Dungeon of despair

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hyggelig besøk av 8x12_TOM i dag.

Nå er jeg eier av et enegget tvillingpar, samt deres, ehh, toeggede trillingbror. Slektsforskning er kanskje ikke greia for meg når det går i ball for meg alt her. Som man ser av bildet har den ene vært i syden og den andre på 'The gathering', etter fargen å dømme. De ser enda mer forskjellige ut i virkeligheten. Nå bærer det til Service Kompaniet med hele hurven for å forsikre seg om at de er like.

Frykter at det er rent tap for meg å sende inn 6.4P for bytting av reléer og ettersyn før salg, men jeg gjør det likevel. Da er jeg enda sikrere på at en eller annen kjøper blir fornøyd. Lenge.

DSCN7907.jpg

Kun kosmetikk nå, altså. :D

8

8x12_TOM

Gjest
    Vi får håpe du snart nærmer deg slutten på jakten etter to like forsterkere nå. Må også få takke for lytten i går. Spilte bra dette, og som hos de fleste andre som har DP i oppsettet, falle skuldrene mine ned i hvilestilling med en gang. Det er ett eller annet jeg synes DP gjør så naturlig og riktig, og har i åras løp blitt veldig vant til dette.
    Har faktisk, som den nye eieren av forsterkeren min, også blitt veldig var for mye sminking av lyden. Liker det "rett ut"
    Da får vi håpe du får mye musikkglede utover høsten, og for din egen del håpe på at oppgraderingsspøkelse ikke kommer med det første:)

Mvh-
    Tor

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer. Så bra du er i mål, finally. Utfra bildet ser det ut til å være lik chassis farge, men irr på messingen på den ene. Hvis det er tilfelle går det kanskje an å bruke messingpuss?

Final

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Messingpuss og DP har vært et tilbakevendende tema....

Problemet er egentlig litt todelt. For det første blir strukturen i børstingen annerledes, og for det andre så slites silketrykket i logo og tekst over diodene. Skal jeg til å gjøre dem like, så tror jeg ikke det er noen vei utenom å 'ta begge' samtidig. I verste fall ny børsting og nytt silketrykk. Men en tanke som har surret i hodet er å høre med kompetansen hos min lokale dørskiltprodusent. De burde kjenne til eventuelle tjuvtriks for å fjerne irr uten å skade silketrykket.

I mellomtiden er det til å leve med. Skal bare ha alt inn til Service Kompaniet for å få byttet soft start-relèer på de to som ikke har, og en sjekk så de er så like som mulig.

Blir fint, detta. Og så en damage assessment på økonomien for å se om de aktive til BurntIsland lar seg gjøre i år.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.939
    Torget vurderinger
    23
    Messing =rånete. Kjør de i nikkelbadet ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.939
    Torget vurderinger
    23
    Messing With the Kid.. Ferie enda? Touchdown til uka?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.939
    Torget vurderinger
    23
    BTW, velkommen i M.F.C forresten!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    M.F.C.? M.C.F.?? Multicoloured Faceplates??

Starta forresten akkurat ferien. 3 1/2 uke. Tenker tilbake, kan ikke komme på at det har vært mer nødvendig noen gang..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.939
    Torget vurderinger
    23
    Nei, de er IKKE Motherf... Cock...s heller:cool:... men Muliple Forsterkeres Club! Innlysende. Tre and a half weeks... låter som en suspect film.. hehe. Luksus.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Aaah, sooooo! Må være varmen...

Ellers er La Signora Nera rigget for sommerferie, som et distinkt alternativ til La Signora Bianca.

Det blir vel noen turer i marka, tenker jeg.

DSCN7921.jpg

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med et (tilnærmet) tvillingpar.
    Tipper 6.4 spiller bra.. dette er vel siste 6.X som kom før A generasjonen kom..

PS: har selv sett på muligheten til å "freshe opp" frontplatene. Har undersøkt muligheten med å få platene forgylt, men har så langt ikke funnet noen som kan gjøre jobben. Firma som kunne lage ny silketrykk har jeg funnet.

mvh Kai

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vel. Akkurat nå tipper også jeg at de spiller bra (det gjør det, altså, etter en ganske kort test hjemme).... De er levert til Servicekompaniet for ettersyn, relébytte og denslags. De kommer ikke tilbake før etter ferien.

Interessant nok hadde teknikeren en tanke om frontene. Den mørke er som den skal være. Den lyse måtte i følge ham være en patinert utgave egentlig tilhørende en 6.5 eller en av de andre dyrere variantene. Frontene på 6.4 skal være ubehandlet, og dermed korroderer de. Enkelte av de andre har en patinering som stanser korrosjonen. 6.4P har en overflatebehandling/'lakk' som hindrer korrosjon. Han hadde muligens ekstra fronter lik den originale liggende og bytter med meg. Da blir det likt, selv om jeg helst ville hatt de lyse frontene om det var mulig å skaffe to like.

I mellomtiden trommes det på bordet mens man venter på musikken.

Edit: Kanskje det kunne gjøres et gruppekjøp ut av fronplatene en gang? Jeg antar at alle disse arbeidsmetodene koster en del i oppstart, og deretter ikke så jævlig pr. enhet?

Sist redigert av en moderator:
    8

8x12_TOM

Gjest
    Takker for salg og oppgjør. Håper du får mange lykkelige timer utover høsten.

PS. Må si jeg synes den mørke fronte passer DP bedre - det andre blir for bling for dette merke;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg er litt sånn fram og tilbake om dette, egentlig. Holder en liten knapp på den lyse, må jeg innrømme. Men jeg ser sjarmen i patina. Elsker ting som er synlig eldet og brukt, men skikkelig tatt vare på.

Hyggelig at oppgjøret fant fram også. Mange takk for handelen. :)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Høres ut som du får bra service. Det er helt sikkert et marked for "frontplate renovering", men antar det vil være litt arbeid å få brikkene på plass for noe slikt.

Selv syns jeg kanskje de lyse frontene har tatt seg best ut. På min 6.5 er platene ikke børstet.... Men på A1s er de det. Liker forøvrig at logo og tekst er gravert.. da elimineres problematikken med at silketrykket slites.

IMG_7044.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Lekkert oppsett, det der. Men med to så forskjellige forsterkere hadde de nok endt i et skap hos meg også. To like, derimot, hadde garantert blitt plassert til allmen beskuelse.

;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vet ikke. Teknikeren kommer tilbake fra ferie i morgen. Dessverre er han nødt til å prioritere sin serviceavtale med Sony, vanskelig å gjette hvor mye etterslep han har på det. Han kommer nok til å prioritere 6.4P'en som jeg har solgt, men ikke overlevert enda. Jeg har en velkdig hyggelig kjøper på den som utsetter overtakelse til 6.4'ene blir ferdige. Så, ikke lenge før jeg har musikk igjen, med litt flaks.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.939
    Torget vurderinger
    23
    To feil;

1. Altfor små ht. - det er over EN m. igjen til taket.
    2. De andre vinylriggene synes ikke på bildet.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Om det är till någon som helst tröst är det nästan för varmt att sitta framför musimaskineriet nu, med två rörförstärkare på och en luftfuktighet i Prinsdal som vore det djupaste Amazonas rinner jag snart bort :cool:

Får kryssa fingrarna att eftersläpet hos förstärkardoktorn inte är större än att du snart har de på plats igen!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sant nok. Ikke mange kilometer mellom oss da, så klimaet er nok det samme. Jeg har litt lyst på en sykkeltur for å kjenne etter om kneet har blitt bra igjen. Men så ser jeg at luftfuktigheten 'klumper seg' og blir regn...

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ja, måtte vänta ut den bygen som kom för så och löpa upp till barnehagen utan att bli skyllt bort. Få kilometrar, pratar vi mot Nordstrand eller Kolbotn?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Holmlia. Kom akkurat inn døra etter en sykkeltur over Hauketo skole, gjennom skogen til Tårnåsen, Ødegården, golfbanen og tilbake. Det regna litt....

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Se där ja, inte många kilometrarna mellan oss det nej! Cyklar du Kongeveien genom stallet på väg till Tårnåsen är du inte långt unna mig:)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Mitt stamställe om söndagarna mellan 12-15. Barnen matar hästar och far hänger i vaffelboden och gör av med husets myntväksel :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fint sted. Godt å ha sånne landlige opplevelser praktisk talt i byen. Jeg hører sauebjeller fra verandaen når byen faller til ro om kvelden.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sätter stor pris på att ha det så närt. Skiløyper om vintern, löping och cykling om sommaren i Grønliåsen och så hela idrottsanläggningen vid sidan av. Är faktiskt en lyx att värna om och speciellt tydligt blir det om vintern när jag ser hur fullt det är på bilparkeringen av folk som må köra för att få sig en ski-tur när jag själv bara tar benen fatt och spatserar dit. Är som du säger landet i byen.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Grattis med et (tilnærmet) tvillingpar.
    Tipper 6.4 spiller bra.. dette er vel siste 6.X som kom før A generasjonen kom..

PS: har selv sett på muligheten til å "freshe opp" frontplatene. Har undersøkt muligheten med å få platene forgylt, men har så langt ikke funnet noen som kan gjøre jobben. Firma som kunne lage ny silketrykk har jeg funnet.

mvh Kai
    Firmaet Centrum fornikling i Oslo var det firma som leverte forgyllingen av A1 modellen.

Dette er et firma med lang historie og kan sikkert påta seg forgyllingsjobben.
    @ Zomby - De kan sikkert gi deg noen forslag ift alternativ for enhetlige frontplater på 6.4.

Final

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sikkert noe å tenke på, dette. Men foreløpig status er at Tor Helge hos Service kompaniet tror han har et sett ekstra av de korroderte mørke, som er de riktige/originale 6.4-frontene. Han bytter likt mot likt med meg, og da er de i det minste like. Tror nok jeg lar det være med det inntil videre.

:)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Så bra. Da har du jo løst problemet. Det beste er godt nok.
    Jeg hadde valgt akkurat den samme løsningen.

Final

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Zomby,

har du link till var du köpte den Cardas 33 awg-kabeln du använder mellan arm och RIAA?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ooohh... Den fant jeg på eBay.co.uk. Jeg tror Audio Art fører Cardas i Norge. Hvis de har metervare på lager er det neppe stort å spare på netthandel. Nå har jeg forresten klart å ryke den mens jeg fikla med RIAA'en på forsommeren. Den er ekstremt tander, den saken. Jeg har montert tilbake den originale SME-kabelen. Mulig jeg korter inn og terminerer den med Bullet plug i stedet for å reparere Cardasen.

Nå er forresten 6.4P tilbake i hylla midlertidig. Det ser ut som de andre er rett rundt hjørnet også. :D

Har akkurat spilt Talking Heads/Fear of music. Fett å ha musikk igjen!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn