Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    L

lark

Gjest
    Den som innbiller seg at lydkvaliteten er det avgjørende i denne "hobbyen" vår, tar fullstendig feil. Jeg tipper at ingen her på sentralen ville ta et apparat med et design som noe til 1000 kroner fra f.eks Elkjøp alvorlig, uansett pris og lydkvalitet. Hadde samme apparat derimot et gedigent og tungt chassis ville det stille seg helt annerledes, vel og merke hvis prisen var høy nok. Det samme gjelder innsiden av apparatet.

N

nb

Gjest
    Endre Askeland skrev:
    Artig dette her ;D De samme som har hakk i plata, og driter seg ut og ut igjen.
    Spilleren har nå blitt testet opp mot dCS, og den presterer meget bra sier de som var tilstede under seansen. Men selv ikke dette er godt nok for de teoretiske audiofile i denne tråden. Nå er det oppgraderingen som tilbys som er humbug. Selvfølgelig kommer dette fra troverdige personer som har personlig erfaring med hvordan denne oppgraderingen påvirker lyden fra spilleren ;D
    Keep up the good work, karer.
    Det er imponerende alt som dere klarer å lire ut av dere.
    Så du mener det er vanskelig å lese av en CD korrekt? Hva skulle vel ellers (rent lydmessig utover å bli kvitt eventuelle ulyder fra det simple drivverket) poenget med å dempe drivverket være?

Gitt innmaten i Edge og prisen på dCS, så sier det seg vel selv at å betale det DCS koster heller neppe er veldig hensiktsmessig. Ingen inkosistens i så måte.

N

nb

Gjest
    John_Harald skrev:
    Hva er riktig brukt pris for Edge G, ser det er en tilsalgs for 27k :)

Den ser bra ut og har testet godt mot dCS..
    Jeg kan betale en tusing, kun for å sjekke om det er HDMI eller om DVD faktisk funker, siden viljen til å opplyse om det virker begrenset fra de som har inngående kjennskap til spilleren.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.919
    Torget vurderinger
    1
    Endre Askeland skrev:
    Spilleren har nå blitt testet opp mot dCS, og den presterer meget bra sier de som var tilstede under seansen. Men selv ikke dette er godt nok for de teoretiske audiofile i denne tråden.
    Jeg er praktiserende audiofil; ikke teoretiker. Det som er interessant er hvordan den er sammenlignet med denne (som er i samme klasse):

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSH...yE&CatalogCategoryID=UHvD4QFHMjMAAAEOV.I03xiL

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    ....Det har jo vært hevdet at det ikke er noen fornuftig grunn til at en CD-spiller bør koste over ca noen få tusen kroner, jeg kan ikke si at jeg synest denne tråden har svekket det standpunktet.
    Dette er imo å trekke det for langt hva konklusjoner om cdp'er generelt angår. Noe du uvilkårlig vil se omfanget av om du tar med deg et trailerlass av forskjellige cdp'er til noen få tusen kroner og lar de få sammenliknes med de virkelig ytterst gode musikk-kildene på markedet med vanlig god musikk på programmet.

Jeg f.eks har åpne dører, og er glad i et godt veddemål :)

Mvh Vidar P

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.919
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    Det er vel å dra det en smule langt, voff?
    Når det gjelder eksteriøret er det vel det, men innmaten vil jeg tro er av samme kategori.....

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Jeg vurderer produkter for hva de lydmessig presterer. Min erfaring er at G-CD presterer lydmessig på samme nivå eller bedre når den sammenlignes med dyrere produkter. Spilleren er absolutt verd prisen etter min vurdering. Man må gjerne for meg kjøpe en spiller til 100000,- eller 200000,-, men om du får bedre lydmessig resultat, det er en annen historie ;)
    Hvis du finner en billigere spiller som spiller like bra, så må du holde meg oppdatert. Den vil jeg ha.
    Den siste oppgradering gjør at lydkvaliteten løftes ytterligere. Pr. i dag så har jeg ikke hørt noen andre spillerer som leverer bedre lydkvalitet enn en oppgradert G-CD spiller. Men jeg er alltid åpen for nye inntrykk, og jeg forventer at jeg en dag får høre noe som er bedre. Enn så lenge, får jeg kose meg med den elendige lydkvaliteten fra G-CD ;D

Zomby_Woof skrev:
    Visst driter jeg meg ut, Endre. Men duften behager meg. ;D

Greit nok at lyden er bra. Men føler du ikke at Edge/Audiofreaks burde tatt bittelitt mindre betalt for dette vidunderet?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så du har altså ingen betenkeligheter i forhold til prisen?

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Jeg skjønner nå at jeg har misforstått alt som jeg tidligere har satt pris på med denne hobbyen!
    lark skrev:
    Den som innbiller seg at lydkvaliteten er det avgjørende i denne "hobbyen" vår, tar fullstendig feil. Jeg tipper at ingen her på sentralen ville ta et apparat med et design som noe til 1000 kroner fra f.eks Elkjøp alvorlig, uansett pris og lydkvalitet. Hadde samme apparat derimot et gedigent og tungt chassis ville det stille seg helt annerledes, vel og merke hvis prisen var høy nok. Det samme gjelder innsiden av apparatet.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Endre Askeland skrev:
    Jeg vurderer produkter for hva de lydmessig presterer. Min erfaring er at G-CD presterer lydmessig på samme nivå eller bedre når den sammenlignes med dyrere produkter. Spilleren er absolutt verd prisen etter min vurdering. Man må gjerne for meg kjøpe en spiller til 100000,- eller 200000,-, men om du får bedre lydmessig resultat, det er en annen historie ;)
    Hvis du finner en billigere spiller som spiller like bra, så må du holde meg oppdatert. Den vil jeg ha.
    Den siste oppgradering gjør at lydkvaliteten løftes ytterligere. Pr. i dag så har jeg ikke hørt noen andre spillerer som leverer bedre lydkvalitet enn en oppgradert G-CD spiller. Men jeg er alltid åpen for nye inntrykk, og jeg forventer at jeg en dag får høre noe som er bedre. Enn så lenge, får jeg kose meg med den elendige lydkvaliteten fra G-CD ;D

Zomby_Woof skrev:
    Visst driter jeg meg ut, Endre. Men duften behager meg. ;D

Greit nok at lyden er bra. Men føler du ikke at Edge/Audiofreaks burde tatt bittelitt mindre betalt for dette vidunderet?
    Men du hadde seff ikke hatt noe i mot å kjøpe spilleren, dersom den var priset 20 000,- lavere.................... ;D

mvh
    Proffen

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.323
    Sted
    Østfold
    Endre, i og med ditt utsagn om hvorvidt lyden er verdt så og så mange penger, hvor mange japanske spillere til under 20 000kr av nyere dato har du testet i det samme oppsettet?

L

lark

Gjest
    Endre Askeland skrev:
    Jeg skjønner nå at jeg har misforstått alt som jeg tidligere har satt pris på med denne hobbyen!
    lark skrev:
    Skal man nyte denne hobbyen fullt og helt ut fra lydmessige kriterier burde man være blind!

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Kom hjem til meg da, og ta med deg din spiller. Så kan vi se hva som skjer.

Voff skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Spilleren har nå blitt testet opp mot dCS, og den presterer meget bra sier de som var tilstede under seansen. Men selv ikke dette er godt nok for de teoretiske audiofile i denne tråden.
    Jeg er praktiserende audiofil; ikke teoretiker. Det som er interessant er hvordan den er sammenlignet med denne (som er i samme klasse):

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSH...yE&CatalogCategoryID=UHvD4QFHMjMAAAEOV.I03xiL

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    2 stk

Snickers-is skrev:
    Endre, i og med ditt utsagn om hvorvidt lyden er verdt så og så mange penger, hvor mange japanske spillere til under 20 000kr av nyere dato har du testet i det samme oppsettet?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Huff! Den der var slem.

Men uansett. Jeg ser poenget. Penger bør bety noe for de aller fleste av oss. Om vi ikke trenger dem selv, finnes det mer verdige trengende enn amerikanske forsterkerprodusenter.

Edit: Inlegget jeg refererte til er slettet.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Desverre ikke så mye hyggelig å fortelle. Den ene av disse to står i mitt eget rack i dag. En Pioneer DVD-spiller som kun brukes til film. Tragisk lydkvalitet fra begge disse spillerene i forhold til G-CD.
    Alle som har en spiller som er billigere enn G-CD og som mener at den spiller bedre enn G-CD, er hjertelig velkommen hjem til meg for å sammenligne.

Snickers-is skrev:
    Fortell om de to!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Enig, joaquin. Det innlegget kan slettes. Tråden kan vel egentlig stenges også, nå. Det er jo ikke stort mer å si om spilleren.

Edit: Inlegget jeg og joaquin refererte til er slettet.

K

KindOfBlue

Gjest
    Jeg har lest Hjemmekino i kveld. Der anmeldes denne spilleren.

Hva skal man forvente av anmeldere? Utstyr benyttet beskrives, spec's for spilleren, fra produsentens side, oppgis også.

Lytteinntrykket er meget godt, og for meg er det interessante hva anmelderen påpeker når det gjelder betjening, funksjonalitet og display.

Dette skriver anmelderen:

Fjernkontrollen er, om man først skal finne noe å kritisere, langt fra i samme klasse, og fremstår som en masseprodusert sak for dvd-spillere. Jeg vil ikke ha mulighet for å velge både menu, angle og subtitle på en fjernkontroll til CD-spillere som jeg får på Edge sin svarte plastfjernkontroll. Verre er det at displayet er bortimot uleselig med sine små røde tegn på svart bakgrunn. Man må minst ha pluss 15 på begge øynene for å kunne se noe i det hele tatt fra vanlig lytteavstand.
    Den fysiske kvalitetsfølelsen løftes kanskje ikke helt til himmels når cd-skuffen kommer mot deg. Skuffen er omtrent like solid som man forventer å finne i en dvd-spiller til 1500 kroner, og litt lyd er det også i drivverket fra Philips under avspilling. Dog ikke så mye at det sjenerer.

===

Hva kan man si til dette?
    Vel, det er innlysende at det ikke er Columbo som anmelder for Hjemmekino.
    Han var tett på, men pga innpakningen og pga renomméet så slo det ham aldri at han faktisk satt med en dvd-spiller til 1500 kroner.

Ellers er jeg nysgjerrig på hvor han har opplysningen om "drivverket fra Philips" fra. Det ser ikke ut til å stemme om man ser nedi boksen.

Gårsdagens lyttetest i OAS ville nok vært enda mer interessant om man faktisk hadde brukt en billig dvd-spiller som kilde, da kunne man gjort seg noen oppfatninger om hva som faktisk trengs for å transportere et digitalt signal dit det skal.

Jeg er skuffet over den holdningen som fremkommer her, når det gjelder denne cd-spilleren. Men regner med at det er et og annet topplokk som er blitt løftet i helgen, og at vi kan håpe på noe bedre sammenheng mellom utførelse og pris fremover.
    ;D

Dette er faktisk det første Hjemmekino jeg har kjøpt ...

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Endre Askeland skrev:
    Desverre ikke så mye hyggelig å fortelle. Den ene av disse to står i mitt eget rack i dag. En Pioneer DVD-spiller som kun brukes til film. Tragisk lydkvalitet fra begge disse spillerene i forhold til G-CD.
    Alle som har en spiller som er billigere enn G-CD og som mener at den spiller bedre enn G-CD, er hjertelig velkommen hjem til meg for å sammenligne.
    Eneste spilleren som jeg ut fra omtale kan huske er T+A SACD 1250R. Den ble ansett for å ligge tett på de aller beste i lydprestasjon, men den koster vel snaue 30k.

Hadde på lån en blodmodda Marantz etter Esoteric'n, men det var en heller flau affære sammenlignet med slagskipet fra Teac.

Er det noen som seriøst mener at det ikke kan være store forskjeller på cd/dvdspillere??

Lyd&Bilde skrev følgende i testen av X-01D2
    Alle sammenligninger med billige spillere vil få dem til å lyde som om det er en feil ved dem. En toppspesifisert DVD-opptaker som Pioneers DVR-940X til 14 000 kroner er ikke noe dårlig sammenligningsgrunnlag. Men her høres den ut som om ledningene ikke er koblet ordentlig til. Som en bil med tenningsfeil og tomgang på bare to sylindere. Musikken mangler kraft og dynamikk, men en sammenligning med den dobbelt så dyre T+A SACD1250R ble en mer jevnbyrdig kamp.

Det var forøvrig omtrent det samme inntrykket vi fikk i sammenligning med min egen Musical Fidelity, begynte seriøst å tro at det var noe gæærnt med den når vi kjørte AB test...

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    topline skrev:
    Er det noen som seriøst mener at det ikke kan være store forskjeller på cd/dvdspillere??
    Neida. Det er kun to enkle ting som skal til for å høre at det er vesentlig kvalitativt nivåforskjell på digitale kilder;

1) et velfungerende og velbalansert musikksystem
    2) evne til å lytte på musikk

Ingen av delene er noen selvfølge i denne verden.

Mvh Vidar P

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.919
    Torget vurderinger
    1
    KindOfBlue skrev:
    Ellers er jeg nysgjerrig på hvor han har opplysningen om "drivverket fra Philips" fra. Det ser ikke ut til å stemme om man ser nedi boksen.

Det kan jo være dette Philips drivverket ;D:

Uansett. Edge har ikke tatt seg råd til et skikkelig drivverk (Philips lager jo slike og) eller en skikkelig fjernkontroll i en spiller til 55.000kr! Vi vet jo hvordan elektronikken ser ut...
    Lenge leve kynismen... :'(

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    892
    Endre Askeland skrev:
    Ærlig talt; dette synes jeg nesten blir for dumt. Den omtalte "oppgraderingen" består altså i at importøren limer noen asfaltplater under lokket av spilleren og i tillegg bytter ut kabelen fra printet til utgangen. Dette er en form for oppgraderinger jeg selv drev med for 15 år siden med den gamle Marantz spilleren min tll 3000 kr. Og joda; lyden ble bedre etter at jeg dempet lokket med soborthan og skjermet nettledningen på innsiden. Poenget er at denne spilleren kostet 3000 kr og ikke 55 000 kr. Når man betaler et visst beløp for en hifi komponent skal den type oppgraderinger være irrelevante. På denne typen produkter forventes det at produsenten har tatt seg av slike problemstillinger.

Bare for også å ha sagt det; det er ikke slik at jeg ikke har respekt for deg og dine erfaringer innen hifi. Jeg har mer respekt for dem som tør prøve ut ting, enn dem som via en eller annen teoretisk konstruksjon har kommet frem til at den og den komponenten ikke kan spille bra fordi de har lest en eller annen artikkel som sier det motsatte. Man kan ikke lese seg frem til god hifi, men lytte.

Jeg har selv erfaring med diverse tweaks som blir avvist som placebo av de som måler og ikke lytter, men som i mine ører udiskutabelt har hatt en innvirkning på lyden.

På den andre siden tror jeg vi som definerer oss som praktiserende og ikke teoretiserende audiofile gjør oss selv en bjørnetjeneste hvis vi ikke innrømmer at det kan være tilfeller der produsenter utnytter et marked som i mange tilfeller har en for ukritisk holdning til de produktene som tilbys innen hifi verdenen. Kanskje bransjen nettopp trenger mer kritiske forbrukere hvis det ikke skal feste seg et inntrykk at at dette er en lurebransje hvor noen er ute etter dumme forbrukeres surt tjente penger. Selv om jeg forstår at det kan være vanskelig å innrømme mistro til en produsent man nettopp stolte på.

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Jeg har et spørsmål til Endre:

Du har byttet ut svært dyre drivverk (cd spillere) til fordel for denne spilleren. EDGE må ha gjort noe fundamentalt riktig. Jeg var i sjokk da jeg så innmaten, da jeg ikke hadde sett slikt før, og vurderte dette rett og slett som svindel fra produsentens side. Har hørt den, syntes oppsettet låt fint, men aldri testet den hjemme. Spilleren må jo være en sensasjon, og nå tilbys det også noen mindre oppgraderinger som gjør den enda bedre.

Jeg har som du ser en Burmester dvd spiller. Den har et rimelig drivverk fra Philips etter det jeg husker fra brosjyren. I en annen tråd har det blitt diskutert hvorvidt drivverk er avgjørende for lyden. I og med at EDGE spilleren også har et rimelig drivverk, kan det virke som drivverket ikke er så avgjørende. Hva tror du om dette med din erfaring ? Tror du om du hadde koblet til det dyre Teac drivverket du hadde ville fått enda bedre lyd ut av DAC´n i EDGEN?

Personlig tok det litt tid å svelge disse bildene.

Mvh
    KAS

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Jeg kan berolige deg med at det ikke er noen asfaltplater inne i bildet vedrørende oppgraderingen av G-CD ;)

Ketil skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Ærlig talt; dette synes jeg nesten blir for dumt. Den omtalte "oppgraderingen" består altså i at importøren limer noen asfaltplater under lokket av spilleren og i tillegg bytter ut kabelen fra printet til utgangen. Dette er en form for oppgraderinger jeg selv drev med for 15 år siden med den gamle Marantz spilleren min tll 3000 kr. Og joda; lyden ble bedre etter at jeg dempet lokket med soborthan og skjermet nettledningen på innsiden. Poenget er at denne spilleren kostet 3000 kr og ikke 55 000 kr. Når man betaler et visst beløp for en hifi komponent skal den type oppgraderinger være irrelevante. På denne typen produkter forventes det at produsenten har tatt seg av slike problemstillinger.

Bare for også å ha sagt det; det er ikke slik at jeg ikke har respekt for deg og dine erfaringer innen hifi. Jeg har mer respekt for dem som tør prøve ut ting, enn dem som via en eller annen teoretisk konstruksjon har kommet frem til at den og den komponenten ikke kan spille bra fordi de har lest en eller annen artikkel som sier det motsatte. Man kan ikke lese seg frem til god hifi, men lytte.

Jeg har selv erfaring med diverse tweaks som blir avvist som placebo av de som måler og ikke lytter, men som i mine ører udiskutabelt har hatt en innvirkning på lyden.

På den andre siden tror jeg vi som definerer oss som praktiserende og ikke teoretiserende audiofile gjør oss selv en bjørnetjeneste hvis vi ikke innrømmer at det kan være tilfeller der produsenter utnytter et marked som i mange tilfeller har en for ukritisk holdning til de produktene som tilbys innen hifi verdenen. Kanskje bransjen nettopp trenger mer kritiske forbrukere hvis det ikke skal feste seg et inntrykk at at dette er en lurebransje hvor noen er ute etter dumme forbrukeres surt tjente penger. Selv om jeg forstår at det kan være vanskelig å innrømme mistro til en produsent man nettopp stolte på.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    topline skrev:
    Neida. Det er kun to enkle ting som skal til for å høre at det er vesentlig kvalitativt nivåforskjell på digitale kilder;

Mvh Vidar P
    3) humøret påvirker lydopplevelsen mer enn mange vil innse :)

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei

Jeg er hellig overbevist over at drivverket har betydning. Det som Edge har klart å få til med denne spilleren og dens innmat burde få ønene opp på noen og enhver. Det jeg lurer på, er hvor mye bedre lydkvaliteten fra spilleren ville ha bli med ett dyrere drivverk? At lydkvaliteten ville ha blitt bedre, det ville jeg påstå er udiskuterbart, imo. Derfor er jeg ekstremt spent på den nye NL spilleren fra Edge som skal lanseres rundt desember/januar førstkommende. Edge G-CD låter meget bra, men tenke om Edge har nå funnet på noe nytt som gjør at lydkvaliteten fra denne nye spilleren er på et nivå som få andre spillere i verden. Og hvis prisen også blir spiselig for folk ute i verden, da vil kanskje andre produsenter måtte revurdere en ting eller to?
    Forløpig så kan vi bare spekulere, men svaret får vi om ikke så mange måneder.

KAS skrev:

Du har byttet ut svært dyre drivverk (cd spillere) til fordel for denne spilleren. EDGE må ha gjort noe fundamentalt riktig. Jeg var i sjokk da jeg så innmaten, da jeg ikke hadde sett slikt før, og vurderte dette rett og slett som svindel fra produsentens side. Har hørt den, syntes oppsettet låt fint, men aldri testet den hjemme. Spilleren må jo være en sensasjon, og nå tilbys det også noen mindre oppgraderinger som gjør den enda bedre.

Jeg har som du ser en Burmester dvd spiller. Den har et rimelig drivverk fra Philips etter det jeg husker fra brosjyren. I en annen tråd har det blitt diskutert hvorvidt drivverk er avgjørende for lyden. I og med at EDGE spilleren også har et rimelig drivverk, kan det virke som drivverket ikke er så avgjørende. Hva tror du om dette med din erfaring ? Tror du om du hadde koblet til det dyre Teac drivverket du hadde ville fått enda bedre lyd ut av DAC´n i EDGEN?

Mvh
    KAS

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.323
    Sted
    Østfold
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    Hva med:
    - Nivåforskjell på utgangen
    - Ulik klang utover kvalitative parametre

???

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Endre Askeland skrev:
    Hei

Jeg er hellig overbevist over at drivverket har betydning. Det som Edge har klart å få til med denne spilleren og dens innmat burde få ønene opp på noen og enhver. Det jeg lurer på, er hvor mye bedre lydkvaliteten fra spilleren ville ha bli med ett dyrere drivverk? At lydkvaliteten ville ha blitt bedre, det ville jeg påstå er udiskuterbart, imo. Derfor er jeg ekstremt spent på den nye NL spilleren fra Edge som skal lanseres rundt desember/januar førstkommende. Edge G-CD låter meget bra, men tenke om Edge har nå funnet på noe nytt som gjør at lydkvaliteten fra denne nye spilleren er på et nivå som få andre spillere i verden. Og hvis prisen også blir spiselig for folk ute i verden, da vil kanskje andre produsenter måtte revurdere en ting eller to?

KAS skrev:

Mvh
    KAS
    Hva med å droppe hele det billige driverket, spille musikk fra harddisk og bruke EDGE spilleren som dac?

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Hei Endre,

Takker for svar. Dette blir spennende, svært spennende. Fint om prisen selvfølgelig ikke tok helt av ja.

Mvh
    KAS

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    892
    Endre Askeland skrev:
    Jeg kan berolige deg med at det ikke er noen asfaltplater inne i bildet vedrørende oppgraderingen av G-CD ;)
    Hva er det Peter bruker for å dempe spilleren da? Synes du ikke det virker litt merkelig å modifisere en spiller i denne prisklassen på denne måten?

Ketil skrev:
    Endre Askeland skrev:

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.620
    Torget vurderinger
    4
    Spilleren er jo ræl. Selvfølgelig må den moddes..............

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Syns ikke det er merkelig å modifisere noen spillere, uansett prisklasse :D

Det viktigste er at lyden forbedres!

Ketil skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Hva er det Peter bruker for å dempe spilleren da? Synes du ikke det virker litt merkelig å modifisere en spiller i denne prisklassen på denne måten?

Ketil skrev:
    Endre Askeland skrev:

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    RJEL skrev:
    Spilleren er jo ræl. Selvfølgelig må den moddes..............
    - og du har selv testet Edge G skikkelig under kontrolerte former eller er dette enda en påstand fra en uviten?

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Jeg har testet ut PC-basert avspilling med harddisk i mitt oppsett, og basert på det svært positive resultatet som vi fikk der, så blir jeg ikke overrasket om dette er/blir fremtiden. Men fortsatt var G-CD bedre. Vi testet ut forskjellige fil-format, men det er uten tvil FLAC som gir den beste lydkvaliteten, imo.
    Det neste spørsmålet som vi spurte oss selv om; hvor mye bedre lyd kunne vi ha fått til med en bedre DAC og hvor mye måtte man betale for denne DAC'en. Ville man komme over prisen som man må betal for G-CD? Ikke vet jeg, enda ;)
    Jeg er som tidligere nevnt alltid åpen for nye erfaringer og inntrykk. Jeg utelukker derfor ingen løsninger med tanke på hva som vil gi best lydkvalitet. Og for meg er det lydkvalitet som gjelder.

NB: Det skulle ha vært artig å kjøre digital lyd ut fra PC og direkte inn i DAC'en til G-CD, men desverre så går dette ikke.

mvh
    John_Harald skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Hei

KAS skrev:

Mvh
    KAS
    Hva med å droppe hele det billige driverket, spille musikk fra harddisk og bruke EDGE spilleren som dac?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn