angående hva?Noen som har erfaring på 250 R?
angående hva?Noen som har erfaring på 250 R?
Dette er kanskje en av de forsterkerne som er mest diskutert her inne, så jeg tror du finner mye informasjon med et avansert søk.Lytte inntrykk
Heldig som har en A-S2100 i reserve da.Har ett år gamle AW180 og 4.8 mkII, som spiller nydelig. Men har svak brumming, muligens 50 hz støy som svakt kan høres. Dette hadde jeg ikke på Yamaha oppsettet tidligere, A-S2100. Må de på service tru..?
Har det ja, så ikke noe krise om de må sendes til rep. A-S2100 er stødig som fjell og tyst som f. Men er litt mer kropp og fylde med EC.Heldig som har en A-S2100 i reserve da.
Søren meg sjeldent det er noe tull med Yamaha.
Er det brumming gjennom høyttalere eller bare mekanisk fra kabinettene?Har ett år gamle AW180 og 4.8 mkII, som spiller nydelig. Men har svak brumming, muligens 50 hz støy som svakt kan høres. Dette hadde jeg ikke på Yamaha oppsettet tidligere, A-S2100. Må de på service tru..?
Min gamle aw250 ble støydempet hos EC på Tau I fjor - det hjalp velig mye. Det gjelder "brum" i forsterkeren, høyttaleren derimot er det ikke noe støy-lyd i.Er det brumming gjennom høyttalere eller bare mekanisk fra kabinettene?
På alle mine EC komponenter så er det en svak during. Riaa trinn og preamp er kjøpt nye i senere tid, (ECP-2 og 4.8) De har en svark mekanisk brum fra kabinettet, men i høyttalerene er det tyst. Det er mest brumming (er ikke det et søtt ord?) fra sluttrinnet, en eldre AW 250 DMB, men ikke på et plagsomt nivå. Dette er vel det som kalles trafobrum. Brum, brum!
Har løst det delvis med dempeføtter. Har prøvd med ujordet og tilbake til jordet kurs, men ingen forskjell der.
Hadde en EC 4.7 preamp tidligere, den duret også- der hørtes det svakt i høyttalerene. Stusset litt først at det skulle være sånn støy fra nyere produkter, men det gir ingen utslag på lyden fra høyttalerene i mitt oppsett nå etter jeg byttet preamp til 4.8.
Asfaltplater på kabinett eller vet du hva de gjorde?Min gamle aw250 ble støydempet hos EC på Tau I fjor - det hjalp velig mye.
Dette sto på kvitteringen.Asfaltplater på kabinett eller vet du hva de gjorde?
Takk, får kontakte de å høre om det kan gjøres noe med mine også.Dette sto på kvitteringen.
"Feilsøkt.
Nytt slow startkort med DC filter montert.
Ekstra gummi mellom trafoer montert.
Testet og justert OK"
Er brumming fra høyttalerene, har ikke during fra forsterker kabinettet. Må nok ta og feilsøke litt mer metodisk. Prøve ECD2 koblet mot AW180,, kanskje det er feil med 4.8en... Har ujordede stikkkontakter.Er det brumming gjennom høyttalere eller bare mekanisk fra kabinettene?
På alle mine EC komponenter så er det en svak during. Riaa trinn og preamp er kjøpt nye i senere tid, (ECP-2 og 4.8) De har en svark mekanisk brum fra kabinettet, men i høyttalerene er det tyst. Det er mest brumming (er ikke det et søtt ord?) fra sluttrinnet, en eldre AW 250 DMB, men ikke på et plagsomt nivå. Dette er vel det som kalles trafobrum. Brum, brum!
Har løst det delvis med dempeføtter. Har prøvd med ujordet og tilbake til jordet kurs, men ingen forskjell der.
Hadde en EC 4.7 preamp tidligere, den duret også- der hørtes det svakt i høyttalerene. Stusset litt først at det skulle være sånn støy fra nyere produkter, men det gir ingen utslag på lyden fra høyttalerene i mitt oppsett nå etter jeg byttet preamp til 4.8.
Synes det var mye unødvendig skrift på de gamle frontene. Som her feks: High performance balanced integrated amplifier, navigator, navigator window.. nei.. Den nye serien ser bedre ut.Hva synes EC vennene om det "nye" litt oppdaterte utseendet til MKII serien? Stiller dette spørsmålet selvfølgelig for å ytre min egen mening, for det er vel sånt man skal foreta seg på et internettforum Synes de nyere modellene er noe renere og ryddigere i uttrykket, men jeg irriterer meg at de har krympet ELECTROCOMPANIET logoen!
Se her:
ECI-6 mk2:
Vis vedlegget 888742
ECI-6 mk1 - LOUD AND PROUD:
Vis vedlegget 888743
Kjører du balansert? Ujorda stikk er nok grunnen. Yamahaen din var sikkert dobbelisolert?Er brumming fra høyttalerene, har ikke during fra forsterker kabinettet. Må nok ta og feilsøke litt mer metodisk. Prøve ECD2 koblet mot AW180,, kanskje det er feil med 4.8en... Har ujordede stikkkontakter.
Det forsvant endel særpreg synes jeg, frontene ble mindre prangende. Ikke bare gæli det, selv om jeg er svak for sånne sløye «Electromechanicalcancellationsystem» beskrivelser More is more!Synes det var mye unødvendig skrift på de gamle frontene.
Ja, venter på svar fra de.@Graks - susing i høyttalerne altså? Har du kontaktet EC?
Brukte kun ECD2 som forforsterker i ett par år tidligere, men var ett løft å få inn EC 4.8.Men har nå testet å kun bruke ECD2 som forforsterker, har susing da og.Hvis du kun spiller digitalt så har jeg hatt gode resultater med å bruke ecd 2 rett inn i monoblokkene da den har volumjstering
HeiJa, damn. Ikke lyst å sende de med posten sørover, men er vel ingen vei utenom. Vente på bedre vær hvertfall...
Nei, må da bruke XLR-RCA adapter på inngangen av blokkene. Har det ett sted, men har ikke gidda lete etter de...Hei
Har du prøvd med Yamahaens pre out på blokkene ?