Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    R

Roysen

Gjest
    topline skrev:
    bambadoo skrev:
    Den spilleren så foresten avsindig dyr ut topline :D
    Hehe....ikke kødd med DVD spilleren min.......jeg gav tross alt 699 kroner for den!!

Men bare for å ha sagt det, - denne spiller IKKE bra. :-\
    He-he topline,

Det kunne vært interessant å tatt en liten shoot-out mellom den DVD-spilleren og Edge på en liten OAS sammenkomst. Bare for å stadfeste om innmaten nødvendigvis må være avgjørende for lydkvaliteten mener jeg.

Mvh
    Roysen

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    KJ skrev:
    topline skrev:
    ...
    Hehe....ikke kødd med DVD spilleren min.......jeg gav tross alt 699 kroner for den!!

... så, så. Bare gi den et flott og tungt aluminiumskabinett så skal du se den trives mye bedre ... ;)

mvh
    KJ
    Hmm... :-[

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Roysen skrev:
    topline skrev:
    bambadoo skrev:

He-he topline,

Det kunne vært interessant å tatt en liten shoot-out mellom den DVD-spilleren og Edge på en liten OAS sammenkomst. Bare for å stadfeste om innmaten nødvendigvis må være avgjørende for lydkvaliteten mener jeg.

Mvh
    Roysen
    Blindtest med likt nivå :)

PK

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Roysen skrev:
    Bare for å stadfeste om innmaten nødvendigvis må være avgjørende for lydkvaliteten mener jeg.
    Hvis det IKKE er innmaten som er avgjørende for lydkvaliteten, hva er det da?

R

Roysen

Gjest
    Fush skrev:
    Roysen skrev:
    Bare for å stadfeste om innmaten nødvendigvis må være avgjørende for lydkvaliteten mener jeg.
    Hvis det IKKE er innmaten som er avgjørende for lydkvaliteten, hva er det da?
    He-he. hvordan innmaten ser ut er vel mer korrekt formulert. ;D

Mvh
    Roysen

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    pks skrev:
    Roysen skrev:
    topline skrev:
    bambadoo skrev:

He-he topline,

Mvh
    Roysen
    Blindtest med likt nivå :)

PK

DVD spilleren som sitter i Edge kabinettet er sikkert 3 ganger så dyr som topline sin spiller så det blir nok rått parti.

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Mulig dac´n er kostbar. Det man burde gjort i dette tilfellet er å sende bilde til produsenten med spørsmål om Deres prispolitikk for det europeiske markedet tilsier en veiledende pris på USD 7650,- beklager 8000,- ex our 25% VAT. Om bedriftens målsetting er som vanlig; Share holders value, kan svaret bli meget interressant.

Mvh
    KAS

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.151
    Torget vurderinger
    2
    At den norske importøren rykker tidlig ut i denne tråden og sier at det første bildet er fake,er av min oppfatning helt hinsides. Man kan bli suspekt av mindre,hva er poenget egentlig?
    Den norske importøren har ikke skrevet noenting. Det var jeg som skrev at bildet var fake da jeg tolket det dithen, basert på min egen fornuft og en email fra importøren som skrev at dagens versjon ikke ser slik ut innvendig. Hvilke evnt. endringer som er gjort vet jeg ikke, men jeg synes det kan være greit å poengtere at importøren ikke har sagt noe galt i denne saken.

Mvh
    Høvdingen

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Er det mulig å få bekreftet at det grønne printet er en egenutviklet dac eller ikke? Finner det litt rart å produsere en evt. dac for så at bruke analogutgangene på det andre printet ???

Det grønne printet er vel kontrollerprintet for diverse ting. SACD-dekoder, Mpeg, AC3 dekoder, drivverk, mer eller mindre.

R

Roysen

Gjest
    Høvdingen skrev:
    At den norske importøren rykker tidlig ut i denne tråden og sier at det første bildet er fake,er av min oppfatning helt hinsides. Man kan bli suspekt av mindre,hva er poenget egentlig?
    Den norske importøren har ikke skrevet noenting. Det var jeg som skrev at bildet var fake da jeg tolket det dithen, basert på min egen fornuft og en email fra importøren som skrev at dagens versjon ikke ser slik ut innvendig. Hvilke evnt. endringer som er gjort vet jeg ikke, men jeg synes det kan være greit å poengtere at importøren ikke har sagt noe galt i denne saken.

Mvh
    Høvdingen
    Dersom det skulle vise seg at importøren har rett - at det finnes en nyere versjon som ser annerledes ut innvendig stiller vel det saken i et noe annet lys - ikke sant? Jeg ville vel da også tro at det vil være mulig for Fosse å få oppdatert den til siste versjon.

Mvh
    Roysen

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.651
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo ikke lenge siden Fosse fikk sin, men den var kanskje brukt?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.301
    Jeg har observert at mange har skrytt av lydkvaliteten på Edge CD spilleren. Hvis det nå i ettertid etter disse bildeavsløringene skulle vise seg at den generelle stemninga snur seg m.h.t. lydkvaliteten på spilleren, altså at det som før var bra, nå er dårlig, ja så er det meget urovekkende sett i relasjon til troverdigheta til HiFi-freakene.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.073
    Torget vurderinger
    24
    Min spiller er som nevnt kjøpt brukt, men er siste versjon, ny i vår.
    Per idag inkluderes en modifisering (demping av chassis, etc) i prisen. Denne er ikke del av spilleren slik den originalt leveres fra Edge.
    Jeg kan få oppgradert/tweaket min spiller, noe jeg sikkert kommer til å gjøre.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.073
    Torget vurderinger
    24
    Espen R skrev:
    Jeg har hørt at mange har skrytt av lydkvaliteten på Edge CD spilleren. Hvis det nå i ettertid etter disse bildeavsløringene skulle vise seg at den generelle stemninga snur seg m.h.t. lydkvaliteten på spilleren, altså at det som før var bra, nå er dårlig, ja så er det meget urovekkende sett i relasjon til troverdigheta til HiFi-freakene.
    Jeg står på mine uttalelser, du har forresten stående invitasjon, Audineten står her enn så lenge. Slå på tråden så tar vi en seanse.

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Espen R skrev:
    Jeg har hørt at mange har skrytt av lydkvaliteten på Edge CD spilleren. Hvis det nå i ettertid etter disse bildeavsløringene skulle vise seg at den generelle stemninga snur seg m.h.t. lydkvaliteten på spilleren, altså at det som før var bra, nå er dårlig, ja så er det meget urovekkende sett i relasjon til troverdigheta til HiFi-freakene.
    Ja, det kan bli interessant å følge med på hvordan forventninger/fordommer påvirke lytteopplevelsene framover, nå når ny kunnskap om komponenten har blitt introdusert.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.301
    Fosse skrev:
    Espen R skrev:
    Jeg står på mine uttalelser, du har forresten stående invitasjon, Audineten står her enn så lenge. Slå på tråden så tar vi en seanse.
    Takk for det! :) Og den vil jeg benytte meg av. :) Men jeg tar det for gitt at alle her egentlig er enig i det jeg sa i mitt siste innlegg, uavhengig om de eier spilleren eller ikke, eller...?

M

Morpheus

Gjest
    Så Keiseren var altså naken.... Temaet har vært tatt opp her inne før...

Morpheus skrev:
    Gratulerer med ny pre :). Leste en kritisk tråd om Goldmund, der et bilde av innmaten på en Edge CD-spiller ble vist. Håper ikke din ser slik ut på innsiden.

Her er siden: http://www.eden-audio.com/forum/vie...start=15&sid=e9c4bd7b09a6d6dd3023cfd1afa9eb18
    Linken til siden: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20651.15.html

Stort av deg Fosse å legge ut bilder!

Det er et paradox at Edge-spilleren faktisk rent lydmessig har fått gode kritikker i sitt prissegment når man ser at det faktisk er en tweaket rimelig DVD-spiller på innsiden! Jeg ønsker å snu litt på flisen og faktisk rette min harme mot de store merkene (Pioneer ol.) Som faktisk struper lyden på egne produkter så mye at andre nische-produsenter kan lage "gull" av gråstein. Selfølgelig kan Pioneer med enkle middler gjøre det samme som Edge, men er de egentlig interessert i det?

Svaret er nei! Dette har med branding å gjøre. Pioneer og Co tjener godt på lisensiering av komponenter til andre high-end små nisjeprodusenter som ikke har råd eller mulighet til drive teknologisk forskning på et "high-end" nivå. Både Pioneer og Edge i dette tilfellet står igjen som vinnerene. Taperene er oss! På den billigste Goldmund Dvd-spilleren kommer faktisk Pioneer-logoen opp på tv-skjermen når man starter opp spilleren. Goldmund har forklart at de ikke kan endre på det da dette er "en del" av avtalen for å kunne bruke printet fra Pioneer....

Hvorfor heter ikke de beste bilene fra Toyota faktisk Toyota? Fordi Toyota generelt blir forbundet med å være rimelig og traust, Heter Toyotas beste modeller Lexus... Tror noen at de ikke har blitt inspirert fra ordet Luxus bare for å ytterligere forsterke hvilket segment disse bilene er rettet inn mot?

Vil igjen (noe som jeg sist nevnte i transportsdiskusjon-tråden) stille meg spørsmålet om Sony faktisk "glemte seg" da de produserte PS1. Jeg har ikke hørt den men sjekk gjerne her:

N

nb

Gjest
    JP skrev:
    Jeg foreslår at man nå legger debatten død, dette bringer ikke noe annet enn udokumenterte påstander om lyd og ulyd. Og, synsing om farge på printkort, drivverk etc. Og ikke minst, harselering over ett produkt de aller færreste har hørt skikkelig. Da blir det helt feil IMHO.

La det være helt klart og sett helt bort ifra alle påstander her:
    Kan ikke de som har hørt spilleren under kontrollerte former "stå frem" og si hva de mener? Da blir debatten mer nyansert og bedre. Når lyden fra G CD er som den er (virkelig god) kan vel Edge umulig ha gjort mye feil?

At Edge er blant Editors Choice i TAS i flere år (også G CD) kan vel også tyde på at de ikke er så aller verst? Eller at HP i TAS ville ha valgt G CD som sin egen referanse hvis han måtte kjøpe en av mange High End spillere han har testet til eget bruk? Men dette spiller vel ikke noen rolle så lenge ikke kabinettet er fylt opp av "stash".

I rest my case.
    Hvorfor tilbyr de ikke DVD-funksjonalitet når den uansett ser ut til å være der. Burde kostet et par dollar å få til?

Er vi enige om at det høyst sannsynlig er basert på en sannsynligvis meget rimelig DVD-spiller med et <i>mulig</i> tillegg for en in-house utviklet DAC?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.919
    Torget vurderinger
    16
    Morpheus skrev:
    Det er et paradox at Edge-spilleren faktisk rent lydmessig har fått gode kritikker i sitt prissegment når man ser at det faktisk er en tweaket rimelig DVD-spiller på innsiden! Jeg ønsker å snu litt på flisen og faktisk rette min harme mot de store merkene (Pioneer ol.) Som faktisk struper lyden på egne produkter så mye at andre nische-produsenter kan lage "gull" av gråstein. Selfølgelig kan Pioneer med enkle middler gjøre det samme som Edge, men er de egentlig interessert i det?
    Spørsmålet er jo hva har Edge gjort ? Har de overhode tweaket noe som helst ? Da Goldmund ble 'avslørt' så kom de i hvertfall på banen og påpekte endringer de hadde foretatt på OEM designet. Det ville vært interessant om Edge hadde kommentert eventuelle endringer de har gjort. Hvis innmaten i Edge spilleren er 100% OEM så er de etter min mening på tynn is når det gjelder prisen på spilleren.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.301
    JP skrev:
    Jeg foreslår at man nå legger debatten død, dette bringer ikke noe annet enn udokumenterte påstander om lyd og ulyd.
    JP, for hver gang du insisterer på å legge debatten død, jo mere sikker kan du være på at du oppnår det motsatte.
    Elementær psykologi!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.651
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dere må gjerne legge debatten om lyden død fot meg. Oppbygningen er interressant.

M

Morpheus

Gjest
    Eneste som skal legge en debatt "død" er Høvdingen etter min mening (usakelige og støtende innlegg er det en selfølge at Moderatorene fjerner selfølgelig). Synes det blir patetisk at vanlige medlemmer vil legge en debatt som tross alt er saklig, død! Tråder har for vane å dø av seg selv, det vil også denne...

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Valentino skrev:
    Dere må gjerne legge debatten om lyden død fot meg. Oppbygningen er interressant.
    Helt enig, dette er da ikke en diskusjon om hvordan den spiller. Men heller hvorfor den kan spille så bra som den tilsynelatende gjør, med en så enkel oppbygning sammenlignet med andre spillere. Temaet er interessant.

N

nb

Gjest
    Valentino skrev:
    Det grønne printet ser jo bra ut, og ser ut som et lydkort (educated guess). Jeg antar at det brune hører til transporten og at det er et el cheapo alt-på-en-plate typen til en billig DVD. Hvorfor analogutgangene i så fall routes via det brune printet er meg en gåte.

Fosse? Kan du i folkeopplysningens tjeneste gi oss et nærbilde av det grønne printet? Det har nok komponenter på baksiden også, men pyttsann.
    Jeg ser ingen chip på det brune printet, men man ser jo ikke hele printet heller. Det må jo være minst en chip for bildedelen - forutsatt at den faktisk kan vise bilder selvsagt, og om den sitter på det grønne, så tviler jeg sterkt på at Edge har utviklet det selv all den tid de tydligvis ikke har noen plan om å tilby DVD-funksjonalitet.

Hvor er Rehsus og Løkken når man trenger de?

I

ijustpop

Gjest
    Morpheus skrev:
    Så Keiseren var altså naken.... Temaet har vært tatt opp her inne før...

Morpheus skrev:
    Gratulerer med ny pre :). Leste en kritisk tråd om Goldmund, der et bilde av innmaten på en Edge CD-spiller ble vist. Håper ikke din ser slik ut på innsiden.

Her er siden: http://www.eden-audio.com/forum/vie...start=15&sid=e9c4bd7b09a6d6dd3023cfd1afa9eb18
    Linken til siden: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20651.15.html

Stort av deg Fosse å legge ut bilder!

Svaret er nei! Dette har med branding å gjøre. Pioneer og Co tjener godt på lisensiering av komponenter til andre high-end små nisjeprodusenter som ikke har råd eller mulighet til drive teknologisk forskning på et "high-end" nivå. Både Pioneer og Edge i dette tilfellet står igjen som vinnerene. Taperene er oss! På den billigste Goldmund Dvd-spilleren kommer faktisk Pioneer-logoen opp på tv-skjermen når man starter opp spilleren. Goldmund har forklart at de ikke kan endre på det da dette er "en del" av avtalen for å kunne bruke printet fra Pioneer....

Hvorfor heter ikke de beste bilene fra Toyota faktisk Toyota? Fordi Toyota generelt blir forbundet med å være rimelig og traust, Heter Toyotas beste modeller Lexus... Tror noen at de ikke har blitt inspirert fra ordet Luxus bare for å ytterligere forsterke hvilket segment disse bilene er rettet inn mot?

Vil igjen (noe som jeg sist nevnte i transportsdiskusjon-tråden) stille meg spørsmålet om Sony faktisk "glemte seg" da de produserte PS1. Jeg har ikke hørt den men sjekk gjerne her:

Stereophile testet PS1 som cd-spiller i sitt juli-nummer.
    http://stereophile.com/cdplayers/708play/

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det mest interessante for meg er det faktum at det er mulig å få til slik godlyd med så tilsynelatende enkle og rimelige komponenter, samt spørsmålet om lyden alene forsvarer prispåslaget.

Kan en småhendig DIYer få til det samme med en loddebolt og et OEM kabinett til 1/15 av prisen? I så fall går vi jo lyse tider i møte på digitalfronten, og får muligheten til å omdirigere noen hifikroner til andre komponenter enn en CDspiller.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    nb skrev:
    Valentino skrev:
    Det grønne printet ser jo bra ut, og ser ut som et lydkort (educated guess). Jeg antar at det brune hører til transporten og at det er et el cheapo alt-på-en-plate typen til en billig DVD. Hvorfor analogutgangene i så fall routes via det brune printet er meg en gåte.

Fosse? Kan du i folkeopplysningens tjeneste gi oss et nærbilde av det grønne printet? Det har nok komponenter på baksiden også, men pyttsann.
    Jeg ser ingen chip på det brune printet, men man ser jo ikke hele printet heller. Det må jo være minst en chip for bildedelen - forutsatt at den faktisk kan vise bilder selvsagt, og om den sitter på det grønne, så tviler jeg sterkt på at Edge har utviklet det selv all den tid de tydligvis ikke har noen plan om å tilby DVD-funksjonalitet.

Hvor er Rehsus og Løkken når man trenger de?
    På min er det brune printet strømforsyning ser det ut som.......men den er jo litt enklere i oppbygging.. ;D

Vedlegg

N

nb

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Det mest interessante for meg er det faktum at det er mulig å få til slik godlyd med så tilsynelatende enkle og rimelige komponenter, samt spørsmålet om lyden alene forsvarer prispåslaget.

Kan en småhendig DIYer få til det samme med en loddebolt og et OEM kabinett til 1/15 av prisen? I så fall går vi jo lyse tider i møte på digitalfronten, og får muligheten til å omdirigere noen hifikroner til andre komponenter enn en CDspiller.
    Eventuelt at noe med tilsvarende komponenter fra hylla på Elkjøp faktisk låter like bra, men at det er umulig å innse om man først har begynt med dyre spillere. Kanskje sånn ca noen veldig få tusen kroner er alt man trenger å bruke på CD-spiller med mindre man er veldig opptatt av hvordan den ser ut eller hvilket merke som står på boksen. Igjen forutsatt at det ikke er en spesielt god DAC på denne.

S

Storebror

Gjest
    topline skrev:
    Helt enig, dette er da ikke en diskusjon om hvordan den spiller. Men heller hvorfor den kan spille så bra som den tilsynelatende gjør, med en så enkel oppbygning sammenlignet med andre spillere. Temaet er interessant.
    Støttes.
    Dette er jo diskusjonen om hva vi har trodd, og hva vi nå kan lære.

Hva er det egentlig som betyr noe for godlyden?
    Har Edge gjort noe revolusjonært med denne spillerens innmat siden den låter så gudommelig?

R

DIY_dude

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    Det brune printet er både strømforsyning, display og utgangstrinn. Alt-i-ett med andre ord. Det er sikkert en del ICer på undersiden også. Det grønne printet er hovedsakelig controller til drivverket, muligens med klokkekrets og dac. Jeg liker måten de har limt fast displayet til chassis med 3M dobbeltsidig teip. :)

Jeg har fått fantastisk lyd ut av en 1700,- kroners Pioneer dvd-spiller. Den er riktignok mindre standard enn Edge sin versjon. :) Drivverkene deres er veldig gode, til tross for at de ser litt skrøpelige ut. Kretsene er egentlig ganske bra, til tross for noen merkelige komponentverdier. Pioneer har også vært ganske gode på printkortene. Ikke plaget av jitter. Støyog forvrengning er naturlig nok lavt, som med alle spillere. Så utgangspunktet er jo veldig bra. Og jeg er ikke overrasket over at det kan låte bra.

Pris og markedsføring er derimot verre.

Det viser bare at man må være veldig bevisst som forbruker, og ta euforiske anmeldelser i hifi-pressen med en klype salt.

N

nb

Gjest
    DIY_dude skrev:
    Det brune printet er både strømforsyning, display og utgangstrinn. Alt-i-ett med andre ord. Det er sikkert en del ICer på undersiden også. Det grønne printet er hovedsakelig controller til drivverket, muligens med klokkekrets og dac. Jeg liker måten de har limt fast displayet til chassis med 3M dobbeltsidig teip. :)
    Altså har Edge neppe utviklet noesomhelst selv på denne spilleren? Jeg regner med at man ikke bare kan plugge på en DAC-chip på et eksisterende design?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Siden Fosse tok seg bryet med å skru av topplokket på sin, så har jeg nå gjort det samme med min.
    Jeg har MFKWDM25 (todelt) Transport/Dac

Transporten

Litt nærmere

Dac.

To kabinetter og digital inngang, samt to helt separate kretser en tube og en transistor, flere chokeregulations, passe luftig og pris ca. 55k

Også en form for vibrasjonsdempende føtter, samt ved systemet også en grei regulering av vater.
    Føttene måtte skrues av for å få av topplokket fordi de er gjennomgående, en skrur/justerer dermed vater fra toppen, og de (skruene) blir da samtidig base for dacen dersom man ønsker å ha den oppå transport,
    Jeg har de hver for seg.

Føttene

Festepunktet sett fra undersiden av dac.
    Jeg er ikke skuffet over bygg/innhold i forhold til pris, særlig når en vet at det som oftest er kabinettene som trekker opp prisen.

Prøvde å finne ut av div. chips, men har ikke den helt store oversikten over hvilke chips som er hva.
    Signalet blir upsamplet til 96khz i transporten, helt i egne left/right monsignaler, deretter oveført via to xlr kabler til dac, hvor de videre blir upsamplet til192kHz.
    Deretter blir videresendt left/right 24 bit dig.til analog convertere opererende i 192 Hz.
    Så har jeg da valget mellom to helt separete krester en med minirør (philps6112 dual-triode vacumrør) og en med transistor.

Samplerate chips i transport er2x Cs 8420
    Clock-recoverer? i dac er CS 8427

Utover dette greide jeg å lese meg til noen små chips her og der 2xDSD 1792 (BB?)
    8x NE5532
    2xSRC 4193 I
    Ikke spør meg om hva som er hva ;D

Drivverk er Philps Three-beam vam 1202, men transporten bruker jeg jo svært sjelden, kjører på optisk inn på dac.
    Mvh.KW

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg synes alle komponenter i MF spilleren ser standard ut, alså koster meget lite. Det som er interessant er jo hvem som har utviklet kretsløsningene. Har de gjort det selv eller fått valgmuligheter fra en annen produsent (i Østen)? Hvor mye koster da egentlig printene i innkjøp for dem?

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2004
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Pioneer DV-360 DVD spiller som står på barnerommet , lurer på hvordan den ville kommet ut i test mot Edgen...
    etter denne tråden bør jeg nok sette den tilbake i racket som CD spiller!

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.783
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    MF spilleren ser da relativt tillitsvekkende ut. Gjort en bra jobb i psu bl.a.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.073
    Torget vurderinger
    24
    SilverSurfer skrev:
    Jeg har en Pioneer DV-360 DVD spiller som står på barnerommet , lurer på hvordan den ville kommet ut i test mot Edgen...
    etter denne tråden bør jeg nok sette den tilbake i racket som CD spiller!
    Hva som skal stå hvor bør vel ørene få bestemme?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    JP skrev:
    At Edge er blant Editors Choice i TAS i flere år (også G CD) kan vel også tyde på at de ikke er så aller verst? Eller at HP i TAS ville ha valgt G CD som sin egen referanse hvis han måtte kjøpe en av mange High End spillere han har testet til eget bruk? Men dette spiller vel ikke noen rolle så lenge ikke kabinettet er fylt opp av "stash".

I rest my case.
    Hva Harry Pearson måtte mene om ting har vært tema her før; jeg har uttrykkelig sagt nøyaktig hva jeg mener om HP og hans (i mitt syn) latterlige musikk-skriblerier om pling-plong hifimusikk, og hans vurderinger av klassiske innspillinger iht hvor mye luft lydbildet inneholder, og hvor hardt perkusjonistene slår på trommene sine, eller hvor mye gain det er på messingen.
    Jeg har også sagt før (i den tråden) at TAS er den kjedeligste hifiblekka jeg vet, og at deres funn sjelden rimer med min egen smak.

Link til tråden; http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22651.0.html

Mao; hva HP måtte velge av utstyr kan du gjerne velge utstyr ut ifra, jeg gjør det ikke. HP er for meg en håpløs audionerd, og blekka hans TAS er som sagt for meg et nitrist oppkomme av tøvete lydomtale. Så da har jeg svart på hva jeg mener den saken. Men det er en annen diskusjon, og jeg er fullt åpen for at dette kun er min mening og ikke behøver å være andres.

Vil bare oppfordre deg JP til å ikke la det være så fryktelig fælt at man titter litt under lokket på Edge-produkter; Edge har jo laget de, og de står vel for det de har gjort? Vi titter jo under lokkene på alle andre slags produkter også; noen har jo f.eks mer enn hintet til at Naim sine strømforsyninger ikke er verdt prisen. De får gjerne synes det; og de får gjerne titte under lokket på mine om de vil. Jeg løper ikke rundt og slenger skjellsord etter de, og ber de holde kjeft hvis de ikke liker det de ser. Ei heller finner jeg et "sannhetsvitne" av en skribent for å idiotforklare skeptikere (nå er det riktignok ikke så mye skepsis å spore etter en titt under et Naim-lokk, men for eksempelets skyld).

Retten til å titte under Edge-lokk er like stor enten man eier eller ei, og enten man har hørt de eller ei. Og det må virkelig være lov å ytre skepsis, især når man ikke blir møtt med noen forklaringer eller gode argumenter til hvorfor det ser ut som det gjør, men blir bedt om å "holde kjeft" og legge temaet dødt :)

Hele saken er veldig leit for eierne, men slik er det nå engang det ser ut under der. Hvordan det lyder er en helt annen sak; jeg har som sagt hørt spilleren og syntes det låt mye bedre enn eierens (langt eldre og rimeligere) digitalkilde.

Mvh Vidar P

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Jeg synes alle komponenter i MF spilleren ser standard ut, alså koster meget lite. Det som er interessant er jo hvem som har utviklet kretsløsningene. Har de gjort det selv eller fått valgmuligheter fra en annen produsent (i Østen)? Hvor mye koster da egentlig printene i innkjøp for dem?
    Jeg mener da bestemt å ha lest at de utvikler dette sjøl og det står i hvert fall Musical Fidelity på de.
    Hel til venstre i dac sitter en del lytter, som ikke kommer frem særlig på bildet.
    Mvh.KW

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn