Det er bare å bruke mono. LFE sporet er jo et mono signal.Kalibrer man 02 mono eller 0.2 stereo for sub? Bruker kun subbene på film
(Antimode Dual Core 2.0)
Hvorfor mener du det?DSPeaker Anti-mode 2.0 Dual Core gir deg muligheten for å korrigere hele frekvensområdet. 'Tilt curve' funksjonen er spesielt anvendelig til å takle nevnte problem, selv om det ikke akkurat er noe vi anbefaler da equalisere strengt tatt kun bør benyttes i bassintervallet, uansett fabrikant.
Der er vi nok ikke vi helt på linje, men jeg skal ikke utdype dette her. Synes likevel dette er en drøy påstand du kommer med her.DSPeaker Anti-mode 2.0 Dual Core gir deg muligheten for å korrigere hele frekvensområdet. 'Tilt curve' funksjonen er spesielt anvendelig til å takle nevnte problem, selv om det ikke akkurat er noe vi anbefaler da equalisere strengt tatt kun bør benyttes i bassintervallet, uansett fabrikant.
Fordi det erfaringsmessig fort låter kunstig om EQ benyttes i mellomtone og diskant. Jeg er ikke alene om den observasjonen. Det er bare å google.Hvorfor mener du det?DSPeaker Anti-mode 2.0 Dual Core gir deg muligheten for å korrigere hele frekvensområdet. 'Tilt curve' funksjonen er spesielt anvendelig til å takle nevnte problem, selv om det ikke akkurat er noe vi anbefaler da equalisere strengt tatt kun bør benyttes i bassintervallet, uansett fabrikant.
Har du noen umughet til å måle frekvensrespons? Å stille EQ på øret er svært vanskelig.Jeg takker for tilbudet Bergfinn, men ser ut som jeg får prøve en her hjemme. Dersom det ikke går i orden tar jeg kontakt.
Nei, jeg har ikke målemuligheter utenom anti-moden. Har aldri hatt sånne problemer jeg har her, så målinger har ikke vært tema tidligereHar du noen umughet til å måle frekvensrespons? Å stille EQ på øret er svært vanskelig.Jeg takker for tilbudet Bergfinn, men ser ut som jeg får prøve en her hjemme. Dersom det ikke går i orden tar jeg kontakt.
Da bør du bruke den innebygde muligheten i antimode. Jeg synes selv det ofte er vanskelig å treffe riktig uten større fra målinger.Nei, jeg har ikke målemuligheter utenom anti-moden. Har aldri hatt sånne problemer jeg har her, så målinger har ikke vært tema tidligereHar du noen umughet til å måle frekvensrespons? Å stille EQ på øret er svært vanskelig.Jeg takker for tilbudet Bergfinn, men ser ut som jeg får prøve en her hjemme. Dersom det ikke går i orden tar jeg kontakt.
Nå er det jo ikke bassen som er fokuset for denne testen, men de høye frekvensene. Man trenger heller ikke å foreta målinger for å stille inn Tilt curve opsjonen. Her er det bare å prøve seg frem og å bruke øreneDa bør du bruke den innebygde muligheten i antimode. Jeg synes selv det ofte er vanskelig å treffe riktig uten større fra målinger.Nei, jeg har ikke målemuligheter utenom anti-moden. Har aldri hatt sånne problemer jeg har her, så målinger har ikke vært tema tidligereHar du noen umughet til å måle frekvensrespons? Å stille EQ på øret er svært vanskelig.Jeg takker for tilbudet Bergfinn, men ser ut som jeg får prøve en her hjemme. Dersom det ikke går i orden tar jeg kontakt.
Ver også obs på at med Antimode i kjeden så vil lyden den første uka høres litt "tam" ut nedover pga at du fjerner nye av toppene i bassen. Etterhvert som du lytter og blir vant til en slik type lyd. Så vil detaler og nyanser i bass og mellomtone dukke opp.. Har du ekstern dac?
Om cd spilleren har optisk ut. Så burde du prøve antimode som dac. Samtidig så kan du koble vinyl inn på rca analog inn på antomode. Om du ikke bruker riaa i pre eller forsterker.Jeg er forberedt på at lyden kan virke tam i en tilvenningsperiode. Nei, jeg har ikke ekstern Dac. Hører kun lp og cd.
Da har anti-moden kommet i hus. Skjønner hva du mener med at lyden høres tam ut. Denne duppeditten krever nok litt tilvenning. Har tatt meg fri i dag for å leke meg litt.Da bør du bruke den innebygde muligheten i antimode. Jeg synes selv det ofte er vanskelig å treffe riktig uten større fra målinger.Nei, jeg har ikke målemuligheter utenom anti-moden. Har aldri hatt sånne problemer jeg har her, så målinger har ikke vært tema tidligereHar du noen umughet til å måle frekvensrespons? Å stille EQ på øret er svært vanskelig.Jeg takker for tilbudet Bergfinn, men ser ut som jeg får prøve en her hjemme. Dersom det ikke går i orden tar jeg kontakt.
Ver også obs på at med Antimode i kjeden så vil lyden den første uka høres litt "tam" ut nedover pga at du fjerner nye av toppene i bassen. Etterhvert som du lytter og blir vant til en slik type lyd. Så vil detaler og nyanser i bass og mellomtone dukke opp.. Har du ekstern dac?
Gi den litt tid. Du kan også legge inn hus kurve nedover. Fordi å få mer trøkk.Da har anti-moden kommet i hus. Skjønner hva du mener med at lyden høres tam ut. Denne duppeditten krever nok litt tilvenning. Har tatt meg fri i dag for å leke meg litt.Da bør du bruke den innebygde muligheten i antimode. Jeg synes selv det ofte er vanskelig å treffe riktig uten større fra målinger.Nei, jeg har ikke målemuligheter utenom anti-moden. Har aldri hatt sånne problemer jeg har her, så målinger har ikke vært tema tidligere
Hva er nytt i forhold til 2.0?Gi den litt tid. Du kan også legge inn hus kurve nedover. Fordi å få mer trøkk.Da har anti-moden kommet i hus. Skjønner hva du mener med at lyden høres tam ut. Denne duppeditten krever nok litt tilvenning. Har tatt meg fri i dag for å leke meg litt.Da bør du bruke den innebygde muligheten i antimode. Jeg synes selv det ofte er vanskelig å treffe riktig uten større fra målinger.Nei, jeg har ikke målemuligheter utenom anti-moden. Har aldri hatt sånne problemer jeg har her, så målinger har ikke vært tema tidligere
Hvis lyden høres tam ut, så har du vært for hard med Tilt kurve funksjonen. Prøv en mindre korreksjon. Går ut ifra at du ikke har foretatt noe i bassintervallet enda?Da har anti-moden kommet i hus. Skjønner hva du mener med at lyden høres tam ut. Denne duppeditten krever nok litt tilvenning. Har tatt meg fri i dag for å leke meg litt.Da bør du bruke den innebygde muligheten i antimode. Jeg synes selv det ofte er vanskelig å treffe riktig uten større fra målinger.Nei, jeg har ikke målemuligheter utenom anti-moden. Har aldri hatt sånne problemer jeg har her, så målinger har ikke vært tema tidligere
DSPeaker Anti-mode 8033Hei
Jeg spiller på et par Swissonor B.A.C.H. 12 høyttalere,
Swissonor : Products B.A.C.H. 12
og impulskjøpte for noen måneder siden en Wisdom Audio SCS subwoofer
http://www.wisdomaudio.com/products/scs/.
Nå som høsten er på vei, tenker jeg det er på tide å teste denne ut. Jeg ønsker å spille Swissonor høyttalerene full range, og bare bruke sub'en til å fylle på i bunn.
Hvilken Antimode anbefales til nisse med liten teknisk innsikt? Evt. alternative produkter?
Litt avhengig av hvilke forsterkere jeg bruker kan DSP kobles fra pre out på integrert, ekstra pre out på forforsterkere, men min Swissonor forsterker har ikke dette, men jeg har en dac med digital ut (AES og s/pdif).
Det var i kjelleren min det:=)Om cd spilleren har optisk ut. Så burde du prøve antimode som dac. Samtidig så kan du koble vinyl inn på rca analog inn på antomode. Om du ikke bruker riaa i pre eller forsterker.Jeg er forberedt på at lyden kan virke tam i en tilvenningsperiode. Nei, jeg har ikke ekstern Dac. Hører kun lp og cd.
Og før du skriver at vinyl skal vere analogt hele veien. Prøv å se hvordan det låter før du gjør deg opp en mening. Jeg har hørt dette gjort en gang. Og det låt rett og slett meget bra.
Slettes ikke umulig det. Når problemene i bass og mellombass blir mindre, så kommer alt det de har dekket til bedre frem. Det aller største "problemer" nå er jo at, nå har du åpna Pandoras boks. Du kommer "aldri" til å kunne spille musikk med masse topper og ekstra futt i bunnen. Hvor langt har du har du kjørt auto korreksjon? Hva føler du mangler for du blir førnøyd?Jeg har hatt anti-moden 3-4 dager nå og begynner virkelig å like den. Har brukt tilt og house funksjonene flittig. Lyden er mye bedre, men fremdeles en god vei igjen til målet. Er litt usikker på om bypass funksjonen er reell. Kjenner ikke lyden igjen med bypass i bruk. Kanskje jeg begynner å bli vant til det nye lydbildet. Stor takk til Gjallarhorn for fantastisk service.