- Ble medlem
- 08.08.2005
- Antall liker
- 41
Jeg prøver en gang til likegodt; Vil jeg få bedre lyd med en EC 4.6 koblet til en gitt EC effektfortserker, enn å bruke ECI 2 som forforsterker i samme gitte effektforsterker?
|
Ren forforsterker er som regel bedre enn en integrert som forforsterker. Har ingen erfaring med eci2.Jeg prøver en gang til likegodt; Vil jeg få bedre lyd med en EC 4.6 koblet til en gitt EC effektfortserker, enn å bruke ECI 2 som forforsterker i samme gitte effektforsterker?
Musical Innovation....?Anbefaling forforsterker til AW180M?
Har hatt Naim i alle år, men etter å ha havnet så høyt som lommeboken tålte for en 4-5 år siden, så savner jeg nå å kunne starte om igjen på et nivå som gjør det mulig å oppgradere meg oppover. Hadde kort innom et sett med aw180/4.8/ecd2 for noen år siden. Da synes jeg dacen var helt ok, 4.8 var ikke min greie, men jeg likte lyden i aw180 når jeg brukte en pre fra Naim.
Har derfor anskaffet et sett med aw180 en gang til og lurer på om noen har noen gode anbefalinger til forforsterker? Jeg ønsker ikke rørforsterker og den bør ikke koste mer enn effekttrinnene.
Det kan ha flere årsaker. Det kan være laser, kontroll-elektronikken eller en mekanisk feil.Hei
Har en emc-1 første versjon. Sliter litt med at enkelte cd skiver ikke vil la seg lese. Det er kjøpe cd`er og de fungerer fint i andre spillere.
Det er de samme skivene som ikke vil la seg lese så ikke noe sporadisk feil. Skivene er ripefrie
Er det laseren som begynner å bli dårlig? Anslagsvis 1 av 20 skiver lar seg ikke lese
Det korte svaret er ja.Er AW300M en AW800M delt opp i to monoblokker?
Nytt spørsmål, som kan få like kort svar...Det korte svaret er ja.
På sikt, ja.Nytt spørsmål, som kan få like kort svar...
Kommer det en ny pre?
Det samme problemet har dukket opp på min ECI 3 i det siste, og i går var det periodisk utfall av lyden i begge kanaler. Jeg lurer også om det er noen her som har erfart slike problemer?Hei, har en ECI 2 integrert forsterker som begynner å dra på årene. Opplever tidvis sparking i venstre kanal, også når forsterkeren er påslått og jeg ikke spiller musikk. Hører ingen slike lyder når jeg justerer volumet, noe jeg vet er et kjent problem. Noen som har formening om hva dette kan være?
Det er ikke så usannsynlig at det er der det ligger ja, har hatt problemer med at forsterkeren må varme seg opp en stund før volumpotmeteret begynner å virke.Hadde samme trøbbel med en ECI-3. Hadde både spraking ved justering av volum og periodisk utfall. Løsninga var bytte potmeter og relé. Grei sak å gjøre selv om man vet bak/frem på en loddebolt. Delene fås helt sikkert kjøpt av EC.
Er det fortsatt en mulighet å reparere der?Dette skjedde med min ECI-2. Måtte få den reparert hos Thomas Abrahamsen.
Hør med gjengen på Tau.Er det fortsatt en mulighet å reparere der?
Tror ikke Abrahamsen audio holder på lengere. Har sendt noen forespørsel til de og aldri hørt noe fra dem.Er det fortsatt en mulighet å reparere der?
Ny forforsterker kommer sies det fra fabrikken.EC 4.8 Hva er forskjellen fra første utgaven i forhold til dagens modell ?
Har EC noen planer om en ny preamp?
Ja, enig i at det blir spennende å se. Hvis jeg kan tippe er det en helhetlig tanke bak nye produkter nå. Så de lanserer neppe en ny pre uten å tenke på løsninger på de tingene du nevner.Det som blir spennende er om EC kommer med forforsterker med tilleggsmoduler som dac, streaming, phonotrinn, eller om de fortsetter med helt standard analogt linjetrinn ala 4.8.
Mulighet til å skru av display tenker jeg burde være på plass.Hvis jeg kunne ønske meg noe så hadde det vært en ny forforsterker med like mange innganger som ec 4.9 og toveis fjernkontroll som den har.
Det er helt genialt hvis man feks ikke har forforsterker slik at man ser display.
Kort med feks dac og phono som foreslått over her hadde også vært fint.
With its very low levels of noise and distortion and its very high powers, the Electrocompaniet AW 800 M is a veritable paradigm of modern solid state amplifier design.—John Atkinson
Min ECD 2 har i hvert fall det. At den ikke husker den valgte lysstyrken til neste gang den skrus på, er en annen sak.det har vel alle?
Hi-Fi News Verdict
There are larger high-end power amps, and more than a few that are smaller, just as there are many that cost more. Yet, the sheer flexibility of the Electrocompaniet AW 800 M is hard to beat. Use it in stereo, then upgrade to mono if you wish, and add the partnering preamp for a big-hearted, refined sound. This system is an excellent buy, capable of a hugely entertaining listen with almost any music.