Har hørt det samme... Leif tok bare en antall watt som var "innafor".. blir den "benka" vil nok langt større tall komme.Nei, i realiteten mye mer enn oppgitt effekt. I hine hårde dager var høy effekt automatisk betraktet som skarp PA-lyd, så derfor ville ikke Leif oppgi hvor kraftig den egentlig var. Utgangspunktet for 6.5-konstruksjonen var egentlig en 1000-watt forsterker. Kanskje i 4 ohm..
Dette er jeg enig i. Vi la opp egen separat kurs (16A) med skjermet strømkabel (Furutech FP-S55N) og som ble avsluttet med en skjermet strømkontakt til lyd-anlegget i sommer. Mye større klarhet i lydbildet og bedre romlig presisjon av artister og instrumenter i lydbildet. Så kan absoulutt anbefalesVet ikke om jeg har postet det før, men hvis du har muligheten - gi din DP forsterker egen kurs fra sikringsskapet (les hele anlegget). En oppgradering bedre enn de fleste.
Helt enig. Har gjort det selv. AnbefalesVet ikke om jeg har postet det før, men hvis du har muligheten - gi din DP forsterker egen kurs fra sikringsskapet (les hele anlegget). En oppgradering bedre enn de fleste.
Hei.
Har hørt litt Dynamic Precision, så når det dukket opp et forsterkersett i nærheten, kjøpte jeg det.
Legger ved bilder. Noen som har litt info om hva jeg har kjøpt?
Har lest på dpguiden, og der finner jeg ut at forforsterkeren er en CA1 MK2. ?
Effektforterkeren er merket med PA250H, men fronten ligner ikke bildene på dpguiden.
På forhånd takk.
Mvh.
Vis vedlegget 869422 Vis vedlegget 869423
Godt jobbaupdate 3
Ser ut som jeg har fått sidene opp, i sin essens iallefall.
Fonter og layout er litt bob bob... Får tune dette fremover..
Hei teafortwoForforsterker tips
Så forleden et par av første generasjon DP forforsterkere til salgs. Kjente ikke til de men det som trigget interessen var innebygget RIIA. Skulle sjekke på DPguiden, men fikk ikke tilgang og vipps så var disse også solgt.
Har en BCP 7.0 men kunne tenke meg å prøve en aktiv også med innebygget RIIA, og da er vel disse gamle eneste mulighet fra DP? Noen som vil dele erfaringer med disse.
Alternativt en annen forforsterker av den moderne varianten gjerne med fjernkontroll og RIIA (ikke nødvendigvis DP (uffda ), har lyst å prøve ut noe, ikke noe dyrt. Kanskje noen har erfaringer med potensielle kandidater:
Effektrinnet er en 6.4
Er 6.32 samme forsterker som 6.4?Det ligg nett no ein DP 6.4 på Finn.no til kr 15’k. Berre nevner det…
Edit: Solgt!
Mvh Arild
Hei!Forforsterker tips
Så forleden et par av første generasjon DP forforsterkere til salgs. Kjente ikke til de men det som trigget interessen var innebygget RIIA. Skulle sjekke på DPguiden, men fikk ikke tilgang og vipps så var disse også solgt.
Har en BCP 7.0 men kunne tenke meg å prøve en aktiv også med innebygget RIIA, og da er vel disse gamle eneste mulighet fra DP? Noen som vil dele erfaringer med disse.
Alternativt en annen forforsterker av den moderne varianten gjerne med fjernkontroll og RIIA (ikke nødvendigvis DP (uffda ), har lyst å prøve ut noe, ikke noe dyrt. Kanskje noen har erfaringer med potensielle kandidater:
Effektrinnet er en 6.4
Svaret er nei, ikke helt, men selvstudie kan utføres her dpguiden.no og ved å bla i denne tråd.Er 6.32 samme forsterker som 6.4?
Har lest en del på nevnte sider ja, men ikke fått bekreftet eller avkreftet ryktet om at det kun er modellbetegnelsen som ble endret.Svaret er nei, ikke helt, men selvstudie kan utføres her dpguiden.no og ved å bla i denne tråd.
Om du ser på datablad og manual på dpguiden.no ser du at det er ulikheter i tekniske spesifikasjoner.Har lest en del på nevnte sider ja, men ikke fått bekreftet eller avkreftet ryktet om at det kun er modellbetegnelsen som ble endret.
Takk Holmium. Det var dit jeg ville med henvisningen til dpguiden.noOm du ser på datablad og manual på dpguiden.no ser du at det er ulikheter i tekniske spesifikasjoner.
Ikke identiske, men neppe helt ulike heller.
Lurer på om jeg leste en gang at 6.4p ikke hadde like bra matching av komponenter. (transistorer osv.)Det er meget mulig. Hva er forskjellen på 6.4 og P versjonen hvis man ser bort fra messingplater og sånt dill ?
Men nu er det dyr versjonen med ombygd 5.52 hovedkort
JØSS, er ikke det "nye 5.52 HP" hybrid hovedkortet i DPA 6.4P større.Det er meget mulig. Hva er forskjellen på 6.4 og P versjonen hvis man ser bort fra messingplater og sånt dill ?
Jeg hadde vel håpet du kunne sagt noe om forskjellene fra 6.1 og opp til A1s. Jeg sitter vel med inntrykk at forskjellene på 250 watterne er små, men jeg sitter ikke å skrur på disse eller har skjema.Det er meget mulig. Hva er forskjellen på 6.4 og P versjonen hvis man ser bort fra messingplater og sånt dill ?
Det kan jeg gjøre. Men ikke nu. Kan ta det i romjula. Det kommer til å bli en lang teknisk stil...Jeg hadde vel håpet du kunne sagt noe om forskjellene fra 6.1 og opp til A1s. Jeg sitter vel med inntrykk at forskjellene på 250 watterne er små, men jeg sitter ikke å skrur på disse eller har skjema.