Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

KindOfBlue

Gjest
    Espen R skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Espen R - jeg ber deg forklare hva du mener med "rekordmye informasjon" fra Meitners spiller.
    Summen av de anmeldelsene jeg har lest kan oppsummeres på følgende måte som svar på ditt spørsmål: Overtonespektret på instrumentene gjengis på en svært overbevisende måte, f.eks klangen av fioliner låter "analogt" og oppløst på en måte som bare Lp eller high-rez digital hittil har kunnet prestere. Jeg snakker her om CD-lyden fra spilleren, ikke SACD.
    Mange syns sikkert at lector spiller analogt, men det er på bekostning av andre ting. Det er en "designet" lyd. Slik jeg hører det.
    Mye mere kunne sikkert skrives.
    OK. Vi kan sikkert være mer presise - jeg tror at dette drivverket leverer nøyaktig samme informasjon til DACen som et annet ville gjort.
    Meitners konvertering tilfører så betoning av ulike deler av frekvensspennet, og du og andre anmeldere liker dette.
    Jeg våger likevel påpeke at din positive reaksjon er et speilbilde av det du kritiserer her:
    Jeg er litt skeptisk til mange "hypa" CD spillere. Mange av disse små produsentene gjør ett eller annet forferdelig galt lydmessig i mine ører, noe som skal tiltrekke oppmerksomhet og skape en annerledeslyd på ulike måter
    Du liker det du hører fra Meitners produkt, andre liker det de hører fra andres produkter?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.373
    KindOfBlue skrev:
    Espen R skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Espen R - jeg ber deg forklare hva du mener med "rekordmye informasjon" fra Meitners spiller.
    Summen av de anmeldelsene jeg har lest kan oppsummeres på følgende måte som svar på ditt spørsmål: Overtonespektret på instrumentene gjengis på en svært overbevisende måte, f.eks klangen av fioliner låter "analogt" og oppløst på en måte som bare Lp eller high-rez digital hittil har kunnet prestere. Jeg snakker her om CD-lyden fra spilleren, ikke SACD.
    Mange syns sikkert at lector spiller analogt, men det er på bekostning av andre ting. Det er en "designet" lyd. Slik jeg hører det.
    OK. Vi kan sikkert være mer presise - jeg tror at dette drivverket leverer nøyaktig samme informasjon til DACen som et annet ville gjort.
    Meitners konvertering tilfører så betoning av ulike deler av frekvensspennet, og du og andre anmeldere liker dette.
    Jeg våger likevel påpeke at din positive reaksjon er et speilbilde av det du kritiserer her:
    Jeg er litt skeptisk til mange "hypa" CD spillere. Mange av disse små produsentene gjør ett eller annet forferdelig galt lydmessig i mine ører, noe som skal tiltrekke oppmerksomhet og skape en annerledeslyd på ulike måter
    Du liker det du hører fra Meitners produkt, andre liker det de hører fra andres produkter?
    Jeg leser hva du skriver, og du er i din fulle rett til å mene det. Ingen HiFi produkter er uten egenlyd/lydsignatur. Etter hva jeg og mange andre hører, så er meitner blant de med minst egenlyd målt opp mot gitte referansepunkt.

Som jeg har sagt tidligere, vi har ulike referansepunkter å forholde oss til, derfor kan vi neppe enes.

L

lark

Gjest
    omholt skrev:
    Flageborg skrev:
    omholt skrev:
    Svakheten var først og fremst at 703ene låt litt skarpt i toppen.
    De gjør jo egentlig ikke det, så det må være noe annet som er problemet i ditt oppsett.
    Skal du se målinger? Jeg har fått de målt av Stig Erik Tangen, og de lå altfor høyt i diskant området. Vi tar det i så fall på pm.
    Alldeles "off topic" dette, men jeg må bare skrive det ;D
    Jeg har hatt mine B&W 703 i ca. 18 måneder og jeg har hele tiden syns at de har hatt en litt gjallende hard klang i øvre mellomtone/nedre diskant. Dette forsvant momentant da jeg etterstrammet skruene på elementene, som viste seg å være temmelig løse. Umbraconøkkelen gikk en halv omdreining uten noe som helst maktbruk. Etter dette har høyttaleren fått en helt annen klang. Varmere og fyldigere. To stykker som var på lyttebesøk kommenterte at de nesten ikke kjente igjen høyttalerene. Jeg hadde nettopp solgt mine to XTZ-suber (Totalt mislykket prosjekt. Umulige å integrere med 703'ene. Utfasing i bassområdet uansett plassering og innstilling :( ) og de trodde at jeg prøvde å lure dem og hadde plassert subene slik at de ikke syntes.

K

KindOfBlue

Gjest
    Espen R skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Espen R skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Jeg leser hva du skriver, og du er i din fulle rett til å mene det. Ingen HiFi produkter er uten egenlyd/lydsignatur. Etter hva jeg og mange andre hører, så er meitner blant de med minst egenlyd målt opp mot gitte referansepunkt.

Som jeg har sagt tidligere, vi har ulike referansepunkter å forholde oss til, derfor kan vi neppe enes.
    Da ville jeg formulert det som "ultrapresis gjengivelse" -- snarere enn "rekordmye informasjon."

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    Apropos CD spillere som kan mer enn andre, så ser jeg at Edge oppgir nedre grensefrekvens for G spilleren til 4Hz! (Man blir nokså imponert). No

K

KindOfBlue

Gjest
    Dr.No skrev:
    Apropos CD spillere som kan mer enn andre, så ser jeg at Edge oppgir nedre grensefrekvens for G spilleren til 4Hz! (Man blir nokså imponert). No
    Det er grisebankområdet. Mye brukt på DVDer, og dermed så blir det en bonus for cd-bruk av dvd-spilleren.

Vi får håpe at Konkurransetilsynet og Forbrukerombudet bryr seg katta om hifi - det kunne blitt månelyst om de tok en kikk.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.373
    KindOfBlue skrev:
    Espen R skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Espen R skrev:
    KindOfBlue skrev:

Da ville jeg formulert det som "ultrapresis gjengivelse" -- snarere enn "rekordmye informasjon."
    Jeg syns dette er en form for unødvendig flisespikkeri fra din side når budskapet allikavel når igjennom, hvorfor skal du hakke på meg da ? Når jeg leser at en gitt pick-up henter rekordmye informasjon ut av Lp rillene, da vet jeg nøyaktig hva vedkommende skribent ønsker å formidle. Gjør du ?

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Jeg kunne ikke annet enn å kjøpe siste nummer av Hjemmekino for å lese testen av Edge spilleren og det skal jo sies til RES forsvar at han hadde noen betenkeligheter til spilleren dog ikke til lyden.

Det jeg imidlertid bet meg merke i var noen gode spesifikasjoner på måledata. Er det hjemmekino som har foretatt disse målinger eller finnes det andre verifiserbare kilder for denne spillerens måledata. Måler den bra er vel det meget interresant.

Mvh
    Roysen
    Jeg tipper det som er oppgitt er Edges egne data, og de sier jo egentlig ikke så veldig mye. Fra nettsiden:
    Format: CD
    Chassis:: 1
    Number of Channels: 2
    Power Supply: Double-shielded power supply and processor PCB
    Aluminum can with high-frequency absorption material
    Laser: 650 nm
    Power Sampling Frequency: 96/192 khz
    Frequency Response: 4 hz-25 khz
    Signal to noise ratio: >100 dB
    Dynamic Range: > 93 dB
    Harminc Distortion: < .005%
    Audio Output (digital): 0.5v (p-p) fixed, 75 ohm, coaxial
    Audio Output (analog): 2.0v (rms) fixed, 680 ohm, RCA

Hva som regnes som "bra" eller "dårlig" aner jeg ikke. Tilsvarende for min Denon DVD2910 (fra manualen)

(1) Frequency response
    DVDs (linear PCM) : 2 Hz to 22 kHz (48 kHz sampling)
    2 Hz to 44 kHz (96 kHz sampling)
    2 Hz to 88 kHz (192 kHz sampling)
    Super audio CDs : 2 Hz to 100 kHz
    CDs : 2 Hz to 20 kHz
    (2) S/N ratio : 118 dB
    (3) Total harmonic distortion : 0.001%
    (4) Dynamic range : 106 dB

Dvs bedre på de oppgitte paramenterene hos Denon. Men dette er ikke akkurat data som sier så veldig mye... og med forbehold om at både Edge og Denon er etterrettelige med spesikfikasjonene.

Det er artig at Edge sier at laserfrekvensen er 650nm, det peker jo på at det er en DVD-spiller (til info har CD 780nm og HD-DVD/BluRay 405 nm). Om de tror det er en spec som sier noesomhelst om spilleren er bra eller dårlig, så er det litt morsomt det også.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.878
    Sted
    Østfold
    topline skrev:
    De kjøper ikke delene fra Taiwan etter egne spesifikasjoner da, og monterer i England? Da kan de vel på en måte si "made in United..."
    Nei, for det første tilbyr ikke den fabrikken slike tjenester (bare komponentleveranser) de er spesialisert på produksjon av high end hifi, for det andre har jeg sett bilder av A-serien til MF, samt flere ML-modeller i montering og testing.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    Espen R skrev:
    ...
    KindOfBlue skrev:
    Jeg syns dette er en form for unødvendig flisespikkeri fra din side når budskapet allikavel når igjennom, hvorfor skal du hakke på meg da ? Når jeg leser at en gitt pick-up henter rekordmye informasjon ut av Lp rillene, da vet jeg nøyaktig hva vedkommende skribent ønsker å formidle. Gjør du ?
    Semantikk, assosiasjoner og flisespikkeri ... mht informasjon og PUer så tenker jeg først og fremst på evnen til å håndtere signaler på lavt nivå i forhold til støyen fra avspillingen av vinylskivene, evt. også ift. signaler med betydelig høyere nivå - dvs et slags subjektivt uttrykk for dynamisk område. Avspillingskjeden (inkl. PU) kan meget godt ha tildels betydelige tonale avvik; den bør dog helst ikke har for mange betoninger i form av resonanser og uttalt forvregning, da dette oftest bidrar til maskering av lavnivåsignaler - dvs redusert «musikalsk» informasjonsinnhold ut av HT og inn i øra.

mvh
    KJ

K

KindOfBlue

Gjest
    Nei, Espen R, det er hverken flisespikkeri eller hakking på deg.

Vi er i et forum der medlemmer er blitt fortalt at cd-spilleren deres tar nærmeste 1 eller 0 og "jevner ut" dersom den skulle ha problemer med avlesing.
    Det er viktig å være presis.

Rekordmye informasjon innebærer at andre spillere ikke får med seg hele informasjonen på en CD. Men det er feil.

Derimot er din presisering, at Meitners spiller er ekstremt nøytral, interessant -- og da blir avlesingen "ultrapresis" -- men jeg går ut ifra at dette også betyr at den leser flatt som en strek?

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Musical Fidelity og Mark Levinson produsert i Taiwan! Vil dette gjøre noe med eiergleden til personer som eier disse produktene? De må jo føle seg lurt hvis det står "Made in England" eller "Made in USA" på disse produktene ???

Snickers-is skrev:
    topline skrev:
    De kjøper ikke delene fra Taiwan etter egne spesifikasjoner da, og monterer i England? Da kan de vel på en måte si "made in United..."
    Nei, for det første tilbyr ikke den fabrikken slike tjenester (bare komponentleveranser) de er spesialisert på produksjon av high end hifi, for det andre har jeg sett bilder av A-serien til MF, samt flere ML-modeller i montering og testing.

N

nb

Gjest
    Lyngen skrev:
    Jeg sendte like godt en mail til Edge og konfronterte de med det første bildet i høflige toner. Jeg fikk raskt svar men tror jeg skal være forsiktig men å lime det inn :). Han har jo svart før, men alikevel.

Han skriver igjen at det var en prototype som bare var ment til å ta bilde av i Taiwan sommeren 2006. Han skriver at "det var takken for å være behjelpelig- en tabbe". Fritt oversatt.

Han bekrefter at alle deres spillere er DVD spillere. De har tenkt å utnytte det med å få frem tekst i displayet om jeg forsto det riktig. Han svarte ikke på hvem som har produsert og designet kretskortene (ikke så rart det da).

Så sendte jeg en ny mail og konfronterte han med Fosse´s bilde (håper det var greit). Bare i en hyggelig tone og uttrykte at jeg tror på alle de gode anmeldelsene (har ikke noe grunn til annet foreløpig, tross innmaten). Intet svar foreløpig. Kommer vel neppe ::)?
    Godt jobbet! Da stemte i alle fall antagelsene om at dette er en DVD-spiller. Jeg tviler også veldig sterkt på at det grønne boardet er en egenutviklet DAC som det ble hevdet, men det er jo ingen umulighet så lenge ingen vet sikkert hva de chipene faktisk gjør.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.373
    KindOfBlue skrev:
    Rekordmye informasjon innebærer at andre spillere ikke får med seg hele informasjonen på en CD. Men det er feil.
    Etter hva de lærde har fortalt meg, så avleste laseren i min gamle AR CD04 fra 1987, og laseren i min H/K Cd spiller fra 1991 NØYAKTIG like perfekt som min Sony SACD spiller fra 2000. Dette er innebygd i CD systemet og feilkorrrigeringskretsløpene. Men informasjonsmengden/ hvor ultrapresis lyden er, den er himmelvidt forskjellig på nevnte spillere!! Dvs at noe skjer mellom feilkorrigeringskretsløpene og phonoutgang. Om det er i digitalfitret, DAC'en, analogdelen disse forskjellene ligger, så betyr det at ulike spillere behandler signalene på ulik måte, og dette vil følgelig påvirke lydkvaliteten.

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Leverer denne i det hele tatt 44.1Khz ut? De fleste enkle DVD spillere gir 48Khz ut på CD materiale, dvs. oversampling.

N

nb

Gjest
    Dr.No skrev:
    En annen ting: Hvor sannsynlig er det at et lite firma som primært har kompetanse på audioforsterkere (og glamorøst kabinettdesign) utvikler sin egen dac chip? (...for så å lodde den inn i et billig printkort fra det fjerne østen). No
    Jeg holder den for svært liten, men det er ikke umulig at de har fått laget noe spesielt av noen som har det. Men som du sier, å putte den inn i en slik spiller virker litt meningsløst.

K

KindOfBlue

Gjest
    LydMekk skrev:
    Leverer denne i det hele tatt 44.1Khz ut? De fleste enkle DVD spillere gir 48Khz ut på CD materiale, dvs. oversampling.
    Lett å sjekke. Hekt den på en receiver som angir samplerate og wordlength. Kanskje er det oppsamplingen gullørene har festet seg ved?

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Snickers-is skrev:
    topline skrev:
    Vil det si bare ferdige produkter? Ikke print, chassis osv...?

B

brand-x

Gjest
    Snickers !

Det du sier om "made in" og hvor det "egentlig" blir produsert kommer neppe til å falle i helt god jord hvis man tar utgangspunkt i en rekke andre tråder som har innholdt slike opplysninger.... der bla. u.s.a har blitt sett på som reneste kvalitets-stemplet for "ekte" high-end.... og hvorfor det koster... Fagmedia bruker mer enn flittig relasjonen mellom dyrt og kvalitet og i så måte andre ordlag for det asiatiske "opphav"...

Det er nesten så man kan lure på om en samlet fagmedia inn/utland "driter" seg loddrett ut... (unnskyld uttrykket)

Hvis jeg da har forstått deg rett ?

mvh
    Kjell P... ;)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Endre Askeland skrev:
    Musical Fidelity og Mark Levinson produsert i Taiwan! Vil dette gjøre noe med eiergleden til personer som eier disse produktene? De må jo føle seg lurt hvis det står "Made in England" eller "Made in USA" på disse produktene ???

Snickers-is skrev:
    topline skrev:
    Jeg kan bare svare for meg sjøl, dersom produsent farer med løgn/feilaktig informasjon, så vil jeg begynne å lure på hvorfor de gjør det og dermed kanskje miste litt tillit, noe som i neste omgang gjør meg usikker på om jeg vil satse på samme produkt neste gang.
    Redelighet om produktet henger sammen med den tillit man opparbeider om det, som igjen har noe sammenheng med eierglede.
    Dog avhenger det av betydningen i praksis hva de bløffer om imo.
    Jeg synes ikke det er riktig å skrive made in i et land dersom det overhode ikke på noen som helst slags måte er skrudd sammen der.
    Jeg vil tro det er en form for internasjonale regler her, for de landene som bryr seg om regler av denne art.
    Selvfølgelig forandrer ikke slikt som nevnte eksempel noe på lyden (i første omgang ;) )

Et lite tips til alle som skal passere grenseoverganger, medbringende noe som skal/bør fortolles eller er ulovlig å innføre av andre grunner, er å svare helt ærlig på undersøkende spørsmål, som f.eks. hvor du har vært , hva du har gjort (særlig det første) ;)
    Så fort de på en eller annen måte skjønner at du snakker usant, så aner de ugler i mosen, for hvorfor skal en egentlig ikke kunne svare ærlig på det en blir spurt om.
    Juger en så er mistanken om hvorfor skapt.
    Mvh.KW

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Et lite tips til alle som skal passere grenseoverganger, medbringende noe som skal/bør fortolles eller er ulovlig å innføre av andre grunner, er å svare helt ærlig på undersøkende spørsmål, som f.eks. hvor du har vært , hva du har gjort (særlig det første) ;)
    Så fort de på en eller annen måte skjønner at du snakker usant, så aner de ugler i mosen, for hvorfor skal en egentlig ikke kunne svare ærlig på det en blir spurt om.
    Mvh.KW
    Gleden over å ljuge overfor tollmyndighetene er undervurdert ;D ;D

Mvh
    Lars

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.765
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    ...
    Jeg kan bare svare for meg sjøl, dersom produsent farer med løgn/feilaktig informasjon, så vil jeg begynne å lure på hvorfor de gjør det og dermed kanskje miste litt tillit, noe som i neste omgang gjør meg usikker på om jeg vil satse på samme produkt neste gang.
    Redelighet om produktet henger sammen med den tillit man opparbeider om det, som igjen har noe sammenheng med eierglede.
    Dog avhenger det av betydningen i praksis hva de bløffer om imo.
    Jeg synes ikke det er riktig å skrive made in i et land dersom det overhode ikke på noen som helst slags måte er skrudd sammen der.
    Jeg vil tro det er en form for internasjonale regler her, for de landene som bryr seg om regler av denne art.
    Selvfølgelig forandrer ikke slikt som nevnte eksempel noe på lyden (i første omgang ;) )

Mvh.KW
    EU har ganske «strenge» og «klare» regler ift. opphavsmerking aka. «Made in ...».

For varer som er omsatt igjennom ordinære omsettingsledd og merket «made in» et eller annet EU/EØS-land, så er det rimelig sannsynlig at det stemmer over ens med «fakta», i det minste ift. sluttmontering. Deler og komponenter kan fortsatt være en annen historie.

mvh
    KJ

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.878
    Sted
    Østfold
    Martin Logan (ikke Mark Levinson) og Musical Fidelity produserer flere av sine modeller hos Ampure. Det betyr ikke at noen av produsentene lyver om noe som helst, altså, det kan være at de produserer noen av sine modeller i hjemlandet eller andre steder.

Om noen opplever eiergleden som mindre av den grunn vet jeg ikke, men det er jo ikke usannsynlig. For min del er det uvesentlig, jeg har tillit til Ampure.

Om bladene/skribentene driter seg ut når de snakker om amerikanske produkter vil jeg heller ikke mene er riktig, men det er jo en viss sammenheng mellom når det skrives "kontroll, jerngrep" osv, og når man leser tester av forsterkere som sliter litt med å temme bassen. Dog skal det nevnes at dette nok mer er et bevisst valg for å få svulmende bass og ikke et "genialt trekk av den overlegne nasjonen på hifi".

B

brand-x

Gjest
    Snickers !

Lanserte ikke mr.levinson ett nytt merke etter att ml ble oppkjøpt av Madrigal som gikk under "rose" ett eller annet... som senere ble avslørt som ren "kina" produkt og ble solgt under eget navn til "dumpe-pris" bla. her i norge... ???????

mvh
    Kjell P...

T

Tølper

Gjest
    brand-x skrev:
    Snickers !

Lanserte ikke mr.levinson ett nytt merke etter att ml ble oppkjøpt av Madrigal som gikk under "rose" ett eller annet... som senere ble avslørt som ren "kina" produkt og ble solgt under eget navn til "dumpe-pris" bla. her i norge... ???????

mvh
    Kjell P...
    Red Rose.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.905
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja det var red rose - gikk ikke det under navnet korsun eller noe? Både høyttalere og forsterkere var identiske skulle det vise seg.

T

Tølper

Gjest
    bambadoo skrev:
    Ja det var red rose - gikk ikke det under navnet korsun eller noe? Både høyttalere og forsterkere var identiske skulle det vise seg.
    a-freaks om edge spilleren:
    [...]
    Mener høyttalerne var et annet merke, mener også at NAT solgte disse høyttalerne (selvfølgelig ikke i Red Rose variant).

Mvh

S

Storebror

Gjest
    Tølper skrev:
    bambadoo skrev:
    a-freaks om edge spilleren:
    [...]
    Mener høyttalerne var et annet merke, mener også at NAT solgte disse høyttalerne (selvfølgelig ikke i Red Rose variant).

Mvh
    Var det ikke Aurum Cantus?

EDIT: og bambadoo var raskere.... :)

S

Storebror

Gjest
    Snickers-is skrev:
    Martin Logan (ikke Mark Levinson) og Musical Fidelity produserer flere av sine modeller hos Ampure. Det betyr ikke at noen av produsentene lyver om noe som helst, altså, det kan være at de produserer noen av sine modeller i hjemlandet eller andre steder.
    Så du mener at de modellene som det står made in UK på er laget i GrBr mens andre kan være laget i Taiwan?
    Ta X-serien for eksempel, den står made in UK. Vet du hvor de er produsert?

R

tomerik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Dette er sommerens mest underholdende tråd! Jeg har ingen grunn til å tro at spilleren spiller dårlig, så noe lurt må Edge ha gjort. Kanskje chassiet har større betydning for lyden enn jeg liker å tro?

Er det flere enn meg som spør seg selv når Edge kommer med en DVD/Multispiller-spiller i sortimentet? Hmm... hva blir så prisen på denne?

B

brand-x

Gjest
    Det var som jeg tenkte.....

Det beviser i allefall att det ikke bare er Edge som driver "litt" urent spill i den grad det er det....
    Men denne overhypede tilliten til amerikansk highend kvalitet bør kanskje modifiseres en smule....

mvh
    ;)

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Musical Fidelity amerikansk :eek:
    brand-x skrev:
    Det var som jeg tenkte.....

Det beviser i allefall att det ikke bare er Edge som driver "litt" urent spill i den grad det er det....
    Men denne overhypede tilliten til amerikansk highend kvalitet bør kanskje modifiseres en smule....

mvh
    ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Om ikke annet, så er iallefall denne tråden i ferd med å avkle TAS (inkl HP i høyeste grad) & co for nøyaktig hva de er.

Endre; jeg tror ikke Anthony Michaelson ville ha samtykket i sitt nye statsborgerskap, så der har du nok rett :)

Mvh Vidar P

N

nb

Gjest
    tomerik skrev:
    Er det flere enn meg som spør seg selv når Edge kommer med en DVD/Multispiller-spiller i sortimentet? Hmm... hva blir så prisen på denne?
    De har allerede en DVD-spiller. Edge CD G. De har bare ikke giddet å gi kundene en bildeutgang, om man kobler inni spilleren, får man etter sigende bilde. Den burde følgelig koste sånn ca 10 kroner mer enn hva CD G koster. Det ville bli en DVD-spiller av aller enkleste sort, i disse tider er det jo standard med HDMI, oppskalering og slikt, det har nok ikke CD G muligheten til.

K

KindOfBlue

Gjest
    nb skrev:
    tomerik skrev:
    De har allerede en DVD-spiller. Edge CD G. De har bare ikke giddet å gi kundene en bildeutgang, om man kobler inni spilleren, får man etter sigende bilde. Den burde følgelig koste sånn ca 10 kroner mer enn hva CD G koster. Det ville bli en DVD-spiller av aller enkleste sort, i disse tider er det jo standard med HDMI, oppskalering og slikt, det har nok ikke CD G muligheten til.
    I følge AudioAsylum ligger HDMI-porten klar inne i chassis, så det er bare å trekke en kabel inn og så har du en DVD-spiller!

O

omholt

Gjest
    nb skrev:
    omholt skrev:
    Så lenge klokken fungerer bra og den ser fin ut, så er den jo verdt det!
    Men den slutter å være verdt Rolex-prisen i det det øyeblikk man finner ut at det er en fake. Da kan man jo, om man er ufin, prøve å selge den til en annen som da kan overta rollen som lykkelig uvitende.

Ditto mener jeg at f.eks en kabel til 10.000 kroner opphører å være verdt 10.000 kroner i det øyeblikk man eventuelt finner ut at den kun består av standard 4 kvadrat kobber til nesten ingen penger, en krympestrømpe til nesten ingen penger og noen spader til nesten ingen penger. Da gjelder ikke lengre produktets "story" som da var det man egentlig betalte for.
    Innlegger mitt var ironisk ment. Det var et forsøk på å prøve kopiere argumentasjon som flere bruker her; "Den låter jo bra, så da er det greit at den koster 55k uavhegig av hvor billig innmaten er."

Jeg synes derimot dette grenser til svindel.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Siden fler er i pirkemodus her i tråden::)
    Jeg har litt problemer med å se hvor Brandex påstår at MF er Amerikansk.
    Han nevner da ingen navn/merker i innlegget sitt.
    Mvh.KW

N

nb

Gjest
    KindOfBlue skrev:
    I følge AudioAsylum ligger HDMI-porten klar inne i chassis, så det er bare å trekke en kabel inn og så har du en DVD-spiller!
    Ok, da var Edge CD G litt mer avansert enn jeg trodde da;) Kanskje de skulle relansere den samme spilleren som multispiller på et senere tidspunkt.

Edit: Hvor på AudioAsylum er dette - har du en likt å bidra med?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn