det er helt riktig. Men med et så sublimt produkt som ordentlig god Pata Negra - skinke, så trenger man ikke noe tilbehør.

    Eneste man må passe på er at skinken er romtemperert ved servering. Den skal IKKE være kjøleskapkald, da får man ikke frem den delikate saken.
    Good :) En time oppskjært på benken. enig at en står seg godt alene
     
    N

    nb

    Gjest
    En annen enkel en:

    Kjøp RÅ scampi. Ferdikkokt scampi bør man holde seg langt unna. Scampi renses ved å ta av skallet (la det sitte igjen litt på halen, den er fin å holde i). Skjær et snitt i ryggen med en skarp kniv og ta ut eventuell sort tarm som ligger der. Den er lang og tynn og går i "lengderetningen" på scampien.

    Mariner en times tid i en blanding av østerssaus og fish sauce (fås på asiatiske butikker eller på litt velassorterte norske matbutikker), chili og hvitløk. La stå en times tid. Stek raskt i meget varm panne - 1 minutt pr side holder. La avkjøle litt, og dryss litt fersk koriander over. Serveres med en chilisuas som kan kjøpes på flaske om du ikke gidder lage selv.

    Chilisaus lages enkelt med f.eks honning, eddikk, chili og hvitløk, østerssaus og fish sauce + litt vann. Ha alt i en liten kjele og kok et kvarters tid. Jevn med maisenna til slutt om den ikke er tykk nok. Serveres avkjølt.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    En annen enkel en:

    Kjøp RÅ scampi. Ferdikkokt scampi bør man holde seg langt unna. Scampi renses ved å ta av skallet (la det sitte igjen litt på halen, den er fin å holde i). Skjær et snitt i ryggen med en skarp kniv og ta ut eventuell sort tarm som ligger der. Den er lang og tynn og går i "lengderetningen" på scampien.

    Mariner en times tid i en blanding av østerssaus og fish sauce (fås på asiatiske butikker eller på litt velassorterte norske matbutikker), chili og hvitløk. La stå en times tid. Stek raskt i meget varm panne - 1 minutt pr side holder. La avkjøle litt, og dryss litt fersk koriander over. Serveres med en chilisuas som kan kjøpes på flaske om du ikke gidder lage selv.

    Chilisaus lages enkelt med f.eks honning, eddikk, chili og hvitløk, østerssaus og fish sauce + litt vann. Ha alt i en liten kjele og kok et kvarters tid. Jevn med maisenna til slutt om den ikke er tykk nok. Serveres avkjølt.
    Herlig!

    Kan også varieres med sjøkreps som er i sesong nå og gjerne på grillen i stedet for i panne. Da ville jeg imidlertid hoppet over marineringen og sausen og stekt den "au natural" med en liten skvis av lime eller sitron på etter stekingen og et dryss av Maldon salt.

    Mvh
    Roysen
     
    N

    nb

    Gjest
    Biff Tartar - mat for menn.

    Den klassiske varianten er å servere kjøttet "rent" med garnityret ved siden av. Jeg foretrekker imidlertid å blande alt i kjøttet.

    Bruk mørt storfekjøtt uten fett, indrefilet/ytrefilet eller mørbrad funker fint. Skal ideelt kvernes eller skrapes, men det funker også å skjære i små biter med en veldig skarp kniv.

    Smak til med finhakket persille, finhakkede sylteagurker, finhakkede rødbeter, sennep, en dæsj worchestshire-saus og litt tabasco - jeg synest tartar er best når den er litt "spicy" og selvsagt salt og pepper. Tilsett rå eggeplomme og form burgerstore biffer.

    Server for seg selv eller med stekte potetbåter eller pommes frites til.

    Edit: Glemte finhakket rødløk, det må også med.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Nye spennede teknikker for kjøkkenbenken.

    http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article6128617.ece skrev:
    Take some ascorbic acid and add a little glucose. Throw in a hint of citric acid and mix it with a few grams of 4-O-a-glucopyranosyl-D-sorbitol, a sugar substitute otherwise known as maltitol.

    This is the taste sensation that will reach Hong Kong today, where the celebrated French chef Pierre Gagnaire will push back culinary boundaries with what is being described as the world's first entirely synthetic gourmet dish.

    Mr Gagnaire, who has three Michelin stars, has worked for months with Hervé This, the founder of molecular gastronomy, to create the recipe — entitled le note à note — from chemical compounds.

    polyphenol sauce:

    Melt 100g of glucose and 20g of tartaric acid in 20cl of water. Add 2g of polyphenol. Boil and add sodium chloride and piperine. Bind the sauce with amylose. Take off the heat and stir in 50g of triacylglycerol

     

    Vedlegg

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.295
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    1
    Fastfood:
    - Speket kvalkjøtt oppskjært i tynne skiver (selvf. romtemperert)
    - En bolle med asortert finhakket løk
    - Rogn av rognkjeks, lodde, laks, og/eller ørret
    - En bolle med Rørosrømme (siden jeg ikke lengre finner rømmen fra Brimi), evt også creme fraiche
    - Flatbrød

    Presto pronto.

    mvh
    KJ
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hvalkjøtt ja, har gått å tenkt på det noen uker.

    Det spises jo som carpachio så jeg kunne tenkt meg å prøve noe slikt:


    Litt godt rått hvalkjøtt hakkes fint
    blandes med litt sjarlottløk som også er helt finhakket
    litt fersk finhakket chili
    litt finrevet pepperrot
    2 kapers
    litt frisk kjørvel
    en skvis med stitron
    et par dråper god olivenolje
    et par runder med pepper

    blandes godt og man langer en munnfullhaug på en flis med flatbrød

    Servers med et kaldt shot med Stolichnaya Gold

    Hører ikke det ganske godt ut?

    Kanskje til og med pittelitt syltet ingefær inni?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Du har fått fot for Stolichnaya Gold du Gjestemedlem ;D ;D ;D
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Skulle vært gøy å prøve iskrem slik de gjorde på et sånn "scientific cooking" program en gang (Trekke kasserollen til side før eggene koagulerer ).
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Får fart på festen i en fei

    Jello Shots

    6 ounces Jello (large package)
    16 ounces Water (boiling)
    6 ounces Water (cold)
    10 ounces Vodka
    Mix the jello mix with the boiling water until the powder is fully dissolved and add the cold water and alcohol. Pour the cooling mixture into either shot glasses or paper cups. Shot glasses are more attractive, but drinker can turn the paper cups inside-out to more easily eat the alcoholic jello.
     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    65finger skrev:
    Du har fått fot for Stolichnaya Gold du Gjestemedlem ;D ;D ;D
    Jepps den var knall etter et opphold i kjøleskapet, men nå er den tom. Beste blanke slden en flaske ned Poteen jeg fikk tak i.

    Fikk en telefon fra polet om at min Ratzeputz var kommet, så helgen er reddet. Skal med på fisketur i morgen ettermiddag.

    Rasket med meg et par hvite i samme slengen: En Georg Brauer - Rüdesheim estate, samt en anbefaling fra polmannen som jeg ikke har vært borti før: Terras Gauda - Rias Baixas - O Rosal
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hm, lagde en noe underlig sak hin dagen:

    Lime i tynne tynne skiver fra en nesten frossen lime, dyppes i nøytral syrup med litt sitronsyrepulver og settes i ovnen på svar varme til den er brun og sprø. Så lagde man en gele av gin + tonic og gelatin som ble hurtig helt i en flat skål med platfolie kjølt og skjært i terninger etterpå og servert på overnevnte crispy limeskiver.

    En artig munnfull.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.295
    Antall liker
    4.663
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Hvalkjøtt ja, har gått å tenkt på det noen uker.

    Det spises jo som carpachio så jeg kunne tenkt meg å prøve noe slikt:


    Litt godt rått hvalkjøtt hakkes fint
    blandes med litt sjarlottløk som også er helt finhakket
    litt fersk finhakket chili
    litt finrevet pepperrot
    2 kapers
    litt frisk kjørvel
    en skvis med stitron
    et par dråper god olivenolje
    et par runder med pepper

    blandes godt og man langer en munnfullhaug på en flis med flatbrød

    Servers med et kaldt shot med Stolichnaya Gold

    Hører ikke det ganske godt ut?

    Kanskje til og med pittelitt syltet ingefær inni?
    hmmmm ... Kanskje med ei einebær eller to ... ?

    Et alternativ til kjøttet er kanskje «vestfjordskinke», så vidt jeg husker er det lett røkt og lett speket, egentlig ganske rått men med et par ekstra smaksnyanser. I Oslo kan man stikke innom Rorbua på Akerbrygge og bestille «Kval på fjøl» (jeg anbefaler også gratinerte oskjell og kamskjellene på Rorbua - begge deler helt utsøkt!)

    mvh
    KJ
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Nasjonal festmat til 17. mai

    I forbindelse med 17. mai vil jeg nok en gang slå et slag for grytestekt kråke. Dette er nasjonal festmat så det suser. Fanges enkelt i åpentstående bosspann med åte i bunnen. Beregn 1 kråke pr person, så har du rikelig. Husk hansker når kråka skal immobiliseres og nakken knekkes. Flå av skinnet. Gnis inn med hvitløk og sitron. Brunes i jerngryte og stekes til bryststykket ikke avgir blod ved innstikk. Serveres med syltete pærer, rotfrukter og stekte eller kokte poteter. En tanninrik og kraftig rødvin passer godt. Svigermor vil elske det!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.270
    Antall liker
    6.563
    Fikk noen testet Chana Masala eller Pav Bhaji?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Kødder du BB, eller er du virkelig seriøs?? ??? :eek:
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.270
    Antall liker
    6.563
    Forfengelighet og absurditet overgår rasjonalitet og medfølelse enn en gang.

    Bestialitetens historie.

    Noen som har iskremmaskin og er hypp på sunne iskremoppskrifter? Sjoko eller jordbær.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hmm, Stoli ja. Drikker sjelden vodka, men kjøpte en flaske Stolichnaya Elite i Andorra en gang, og makan til drikk har jeg aldri vært borti. Smaker egentlig "tykt vann" og virker designet for å drikke seg full på. Trodde nesten ikke det var sprit i den i det hele tatt da jeg smakte på den første gangen, men forandret mening etter noen glass gitt.
     
    N

    nb

    Gjest
    wotg skrev:
    To ord: Mango Batida!!
    For artig info om hvor viktig mago er i området, prøv å google på nukes for mangoes eller lignende tema. Jeg antar at indisk og pakistansk mango er det samme, men ikke en gang tenk på å si det til en inder eller en pakistaner. En inder fortalte meg en gang at det er to ting man ikke kødder med i India. Cricket og mango.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.958
    Antall liker
    4.397
    Mango er jo forøvrig en perfekt sødme-partner til chilli (- og ingefær og hvitløk) i diverse retter. Men den må jo ikke kokes, da :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn