DSPeaker sine venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Syntes du de presterer likt når rk`en også er kjørt ?
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei,

    jeg har akkurat koblet om hele anlegget (for å dobbeltsjekke høyre/venstre, faser og gått over fra å kjøre trinnene i mono til å bruke en standard kanal pr effekt), og skal teste dette i morgen kveld med NAD M51 som DAC på rom-korreksjonen. Jeg skal også teste å kjøre NAD M51 som ren pre inn i DSpeaker for å se om det er noen forskjell i støygulvet da.

    Hos meg merker jeg tydelig en oppstramming, som du kaller det, på bassen, og det slår som regel heldig ut. Noen låter (Autobahn live fra Minimum Maxim av Kraftwerk https://www.youtube.com/watch?v=mZgULbLm5do ) så er det virkelig heldig med litt slapp, tung bass på starten, da det føles som en bil starter i stua. Men i det store og det hele er det en forbedring. Det er vel en vanesak.

    Når det gjelder lydbildets mer fokus mener jeg at dette er ganske lett å observere på Ane Bruns "These days", men ikke siter meg på det. Jeg skal teste litt til før jeg konkluderer der.

    DC 2.0 er definitivt en "keeper"
    Kjører du uten DSPeakeren når du bruker platespilleren?

    Ser vi har nokså likt oppsett. Jeg har kun brukt DSPeakeren som romkorreksjon kun til subbene koblet fra forforsterkeren, men ikke prøvd som dac og mellom pre/effekt. Hadde koblet subbene til effektforsterkeren før jeg fikk antimoden, men mtp. at jeg trenger DSP fra både platespilleren og cd-spilleren var å koble DSPeakeren fra forforsterkeren direkte til subbene eneste alternativ da jeg ikke ønsker en ad-da konvertering til fra platespilleren og cd i fronthøyttalerne.

    Syntes du DSPeakeren gjør noe negativt med lyden?
    Personlig syntes jeg det spiller litt mer innelukket, mindre sømløst og digitalt etter at jeg koblet subbene til forforsterkeren med DSPeaker i mellom enn ved å ha de koblet fra effektforsterkeren med høynivå ut. Men den løser jo opp mye problemer i bassområdet..


    Mvh
    Mathias
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    [
    Ok. Og hvordan synes du den er som dac da ift NAD'en du har ?
    Jeg synes den er identisk, med unntak av at DC-en har et par decibel lavere utgangsnivå. Når jeg volum-matcher denne så klarer ikke jeg å høre forskjell.

    Dog, NAD-en er penere, har flere innganger (bl.a. 2 * HDMI inn og 1 ut), finere fjernkontroll osv. Mest sannsynlig beholder jeg begge :)
    Det er jo slett ikke værst.
    Jeg har også inntrykk av at den er en meget kapabel dac - når jeg bruker denne analogt inn på CX-A prosessoren kontra å bruke prosessorens innebygde dac , så sliter jeg også med å høre forskjell. Det samme var tilfellet med en Audiolab 8200 DQ jeg hadde.
    Og når du også opplever det samme opp mot den kritikerroste NAD'en , så må det være et bra skussmål :)
    Det betyr jo at den er verdt pengene og vel så det kun som dac .
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Syntes du de presterer likt når rk`en også er kjørt ?
    Nei, da er de forskjellige. DSpeaker minsker romnodene og en del romlebass forsvinner. Jeg har kjørt korrigering opp til 150Hz, og det gjør, synes jeg, at lukketheten som HiFi-Mathias refererer til i innlegget under blir mindre.
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Kjører du uten DSPeakeren når du bruker platespilleren?

    Ser vi har nokså likt oppsett. Jeg har kun brukt DSPeakeren som romkorreksjon kun til subbene koblet fra forforsterkeren, men ikke prøvd som dac og mellom pre/effekt. Hadde koblet subbene til effektforsterkeren før jeg fikk antimoden, men mtp. at jeg trenger DSP fra både platespilleren og cd-spilleren var å koble DSPeakeren fra forforsterkeren direkte til subbene eneste alternativ da jeg ikke ønsker en ad-da konvertering til fra platespilleren og cd i fronthøyttalerne.

    Syntes du DSPeakeren gjør noe negativt med lyden?
    Personlig syntes jeg det spiller litt mer innelukket, mindre sømløst og digitalt etter at jeg koblet subbene til forforsterkeren med DSPeaker i mellom enn ved å ha de koblet fra effektforsterkeren med høynivå ut. Men den løser jo opp mye problemer i bassområdet..


    Mvh
    Mathias
    Hei! Ja, vi har tydeligvis møtt på samme selger. Mye likt her! Selv ble jeg forelsket i Adyton i kjelleren på OHC :)

    Slik som DSpeaker står koblet opp nå så får jeg ikke brukt den på platespilleren min. Det har jeg tenkt å få prøvd ved å bruke DSpeakeren kun mot subwooferne. Jeg antar du har koblet noe a la dette:

    Kilde -> Pre -> XLR: effekt -> HT og så kjørt pre -> RCA: subwoofer ? Jeg har tidligere koblet slik, men slet med å få volum-matchet da RCA-utgangene vel pr def er 6dB lavere enn XLR, og jeg fikk det ikke til uansett hva jeg prøvde. Dog skal jeg gi det en sjanse til. Evt så får jeg vurdere noe XLR y-ledd.

    Når det gjelder negative ting så blir det noe mer innelukket med DSpeakeren. Jeg er ikke helt sikker på om jeg liker det eller ikke. Merker du den "digitale" lyden på subene da? Hvis DSpeaker kun står mellom subene og pre burde den ikke påvirke lyden i HT-ene?

    Jeg skal få testet samme oppsett som deg i løpet av et par dager, og si fra hva jeg synes.

    (Litt OT: Har du prøvd andre effekt-trinn på Adytonene? Hva synes du om Cordisen? Jeg må innrømme at jeg tidvis tenker på litt mer effekt til frontene...)
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Det er jo slett ikke værst.
    Jeg har også inntrykk av at den er en meget kapabel dac - når jeg bruker denne analogt inn på CX-A prosessoren kontra å bruke prosessorens innebygde dac , så sliter jeg også med å høre forskjell. Det samme var tilfellet med en Audiolab 8200 DQ jeg hadde.
    Og når du også opplever det samme opp mot den kritikerroste NAD'en , så må det være et bra skussmål :)
    Det betyr jo at den er verdt pengene og vel så det kun som dac .
    Ja, den er absolutt verdt pengene. Det er meg en gåte at de ikke pimper opp DC-en, og bygger en liten digital HUB. De har tydeligvis noe bra på gang, så det er rart de ikke utnytter dette mer.
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kjører du uten DSPeakeren når du bruker platespilleren?

    Ser vi har nokså likt oppsett. Jeg har kun brukt DSPeakeren som romkorreksjon kun til subbene koblet fra forforsterkeren, men ikke prøvd som dac og mellom pre/effekt. Hadde koblet subbene til effektforsterkeren før jeg fikk antimoden, men mtp. at jeg trenger DSP fra både platespilleren og cd-spilleren var å koble DSPeakeren fra forforsterkeren direkte til subbene eneste alternativ da jeg ikke ønsker en ad-da konvertering til fra platespilleren og cd i fronthøyttalerne.

    Syntes du DSPeakeren gjør noe negativt med lyden?
    Personlig syntes jeg det spiller litt mer innelukket, mindre sømløst og digitalt etter at jeg koblet subbene til forforsterkeren med DSPeaker i mellom enn ved å ha de koblet fra effektforsterkeren med høynivå ut. Men den løser jo opp mye problemer i bassområdet..


    Mvh
    Mathias
    Hei! Ja, vi har tydeligvis møtt på samme selger. Mye likt her! Selv ble jeg forelsket i Adyton i kjelleren på OHC :)

    Slik som DSpeaker står koblet opp nå så får jeg ikke brukt den på platespilleren min. Det har jeg tenkt å få prøvd ved å bruke DSpeakeren kun mot subwooferne. Jeg antar du har koblet noe a la dette:

    Kilde -> Pre -> XLR: effekt -> HT og så kjørt pre -> RCA: subwoofer ? Jeg har tidligere koblet slik, men slet med å få volum-matchet da RCA-utgangene vel pr def er 6dB lavere enn XLR, og jeg fikk det ikke til uansett hva jeg prøvde. Dog skal jeg gi det en sjanse til. Evt så får jeg vurdere noe XLR y-ledd.

    Når det gjelder negative ting så blir det noe mer innelukket med DSpeakeren. Jeg er ikke helt sikker på om jeg liker det eller ikke. Merker du den "digitale" lyden på subene da? Hvis DSpeaker kun står mellom subene og pre burde den ikke påvirke lyden i HT-ene?

    Jeg skal få testet samme oppsett som deg i løpet av et par dager, og si fra hva jeg synes.

    (Litt OT: Har du prøvd andre effekt-trinn på Adytonene? Hva synes du om Cordisen? Jeg må innrømme at jeg tidvis tenker på litt mer effekt til frontene...)
    Hei,

    Tviler ikke på det, nei. :)
    Min første gode opplevelse var 2.0 oppsettet i Geir sitt "hellige rom" for noen år siden. Etter dette var det fint lite annet som fristet.

    Her koblet det slik du viser, ja. Hadde også endel problemer med utgangsvolumet på XLR vs. Rca ja, men fikset dette enkelt ved å justere volum på Antioden opp med 6 db. Problemet da er at det fører til en svak, svak during i subwooferene når du ikke har på musikk. Dette plager ikke meg hvertfall.

    Antimoden påvirker ikke lyden i HT-erne, men i subbene. Den forvandler bassen fra analogt til digitalt på en måte. Du kan liksom høre svakstrømmen som hever og senker peaker og dipper i bassområdet ved at det ligger en digital og litt innelukket "sound" i bassområdet. Det blir litt som å bruke en surroundreciever som pre i et musikkanlegg, du hører alle de digitale dingsebumsene som påvirker lyden. Men jeg syntes fortsatt den gjør såpass mye bra at jeg ikke klarer meg ute den igjen.

    Bruker romkorreksjonen til en Anthem MRX 700 på film, og det blir det samme problemet her også.

    Gjør det!

    Har ikke prøvd noen andre forsterkere enn Cordisen på Imagicene da jeg allerede hadde den i anlegget før Imagicene kom, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd. Savner dog en anelse mer varme og fylde i mellomtonen, men dette er flisespikkeri. Effekt er det mer enn nok av!

    Mvh
    Mathias
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg bestilt en Dspeaker DualCore 2.0. Har hatt en på prøve før, men fant den da ikke nødvendig da min daværende preamp, Classe CP800, hadde de korreksjonsmulighetene som jeg trengte da. Nå har jeg McIntosh C48 preamp, som ikke er like god på det området :).

    Blir spennende å se hvordan den temmer mine 2x Ken Kreisel 12012. Nå skal det sant sies at jeg kjøper den i første omgang som et "delefilter" og "gainregulering" da subbene også er er implementert i et Surroundanlegg (står derfor default på passthru på deling, og med fast volum tilpasset reciver).

    Korreksjonsmulighetene i Dspeaker gleder jeg meg uansett til :).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da vet du jo litt om hva du går til. Er en ganske genial sak, som løser eller justerer mange problem på en rimelig måte. Kommer ikke til å selge unna min. Lurer tvert imot på å kjøpe en 8033c til filmbruk for bare å ta subbene seperat. Og koble Antimoden mellom reciver og effekttrinn på frontkanalene for å få brukt den både til film og til musikk. Må da inn med en dac, men det for så være.

    Slik jeg kobler idag, så innvirker Antimoden kun ved 2 kanals avspilling.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er et veldig spennende produkt ja. Håper ikke det oppstår merkbar delay mellom høyttalere og sub.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan jo stille delay med Dualcore, men da er det jo høyttalerene du må sette delay på siden subbene vil ha delay fra før.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Har kjøpt meg dspeaker antimode 2.0 oger veldig fornøyd,den er koblet digitalt fra Parasound.p.5.optisk inn i antimode.så har jeg koblet en Bluesound streamer med usb,og da får jeg ikke noe lyd i anlegget.Det skal vel ikke nødvendig og koble analogt får å få lyd over usb?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt meg dspeaker antimode 2.0 oger veldig fornøyd,den er koblet digitalt fra Parasound.p.5.optisk inn i antimode.så har jeg koblet en Bluesound streamer med usb,og da får jeg ikke noe lyd i anlegget.Det skal vel ikke nødvendig og koble analogt får å få lyd over usb?
    Du må hvertfall velge digitalt ut - men det har du kanskje gjort allerede..??
    Har aldri prøvd min på denne måten , så jeg vet ikke noe om hvordan dette virker.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Da vet du jo litt om hva du går til. Er en ganske genial sak, som løser eller justerer mange problem på en rimelig måte. Kommer ikke til å selge unna min. Lurer tvert imot på å kjøpe en 8033c til filmbruk for bare å ta subbene seperat. Og koble Antimoden mellom reciver og effekttrinn på frontkanalene for å få brukt den både til film og til musikk. Må da inn med en dac, men det for så være.

    Slik jeg kobler idag, så innvirker Antimoden kun ved 2 kanals avspilling.
    Du kan vel bruke receiverens innebygde dac - eller duger den ikke synes du?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg spiller på oppoen så er det ikke noe problem bruker dacen i parasound p5
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da vet du jo litt om hva du går til. Er en ganske genial sak, som løser eller justerer mange problem på en rimelig måte. Kommer ikke til å selge unna min. Lurer tvert imot på å kjøpe en 8033c til filmbruk for bare å ta subbene seperat. Og koble Antimoden mellom reciver og effekttrinn på frontkanalene for å få brukt den både til film og til musikk. Må da inn med en dac, men det for så være.

    Slik jeg kobler idag, så innvirker Antimoden kun ved 2 kanals avspilling.
    Du kan vel bruke receiverens innebygde dac - eller duger den ikke synes du?
    Har faktisk ikke testa. det må jeg få gjort noe med...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    @Mediakjendis: sjønner ikke hvordan du har koblet. Kjører du Dualcore før eller etter Parasound P5? Er Dualcore koblet til Parasound med optisk kabel eller er den koblet til med rca kabler? Eller er parasound koblet til Antimode med optisk eller rca kabler?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    da har jeg fått testet Dspeaker DualCore :).

    Den greier ikke gjøre stort med mitt rom, da grafene ikke blir stort annerledes, og lytteopplevelsen mindre "juicy" :).

    Den går nok i retur, men skal teste den 2 uker til for å se, L-sound har jo genial retur policy på 45dager, så jeg gir den ikke opp så lett.
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Det jeg digger med DC-en er at jeg kan kjøre på med litt ekstra bass på mine relativt analytiske høyttaler og subwooferne. Uten DC-en kan jeg kun justere subwooferne og da blir det lett at subene tar over helt og stikker seg veldig ut, og det er vanskelig å få en balanse. (Og også få litt partybass ved lavere volum)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ser nå at det er nye ting på gang borti Finland :)
    Ser ut til at navnet blir 3.0 el noe i den dur , og skal lanseres til sommeren.
    Men prisen blir ganske stiv da - 2990 euro er jo litt da.....
    Google Oversetter
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende. Har hørt rykter om en 8kanals boks også som dermed kan justere et 7.1 oppsett. Med det som vi er så glade i. Fullstendig manuell kontroll av peq osv...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Var stiv pris syntes jeg, langt hopp ifra nåværende produkter. Litt merkelig at de legger seg så høyt i pris med tanke på hvordan de har klart å ta markedet med DSpeakeren til en mye mer fornuftig pris men for all del jeg har kjøpt produkter som har vært langt dyrere så...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Javel ja - det er ting på gang da skjønner jeg :)
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Hei,

    jeg har da endelig funnet roen med et oppsett basert på DSpeaker. Jeg sliter litt med støy i volumkontrollen på DSpeakeren, og klarer ikke å bli kvitt det, selv ved kun bruk av digitale innganger. Denne støyen er kun i for-forsterker-delen, så jeg bruker NAD-en min til volum. For enkelhets skyld legger jeg ved et diagram.

    DSpeakeroppsett-3.jpg


    Dette gjør at jeg får brukt bassstyringen i DC 2.0'n på alt. Videre kjører jeg platespilleren via Burmesteren, og siden DC 2.0 kun har en inngang for RCA/phono hekter jeg blu-ray-spilleren på denne også. Alt er satt opp via Logitech-fjernkontroll, så det er sømløst å bytte mellom kilder osv. Meget fornøyd nå :)

    Det spiller bra på musikk og film. Jeg har sett igjennom Batman-filmene (Dark Knight) denne helgen, og det sparker hardt i sofaen når det skal, og dialogen er krystallklar. Ingen behov for surround her!

    (Og så ser jeg over at det kommer en ny DC til sommeren. Det var vel de feriepengene :)

    Edit: La på kabling på diagrammet
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg tror jeg må prøve en sånn Anti-Mode 2.0, men har et spørsmål til dere med erfaring: Om den ikke skulle fikse en stor dip, vil man kunne, vha noen form for delay, forskyve/endre plassering av den?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den er laget for å ta topper ned slik at du får en jevnere kurve. Den kan legge inn delay seperat mellom høyre og venstre kanal. Slik at du kan forsinke lyden ulikt. Feks 3 ms høyre side og 6 ms på venstre. Dette kan du gjøre automatisk eller settet selv.

    Hvordan dette blir kan jeg ikke si så mye om.

    Om du har nok forsterker kraft så kan du prøve å heve dipper med EQ, men som du vet, om dippene kommer fra kansellering så hjelper det ofte Nada.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Den er laget for å ta topper ned slik at du får en jevnere kurve. Den kan legge inn delay seperat mellom høyre og venstre kanal. Slik at du kan forsinke lyden ulikt. Feks 3 ms høyre side og 6 ms på venstre. Dette kan du gjøre automatisk eller settet selv.

    Hvordan dette blir kan jeg ikke si så mye om.

    Om du har nok forsterker kraft så kan du prøve å heve dipper med EQ, men som du vet, om dippene kommer fra kansellering så hjelper det ofte Nada.
    Jeg har mulighet for forsinkelse med min nåværende Bryston-prosessor, denne har dog ikke verken dsp, EQ eller noen annen form for romkorreksjon. Rommet mitt er bra dempet, full kontroll på 1. og 2. refleksjon. I lytteposisjon er det litt bassfattig, men bare en halvmeter frem er dette på plass. Jeg klarer ikke ordne dette med høyttalerplassering innenfor det praktisk mulige. Delayen i prosessoren hjelper en del, men jeg tenker at en dedikert dsp med mulighet for noe EQ hadde vært tingen. Forsterkerkraft er intet problem, voldsomme overskudd på den fronten for tiden.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ser nå at det er nye ting på gang borti Finland :)
    Ser ut til at navnet blir 3.0 el noe i den dur , og skal lanseres til sommeren.
    Men prisen blir ganske stiv da - 2990 euro er jo litt da.....
    Google Oversetter
    Hvis man sammenlikner med for eksempel Trinnov og McIntosh er det fortsatt rimelig om kvaliteten er på høyde med disse. Har hørt mye bra om Trinnov, McIntosh er vel egentlig en Lyngdorf.
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Ja, jeg synes ikke prisen er hakkande gæern.

    Hvis boksen bedre enn DC 2.0, har flere innganger, mer muligheter i programvare og i tillegg ser ut i måneskinn så er ikke 3k euro helt bort i natta.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Hei, jeg tror jeg må prøve en sånn Anti-Mode 2.0, men har et spørsmål til dere med erfaring: Om den ikke skulle fikse en stor dip, vil man kunne, vha noen form for delay, forskyve/endre plassering av den?

    Hvor ligger denne dippen, jeg tenker har ikke disse JLAudio en DSP løsning som kan rette noe av dette om det ligger i de nederste frekvenser ?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg tror jeg må prøve en sånn Anti-Mode 2.0, men har et spørsmål til dere med erfaring: Om den ikke skulle fikse en stor dip, vil man kunne, vha noen form for delay, forskyve/endre plassering av den?

    Hvor ligger denne dippen, jeg tenker har ikke disse JLAudio en DSP løsning som kan rette noe av dette om det ligger i de nederste frekvenser ?
    Jo da, det har den. Og når jeg kjører med sub er forsåvidt problemet løst, i alle fall delvis. Dvs jeg synes bassen får litt dårligere kvalitet, blir mindre artikulert og presis med suben innkoblet, selv om den greit tar seg av dippen. Ikke målt frekvensen, men den ligger i området 30-50Hz. Med sub innkoblet låter det best med deling på 40Hz. Har et sterkt ønske om å klare meg uten suben til musikk, kanskje bare tvangstanker:)

    Uansett hadde det vært moro å teste anti-mode, den er jo billig og Lsound kjører vel fortsatt med 45 dager returrett så det er jo bare å finne et tidspunkt der man har tid til å teste ut skikkelig.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.273
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den gjør ikke mye galt. Fant ut etter mye testing at å bruke Antimoden fra Schrøder og ned gir det beste resultatet. Ver obs på at den boksen tørker inn lyden din veldig Mye, kommer naturligvis an på hvor ille det er i utgangspunktet. Og ikke alle liker akkurat det. Sweetspot blir også veldig smal. Så den setter opp for sololytting. gi den litt tid og få ørene dine vant til den nye lyden før du evnt sender den tilbake. Skader ikke å teste. Eneste problemet er at du nå åpner en ny dør som det blir vanskelig å lukke...
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Mer info her om X4, bl.a. tilkoblinger/bakside. 2.2 RCA/XLR ut virker jo veldig lovende for oss som har 2 subwoofere, f.eks.

    aktives-hoeren.de • Thema anzeigen - DSPeaker Antimode X4


    3 x Coaxial input
    3 x Toslink input
    2 x Analog RCA input
    1 x XLR analog input
    USB Audio
    USB Service
    Thermometer (5D Anti-Mode™)
    Service port
    12V trigger output
    2.2 Analog RCA output
    2.2 Balanced XLR output
    1 x Coaxial output
    1 x Toslink output
    6.3mm Headphone output (headphone-DSP, EQ, X-feed / HRTF process, render)
    Balanced XLR 48V "phantom" microphone input
    Bluetooth module
     
    Sist redigert:

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg antar dspeaker antimode dual core 2 kan settes opp med manuell PEQ uten bruk av romkorreksjon. Jeg har fått opplyst at max delay pr. utgang er 33,3ms. Kan denne delay settes manuelt hvis jeg ønsker å skippe DRC?
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Ja, du kan justere PEQ uten bruk av romkorreksjon.
    Ja, du kan justere delay manuelt uten bruk av DRC.

    Mvh
    Mathias
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Mer info her om X4, bl.a. tilkoblinger/bakside. 2.2 RCA/XLR ut virker jo veldig lovende for oss som har 2 subwoofere, f.eks.

    aktives-hoeren.de • Thema anzeigen - DSPeaker Antimode X4


    3 x Coaxial input
    3 x Toslink input
    2 x Analog RCA input
    1 x XLR analog input
    USB Audio
    USB Service
    Thermometer (5D Anti-Mode™)
    Service port
    12V trigger output
    2.2 Analog RCA output
    2.2 Balanced XLR output
    1 x Coaxial output
    1 x Toslink output
    6.3mm Headphone output (headphone-DSP, EQ, X-feed / HRTF process, render)
    Balanced XLR 48V "phantom" microphone input
    Bluetooth module
    Til den prisen mener jeg den burde ha HDMI inn/ut for å kunne spille av kvalitets filmlyd og musikk fra BD! Det ville gjort den mer unik i markedet og økt bruksområdet betraktelig.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn