Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

KindOfBlue

Gjest
    joaquin skrev:
    spørsmål til kindofblue:
    denne pearson harrytassen som skryter av edge, er det samme mannen som du stadig vekk trekker frem som mr. pålitelig når det tjener "objektivismens" sak?'
    lol.
    Du burde både lese og huske bedre, før du slenger om deg med utsagn. Vi snakker om Robert Harley, ikke Harry Pearson.

Jeg har aldri trukket noen av dem frem som "Mr. Pålitelig" i noen sammenheng.
    Jeg har vist til et leserinnlegg i seneste TAS der en innsender sterkt betviler at noen kan høre forskjell på 8 og 15 picosekunders jitter - og jeg har vist til at John Atkinson i Stereophile, som bruker målinger, ihvertfall har bygd opp et stort referansearkiv over årene.

Leseferdighet kan oppøves.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    KindOfBlue skrev:
    joaquin skrev:
    spørsmål til kindofblue:
    denne pearson harrytassen som skryter av edge, er det samme mannen som du stadig vekk trekker frem som mr. pålitelig når det tjener "objektivismens" sak?'
    lol.
    Du burde både lese og huske bedre, før du slenger om deg med utsagn. Vi snakker om Robert Harley, ikke Harry Pearson.
    det var et spørsmål, ikke et utsagn.
    men ok, da husket jeg feil.
    sorry.

ps! husker nå at det var john atkinson du bablet om.
    lol.

K

KindOfBlue

Gjest
    joaquin skrev:
    KindOfBlue skrev:
    joaquin skrev:
    spørsmål til kindofblue:
    lol.
    det var et spørsmål, ikke et utsagn.
    men ok, da husket jeg feil.
    sorry.
    Jeg skriver sikkert mye feil, og kan sikkert tas for både det ene og det andre, men jeg forsøker å være så etterrettelig jeg kan, og helst så konsekvent som jeg evner.
    De som har orket gjennom mine tidligere innlegg vet at jeg er glad i godlyd i stua, at jeg er villig til å bruke mange kroner på å oppleve det, og at jeg likevel er skeptisk til hifi-troen om at godlyd må koste hundretusener i etapper langs hele signalbanen.

Ditt lille ps kunne du spart deg.
    Jeg har ikke bablet om John Atkinson, jeg har gjengitt hans påstander. Siden han skriver husbibelen i HiFi-kirken, burde det spre glede blant de rettroende. (Jeg er forøvrig abonnent.)
    At andre så finner utsagn fra Atkinson der han forsvarer kabelforskjeller, og så bruker disse for å angripe at jeg har referert til ham, får være disses problem, ikke mitt.

Ellers viser ditt bruk av verb at du er subjektivist! ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    KindOfBlue skrev:
    Ellers viser ditt bruk av verb at du er subjektivist! ;D[/b]

jepp.
    og jævlig stolt av det. ;D

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.411
    joaquin skrev:
    spørsmål til kindofblue:
    lmao.
    ;D
    Det var en gang...og om Harry en gang har hatt gyldne ører, så er vel ørene med årene blitt utsatt for kraftig oksydering og korrosjon. Forresten, så jeg ikke et bilde av den mannen med gåstol... ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Espen R skrev:
    joaquin skrev:
    spørsmål til kindofblue:
    lmao.
    ;D
    Det var en gang...og om Harry en gang har hatt gyldne ører, så er vel ørene med årene blitt utsatt for kraftig oksydering og korrosjon. Forresten, så jeg ikke et bilde av den mannen med gåstol... ;D

hey!
    oksidering og korrosjon har jo ikke en dritt å si for ledeevnen! ;D

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Jeg har hatt gleden av å høre div. Edge produkter i gode demorom.

Etter min mening er disse lydmessig svært gode produkter, og det er ikke tvil om at produsenten vet hva de gjør når de setter dem sammen.

Problemet oppstår først når noen åpner f.eks. CD spilleren til 55K. Når ett produkt til de grader blir overpriset i forhold til prisen i hjemlandet, blir fallhøyden Gigantisk som vi ser i denne saken.

(Endre, det er langt fra USD 40-50K til Nok 400K selv ink. 25% MVA, Langt fra!)

Min interesse for denne hobbyen er i første rekke god lyd, men jeg liker også at jeg får kvalitet for pengene jeg bruker.

Mvh
    KAS

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.411
    joaquin skrev:
    Espen R skrev:
    joaquin skrev:
    spørsmål til kindofblue:
    lmao.
    ;D

hey!
    oksidering og korrosjon har jo ikke en dritt å si for ledeevnen! ;D
    Hmm...men tilstrekkelig med korrosjon kan forårsake null ledeevne! ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    KindOfBlue skrev:
    Ditt lille ps kunne du spart deg.
    Jeg har ikke bablet om John Atkinson, jeg har gjengitt hans påstander. Siden han skriver husbibelen i HiFi-kirken, burde det spre glede blant de rettroende. (Jeg er forøvrig abonnent.)
    At andre så finner utsagn fra Atkinson der han forsvarer kabelforskjeller, og så bruker disse for å angripe at jeg har referert til ham, får være disses problem, ikke mitt.

Ellers viser ditt bruk av verb at du er subjektivist!  ;D
    Var det ikke du som for litt siden skulle befri oss fra denne evinnelige trådforsøplingen og kranglingen, og holde deg til å snakke kun i positive tråder om musikk?

Mvh Vidar P

K

KindOfBlue

Gjest
    Joda -- hvordan syns du jeg skal svare? Jeg blir lagt munn i ord (bevisst feilskrevet), hva ville du svart om jeg sa at du er en stor tilhenger av McIntosh og misliker Naim?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    KindOfBlue skrev:
    Joda -- hvordan syns du jeg skal svare? Jeg blir lagt munn i ord (bevisst feilskrevet), hva ville du svart om jeg sa at du er en stor tilhenger av McIntosh og misliker Naim?
    Såså. Ingen grunn til blasfemi :) La oss heller finne litt mer innmat fra dyre apparater å trekke i tvil nå, så tråden får leve videre.

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.352
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Peter Aczel har skrevet pent om McIntosh. Men han er jo blasfemiker.

N

nb

Gjest
    Vidar P skrev:
    Såså. Ingen grunn til blasfemi :) La oss heller finne litt mer innmat fra dyre apparater å trekke i tvil nå, så tråden får leve videre.

Mvh Vidar P
    Man skal vokte seg for å banne ;)

Ad ditt andre punkt, jeg tror det er ganske mange kandidater til det - dette er jeg veldig sikker på er noe som ikke gjelder kun Edge og Goldmund. I en annen tråd ligger jo strømfilterert til Nordost, det så heller ikke videre imponerede ut til tross for betydelige mengder Valhalla strømledning på innsiden.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.973
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Innmatstråden er forøvrig startet litt lenger ned på forumsiden. Mest fine produkter da, men det er et grelt eksempel der også.

N

nb

Gjest
    bambadoo skrev:
    Innmatstråden er forøvrig startet litt lenger ned på forumsiden. Mest fine produkter da, men det er et grelt eksempel der også.
    Man kan jo som påpekt ikke si veldig mye om et produkt uten inngående kjennskap til kretsen som er valgt, og antall komponenter er jo ikke en kvalitetsindikator. Godt ingeniørhåndverk er jo å bruke det man trenger av en type som er tilstrekkelig god. Gjerne også til lavest mulig pris, men innen HiFi så kan det av og til se ut som høyest mulig pris er et mål det strebes mer aktivt etter. Det burde jo være en liten tankevekker at det ser ut som noe som har minimal til ingen påvirkning på ytelsen er noe det legges betydelig mengde kronasje i (kabinettet).

Det er jo mange om benet i denne bransjen så jeg skjønner jo at det kan være en fordel å lage noe som skiller seg ut visuelt. Jeg skal gladelig innrømme at recieveren jeg har nå ikke gir meg helt den samme følelse av eksklusivitet som de forrige monoblokkene mine i børstet stål og kabinett som et middels bomberom ;)

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.827
    Torget vurderinger
    1
    Det er rart at enkelte her ikke forstår hva dette dreier seg om. Hvis du kjøper et Rolex ur til 55.000kr og får vite at innmaten i uret er identisk med et ur til 100kr laget i Taiwan, ja så blir de fleste av oss rimelig sure. Veldig relevant at enkelte vil påpeket at klokka går presist. Fattig trøst!
    Kjøper du et slikt ut vil sikker Forbrukerinspektørene se på saken og ord som svindel ville sikkert bli luftet....

O

omholt

Gjest
    Voff skrev:
    Det er rart at enkelte her ikke forstår hva dette dreier seg om. Hvis du kjøper et Rolex ur til 55.000kr og får vite at innmaten i uret er identisk med et ur til 100kr laget i Taiwan, ja så blir de fleste av oss rimelig sure. Veldig relevant at enkelte vil påpeket at klokka går presist. Fattig trøst!
    Kjøper du et slikt ut vil sikker Forbrukerinspektørene se på saken og ord som svindel ville sikkert bli luftet....
    Så lenge klokken fungerer bra og den ser fin ut, så er den jo verdt det!

N

nb

Gjest
    omholt skrev:
    Men den slutter å være verdt Rolex-prisen i det det øyeblikk man finner ut at det er en fake. Da kan man jo, om man er ufin, prøve å selge den til en annen som da kan overta rollen som lykkelig uvitende.

Ditto mener jeg at f.eks en kabel til 10.000 kroner opphører å være verdt 10.000 kroner i det øyeblikk man eventuelt finner ut at den kun består av standard 4 kvadrat kobber til nesten ingen penger, en krympestrømpe til nesten ingen penger og noen spader til nesten ingen penger. Da gjelder ikke lengre produktets "story" som da var det man egentlig betalte for.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    omholt skrev:
    Voff skrev:
    ja, den er verdt 100 kr.
    pluss noen tiere ekstra for kosmetikken.

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Fordelen med et Rolex ur kjøp hos registrert forhandler er at du er sikker på at det ikke er fake. Dyre Rolex går ikke riktig, det er ikke derfor vi kjøper slike klokker. Vi kjøper personlig Feelgood. Skal man ha en klokke som bare går perfekt, holder det sikkert med kr. 50,- på Clas Ohlson.

Med EDGE Cd spilleren ville man forvente at man kjøpte et feelgood produkt. Det er det altså ikke. Eneste som kan være positivt, i tillegg til god lyd, er at det kanskje er mulig å hente ut DVD signaler også ;D

Mvh
    KAS
    Omega fan

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    892
    Nesten litt morsomt det Roy Ervin skriver i testen av spilleren i Hjemmekino da;

Fjernkontrollen er, om man først skal finne noe å kritisere, langt fra i samme klasse, og fremstår som en masseprodusert sak for dvd-spillere. Jeg vil ikke ha mulighet for å velge både menu, angle og subtitle på en fjernkontroll til CD-spillere som jeg får på Edge sin svarte plastfjernkontroll.
    Og;
    Den fysiske kvalitetsfølelsen løftes kanskje ikke helt til himmelen når cd-skuffen kommer mot deg. Skuffen er omtrent like solid som man forventer å finne i en dvd-spiller til 1500 kr...
    Der traff du kanskje spikeren på hodet Roy... ;D

R

Roysen

Gjest
    Sammenligningen med et ur blir feilaktig. Et ur har kun to kvaliteter: dets evne til å vise korrekt tid og feel-good faktor. Det samme kan man kanskje hevde om en CD-spiller, men et ur har ikke grader av hvor godt det viser tiden som er akseptable. Enten så viser det korrekt tid eller ikke. Et ur som ikke viser korrekt vil ikke ha noen annen verdi enn feel-good. En CD-spiller derimot kan ha grader av hvor nøyaktig CD-platen innhold gjenngis og dens funksjonelle verdi vil variere med graden av nøyaktighet.

Mvh
    Roysen

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Sammenligningen med et ur blir feilaktig. Et ur har kun to kvaliteter: dets evne til å vise korrekt tid og feel-good faktor. Det samme kan man kanskje hevde om en CD-spiller, men et ur har ikke grader av hvor godt det viser tiden som er akseptable. Enten så viser det korrekt tid eller ikke. Et ur som ikke viser korrekt vil ikke ha noen annen verdi enn feel-good. En CD-spiller derimot kan ha grader av hvor nøyaktig CD-platen innhold gjenngis og dens funksjonelle verdi vil variere med graden av nøyaktighet.

Mvh
    Roysen
    Absolutt, men det er fullt mulig at "feelgood" - verdien av en HiFi-komponent for en kjøper/eier er betydelig større enn den funksjonelle verdien. Og feelgod-verdien kan forringes om man finner ut hva man egentlig eier om det viser seg å være noe annet enn man trodde.

Jeg aner ikke om min Win Labs platespiller er det beste kjøpet rundt prisen jeg betalte for den brukt. Uansett blir det høyst sannsynlig den siste sterodingsen min jeg selger. Om den går helt nøyaktig? Aner ikke og det interesserer meg heller ikke så veldig.

K

KindOfBlue

Gjest
    Ketil skrev:
    Nesten litt morsomt det Roy Ervin skriver i testen av spilleren i Hjemmekino da;

Fjernkontrollen er, om man først skal finne noe å kritisere, langt fra i samme klasse, og fremstår som en masseprodusert sak for dvd-spillere. Jeg vil ikke ha mulighet for å velge både menu, angle og subtitle på en fjernkontroll til CD-spillere som jeg får på Edge sin svarte plastfjernkontroll.
    Og;
    Den fysiske kvalitetsfølelsen løftes kanskje ikke helt til himmelen når cd-skuffen kommer mot deg. Skuffen er omtrent like solid som man forventer å finne i en dvd-spiller til 1500 kr...
    Kanskje han på denne måten ønsket å signalisere hva han hadde oppdaget ... ?

N

nb

Gjest
    KindOfBlue skrev:
    Si det? Jeg tror ikke det er mange som visste at dette er en DVD-spiller minus bildeutgangen og ikke en CD-spiller. Og kanskje en egenutviklet DAC i tillegg.

L

lark

Gjest
    nb skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Si det? Jeg tror ikke det er mange som visste at dette er en DVD-spiller minus bildeutgangen og ikke en CD-spiller. Og kanskje en egenutviklet DAC i tillegg.
    Etter det jeg har sett, tviler jeg på at Edge-teamet har utviklet noe som helst i denne spilleren selv. Jeg skal banne på at det grønne printet også stammer fra et annet produkt.

K

KindOfBlue

Gjest
    Det virker som om Edge sitt bidrag er design på chassis - selve machine-milling utførelsen er nok gjort på OEM også.

En anekdote om OEM, fra et annet produktområde. Jeg satt i styret til et meget renommert norsk designfirma, og firmaets grunnlegger reiste til Kina for å orientere seg om mulighetene der.
    Han kom til en fabrikk som produserte ryggsekker/jaktsekker han kjente igjen som Haglöfs, og som ble fullstendig fremstilt på denne fabrikken.

Stykkpris fra fabrikk, for en avansert ryggsekk, i full utførelse, pakket ned i kasse og klar for spedisjon?
    NOK 18 pr sekk.

Den solgte for veil. 1650+ i Norge.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen
    Hei Roysen!
    Du skriver:
    En CD-spiller derimot kan ha grader av hvor nøyaktig CD-platen innhold gjenngis og dens funksjonelle verdi vil variere med graden av nøyaktighet.

Jeg tror ikke vi er uenige om at cspillere lyder ulikt, også blant de dyre.
    Jo større forskjellen er desto mer må den ene eller andre være unna å gi det som er på cden, vil jeg mene.
    Altså er noen objektivt sett mer nøytrale enn andre, og dermed vil en eller flere av de farge lyden mer eller mindre (og er dermed unøyaktige?)
    Nå kan meget godt det være greit for mange (bl.a. kanskje meg), og her er det et viktig punkt å ta hensyn til i denne tråden.
    Nemlig at det ikke er noe som helst i veien for at Endre og muligens fler med full rett kan hevde at Edge sin er best (i hans ører til nå av de han har hørt).
    Siden han har hørt flere gode og dyre i kjente forhold og hevder at Edge er best, så er det bare to muligheter slik jeg ser det.
    Enten er Edge tilnærmet mest nøytral og det liker Endre (m. fler), men da farger esoteric og dCs.
    Eller Endre er ikke nødvendigvis opptatt av tilnærmet mest mulig nøytral lyd, og går for det han liker best, i det tilfelle kan en av de andre nevnte være den tilnærmet mest nøytrale.

Hvordan ser du på denne problemstillingen opp mot dine tre dyre cdspillere.

Jeg er ikke dermed uten tro på at enkelte kvaliteter kan de likevel ha felles, som kanskje ikke lavere prisede cdspillere har, men synes likevel det er en interessant vinkling ;)

Mvh.KW

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lark skrev:
    Jeg skal banne på at det grønne printet også stammer fra et annet produkt.
    ser unektelig slik ut, ja.
    kontrollereklektronikk, dac-chip og filter-chip på samme print.
    ser nøyaktig ut som et hvilket som helst printkort på en billig cd- eller dvd-spiller.

R

Roysen

Gjest
    Hei KW!

Her er du inne på noe som jeg bevisst unnlot å gå inn på i mitt innlegg i sammenligningen med urverk fordi det ville komplisere det jeg ønsket å poengtere. Jeg er imidlertid helt enig. Hva som er best vil alltid være en subjektiv vurdering.

I mine oppsett er jeg temmelig overbevist om at min Wadia er den objektivt beste gjengiveren men jeg kan utmerket godt forstå den som måtte like en av de to andre bedre.

Forøvrig kan jeg kanskje tillegge i forhold til klokke analogien at for en CD spiller vil nok feel-good verdien i betydelig større grad enn for et urverk påvirkes av den funksjonelle verdien som igjen er betydelig mer subjektiv for en CD-spiller enn et urverk.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.411
    Litt generelt om CD-spillere:

Jeg er litt skeptisk til mange "hypa" CD spillere. Mange av disse små produsentene gjør ett eller annet forferdelig galt lydmessig i mine ører, noe som skal tiltrekke oppmerksomhet og skape en annerledeslyd på ulike måter. En type lyd som gjør at noen lyttere sperrer opp ørene og tenker "Oiii, dette har jeg ikke hørt før". Et eksempel er denne Cd spilleren fra Lector som var skikkelig hypa blant noen anmeldere og brukere her på sentralen. I mine ører er en billig Sony spiller langt å foretrekke. Rett og slett fordi den gjør mindre galt. Lector'n spiller tregt uten transienthurtighet, litt mørkt, litt varmt, noe uoppløst i lyden; kort sagt så virker den som dårlig Lp-lyd. I mine ører!

Går man i den motsatte leiern, så finner vi spillerne til Ed Meitner. Meitner driver med digital, det er det han kan. Spillerne er helt og holdent designet av EMM Labs. M-DAT prosessorne er helt unike, og selve den digitale signalbehandlinga i spilleren er state-of-the-art, noe som gjør at rekordmye informasjon hentes ut av selv CD-mediet. Vanlig up-sampling (som andre driver med) blir en vits i sammenligning. Lyden er nøytral, superoppløst, musikalsk og dynamisk. Spesielt siste version av spillerne. Dette er en type lyd som står seg over tid, du verdsetter lyden/musikken i CD-samlinga di, ikke lyden av spilleren.

Slik jeg ser det. :)

L

lark

Gjest
    Nå er jeg langt fra noen ekspert på elektronikk, men jeg kan ikke se noen klokkekrets på dette printet. Burde den ikke finnes her dersom printet inneholder dac-chip og filter-chip?

Vedlegg

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    En annen ting: Hvor sannsynlig er det at et lite firma som primært har kompetanse på audioforsterkere (og glamorøst kabinettdesign) utvikler sin egen dac chip? (...for så å lodde den inn i et billig printkort fra det fjerne østen). No

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.803
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    Fosse skrev:
    Bare et utklipp.
    Nå er jeg langt fra noen ekspert på elektronikk, men jeg kan ikke se noen klokkekrets på dette printet. Burde den ikke finnes her dersom printet inneholder dac-chip og filter-chip?
    Det er ingen «usual suspects» å se, men «klokkekretsene» kan godt være integrert i de andre brikkene eller være en separat c-mos ocillator som er til forveksling lik en vanlig IC-brikke i stedet for de tradisjonelle metallboksene til krystallocillatorer. Det er forøvrig ingen «determinisme» i at du finner «klokken» i nærheten av DACen.

mvh
    KJ

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Hadde vært spennende å se litt nærmere på forsterkerene også nå :-\

KAS

K

KindOfBlue

Gjest
    Espen R - jeg ber deg forklare hva du mener med "rekordmye informasjon" fra Meitners spiller.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Har nå fått tak i oppdaterte amerikanske priser på Edge NL Signature 1.1

NL Signature 1.1 koster US$ 46,500.00 for paret før moms.

NL Signature 1.1 Special Edition koster 57,000.00 for paret før moms.

Endre Askeland skrev:
    Edge NL 12.1 Special Edition koster US$ 30,464.00 før amerikansk moms.

http://blog.stereophile.com/ces2008/010808edge/

Edge NL Signature 1.1 koster US$ 40,388.00 før amerikansk moms.
    Deler du prisen på 2 så får du 20K, men du får da bare 1 stk mono-blokk ;)

High-current: 400 Watts per channel @ 8 Ohms . 800 Watts per channel @ 4 Ohms. Dimensions: 19.0" Deep x 15.0" Wide x 9.0" High (HxWxD). Weight, 115 lbs each. $40,388.00.

http://www.audiofederation.com/dealership/prices/edge/index.htm

I tillegg så vet jeg at det har vært en del prisstigning på Edge produktene, så det kan godt være at prisen på Edge NL Signature 1.1 er enda høyere i dag i USA. Jeg vet også at Audiofreaks har kunnet hatt den samme stabile prisen på Edge produktene(selv om det har vært en prisøkning) her i Norge grunnet den gunstige dollaren.

KAS skrev:
    Endre,

det må da være noe som ikke stemmer. Edge NL Signature 1.1 koster da kun USD 20k pr. stk. ?

KAS

U

utgatt60135

Gjest
    Ketil skrev:

Og;
    Det var litt morsomt å lese ja ;D.

Jeg lurer på hva Hr. Solstad tenkte da han så bildene ::)?

Jeg sendte like godt en mail til Edge og konfronterte de med det første bildet i høflige toner. Jeg fikk raskt svar men tror jeg skal være forsiktig men å lime det inn :). Han har jo svart før, men alikevel.

Han skriver igjen at det var en prototype som bare var ment til å ta bilde av i Taiwan sommeren 2006. Han skriver at "det var takken for å være behjelpelig- en tabbe". Fritt oversatt.

Han bekrefter at alle deres spillere er DVD spillere. De har tenkt å utnytte det med å få frem tekst i displayet om jeg forsto det riktig. Han svarte ikke på hvem som har produsert og designet kretskortene (ikke så rart det da).

Så sendte jeg en ny mail og konfronterte han med Fosse´s bilde (håper det var greit). Bare i en hyggelig tone og uttrykte at jeg tror på alle de gode anmeldelsene (har ikke noe grunn til annet foreløpig, tross innmaten). Intet svar foreløpig. Kommer vel neppe ::)?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Godt jobba Lyngen.
    Mvh.KW

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.411
    KindOfBlue skrev:
    Espen R - jeg ber deg forklare hva du mener med "rekordmye informasjon" fra Meitners spiller.
    Summen av de anmeldelsene jeg har lest kan oppsummeres på følgende måte som svar på ditt spørsmål: Overtonespektret på instrumentene gjengis på en svært overbevisende måte, f.eks klangen av fioliner låter "analogt" og oppløst på en måte som bare Lp eller high-rez digital hittil har kunnet prestere. Jeg snakker her om CD-lyden fra spilleren, ikke SACD.
    Mange syns sikkert at lector spiller analogt, men det er på bekostning av andre ting. Det er en "designet" lyd. Slik jeg hører det.
    Mye mere kunne sikkert skrives.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn