K
KindOfBlue
Gjest
OK. Vi kan sikkert være mer presise - jeg tror at dette drivverket leverer nøyaktig samme informasjon til DACen som et annet ville gjort.Espen R skrev:Summen av de anmeldelsene jeg har lest kan oppsummeres på følgende måte som svar på ditt spørsmål: Overtonespektret på instrumentene gjengis på en svært overbevisende måte, f.eks klangen av fioliner låter "analogt" og oppløst på en måte som bare Lp eller high-rez digital hittil har kunnet prestere. Jeg snakker her om CD-lyden fra spilleren, ikke SACD.KindOfBlue skrev:Espen R - jeg ber deg forklare hva du mener med "rekordmye informasjon" fra Meitners spiller.
Mange syns sikkert at lector spiller analogt, men det er på bekostning av andre ting. Det er en "designet" lyd. Slik jeg hører det.
Mye mere kunne sikkert skrives.
Meitners konvertering tilfører så betoning av ulike deler av frekvensspennet, og du og andre anmeldere liker dette.
Jeg våger likevel påpeke at din positive reaksjon er et speilbilde av det du kritiserer her:
Du liker det du hører fra Meitners produkt, andre liker det de hører fra andres produkter?Jeg er litt skeptisk til mange "hypa" CD spillere. Mange av disse små produsentene gjør ett eller annet forferdelig galt lydmessig i mine ører, noe som skal tiltrekke oppmerksomhet og skape en annerledeslyd på ulike måter