Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.358
    Torget vurderinger
    0
    Dr.No skrev:
    1. Som John Atkinson sier i sitt forsøk på å forklare hvorfor Sony sin gamle Playstation PS1 lyder så godt: Den har tilfeldigvis fått en type forvregning som glatter over den digitale elendigheten. Appatatet er ikke engang beregnet på CD avspilling. Loppemarkedspris er typisk et par hundre, osv.

2. sannsynligvis lyder flatt og kjedelig.
    1. Du treffer 100% i din prisvurdering av lyden i PS1

2. Helt korrekt

For dere som tviler - har jeg min PS1 stående i arkivet - og hvis noen er interessert i å oppleve lyden :p fra denne spilleren er det bare å stikke innom på en demo.

K

KindOfBlue

Gjest
    Proffen skrev:
    Hva er så forklaringen på at Edge-spilleren er såpass vellydende som den tross alt er da, siden det på innsiden ser såpass spartansk ut? Noe må de jo ha gjort riktig....

mvh
    Proffen
    At vi lytter med øynene og lommeboken? At vi lar oss påvirke til å tro vi hører noe som ikke er der?

Eller - og kanskje nærmere sannheten: at det å hente ut et godt signal i en digitalkjede ikke krever flere månedslønninger.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Heisan

Jeg kan berolige deg med at min oppfattning av den utrolig gode lydkvaliteten som denne spilleren leverer, ikke vil endre seg noen gang. Jeg synes det er morsomt å observere alle de som driver med teoretisk hifi i denne tråden.
    Denne spilleren blir i mitt oppsett til jeg får høre noe bedre. Pr. i dag har jeg tilgode å høre spillere som leverer bedre lydkvalitet. Det være seg ren CD-spillere, SACD/CD-spillerer eller harddisk baserte avspillings-løsninger.
    De som har lyst å høre hvor utrolig dårlig ;D lydkvalitet ;D denne spilleren leverer, er hjertelig velkommen til å komme på besøk til meg med sin egen spiller for å sammenligne. Så kan vi begge høre og vurdere hvilken spillere som er best. Noen som har lyst ;)

Når det gjelder eiergleden av denne spilleren som så mange skriker om i denne tråden, så har jeg personlig enormt stor eierglede av denne spilleren. Den har gitt meg et nytt innsyn i musikken som mine tidligere Esoteric P-03/D-03, dCS Elgar Plus/Verdi/Verona/Purcell, Muse Polyhymnia, Musical Fidelity Nuvista 3D, for å nevne noen, ikke var i stand til å gi meg.

Egentlig burde jeg bli overrasket, men etter å ha observert gjennom mange år her på sentralen alle de som driver med teoretisk hifi, så er det en ting som står klinkende klart for meg, og det er at det er utrolig få "DIE HARD AUDIOFILE" her på sentralen.

Hva er så en "DIE HARD AUDIOFIL"?
    Jo, det er en som setter lydkvaliteten foran alt annet. Det være seg pris på produktet, design innvendig og utvendig, eventuelle andre ting som man måtte finne på å henge seg opp i.

Jeg innser nå at jeg gjennom mange år med denne hobbyen har tatt helt feil. Det er hvordan produktet ser ut både innvendig og utvending som er det viktige. Hvilken lydkvalitet man får fra produktet er mindre interessant.

Huff, dette betyr jo at jeg må velge hvilken gruppe jeg vil tilhøre. "DIE HARD AUDIOFILE" eller teoretiske audiofile.

Jeg velger "DIE HARD AUDIOFIL", og lever lykkelig i den gruppen :D

Espen R skrev:
    Jeg har observert at mange har skrytt av lydkvaliteten på Edge CD spilleren. Hvis det nå i ettertid etter disse bildeavsløringene skulle vise seg at den generelle stemninga snur seg m.h.t. lydkvaliteten på spilleren, altså at det som før var bra, nå er dårlig, ja så er det meget urovekkende sett i relasjon til troverdigheta til HiFi-freakene.

larsggu

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.07.2007
    Antall liker
    21
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Dr.No skrev:
    Proffen skrev:
    Hva er så forklaringen på at Edge-spilleren er såpass vellydende som den tross alt er da, siden det på innsiden ser såpass spartansk ut? Noe må de jo ha gjort riktig....

mvh
    Proffen
    Som John Atkinson sier i sitt forsøk på å forklare hvorfor Sony sin gamle Playstation PS1 lyder så godt: Den har tilfeldigvis fått en type forvregning som glatter over den digitale elendigheten. Appatatet er ikke engang beregnet på CD avspilling. Loppemarkedspris er typisk et par hundre, osv.

[...]
    PlayStation sin BIOS har CD-spiller-funksjon som kommer opp hvis du starter den uten en PlayStation-disc i drevet, så jeg er ganske sikkert på at den er beregnet for CD-avspilling. Dessuten er musikken i en stor del av PlayStation-spillene lagret som vanlige lydspor. Selve CD-drevet i PlayStation var av god kvalitet med tanke på materialer og skjerming (hvis du ser bort fra den første serien som kun bestod av plastikk og ble fort utslitt).

Jeg har en venn som lenge brukte en PlayStation som CD-spiller i anlegget sitt og jeg hørte aldri noe ulyd som kunne spores tilbake til denne, men jeg tror ikke jeg har gyldne nok ører til å høre forskjell på CD-spillere så lenge det ikke er noe åpenbart feil ved de...

Det kan hende at forvregning i DA-konverteringen gjør lyden mindre steril, men jeg har ikke klart å finne ut hva slags DA-chip som sitter i PS1 så det virker som et noe vagt argument. Det kan dog hente at "smearing" som følge av ripler i frekvensresponsen i de øvre frekvensene kan ha en slik "sminkende" effekt, men det er det andre som kan mer om en meg.

Målingene fra Stereophile-artikkelen kan leses her for spesielt interesserte: http://www.stereophile.com/cdplayers/708play/index4.html

DR HEE

Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.05.2007
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    En helt utrolig tråd!

Det er mange her inne som har helt klare meninger om at innmaten i Edge
    er billig dvd-innmat.

Det har blitt luftet ideer om Pioneer og REMA1000 spillere.

Noen av debattantene som synes og antar både det ene og det andre, er i mange
    andre tråder veldig opptatt av faktisk kunnskap og etterrettlighet.

Ved hjelp av bildet til Fosse, burde jo flere av disse skråsikre debattantene kunne
    gi en detaljert beskrivelse og opphav av de forskjellige komponentene i spilleren,
    og også kunne prissette disse.
    Det virker jo som det er flere her som synes de sitter på svaret.

Det kunne kanskje i litt mer info om hvordan Edge ( i henhold til flere ) har klart
    å skape en vellydende spiller.

Jeg har ikke selv hørt Edge-spilleren, og har heller ingen økonomisk fordel av å
    forsvare produktet. ( Det er tvert imot en konkurrent )
    Men jeg mener det er beklagelig at det er enkelte bransjeaktører som hiver seg
    på hylekoret ut fra antagelser og synsing.

Så nå etterlyser jeg mer fakta!

K

KindOfBlue

Gjest
    Flageborg skrev:
    Dr.No skrev:
    1. Som John Atkinson sier i sitt forsøk på å forklare hvorfor Sony sin gamle Playstation PS1 lyder så godt: Den har tilfeldigvis fått en type forvregning som glatter over den digitale elendigheten. Appatatet er ikke engang beregnet på CD avspilling. Loppemarkedspris er typisk et par hundre, osv.

2. sannsynligvis lyder flatt og kjedelig.
    1. Du treffer 100% i din prisvurdering av lyden i PS1

2. Helt korrekt

For dere som tviler - har jeg min PS1 stående i arkivet - og hvis noen er interessert i å oppleve lyden :p fra denne spilleren er det bare å stikke innom på en demo.
    Det var ikke alle PS1 spillerne som ble vurdert som gode - man skulle se etter bestemte serienummer. (Skyldtes visstnok DACen som ble satt inn i en produksjonsserie -- sikkert noe SONY hadde liggende som ble knallet inn når logistikken sviktet.) Men JA er vel inne på sannheten - forvrengningen lød godt.

EP

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    24
    ja, nå må denne tråden snart begynne å få en annen retning. Dette er jo totalt meningsløst.

Her er det INGEN av de som diskuterer som i det hele tatt er interessert i lyden. På et fora som dette, bør ikke det være mest interessant?
    Hvis man skulle fulgt rådene til dere teoretikere, så hadde man jo sluppet å høre på cd-spillere i fremtiden, bare se på innmaten.

Hadde denne spilleren vært mere verd om den var stappet med masse unyttig teknologi?

Edge har laget en enkel spiller som spiller ringer rundt det meste der ute. De har ikke prøvd å skjule noe. Tvertimot 4 små skruer på toppen og alt er åpent.

ER DET IKKE INTERESSANT I DET HELE TATT?????

HVA ER DET SOM GJØR DENNE SPILLEREN SÅ GOD?

K

KindOfBlue

Gjest
    EP, JP og andre, som ønsker utspill om lyden.

Jeg vurderte Edge en tid tilbake - og skjønte ikke oppstyret omkring lyden.

Må nok innrømme at jeg er meget skeptisk til behovet for rådyre cd-spillere og transporter -- og tror at vi ofte lytter med "omtalen" og ikke med ørene.

O

omholt

Gjest
    Til dere som har har litt teknisk innsikt:
    Er det utenkelig at Edge kan ha gjort forandringer som har løftet lyden mye?

Selv om jeg synes det er mye rart innenfor hifi miljøet, så finner jeg det noe rart at så mange som har testet denne "har blitt lurt".
    Det burde da ikke være noe vanskelig å høre forskjell på en velkonstruert CD spiller med god DAC og en "fake" med billig DVD innmat. Eller tar jeg feil? Har selv testet noen billige DVD spillere (Pioneer og Oppo) opp mot gode CD spillere (Jungson og Marantz) med relativt nøyaktig nivå og det var ikke noe vanskelig å merke forskjell i kvalitet. To av de DVD spillerne jeg har testet kom forøvrig veldig bra ut, men de var uansett noen hakk bak CD spillerne.

Hadde jo vært veldig artig om noen kunne teste Edge spilleren opp mot en billig DVD spillere med tilsvarende innmat (helst blindtest). Det ville gitt oss svaret på mye. Låter de likt eller er det forskjeller? Og hvilke forskjeller er tilstedet? Kanskje det eneste man har gjort er å bruke andre opamper og kondensatorer.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hvor langt tilbake i tid, er det siden du testet spilleren?

KindOfBlue skrev:

Må nok innrømme at jeg er meget skeptisk til behovet for rådyre cd-spillere og transporter -- og tror at vi ofte lytter med "omtalen" og ikke med ørene.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    EP skrev:
    ja, nå må denne tråden snart begynne å få en annen retning. Dette er jo totalt meningsløst.

Her er det INGEN av de som diskuterer som i det hele tatt er interessert i lyden. På et fora som dette, bør ikke det være mest interessant?
    Hvis man skulle fulgt rådene til dere teoretikere, så hadde man jo sluppet å høre på cd-spillere i fremtiden, bare se på innmaten.

Hadde denne spilleren vært mere verd om den var stappet med masse unyttig teknologi?

Edge har laget en enkel spiller som spiller ringer rundt det meste der ute. De har ikke prøvd å skjule noe. Tvertimot 4 små skruer på toppen og alt er åpent.

Når Edge faktisk lager en CD-spiller selv, da kan vi diskutere lyden.

[strenge-pk-modus]
    Edge sa at det du ser på bildet i begynnelsen av tråden var en prototyp.
    Norsk importør sa bildet var fake. Og at en ekte spiller ikke ser slik ut.
    Begge fortalte en løgn.
    [/strenge-pk-modus]

PK

Edit: Og hvordan i helvete kan Edge og eiere påstå at dette trenger 1000 timer innbrenning/innspilling???

Brum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Antall liker
    16
    Heisann,
    jeg kan ikke dy meg og bare MÅ legge inn enda en "aller siste" kommentar til åtseleterne her.... :p

Her påstår folk, som aldri har hørt Edge G CD spille en tone, at eierne av spilleren har blitt "lurt" til å tro at den leverer bedre lyd enn andre spillere i prisklassen!!!!!

Altså må placebo-ørene våre være påvirket av utseende (som forøvrig er mer rart en flott!) og forventninger om kanonlyd skapt av korrupte hifi-journalister slik at "svindelen" til Edge har latt seg realisere!!!!

Jeg mener denne debatten beviser det helt motsatte, dvs et produkt som spiller mye bedre enn det man skulle forvente, i dette tilfellet basert på elektonikkens enkle/rotete og evt billige design, heller vil villede "lytteren" (i dette tilfellet "leseren") til å tro at lyden er dårligere enn den faktisk er!!

Dette er tragisk....for et produkt som Edge G CD fortjener POSITIV oppmerksomhet.

Produktet kan være en milepæl. En skal ikke glemme at digitalteknikk ennå er på barnestadiet.....bare vent til hva fremtiden vil kunne bringe når en så tilsynelatende enkel og billige løsning kan levere lydmirakler!!

Man blander kortene litt når man så sammenligner produktets produksjonskostnad mot salgkostnaden....

Hvordan skal industrien kunne finansiere nye og forbedrede produkter dersom disse skal leveres til netto produksjonskost???

Industrier over hele verden lever av å produsere produkter som selges for flerfoldige ganger produsjonskostnaden utvilkingskost inkludert..... Nye produkter bedre enn konkurrentene koster mest, men etterhvert faller prisen så snart konkurrentene tar igjen forspranget... Slik er det i alle bransjer....og en forutsetning for å kunne drive frem ny teknologi.

Om Edge er "umoralske" fordi de har funnet en lur måte å lage god lyd på og prissatt denne ihht forventet lydkvalitet til prisen fremfor faktisk kost og dermed kanskje skulle kunne tjene noen "enkle" dollars, synes jeg egenltig er helt greit i min naive evt kapitalistiske lytteverden.

-Brum

N

nb

Gjest
    omholt skrev:
    Til dere som har har litt teknisk innsikt:
    Er det utenkelig at Edge kan ha gjort forandringer som har løftet lyden mye?

Selv om jeg synes det er mye rart innenfor hifi miljøet, så finner jeg det noe rart at så mange som har testet denne "har blitt lurt".
    Det er selvsagt en mulighet at Edge har gjort noe lurt, men det lukter el cheapo DVD-spiller lang, lang vei. Det er jo faktisk en DVD-spiller, de har bare ikke giddet å gi kundene en videokontakt, man kan visstnok tappe videosigal fra den fjerne RCA-kontakten på innsiden og fjernkontrollen er har alt av DVD-funksjonstaster. Bare dette i seg selv burde være nok til å skjønne tegningen.

Analogutgagngen sitter også på noe som ser ut som et all-purpose print av absolutt billigste type og det er loddet på noe som garantert er generisk noname kobbertråd fra RCA-kontaktene på printet til RCAene på baksiden. At noen har brukt dette som "verktøy" til å finlytte på signalkabler og slikt tilsier vel at det er godt mulig å la seg lure.

Displayet ser ut til å være tapet(!) fast til fronten med noe tape man får på bokhandelen.

Det virker altsp ikke akkurat som et produkt noen har lagt noen sjel i.

At "så mange" har blitt lurt (om de har blitt lurt da) synest jeg ikke er noe rart - det er sikkert like mange som mister enhver evne til å tenke en kritisk tanke bare man sleger inn en meter eller to Nordost Valhalla hvorsomhelst i kjeden. Jeg har sluttet å sjokkere meg over slike ting i HiFi.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Brum skrev:
    Produktet kan være en milepæl. En skal ikke glemme at digitalteknikk ennå er på barnestadiet.....bare vent til hva fremtiden vil kunne bringe når en så tilsynelatende enkel og billige løsning kan levere lydmirakler!!
    Seriøst ment?

K

KindOfBlue

Gjest
    Endre Askeland skrev:
    Hvor langt tilbake i tid, er det siden du testet spilleren?

KindOfBlue skrev:

Jeg har ikke testet Edge - jeg skrev jeg vurderte en. Hadde jeg testet den, ville jeg nok åpnet den opp.
    Men jeg lyttet lenge nok til en Edge G-series spiller til å føle at jeg fikk hørt nok til å kunne gjøre meg opp en mening, i et meget godt lytterom.

N

nb

Gjest
    Brum skrev:

Man blander kortene litt når man så sammenligner produktets produksjonskostnad mot salgkostnaden....

Hvordan skal industrien kunne finansiere nye og forbedrede produkter dersom disse skal leveres til netto produksjonskost???

Industrier over hele verden lever av å produsere produkter som selges for flerfoldige ganger produsjonskostnaden utvilkingskost inkludert..... Nye produkter bedre enn konkurrentene koster mest, men etterhvert faller prisen så snart konkurrentene tar igjen forspranget... Slik er det i alle bransjer....og en forutsetning for å kunne drive frem ny teknologi.

Om Edge er "umoralske" fordi de har funnet en lur måte å lage god lyd på og prissatt denne ihht forventet lydkvalitet til prisen fremfor faktisk kost og dermed kanskje skulle kunne tjene noen "enkle" dollars, synes jeg egenltig er helt greit i min naive evt kapitalistiske lytteverden.

-Brum
    Sorry, men dette er svada fra ende til annen. CD-spillere er steinalderteknologi. For omtrent 2000 kroner kan du gå på f.eks Hifi-klubben, få en DVD-spiller med oppskalering, HDMI ut, innebygget multikanals lyddekoder og sikkert masse annet snacks. Den ser også garantert ut som den er bygget av noen som vet hva de gjør og ikke som den er satt sammen på bakrommet. Eller du kan kjøpe en PS3 til 4000 som rent ingeniørmessig får Edge sitt produkt til å fremstå ut som en sløv steinklubbe fra urtiden. High-end-produsenter lager stort sett ikke high-tech eller finner på noes særlig spennende teknologi. Deal with it.

Alt tyder på at Edge er gammel og billig vin i pen innpakning.

N

nb

Gjest
    EP skrev:

Det er tydligvis mere interessant med den konstruksjonsmessige aspektene ved denne spilleren. Jeg skjønner godt at det er kjipt for enkelte, men det er nå tydligvis slik det er.

Det ser heller ikke ut til at Edge har laget så veldig mye her.

Om noen får stor musikalsk glede av spilleren, så er det jo hyggelig for de, det er fritt frem å opprette en tråd og diskutere lytteinntrykk i den.

EP

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    24
    Kommer det ikke snart et røntgen bilde av fjernkontrollen da..gleder meg til se hva de har gjort her altså 8)

N

nb

Gjest
    EP skrev:
    Kommer det ikke snart et røntgen bilde av fjernkontrollen da..gleder meg til se hva de har gjort her altså 8)
    Det må du nesten spørre de som har laget den bakenforliggende DVD-spilleren om. Det er jo bare å maile Edge for å se om de ønsker å fortelle det. De har jo ikke noe å skjule.

Jeg har forresten hørt den ved en anledning - på Auidofreaks' stand på messen i Horten for tre(?) år siden, men som med messedemoer flest så får man jo ikke allverden inntrykk i den ene eller andre retningen, og når musikk, rom og anlegg ellers er ukjent så må det jo nesten bli slik.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.353
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    pks skrev:
    EP skrev:

Når Edge faktisk lager en CD-spiller selv, da kan vi diskutere lyden.

[strenge-pk-modus]
    Edge sa at det du ser på bildet i begynnelsen av tråden var en prototyp.
    Norsk importør sa bildet var fake. Og at en ekte spiller ikke ser slik ut.
    Begge fortalte en løgn.
    [/strenge-pk-modus]
    @pks:
    Det var nok en prototype. Seriemodellen til Fosse har synlige forskjeller fra Taiwanbildet.
    Det var høvdingen som sa at bildet var fake. Han har dementert og beklaget.

@EP: Det er den lave kvaliteten på innvendige deler i Edge G CD jeg finner interressant å diskutere. Det er faktisk mulig at jeg har hørt den forresten, men jeg kan ikke huske om det var Edge eller Audionet som ble brukt så vidt hos ham i mai.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    EP skrev:
    Det anlegget jeg hørte Edge G CD spilleren i låt bra altså men bildene av innmaten gir meg assosiasjoner til den medfølgende fjernkontrollen.

K

KindOfBlue

Gjest
    Da GM lanserte Saab 9-2x i USA, så regnet de med at de ville finne nok kjøpere til det som egentlig var en re-badget Subaru Impreza.
    GM var så late i "ombyggingen" at de ikke gadd bruke de USD 25/bil det ville kostet å flytte tenningen fra rattstammen til mellom setene. Som de fleste vet er det å ha tenningsnøkkelen mellom setene et vesentlig Saab-kjennetegn.

Bilen ble kalt en Saabaru, og folk som hadde litt peiling på biler visste at her var det bare å styre langt til helsike unna. Bilen ble kritisert av Saab-entusiaster som et forsøk på å sminke en Subaru slik at idioter skulle tro de kjøpte en Saab.

Lanseringen ble en kjempeflopp, så der var det heldigvis nok folk som kikket under panseret.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.707
    Torget vurderinger
    1
    brand-x skrev:
    ...som noen henviser til er vel det meste konstruert elektrisk allerede så det eneste bidraget som er igjen er vakker "kasse" og drivverkplattformer...
    Dette med re-pakking av andres teknologi er jo ikke nytt i brunevare bransjen. Så vidt jeg husker for noen år siden (korriger meg hvis jeg tar feil), så drev Bang & Olufsen og pakket inn Philips TV-er i fine kabinetter og videresolgte de til høyere pris til godtroende forbrukere.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    @pks:
    Det var nok en prototype. Seriemodellen til Fosse har synlige forskjeller fra Taiwanbildet.
    Det var høvdingen som sa at bildet var fake. Han har dementert og beklaget.
    Joda, forsåvidt sant. Skal ikke prøve å henge ut noen, sånn sett.. Men Prototypen er ikke veldig forskjellig fra den ekte G CD...

Og høvdingen sa:
    Høvdingen skrev:
    Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".
    Noe som sier meg at Audiofreaks er de som påstår så. Høvdingen havnet midt oppi dette som budbringer.

Mvh

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.353
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå mer enn noen gang:

@pks: Jeg mener bestemt å huske at Høvdingen skrev at "fake"-ordet var hans. Det står på side veldig langt tilbake. Det er ikke store forskjeller å se på bildet av protoen og Fosses, nei.

K

KindOfBlue

Gjest
    pedal skrev:
    brand-x skrev:
    ...som noen henviser til er vel det meste konstruert elektrisk allerede så det eneste bidraget som er igjen er vakker "kasse" og drivverkplattformer...
    Dette med re-pakking av andres teknologi er jo ikke nytt i brunevare bransjen. Så vidt jeg husker for noen år siden (korriger meg hvis jeg tar feil), så drev Bang & Olufsen og pakket inn Philips TV-er i fine kabinetter og videresolgte de til høyere pris til godtroende forbrukere.
    Rebadging skal du ikke behøve gå langt tilbake for å finne eksempler på -- men i tilfellet B&O så betalte de også prisen for å gjøre dette, siden det var noe B&O måtte leve med i lang, lang tid etterpå. Folk sier vel fortsatt at "B&O er bare Philips inside."
    Når det er sagt bør nevnes at Philips på den tiden var i forhandlinger med B&O for å kjøpe hele selskapet, og at Philips satt med aksjer i B&O dengang. Tanken var at danskene skulle være Philips high-end merke -- og Philips hadde på den tiden verdens beste skjermer (var bl.a. først med 100Hz billedrør, som ble brukt i B&O først.)

Såvidt jeg vet er B&Os nåværende HDR en rebadge (anbefales ikke), og de har også hatt en DVD-spiller som er under enhver kritikk med tanke på det ufine i store påslag vha kosmetikk.

Men samtidig bør vi være klare over at firmaer som www.flextronics.com og andre står for OEM-fremstilling for de fleste data-, brune- og hvitevarefirmaer i verden -- fra design og helt frem til detaljist. (Flextronics tilbyr tom kundeservice.)

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.372
    Torget vurderinger
    34
    Ja, det ser ut som logoen er et klistremerke. Her er for øvrig nærbilde av noen av knappene:

Vedlegg

EP

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    24
    R.E.S

Har du mulighet for et røntgen bilde??

N

nb

Gjest
    EP skrev:
    R.E.S

Ja, han har sikkert et røntgenapparat liggende å slenge, hvem har vel ikke det;)

Hva skal du med et røntgenbilde forresten?

EP

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    24
    Nysgjerrig på innmaten

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.372
    Torget vurderinger
    34
    EP skrev:
    R.E.S

hehe. Har ikke spilleren i hus lenger. Ei heller har jeg røntgenkamera ;D

K

KindOfBlue

Gjest
    R.E.S. skrev:
    Ja, det ser ut som logoen er et klistremerke. Her er for øvrig nærbilde av noen av knappene:
    Morsomt at det er bruk for en Camera Angle knapp på en cd-spiller.
    Jeg regner med at Edge-spilleren egentlig er en universalspiller? Det er jo gode nyheter.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    EP, joaquin, R.E.S., Theodor, kenti, HC, Høvdingen, rolfozzy, audi, LydMekk, bia, Wergeland, Joe, Proffen, KnB, Anfield, Stereofix, Storebror, Kabeldragern, Tor, OMF, lark, digiman, Hogz, FallenA, Delle, Viking, Larsey, topline, janly, ahe, motoren, ivarlo, pks, Affern, VIH, tomkver, GFE, .Marcus, Brum (+ 6 skjult(e)) og 12 gjester leser dette emnet

Populært emne.....aldri sett så mange inne på en plass., lekkert
    Henter litt popcorn.

MVH Johnny

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Fjernkontrollen er definitivt til en DVD-spiller. Subtitle, Audio og de fire retningsknappene samt enter i midten. Ingen tvil.

Har vært morsomt hvis noen koblet videoinngangen innvendig til en TV og lastet inn en DVD-plate...hvordan er bildekvaliteten på tingene?

S

Storebror

Gjest
    Faen dette er merkelig!
    Det oser jo billig skvip av fjernkontrollen og det er temmelig gjennomskuelig at det er en dvd-remote?
    Drivverket støyer som på andre billige dvd-spillere?

Hvor mange er det egentlig som har åpnet dette spilleren uten å tørre og fortelle om det?
    Jeg ville i alle fall blitt pirret til å åpne på sakene om dette var i mitt hus......

R

M

Morpheus

Gjest
    johnnygrandis skrev:
    EP, joaquin, R.E.S., Theodor, kenti, HC, Høvdingen, rolfozzy, audi, LydMekk, bia, Wergeland, Joe, Proffen, KnB, Anfield, Stereofix, Storebror, Kabeldragern, Tor, OMF, lark, digiman, Hogz, FallenA, Delle, Viking, Larsey, topline, janly, ahe, motoren, ivarlo, pks, Affern, VIH, tomkver, GFE, .Marcus, Brum (+ 6 skjult(e)) og 12 gjester leser dette emnet

Populært emne.....aldri sett så mange inne på en plass., lekkert
    Henter litt popcorn.

MVH Johnny
    Liker ikke du driver med sensur... :p

L

lark

Gjest
    Får vel ikke noe særlig bildekvalitet ut av en kompositt videoutgang. Men det kunne absolutt være interessant å se hvilken logo som dukker opp med spilleren i tomgang. Hvis det går an å få bilde da. Er du der, Fosse?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn