Z
Zomby_Woof
Gjest
Faen så fett. Og naboene tvers over plassen lurer nok en gang på hva som er galt med meg.
Sist redigert av en moderator:
But then, on the other hand, the thumb was pointing in the opposite direction..
Fått montert Ae 12 - ? inntrykk ?Et par spørsmål har vært kastet ut, og kastet lys på av vennlige sjeler.
http://www.hifisentralen.no/forumet...orsterkere-etc/88930-kan-man-koble-sa-nn.html
http://www.hifisentralen.no/forumet/tech-hja-rnet/70594-hjelp-aktivt-delefilter-til-hifi-bruk-5.html
Planen er innledningsvis å bygge det som på mange måter er en gendopa klon av Gradient Revolution.
Bassen i originalen er relativt normale saker. Altså sånn bortsett fra at kommersielle dipoler fortsatt er 'en smule' uvanlige. De elementene som sitter i er etter øyemålet en variant av Peerless SLS 12" for de som husker dem. Antagelig kundespesifisert og med T/S-parametre tilpasset dipol. Bra elementer, men erstattes av noe som nok er 'hakket mer' påkostet.
Bassene på bildet er Acoustic elegance Dipole 12 (2x8 Ohm). Underhengte spoler skal etter alle spådommer innebære en betraktelig reduksjon av harmonisk forvrengning gjennom hele frekvensområdet, og gi vesentlig bedre dynamikk.
Mellomtone og diskant er en variant av den gule glassfibersaken til SEAS (for de som husker). Jeg tror det er sånn omtrent G17RE-ish, og med aluminiumsdome til diskanten (som ingen av coaxene på DIY-programmet har pr. nå). Alt dette sitter i ei kasse som har ventilering på sidene for å gi mellomtonen kardioid spredningskarakteristikk (mulig at noe av dette forsterkes av summeringen av kasse og dipol bass der de overlapper).
Denne rollen tenker jeg pr. nå å besette med sånne:
E0060-08/06 C18EN002/A
Jeg har også tittet litt på utforming av baffelen spesielt, hvor jeg mener det er godt med rom for å gjøre det hele litt mer 'ett stykke', stivere og sterkere. Jeg ser også for meg brukbart med rom for å lage en grunn H av baffelen, i stedet for den praktisk talt flate saken som er på G. Rev.
Sånn det ser ut nå er plan A å kopiere utformingen av mellomtonehuset til minste detalj.
Delingen ser for øyeblikket ut til å bli gjort med en kombinasjon mellom passiv mellom mellomtone og diskant, og aktiv mellom bass og mellomtone. Heteste kandidat for øyeblikket er nok Hypex DLCP, eller Deelcebub som jeg har døpt den allerede før jeg har sett en i levende live.
Fremdriftsplanen er å handle inn etterhvert som økonomien tillater, og så bygge når alt er i hus. I mellomtiden skal det grubles litt mer.
På ordentlig lang sikt kan det ende med flere basser som antydet i 'kan man koble sånn?'-tråden. Kanskje i kombinasjon med noe helt annet til mellomtone og diskant? Kanskje til og med bruke DLCP eller tilsvarende til treveis, og kjøpe flere forsterkere?
Mange takk til Audiodidakt for hyggelig handel, forresten.
Heh, heh... Gitt pinglespiller, så har den ikke vært mye brukt. Men den viste seg å være riktig fin til vaskeren, med noen få lettere skålforma plater så holdt den platene godt nok fast, og en vekt er betydelig raskere å betjene enn skruklampen.Hva er det vi ser som holder platene oppreiste Zoom...?
Jeg har ikke fått hørt den enda. Skal nok gjøre meg opp en mening etterhvert. Det er ikke alltid supergrupper blir så supre, så forventningene er allerede justert til 'vi får se'. Belew er forresten en mer enn habil vokalist i mine ører, men hvem som synger hva, og hvor godt? Vi får se.Hmm blev litt nysjerrig på denne super konstellasjonen og prøve lyttet litt you-t. Blev litt skuffet her på det lille jeg hørte, hade forventet noe bedre saker fra denne gjengen! og Stewart Copeland skall ikke drive med synging
Jeg har nok allerede latt Habicht snakke meg bort fra Hypex og over på Audiolense og RME. Det har ikke skjedd noe mer enda.Fått montert Ae 12 - ? inntrykk ?
Deelcebub hadde jeg vært litt forsiktig med !