DSPeaker sine venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Til den prisen mener jeg den burde ha HDMI inn/ut for å kunne spille av kvalitets filmlyd og musikk fra BD! Det ville gjort den mer unik i markedet og økt bruksområdet betraktelig.
    Forsåvidt ikke uenig i det! Men tipper lisensering for dekoding av annet enn 2-kanals PCM fra spilleren ville bli ganske dyrt for en liten produsent.

    (Selv kjører jeg analogt fra BD-spiller til DC 2.0 og det blir bra på film, i alle fall. Jeg har ikke spilt så mye mange musikk-BD-er det siste året, så ikke fått testet dette ordentlig.)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som bruker Dualcore analogt inn / ut som ikke opplever at den skaper en del støy/sus ?
    Som ren Dac eller digitalt inn / ut er den rimelig tyst , men analogt inn / ut skaper den såpass sus hos meg at det er hørbart i ss 3,5 m unna hvis det er stilt i rommet. Og det synes jeg er litt i drøyeste laget synes jeg - hvertfall med ht med en følsomhet på 90 db.
    Oppsettet mitt er helt tyst og ikke plaget med støy ellers.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som bruker Dualcore analogt inn / ut som ikke opplever at den skaper en del støy/sus ?
    Som ren Dac eller digitalt inn / ut er den rimelig tyst , men analogt inn / ut skaper den såpass sus hos meg at det er hørbart i ss 3,5 m unna hvis det er stilt i rommet. Og det synes jeg er litt i drøyeste laget synes jeg - hvertfall med ht med en følsomhet på 90 db.
    Oppsettet mitt er helt tyst og ikke plaget med støy ellers.
    Bruker ikke Dualcore selv men kanskje dette har noe med gain å gjøre? Har sett støy problematikk nevnt for andre DSP produkter også når man kjører analogt inn.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som bruker Dualcore analogt inn / ut som ikke opplever at den skaper en del støy/sus ?
    Som ren Dac eller digitalt inn / ut er den rimelig tyst , men analogt inn / ut skaper den såpass sus hos meg at det er hørbart i ss 3,5 m unna hvis det er stilt i rommet. Og det synes jeg er litt i drøyeste laget synes jeg - hvertfall med ht med en følsomhet på 90 db.
    Oppsettet mitt er helt tyst og ikke plaget med støy ellers.
    Bruker ikke Dualcore selv men kanskje dette har noe med gain å gjøre? Har sett støy problematikk nevnt for andre DSP produkter også når man kjører analogt inn.
    Mulig det. Har prøvd min mellom Yamaha prosessoren og MC 501 blokkene , og tenker vel at det her er ganske "vanlig gain" ute å går ?
    Merkelig at slike "stand alone" DSP'er ikke er tystere , når receivere og prosessorer klarer dette med glans...??
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som bruker Dualcore analogt inn / ut som ikke opplever at den skaper en del støy/sus ?
    Som ren Dac eller digitalt inn / ut er den rimelig tyst , men analogt inn / ut skaper den såpass sus hos meg at det er hørbart i ss 3,5 m unna hvis det er stilt i rommet. Og det synes jeg er litt i drøyeste laget synes jeg - hvertfall med ht med en følsomhet på 90 db.
    Oppsettet mitt er helt tyst og ikke plaget med støy ellers.
    Bruker ikke Dualcore selv men kanskje dette har noe med gain å gjøre? Har sett støy problematikk nevnt for andre DSP produkter også når man kjører analogt inn.
    Mulig det. Har prøvd min mellom Yamaha prosessoren og MC 501 blokkene , og tenker vel at det her er ganske "vanlig gain" ute å går ?
    Merkelig at slike "stand alone" DSP'er ikke er tystere , når receivere og prosessorer klarer dette med glans...??
    Om du kjører balansert og har ubalanserte kabler liggende, så kan det hende at det kan hjelpe litt....nå "skyter jeg bare fra hofta" her...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som bruker Dualcore analogt inn / ut som ikke opplever at den skaper en del støy/sus ?
    Som ren Dac eller digitalt inn / ut er den rimelig tyst , men analogt inn / ut skaper den såpass sus hos meg at det er hørbart i ss 3,5 m unna hvis det er stilt i rommet. Og det synes jeg er litt i drøyeste laget synes jeg - hvertfall med ht med en følsomhet på 90 db.
    Oppsettet mitt er helt tyst og ikke plaget med støy ellers.
    Bruker ikke Dualcore selv men kanskje dette har noe med gain å gjøre? Har sett støy problematikk nevnt for andre DSP produkter også når man kjører analogt inn.
    Mulig det. Har prøvd min mellom Yamaha prosessoren og MC 501 blokkene , og tenker vel at det her er ganske "vanlig gain" ute å går ?
    Merkelig at slike "stand alone" DSP'er ikke er tystere , når receivere og prosessorer klarer dette med glans...??
    Om du kjører balansert og har ubalanserte kabler liggende, så kan det hende at det kan hjelpe litt....nå "skyter jeg bare fra hofta" her...
    Trodde vel at balansert kabling skulle være bedre en rca mtp. støy..??
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Mulig det. Har prøvd min mellom Yamaha prosessoren og MC 501 blokkene , og tenker vel at det her er ganske "vanlig gain" ute å går ?
    Merkelig at slike "stand alone" DSP'er ikke er tystere , når receivere og prosessorer klarer dette med glans...??
    Om du kjører balansert og har ubalanserte kabler liggende, så kan det hende at det kan hjelpe litt....nå "skyter jeg bare fra hofta" her...
    Trodde vel at balansert kabling skulle være bedre en rca mtp. støy..??
    Stemmer, men det er type innstrålt støy ved lange kabelstrekk man drar fordelen av balansert. Tror ikke det er slik støy du opplever nå, og uansett kunne det vært interessant å se om det endret seg.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Mulig det. Har prøvd min mellom Yamaha prosessoren og MC 501 blokkene , og tenker vel at det her er ganske "vanlig gain" ute å går ?
    Merkelig at slike "stand alone" DSP'er ikke er tystere , når receivere og prosessorer klarer dette med glans...??
    Om du kjører balansert og har ubalanserte kabler liggende, så kan det hende at det kan hjelpe litt....nå "skyter jeg bare fra hofta" her...
    Trodde vel at balansert kabling skulle være bedre en rca mtp. støy..??
    Stemmer, men det er type innstrålt støy ved lange kabelstrekk man drar fordelen av balansert. Tror ikke det er slik støy du opplever nå, og uansett kunne det vært interessant å se om det endret seg.
    Prøvde dette for et par år siden med det samme jeg fikk den for da hadde jeg kun komponenter mer rca koblinger , og jeg opplevde det samme da mener jeg å huske. Var vel derfor jeg gikk vekk igjen fra det den gangen også.
    Spiller ingen stor rolle for min del , da jeg kan bruke den på andre måter. Men det greit å høre om andres erfaringer.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Trodde vel at balansert kabling skulle være bedre en rca mtp. støy..??
    Stemmer, men det er type innstrålt støy ved lange kabelstrekk man drar fordelen av balansert. Tror ikke det er slik støy du opplever nå, og uansett kunne det vært interessant å se om det endret seg.
    Prøvde dette for et par år siden med det samme jeg fikk den for da hadde jeg kun komponenter mer rca koblinger , og jeg opplevde det samme da mener jeg å huske. Var vel derfor jeg gikk vekk igjen fra det den gangen også.
    Spiller ingen stor rolle for min del , da jeg kan bruke den på andre måter. Men det greit å høre om andres erfaringer.
    Akkurat, skjønner. Jepp, var som sagt bare et forslag for å se om det kunne være noe der.
    Om du googler litt på minidsp og støy så får du endel "hits" på det, og da spesielt fra de som kjører analogt og balansert inn til DSP'en.
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Noen som har hørt noe nytt om X4? Fremdeles ingen engelsk tekst på hjemmesiden deres, kun den finske nyhetssiden.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Har et spørsmål ang dspeaker som jeg håper noen kan svare på:

    Går det an å bruke pre ut fra min integrerte forsterker og inn i dspeaker og videre til sub'en min ut samtidig som jeg setter den mellom bluesound og digitalt inn i min integrerte slik at den korrigerer både sub og høyttalere samtidig?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du kan jo bare velge en inngang på Antimoden om gangen , så jeg kan ikke helt skjønne hvordan du skal få til dette.
    Hvis jeg skjønner deg riktig så vil den på denne måten stå tilkoblet både analogt og digitalt inn...?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Analogt ut og inn og digitalt ut ja. Det fungerer altså ikke?
    Mine høyttalere går ned til 40 hz så jeg trenger noe til sub'en.

    Jeg må kjøpe en boks til sub og en til høyttalerene altså?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det går nok ikke nei.
    Men du kan kanskje sette den i loop ut/inn på den integrerte , og koble den ledige analogutgangen til suben , eller evt. bruke en Y-splitt
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Lønner det seg å fjerne alt av puter osv i stua før kjøring av kalibrering av Dspeaker Cinema?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Noen som har noen formening eller viten om å kalibrere to stk subber som er stacket hver for seg eller som en? F.eks bruke en antimode pr sub.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har noen formening eller viten om å kalibrere to stk subber som er stacket hver for seg eller som en? F.eks bruke en antimode pr sub.
    Er ganske sikker på at det vil gi minimale forskjeller så lenge de står stacket. Bruker selv kun monosignal til mine som står på utsiden av L&R og har gode resultater.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har noen formening eller viten om å kalibrere to stk subber som er stacket hver for seg eller som en? F.eks bruke en antimode pr sub.
    Det har ingenting for seg med en for hver sub. Antimoden eller receiver for den saks skyld vil "se" på disse som en sub når dem er stacket.
    Jeg tok målinger for en og en sub når jeg hadde 2 KK 808 stacket , og frakvensresponsen var identisk på begge. Summering med en økning på 6 db med begge i drift var perfekt over hele linja også.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Er det noen bakdeler med og går fra XLR til RCA i DSPeaker Cinema da den ikke er balansert? Tenker på mindre volt ut og eventuelt andre faktorer? Måtte skru volumet ganske så mye opp..
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen bakdeler med og går fra XLR til RCA i DSPeaker Cinema da den ikke er balansert? Tenker på mindre volt ut og eventuelt andre faktorer? Måtte skru volumet ganske så mye opp..
    Opp med volumet sier du - på Dspeaker eller ? I såfall så får du vel dårligere signal/støy forhold vil jeg tro...

    Men hvorfor ønsker/må du å bruke gjøre det på denne måten ?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Eneste måten og bruke den på.

    Er det slik at 8033 s tar to separate subber?
    Javist er det det. Blingset litt jeg og trodde du mente Dualcore 2.0 varianten , beklager.
    Har du to suber som er i fase , så er det ingenting i veien for å koble på 2 suber - enten med to utganger eller med den billigste med en utgang og y-splitt.
    Men man må selvsagt justere volum og evt. fase på subene før man kjører igang Antimoden.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Jeg tenker på hvis man har en sub i hvert hjørne. Får man to single kalibreringer med 8033 II, altså en som er tilpasset til hver sub?
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tenker på hvis man har en sub i hvert hjørne. Får man to single kalibreringer med 8033 II?
    Ja jeg skjønner at det er det du mener. Og svaret er det samme som over. Jeg er rimelig sikker på at den ikke den setter tid/fase justering for de to subene selv , men at det hele blir korrigert som "en sub". Og det er jo heller ikke noe problem at det gjøres på denne måten , og når begge subene har lik avstand til SS så skal dette fungere som snus det.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Det var det jeg fryktet men hadde håpet på at den tok to separate kalibreringer. Takk for oppklaringen Torolan:)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Bare hyggelig det :)
    Men som sagt , jeg mener det ikke er "noe å frykte" så lenge subene står symmetrisk .
    Det er den samlede bassresponsen som er interessant uansett :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende... Skikkelig spent på den boksen der.
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har akkurat kjøpt en Dspeaker Antimode og bruker den akkurat nå som dac med korrigering

    Har noen av dere erfaring med plassering mellom forforsterker og effektforsterker?
    Tenker å koble ny dac > EC4.8 > antimode analogt > AW180

    Vil det fungere?

    Spør siden jeg hadde problem med klipping på antimode da jeg koblet
    EC ECM2 > antimode analogt > EC4.8
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har akkurat kjøpt en Dspeaker Antimode og bruker den akkurat nå som dac med korrigering

    Har noen av dere erfaring med plassering mellom forforsterker og effektforsterker?
    Tenker å koble ny dac > EC4.8 > antimode analogt > AW180

    Vil det fungere?

    Spør siden jeg hadde problem med klipping på antimode da jeg koblet
    EC ECM2 > antimode analogt > EC4.8
    Jeg prøvde dette en gang, men det resulterte i en masse støy fra Antimoden. Men det fungerer i praksis, så er verdt å teste.
    Endte med å bruke den kun på subbene..

    Mvh
    Mathias
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du kan justere digitalt headroom slik at du unngår klipping. Det beste er å bruke den som dac og korresjon.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hvilket volum skal Antimode 2.0 stå på når du skal kalibrere 0.2 sub? Maks volum eller bør den stå på 0.0?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hvilket volum skal Antimode 2.0 stå på når du skal kalibrere 0.2 sub? Maks volum eller bør den stå på 0.0?
    Skrur man ikke opp volumet til den sier at det er ok på denne da? Er en stund siden jeg hadde min så jeg husker ikke sikkert.
    Når du er ferdig så bør vel volumet stå på 0 db ja , eller du kan jo justere litt etter behov..
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ok. Så man skal justere volumet til o.o etter kalibrering sånn cirka..
    Man er sikker på at man får fullt utslag på subbene ved og gjøre dette?

    Etter man har brukt Dual Core. Man må fortsatt innstille fasen etter frontene? Er kun fasen mellom subbene som blir korrigert?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ok. Så man skal justere volumet til o.o etter kalibrering sånn cirka..
    Man er sikker på at man får fullt utslag på subbene ved og gjøre dette?

    Etter man har brukt Dual Core. Man må fortsatt innstille fasen etter frontene? Er kun fasen mellom subbene som blir korrigert?
    Ja det er greit å ha den rundt 0 vil jeg si , og ja du får fullt utslag på subene på denne måten.

    Regner med du bruker Marantz'en som står i signaturen din som pre ? I såfall så ordner jo den fasen mellom suber og frontene.
    Kjør Antimoden først , og så kjører du ny RK på Marantze'en etterpå , så skal det bli optimalt. Du jan selvsagt eksprimentere med div. x-over alternativer etterpå , for Aydyssey setter sikkert dine fronter som large , men ville vel testet å sette den som small og x-over f.eks på 60 hz.
     

    fagerheim

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2010
    Innlegg
    28
    Antall liker
    27
    Torget vurderinger
    3
    Sitter i dag med 2 stk Devialet Phantom Silver, ønsker nå å få koblet opp min platespiller.
    Så vil tro at DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core kan gjøre den jobben?
    (RCA inn på DSpeaker fra Riaa til optisk ut på DSPeaker til Devialet Dialog Koblingsboks?

    Tenkte det var greit å høre før jeg bestemmer meg :)

    Men noe mere enn det får jeg vell ikke benyttet boksen til? Romkorrigering osv er det noe muligheter til det?
    Ettersom høyttalerne kun benytter seg av 1 felles optisk inngang?
    Takker for raske forslag!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det skulle gå helt fint det. Og du får romkalibrering på rca - optisk ut også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn