DP mosfet er svært myk og sivilisert i forhold til mange av dagens forsterkere. (de fleste?) Det samme gjelder til og med bipolart bestykkede DP-trinn, men som nevnt i mindre grad. De holder dog ikke tilbake på dynamikken. Ikke engang i toppen, og det er det mange forsterkere som gjør. Dette gjør at de gjengir musikk på en annen og mer ubesudlet måte enn andre. Du vil tydelig høre om høyttalere har en løftet frekvensrespons, men påfallende hard lyd?
Zomby er inne på noe riktig mht. til komprimering av dynamikk i høyttalere, vil jeg tro, men selv ikke i et slikt høyttalersystem kan jeg tro at DP mosfet blir veldig hard. Hunden ligger nok begravet andre steder. Mangel på innspilling er nevnt. Det er også mulig at Klipsch-eieren kan ha et markant støyproblem.
For at DP-mosfet skal fremstå som hard, må det stå dårlig til andre steder i anlegget. I så fall blir det vel feil å bytte ut DP?
Dette kjenner jeg meg veldig igjen i..
Alle de mosfet Dp forsterkere jeg har prøvd har også hatt en slags myk gjengivelse..
(min mangel på bedre beskrivelse)
Akkuratt Derfor jeg kjøpte DP igjen nå som det ble RF7 plutselig..,tenkte det ville bli en knall match..
Kan det ha noe med xlr utgangsnivå (v) på yamaha prosessoren å gjøre.?
Jeg vet yamahaen og klipsch kan låte bra sammen,Da med integraen vel å merke.
Men integraen makter ikke helt det som Dp kan i basseegionen. Derfor jeg vil prøve å finne en løsning.
Ikke misforstå,integraen er ganske rå til en 7 kanals å være
Sitter nå å lodder phono til xlr kabler bare for å prøve den andre pre ampen min, en kina pre amp tatt ned fra kottet.
Jeg vil prøve med abrahamsen v6 dac og thule cd spilleren min, så får testet det når kablene er ferdige.. Helt utenom cx-a5000 prosessoren..
Takker for alle inspill her.