Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    nb skrev:
    Rotekroken skrev:
    Siden det er "minimal" forskjell på dCs og Edge etter det Fosse og Co har hørt, så leser/tolker jeg deg ditthen at selv en spiller til noen få tusen kroner klarer å hamle opp med både Edge og dCs..
    Jeg vil gjerne ha en slik spiller i hus, har ikke råd til Edge eller dCs men jeg vil gjerne ha den "samma" lyden som de kan trille frem..
    Så hva er din anbefaling, Narve.?
    Kjell
    Nå tyder det på at innmaten i Edge er noenlunde det samme som man kan vente å finne i en DVD-spiller som koster max et par tusen kroner, det var utgangspunktet mitt. Med mindre Edge kommer med noe ny info, så ER faktisk Edge G CD en DVD-spiller som ellers ville kostet maks noen veldig få tusen kroner om ikke enda mindre. Endre synest den spillte bedre enn Esoteric til en kvart million, så kan du jo trekke dine egne konklusjoner.

Med mindre du tror godlyden ligger i kabinettet da, det koster sikkert en del.

Konkret anbefaling om du vil ha noe i samme klasse som G CD? Prøv Elkjøp eller HiFi-klubben. Da får du i tillegg en DVD-spiller med bildeutganger på baksiden istedenfor en med bildeutganger inne i boksen, hvor de jo ikke gjør så mye nytte for seg.

Ikke at jeg tror du bryr deg, men en spansk audioklubb har blidtestet en del CD-spillere:
    1.- Benchmark DAC 1 –VS- Behringer DEQ2496: No differences
    2.- dCS Verdi La Scala, dCS Delius – VS- Denon DCD-920: No differences
    3.- Oracle CD 2500 –VS- Pioneer DV557: No differences
    4.- Cambridge Audio CD6 –VS- Camridge Audio CD6 + Master clock LClock X02: No differences
    5.- Sony SACD XA3000 ES –VS – Cambridge Audio CD: No differences
    6.- Sony SACD XA3000 ES –VS – Sony Discman E-775: No differences
    7.- Pioneer VD 656ª –VS- Yamaha DSP E800: No differences
    8.- Pioneer DV515 –VS- Pioneer DV515 + Bechmark DAC1: No differences
    9.- Forsell Air Reference –VS- Token CD50: No differences
    10.- Grunkel DVG-32 –VS- CEC TL515 MkII: No differences
    11.- Sony SACD XA3000 ES + Audionote DAC3 –VS – Sony Discman E-775: Different

Det artige er at i eksempel 11 - AudioNote vs Discman hvor de faktisk hørte forskjell, så foretrakk panelet Discmanen.

www.matrixhifi.com

En tolkning er at man nesten må prøve for å dumme seg ut på dette, noe AudioNote har klart. En annen er selvsagt at spanjolene har fått litt for mye sangeria ;)
    Nå er du litt vag for meg her, er Edge det samma som en kurant DVD spiller til "noen få tusen" eller er den ikke.?
    Først så konkluderer du jo med at det ikke er forskjell på Edge og en DVD spiller til noen få tusen, så er du litt mer flytende etterpå og skriver at det er noen lunde samma, hva er det du egentlig mener.?

Sitter du her på HFS å prater om noe du ikke har filla greie på, eller har du faktisk hørt at Edge er på nivå med DVD spillere i noen få tusen-kroners klassen.?

Bare så du og alle andre vet det, jeg kommer ikke med påstander eller konklusjoner på ting som jeg ikke har erfaring med..
    Før jeg kan uttale meg om det er forskjeller, så må jeg faktisk høre det selv..

Jeg har ikke TV tilkoblet anlegget, det står adskilt i en annen del av stua, så for meg handler dette kun om muligheten for å spille av CD plater..

Jeg har Sony DVD, Sony BD og NAD DVD spiller, er dette greit nok å teste opp mot Edge.?

At man titt og ofte blir lurt av ublu priser gjelder vel alt og ikke bare denne hpbbyen.?
    Noen kjøper seg T-skjorte til over 1000 penger og andre kjøper de til 29,90 og de gjør samma nytta, sikkert like lenge også ;D
    Vi har alle et valg, vi selv bestemmer jo hvor vi vil bruke pengene våre..

Tråden omhandler dette med at Edge spiller forrykende bra, sett opp mot andre konkurrenter som koster det samma og mer, så kommer du å påstår at en DVD spiller til noen få tusen vil gi det samma resultatet..
    Jeg vil se på muligheten for å etterprøve de påstandene dine (deres), hverken du eller jeg har noe å tjene på dette, eller å tape på dette, men moro om det hadde vært mulig å få til en enkel test for å høre hva som er riktig og hva som er feil..
    Ingen tjener på løgn og fanteri, jeg mener seriøst at vi må forholde oss til sannheten og ta det derfra..

Jeg personlig har kommet langt over det stadiet der jeg sjekker innmat og åssen ting er lagt opp, det er sånne 14iz fakter jeg hadde den gangen jeg var ung og uvitende, for meg så er det endelige lydmessige resultatet viktigere enn design innvendig og utvendig, eller hva som brukes av komponenter..
    Pris opp mot ytelse er noe som jeg har som mitt personlige hovedmål, for jeg har ikke det som hobby å kaste penger ut av vinduet ;)

Jeg er og forblir passiv frem til jeg en vakker dag kan teste dette selv, i mellomtiden er det viktig for meg å få mest mulig innspill fra begge hold, da snakker jeg om konkrete fakta og ikke noe som kan oppfattes som flytende og difust..
    Kjell

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    885
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Rotekroken skrev:
    Peter skrev:
    Lurer på om den er sonefri?

Importør er vel ikke behjelpelig med å gjøre den det, i og med at han nekter for at den kan avspille dvd'er...
    Er det ikke produsent som nekter for at den kan avspille DVD da.?
    Fra Importørens nettsider:

Om man synes at spilleren benytter kun 'OEM' deler og at man sikkert kan skaffe noe like bra (lydmessig) uten å betale mye. Vær så god - Please be my guest. Spilleren avspiller ikke DVD plater.

Har ikke sett nærmere på produsentens nettsider.

N

nb

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Jeg personlig har kommet langt over det stadiet der jeg sjekker innmat og åssen ting er lagt opp, det er sånne 14iz fakter jeg hadde den gangen jeg var ung og uvitende, for meg så er det endelige lydmessige resultatet viktigere enn design innvendig og utvendig, eller hva som brukes av komponenter..
    Pris opp mot ytelse er noe som jeg har som mitt personlige hovedmål, for jeg har ikke det som hobby å kaste penger ut av vinduet ;)
    Du om det. Jeg regner med at noen som har betalt i dyre dommer for denne hadde vært mer skeptiske om de visste at de sannsynligvis har kjøpt en DVD-spiller av sannsynligvis ganske ordinær sort i et fjongt kaninett..

Basert på hva som ser ut til å være inni denne spilleren, så virker den på meg hysterisk overpriset. Det er poenget mitt. Jeg aner ikke hvordan den låter, jeg tipper den låter som CD- eller DVD-spillere flest, dvs godt nok til oppgaven. Hvordan den låter bryr meg egentlig heller ikke - jeg synest det er betydelig mer interessant med konstruksjonen, og det synest tydligvis en del andre også siden denne tråden til fanklubbens ergrelse ikke handler om lyden men hva Edge faktisk har gjort eller ikke gjort for å lage et produkt som - muligens på gale premisser - har blitt hypet ganske så ivrig.

GFE

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Antall liker
    3
    Fosse skrev:
    Vi hadde en liten seanse i OAS-sammenheng i går. Dette er ikke ment som en test, bare et par tanker rundt gårsdagens erfaring.
    Jeg hadde med meg Edgen opp til et medlem hvis oppsett består av Adyton Imagic, Burmester pre og power og dCS Paganini.

Nå kan det sikkert hevdes at jeg har problemer med å forholde meg objektiv siden jeg er eier av Edge G CD,
    men det var for ordens skyld tre dCS eiere representert i forsamlingen, så en eventuell farging burde gå begge veier (fyr løs gutter).

Vi lyttet en god stund til vertens oppsett og det låt aldeles utmerket etter mitt skjønn. Åpent og luftig lydbilde som alltid fra Imagic,
    med en fremragende presisjon og detaljering. Dybdeperspektiv og beskrivelse av ekte og kunstig rominformasjon ble herlig formidlet.

Etter et par kopper kaffe og litt vin på undertegnede var det tid for å koble opp Edgen. Førsteinntrykket var at det kanskje låt litt mindre oppløst og detaljert.
    Vi startet deretter begge spillerne samtidig og gjorde et par direkte bytter mellom de to kildene. Låt Edge litt mer dempet?
    Hmmm, Edge hadde ørelite lavere nivå, vi justerte volum, det låt plutselig adskillig mer likt. Vi byttet litt mer frem og tilbake under samtidig avspilling.
    Låt Edge litt mer pågående? Vi byttet igjen, var det bare forskjell på hvor i låten vi var når vi byttet?
    Jeg begynte å bli rimelig forvirret og må påstå at jeg fikk stadig større problemer med å skille de to om jeg lyttet med øynene åpne eller igjen.
    Var det bare nivåforskjellen jeg hadde hørt i starten?

Nå er jeg ikke vant til å kjøre denne formen for test, og man kan sikkert innvende at vi burde lyttet i lengre perioder til begge spillerne og tatt ABX-tester og gudene vet hva.
    Poenget er egentlig at jeg synes det var forsvinnende liten forskjell mellom de to.
    Mulig dCS var noe glattere og mer oppløst men jeg opplevde forskjellen som så forsvinnende liten at jeg må innrømme jeg hadde problemer med å vite jeg hørte forskjell.
    Synes forskjellen mellom Audionet og Egde hjemme fremstår som større, men da har jeg ikke testet på tilsvarende måte. Mulig jeg hadde en svak kveld.

Nå synes jeg faktisk diskusjonen rundt innmaten i spilleren er interessant, men jeg synes også det er interessant at hadde jeg vært til sted i går uten
    å vite om innmaten i G CD og hadde konkludert i forhold til lydmessige prestasjoner ville jeg påstått at den gav mye for pengene sett i sammenheng
    med det sammenlignede utstyret (5X prisen).
    Hei Fosse,

Bra skrevet artikkel og ikke mye å si på dine konklusjoner.
    Ville tro de fleste som bruker dCS ville foretrekt direkte i effektrinnet, men hva forskjellen med/uten pre amp i dette tilfellet vet ikke jeg.
    Har selv ikke sammenlignet med noe hjemme hos meg, det blir noe vanskelig all den tid jeg ikke ønsker pre amp med dette oppsettet og det eneste jeg da kan gjøre er å teste en annen spiller som en ren transport, noe jeg har gjort en gang uten at jeg synes forskjellene selv var så veldig store.

Har jo tidligere vert av den oppfattning at kilden har mye å si for lyden, har jo selv erfart dette ved eksempelvis overgang fra JVC-Maranz KI signature, så noen små forskjeller med en sony ES og et stort løft med en EMC1, videre et nytt løft med ny innvendig dac EMC1 og ingen tvil hos meg et nytt løft igjen med dCS settet.
    Når man leser denne tråden og sammenheng med dine kommentarer så kan det virke som selve kilden muligens grunnet nye "dac'er" og utviklingen der som vel må sies å være stor de siste årene, visker ut mye av forskjellen mellom dyre og mere standard cd spillere.

Som sagt jeg har blitt en større tviler etter å ha lest denne tråden,om det er grunnlag for det finner jeg sikkert ut engang.

Mvh
    Geir

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    nb skrev:
    Rotekroken skrev:
    Du om det. Jeg regner med at noen som har betalt i dyre dommer for denne hadde vært mer skeptiske om de visste at de sannsynligvis har kjøpt en DVD-spiller av sannsynligvis ganske ordinær sort i et fjongt kaninett..

Basert på hva som ser ut til å være inni denne spilleren, så virker den på meg hysterisk overpriset. Det er poenget mitt. Jeg aner ikke hvordan den låter, jeg tipper den låter som CD- eller DVD-spillere flest, dvs godt nok til oppgaven. Hvordan den låter bryr meg egentlig heller ikke - jeg synest det er betydelig mer interessant med konstruksjonen, og det synest tydligvis en del andre også siden denne tråden til fanklubbens ergrelse ikke handler om lyden men hva Edge faktisk har gjort eller ikke gjort for å lage et produkt som - muligens på gale premisser - har blitt hypet ganske så ivrig.
    Vær nå snill og ta med deg hele sitatet og svar på mine spørsmål, som er direkte knyttet opp til dine egne påstander..
    Når du påstår noe og jeg stiller spørsmål, så forventer jeg at du er voksen nok til å svare.!

N

nb

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Vær nå snill og ta med deg hele sitatet og svar på mine spørsmål, som er direkte knyttet opp til dine egne påstander..
    Når du påstår noe og jeg stiller spørsmål, så forventer jeg at du er voksen nok til å svare.!
    Jeg føler meg på ingen måte forpliktet til å svare deg på noesomhelst, men om det er så viktig:
    - Ja, jeg har hørt spilleren, dog kun på messe. Der var det ikke lov å spille egen musikk, så jeg mener ingen ting om spilleren basert på den seansen. Dette har jeg også svart på tidligere i tråden.
    - Jeg tror alle spillere det er mulig å få kjøpt låter betydelig likere enn hva som er populært å mene, deri også medregnet Edge.
    - Hva du ønkser å teste opp mot Edge synes jeg ikke er så interessant, de du nevner er sikkert fine kandidater om du har lyst til å prøve det.
    - Overprisede varer finnes overalt. Et av særtegenene på HiFi er at prisene skal rettferdiggjøres på et tilsynelatende rasjonelt grunnlag - lydkvalitet. Jeg mener det er ganske mange andre faktorer som avgjør hva noen er villige til å betale for et produkt. Jeg vedder mye på at ingen Hi-endere hadde kjøpt eller lyttet eller likt den her omtalte spilleren om den kom i et standard kabinett og ble solgt på Elkjøp til 1000 kroner, noe jeg synes det ser ut som ikke hadde vært en umulighet.

Fornøyd?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Dette kom i posten for en stund siden.

Den inneholdt:
    David Bowie/ Santa Monica
    15 Yttercover av papp
    En VPI platebørste
    En ekstra pappeske, tre papp-plater pluss fire hjørneforsterkninger
    Litt over en bærepose med isopor-chips

Hvis jeg hadde bestilt, betalt, og forventet en stor pappeske med vinyl, ville jeg blitt skuffet og irritert. Heldigvis slapp jeg unna med et mildt latteranfall.

;D ;D ;D

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    EP,

Salt til maten! Det får jammen være grenser. Vet du forresten hva salt koster?

KAS
    Råvare trader

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Det sier selvsagt ingen verdens ting om lyden, men det er dog en interessant sammenligning.
    Accuphase DP500. Veil pris 55.300,-

K

KindOfBlue

Gjest
    Accuphase får mye skryt for byggekvalitet, og for omfattende modifikasjon av transport. Bygger de denne selv på enkelte modeller?

Man får jo et annet inntrykk:

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Rotekroken skrev:
    Siden det er "minimal" forskjell på dCs og Edge etter det Fosse og Co har hørt, så leser/tolker jeg deg ditthen at selv en spiller til noen få tusen kroner klarer å hamle opp med både Edge og dCs..
    Jeg vil gjerne ha en slik spiller i hus, har ikke råd til Edge eller dCs men jeg vil gjerne ha den "samma" lyden som de kan trille frem..
    Kjell
    Ja, jeg vil også ha en slik spiller, etter å ha vært hos Fosse for en lytt. Den lydmessige delen ved Edge er definitivt friskmeldt fra min side.

Og de som finner alternativet med samme lyd for en 1000lapp bør komme med det! ;D

J

JAE

Gjest
    Fosse skrev:
    Vi hadde en liten seanse i OAS-sammenheng i går. Dette er ikke ment som en test, bare et par tanker rundt gårsdagens erfaring.
    Jeg hadde med meg Edgen opp til et medlem hvis oppsett består av Adyton Imagic, Burmester pre og power og dCS Paganini.

Nå kan det sikkert hevdes at jeg har problemer med å forholde meg objektiv siden jeg er eier av Edge G CD,
    men det var for ordens skyld tre dCS eiere representert i forsamlingen, så en eventuell farging burde gå begge veier (fyr løs gutter).

Vi lyttet en god stund til vertens oppsett og det låt aldeles utmerket etter mitt skjønn. Åpent og luftig lydbilde som alltid fra Imagic,
    med en fremragende presisjon og detaljering. Dybdeperspektiv og beskrivelse av ekte og kunstig rominformasjon ble herlig formidlet.

Etter et par kopper kaffe og litt vin på undertegnede var det tid for å koble opp Edgen. Førsteinntrykket var at det kanskje låt litt mindre oppløst og detaljert.
    Vi startet deretter begge spillerne samtidig og gjorde et par direkte bytter mellom de to kildene. Låt Edge litt mer dempet?
    Hmmm, Edge hadde ørelite lavere nivå, vi justerte volum, det låt plutselig adskillig mer likt. Vi byttet litt mer frem og tilbake under samtidig avspilling.
    Låt Edge litt mer pågående? Vi byttet igjen, var det bare forskjell på hvor i låten vi var når vi byttet?
    Jeg begynte å bli rimelig forvirret og må påstå at jeg fikk stadig større problemer med å skille de to om jeg lyttet med øynene åpne eller igjen.

Nå er jeg ikke vant til å kjøre denne formen for test, og man kan sikkert innvende at vi burde lyttet i lengre perioder til begge spillerne og tatt ABX-tester og gudene vet hva.
    Poenget er egentlig at jeg synes det var forsvinnende liten forskjell mellom de to.
    Mulig dCS var noe glattere og mer oppløst men jeg opplevde forskjellen som så forsvinnende liten at jeg må innrømme jeg hadde problemer med å vite jeg hørte forskjell.
    Synes forskjellen mellom Audionet og Egde hjemme fremstår som større, men da har jeg ikke testet på tilsvarende måte. Mulig jeg hadde en svak kveld.

Nå synes jeg faktisk diskusjonen rundt innmaten i spilleren er interessant, men jeg synes også det er interessant at hadde jeg vært til sted i går uten
    å vite om innmaten i G CD og hadde konkludert i forhold til lydmessige prestasjoner ville jeg påstått at den gav mye for pengene sett i sammenheng

Synes dette er en glimrende formulering på hva det egentlig koster.

Edge til 55K,er del penger,og er sikkert en glimrende spiller,har selv aldri hørt den,men pointet er vel at skal det spilles,og forbedres oppover i etasjene,ja så koster det fort penger,og prisen du betaler,kan ikke forsvares kontra musikkformidling.

Hvor stor forskjell er 55K,kontra 100K i denne sammenheng.Veldig minimal,tror jeg,og takk for et glimrende innlegg,Fosse

J

Janpe

Gjest
    Bra Fosse, endelig noen meninger som bygger på erfaring!

Og bra at man etter 55 sider med skittkasting og antakelser endelig får noe kvalifisert om lyden som for mange av oss er veldig viktig! ;)

JP

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.612
    Torget vurderinger
    27
    Mange takk for hyggelig tilbakemelding JAE.

Topline var som nevnt innom tidligere idag, og en del av gutta i OAS kommer innom senere i kveld.
    Synes det er lærerikt for meg selv, og forhåpentligvis for andre, å teste spilleren opp mot annet gromt utstyr (dCS) samt få andres synspunkter på den her i heimen.

J

JAE

Gjest
    Skal på ingen måte kuppe denne tråden,men erfaringsmessig hadde meg/TKR(Tønnes) en gang en test på min en gang Blue Note Stibbert Tube mot hans EMM labs drivverk/dac.Enkelt forklart,så klart vant denne komboen,men konklusjon fra begge,pris kontra musikalsk formidling/glede,Blue Note,så det koster veldig mye ekstra med dette siste ekstra.

Om det er verdt det,er det opp til hver enkelt,men jeg svarer ja,og finner det musikalsk givende.

Sitter selv pr.dags.dato på et kostbart drivverk/dac fra Audiomeca,som ikke kan forsvares prismessig kontra Blue Note,men den er bedre på mange parametre,og jeg selv har valgt å betale for dette.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hei Fosse

Du kommer til å få deg en stor lydmessig overraskelse hvis du nå velger å oppgradere spilleren til siste Nordiske versjon :D
    Kjør da en ny sammenligning ;)

mvh
    Fosse skrev:

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    topline skrev:
    Storebror skrev:
    Jeg har fortsatt tro på at det finnes andre produsenter som er mer seriøse enn disse bildene fra Edge viser.
    Jepp.. ;D

http://www.teac.com/esoteric/X-01D2.html
    Var det ikke forsterkeren fra samme firma som nylig ble målt i Stereophile og som hadde flere prosents forvrengning?
    Dette er på en måte en dugelig analogi til denne tråden. Etter min mening skal et dyrt produkt både være sammensatt av gode deler og måle godt i forhold til konkurentene.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Endre Askeland skrev:
    Hei Fosse

Du kommer til å få deg en stor lydmessig overraskelse hvis du nå velger å oppgradere spilleren til siste Nordiske versjon :D
    Vi snakket om dette før i dag, jeg og Fosse.
    Da jeg lurte på om en spiller til 55k skal trenge en "norsk oppgradering" for å spille optimalt???

Når det er sagt, slik jeg hørte spilleren trenger den ingen oppgradering i mine ører! ;D

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Fosse skrev:
    jeg har problemer med å forholde meg objektiv

litt vin på undertegnede

Testing med vin kan være svært underholdene ;)

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Jeg har som nevnt mange ganger her på sentralen sammenlignet Edge spilleren direkte opp mot min "gamle" Teac Esoteric P-03/D-03 med VRDS NEO drivverk i mitt eget oppsett. Edge G-CD spiller bedre etter mine ører. Dette har jeg ingen problemer med å forstå at kan være en tung pille å svelge for noen og enhver siden Esoteric-spilleren er 4 ganger så dyr.

topline skrev:
    Rotekroken skrev:
    Kjell
    Ja, jeg vil også ha en slik spiller, etter å ha vært hos Fosse for en lytt. Den lydmessige delen ved Edge er definitivt friskmeldt fra min side.

Og de som finner alternativet med samme lyd for en 1000lapp bør komme med det! ;D

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Hvorfor ikke dra strikken enda lengre ;D ;)

topline skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Hei Fosse

Vi snakket om dette før i dag, jeg og Fosse.
    Da jeg lurte på om en spiller til 55k skal trenge en "norsk oppgradering" for å spille optimalt???

Når det er sagt, slik jeg hørte spilleren trenger den ingen oppgradering i mine ører! ;D

L

lark

Gjest
    Endre Askeland skrev:
    Hei Fosse

Hva er disse "Nordiske" oppgraderingene ?

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Gå inn på Audiofreaks sine hjemmesider og les om det.
    lark skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Hei Fosse

N

nb

Gjest
    lark skrev:
    Demping og ny internkabling.

<i>
    ...
    Mer dempning av chassis, ny innvendig kabling og et dempet drivverk er nå standard i Norden.
    ...
    </i>

Sikkert artig for de som tror at å lese av en CD korrekt er vanskelig eller mener at komponentene i en slik spiller er mikrofoniske. Ellers fint å bytte internkabling, ellers kan det blir problematisk å pushe signalkabler. Men analogdelen av spilleren er jo fortsatt den samme.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg så visse ting som kunne lett forbedres i spilleren, og følte at det var riktig å levere en oppgradert spiller, uten tillegg i prisen. Mer dempning av chassis, ny innvendig kabling og et dempet drivverk er nå standard i Norden.
    Ny ledning og noen biter bitumen?

Hvis noen vil oppgradere spilleren kan jeg også lodde WBT plugger i printet, eller for ultraluxusoppgradering både i chassiet og på printet.

Jeg tar 15.000,- pluss moms pr. plugg hvis dere holder pluggene selv.  :p

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.533
    Torget vurderinger
    4
    Meget underholdende tråd.
    Mere conjakk ;D ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    OK. Før jeg får ei velfortjent skyllebøtte: Den siste der var mer slem enn noe annet. Sorry, jeg kunne ikke dy meg.  ;)

L

lark

Gjest
    At en spiller til 55 kilokroner kan forbedres med så banale ting som demping av chassis og drivverk + noen cm. med bedre intern kabling er litt tankevekkende, ikke sant? Skal tro om det samme gjelder Accuphasen til samme pris som er avbildet litt tidligere i tråden?

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.533
    Torget vurderinger
    4
    lark skrev:
    At en spiller til 55 kilokroner kan forbedres med så banale ting som demping av chassis og drivverk + noen cm. med bedre intern kabling er litt tankevekkende, ikke sant? Skal tro om det samme gjelder Accuphasen til samme pris som er avbildet litt tidligere i tråden?
    Neppe, Accuphasen har jo kontaktene loddet direkte på printet.
    Men det kan jo selvfølgelig være negativt for lyden ;D ;D

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    KindOfBlue skrev:
    Accuphase får mye skryt for byggekvalitet, og for omfattende modifikasjon av transport. Bygger de denne selv på enkelte modeller?
    Toppmodellene har vistnok egenutviklet cd transport.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Artig dette her ;D De samme som har hakk i plata, og driter seg ut og ut igjen.
    Spilleren har nå blitt testet opp mot dCS, og den presterer meget bra sier de som var tilstede under seansen. Men selv ikke dette er godt nok for de teoretiske audiofile i denne tråden. Nå er det oppgraderingen som tilbys som er humbug. Selvfølgelig kommer dette fra troverdige personer som har personlig erfaring med hvordan denne oppgraderingen påvirker lyden fra spilleren ;D
    Keep up the good work, karer.
    Det er imponerende alt som dere klarer å lire ut av dere.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Endre Askeland skrev:
    Artig dette her ;D De samme som har hakk i plata, og driter seg ut og ut igjen.
    Spilleren har nå blitt testet opp mot dCS, og den presterer meget bra sier de som var tilstede under seansen. Men selv ikke dette er godt nok for de teoretiske audiofile i denne tråden. Nå er det oppgraderingen som tilbys som er humbug. Selvfølelig kommer dette fra troverdige personer som har personlig erfaring med hvordan denne oppgraderingen påvirker lyden fra spilleren ;D
    Keep up the good work, karer.
    Det er imponerende alt som dere klarer å lire ut av dere.
    Hva er riktig brukt pris for Edge G, ser det er en tilsalgs for 27k :)

Den ser bra ut og har testet godt mot dCS..

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Visst driter jeg meg ut, Endre. Men duften behager meg.  ;D

Greit nok at lyden er bra. Men føler du ikke at Edge/Audiofreaks burde tatt bittelitt mindre betalt for dette vidunderet?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn