Kjører du uten DSPeakeren når du bruker platespilleren?Hei,
jeg har akkurat koblet om hele anlegget (for å dobbeltsjekke høyre/venstre, faser og gått over fra å kjøre trinnene i mono til å bruke en standard kanal pr effekt), og skal teste dette i morgen kveld med NAD M51 som DAC på rom-korreksjonen. Jeg skal også teste å kjøre NAD M51 som ren pre inn i DSpeaker for å se om det er noen forskjell i støygulvet da.
Hos meg merker jeg tydelig en oppstramming, som du kaller det, på bassen, og det slår som regel heldig ut. Noen låter (Autobahn live fra Minimum Maxim av Kraftwerk https://www.youtube.com/watch?v=mZgULbLm5do ) så er det virkelig heldig med litt slapp, tung bass på starten, da det føles som en bil starter i stua. Men i det store og det hele er det en forbedring. Det er vel en vanesak.
Når det gjelder lydbildets mer fokus mener jeg at dette er ganske lett å observere på Ane Bruns "These days", men ikke siter meg på det. Jeg skal teste litt til før jeg konkluderer der.
DC 2.0 er definitivt en "keeper"
Det er jo slett ikke værst.Jeg synes den er identisk, med unntak av at DC-en har et par decibel lavere utgangsnivå. Når jeg volum-matcher denne så klarer ikke jeg å høre forskjell.[
Ok. Og hvordan synes du den er som dac da ift NAD'en du har ?
Dog, NAD-en er penere, har flere innganger (bl.a. 2 * HDMI inn og 1 ut), finere fjernkontroll osv. Mest sannsynlig beholder jeg begge
Nei, da er de forskjellige. DSpeaker minsker romnodene og en del romlebass forsvinner. Jeg har kjørt korrigering opp til 150Hz, og det gjør, synes jeg, at lukketheten som HiFi-Mathias refererer til i innlegget under blir mindre.Syntes du de presterer likt når rk`en også er kjørt ?
Hei! Ja, vi har tydeligvis møtt på samme selger. Mye likt her! Selv ble jeg forelsket i Adyton i kjelleren på OHCKjører du uten DSPeakeren når du bruker platespilleren?
Ser vi har nokså likt oppsett. Jeg har kun brukt DSPeakeren som romkorreksjon kun til subbene koblet fra forforsterkeren, men ikke prøvd som dac og mellom pre/effekt. Hadde koblet subbene til effektforsterkeren før jeg fikk antimoden, men mtp. at jeg trenger DSP fra både platespilleren og cd-spilleren var å koble DSPeakeren fra forforsterkeren direkte til subbene eneste alternativ da jeg ikke ønsker en ad-da konvertering til fra platespilleren og cd i fronthøyttalerne.
Syntes du DSPeakeren gjør noe negativt med lyden?
Personlig syntes jeg det spiller litt mer innelukket, mindre sømløst og digitalt etter at jeg koblet subbene til forforsterkeren med DSPeaker i mellom enn ved å ha de koblet fra effektforsterkeren med høynivå ut. Men den løser jo opp mye problemer i bassområdet..
Mvh
Mathias
Ja, den er absolutt verdt pengene. Det er meg en gåte at de ikke pimper opp DC-en, og bygger en liten digital HUB. De har tydeligvis noe bra på gang, så det er rart de ikke utnytter dette mer.Det er jo slett ikke værst.
Jeg har også inntrykk av at den er en meget kapabel dac - når jeg bruker denne analogt inn på CX-A prosessoren kontra å bruke prosessorens innebygde dac , så sliter jeg også med å høre forskjell. Det samme var tilfellet med en Audiolab 8200 DQ jeg hadde.
Og når du også opplever det samme opp mot den kritikerroste NAD'en , så må det være et bra skussmål
Det betyr jo at den er verdt pengene og vel så det kun som dac .
Hei,Hei! Ja, vi har tydeligvis møtt på samme selger. Mye likt her! Selv ble jeg forelsket i Adyton i kjelleren på OHCKjører du uten DSPeakeren når du bruker platespilleren?
Ser vi har nokså likt oppsett. Jeg har kun brukt DSPeakeren som romkorreksjon kun til subbene koblet fra forforsterkeren, men ikke prøvd som dac og mellom pre/effekt. Hadde koblet subbene til effektforsterkeren før jeg fikk antimoden, men mtp. at jeg trenger DSP fra både platespilleren og cd-spilleren var å koble DSPeakeren fra forforsterkeren direkte til subbene eneste alternativ da jeg ikke ønsker en ad-da konvertering til fra platespilleren og cd i fronthøyttalerne.
Syntes du DSPeakeren gjør noe negativt med lyden?
Personlig syntes jeg det spiller litt mer innelukket, mindre sømløst og digitalt etter at jeg koblet subbene til forforsterkeren med DSPeaker i mellom enn ved å ha de koblet fra effektforsterkeren med høynivå ut. Men den løser jo opp mye problemer i bassområdet..
Mvh
Mathias
Slik som DSpeaker står koblet opp nå så får jeg ikke brukt den på platespilleren min. Det har jeg tenkt å få prøvd ved å bruke DSpeakeren kun mot subwooferne. Jeg antar du har koblet noe a la dette:
Kilde -> Pre -> XLR: effekt -> HT og så kjørt pre -> RCA: subwoofer ? Jeg har tidligere koblet slik, men slet med å få volum-matchet da RCA-utgangene vel pr def er 6dB lavere enn XLR, og jeg fikk det ikke til uansett hva jeg prøvde. Dog skal jeg gi det en sjanse til. Evt så får jeg vurdere noe XLR y-ledd.
Når det gjelder negative ting så blir det noe mer innelukket med DSpeakeren. Jeg er ikke helt sikker på om jeg liker det eller ikke. Merker du den "digitale" lyden på subene da? Hvis DSpeaker kun står mellom subene og pre burde den ikke påvirke lyden i HT-ene?
Jeg skal få testet samme oppsett som deg i løpet av et par dager, og si fra hva jeg synes.
(Litt OT: Har du prøvd andre effekt-trinn på Adytonene? Hva synes du om Cordisen? Jeg må innrømme at jeg tidvis tenker på litt mer effekt til frontene...)
Du må hvertfall velge digitalt ut - men det har du kanskje gjort allerede..??Har kjøpt meg dspeaker antimode 2.0 oger veldig fornøyd,den er koblet digitalt fra Parasound.p.5.optisk inn i antimode.så har jeg koblet en Bluesound streamer med usb,og da får jeg ikke noe lyd i anlegget.Det skal vel ikke nødvendig og koble analogt får å få lyd over usb?
Du kan vel bruke receiverens innebygde dac - eller duger den ikke synes du?Da vet du jo litt om hva du går til. Er en ganske genial sak, som løser eller justerer mange problem på en rimelig måte. Kommer ikke til å selge unna min. Lurer tvert imot på å kjøpe en 8033c til filmbruk for bare å ta subbene seperat. Og koble Antimoden mellom reciver og effekttrinn på frontkanalene for å få brukt den både til film og til musikk. Må da inn med en dac, men det for så være.
Slik jeg kobler idag, så innvirker Antimoden kun ved 2 kanals avspilling.
Har faktisk ikke testa. det må jeg få gjort noe med...Du kan vel bruke receiverens innebygde dac - eller duger den ikke synes du?Da vet du jo litt om hva du går til. Er en ganske genial sak, som løser eller justerer mange problem på en rimelig måte. Kommer ikke til å selge unna min. Lurer tvert imot på å kjøpe en 8033c til filmbruk for bare å ta subbene seperat. Og koble Antimoden mellom reciver og effekttrinn på frontkanalene for å få brukt den både til film og til musikk. Må da inn med en dac, men det for så være.
Slik jeg kobler idag, så innvirker Antimoden kun ved 2 kanals avspilling.
Alltid noe på gang spørs bare gangen i det da..Javel ja - det er ting på gang da skjønner jeg
Overhodet ikke?Den tar IKKE dippeR
Jeg har mulighet for forsinkelse med min nåværende Bryston-prosessor, denne har dog ikke verken dsp, EQ eller noen annen form for romkorreksjon. Rommet mitt er bra dempet, full kontroll på 1. og 2. refleksjon. I lytteposisjon er det litt bassfattig, men bare en halvmeter frem er dette på plass. Jeg klarer ikke ordne dette med høyttalerplassering innenfor det praktisk mulige. Delayen i prosessoren hjelper en del, men jeg tenker at en dedikert dsp med mulighet for noe EQ hadde vært tingen. Forsterkerkraft er intet problem, voldsomme overskudd på den fronten for tiden.Den er laget for å ta topper ned slik at du får en jevnere kurve. Den kan legge inn delay seperat mellom høyre og venstre kanal. Slik at du kan forsinke lyden ulikt. Feks 3 ms høyre side og 6 ms på venstre. Dette kan du gjøre automatisk eller settet selv.
Hvordan dette blir kan jeg ikke si så mye om.
Om du har nok forsterker kraft så kan du prøve å heve dipper med EQ, men som du vet, om dippene kommer fra kansellering så hjelper det ofte Nada.
Hvis man sammenlikner med for eksempel Trinnov og McIntosh er det fortsatt rimelig om kvaliteten er på høyde med disse. Har hørt mye bra om Trinnov, McIntosh er vel egentlig en Lyngdorf.Ser nå at det er nye ting på gang borti Finland
Ser ut til at navnet blir 3.0 el noe i den dur , og skal lanseres til sommeren.
Men prisen blir ganske stiv da - 2990 euro er jo litt da.....
Google Oversetter
Hei, jeg tror jeg må prøve en sånn Anti-Mode 2.0, men har et spørsmål til dere med erfaring: Om den ikke skulle fikse en stor dip, vil man kunne, vha noen form for delay, forskyve/endre plassering av den?
Jo da, det har den. Og når jeg kjører med sub er forsåvidt problemet løst, i alle fall delvis. Dvs jeg synes bassen får litt dårligere kvalitet, blir mindre artikulert og presis med suben innkoblet, selv om den greit tar seg av dippen. Ikke målt frekvensen, men den ligger i området 30-50Hz. Med sub innkoblet låter det best med deling på 40Hz. Har et sterkt ønske om å klare meg uten suben til musikk, kanskje bare tvangstankerHei, jeg tror jeg må prøve en sånn Anti-Mode 2.0, men har et spørsmål til dere med erfaring: Om den ikke skulle fikse en stor dip, vil man kunne, vha noen form for delay, forskyve/endre plassering av den?
Hvor ligger denne dippen, jeg tenker har ikke disse JLAudio en DSP løsning som kan rette noe av dette om det ligger i de nederste frekvenser ?
Til den prisen mener jeg den burde ha HDMI inn/ut for å kunne spille av kvalitets filmlyd og musikk fra BD! Det ville gjort den mer unik i markedet og økt bruksområdet betraktelig.Mer info her om X4, bl.a. tilkoblinger/bakside. 2.2 RCA/XLR ut virker jo veldig lovende for oss som har 2 subwoofere, f.eks.
aktives-hoeren.de • Thema anzeigen - DSPeaker Antimode X4
3 x Coaxial input
3 x Toslink input
2 x Analog RCA input
1 x XLR analog input
USB Audio
USB Service
Thermometer (5D Anti-Mode™)
Service port
12V trigger output
2.2 Analog RCA output
2.2 Balanced XLR output
1 x Coaxial output
1 x Toslink output
6.3mm Headphone output (headphone-DSP, EQ, X-feed / HRTF process, render)
Balanced XLR 48V "phantom" microphone input
Bluetooth module