Nå er du litt vag for meg her, er Edge det samma som en kurant DVD spiller til "noen få tusen" eller er den ikke.?nb skrev:Nå tyder det på at innmaten i Edge er noenlunde det samme som man kan vente å finne i en DVD-spiller som koster max et par tusen kroner, det var utgangspunktet mitt. Med mindre Edge kommer med noe ny info, så ER faktisk Edge G CD en DVD-spiller som ellers ville kostet maks noen veldig få tusen kroner om ikke enda mindre. Endre synest den spillte bedre enn Esoteric til en kvart million, så kan du jo trekke dine egne konklusjoner.Rotekroken skrev:Siden det er "minimal" forskjell på dCs og Edge etter det Fosse og Co har hørt, så leser/tolker jeg deg ditthen at selv en spiller til noen få tusen kroner klarer å hamle opp med både Edge og dCs..
Jeg vil gjerne ha en slik spiller i hus, har ikke råd til Edge eller dCs men jeg vil gjerne ha den "samma" lyden som de kan trille frem..
Så hva er din anbefaling, Narve.?
Kjell
Med mindre du tror godlyden ligger i kabinettet da, det koster sikkert en del.
Konkret anbefaling om du vil ha noe i samme klasse som G CD? Prøv Elkjøp eller HiFi-klubben. Da får du i tillegg en DVD-spiller med bildeutganger på baksiden istedenfor en med bildeutganger inne i boksen, hvor de jo ikke gjør så mye nytte for seg.
Ikke at jeg tror du bryr deg, men en spansk audioklubb har blidtestet en del CD-spillere:
1.- Benchmark DAC 1 VS- Behringer DEQ2496: No differences
2.- dCS Verdi La Scala, dCS Delius VS- Denon DCD-920: No differences
3.- Oracle CD 2500 VS- Pioneer DV557: No differences
4.- Cambridge Audio CD6 VS- Camridge Audio CD6 + Master clock LClock X02: No differences
5.- Sony SACD XA3000 ES VS Cambridge Audio CD: No differences
6.- Sony SACD XA3000 ES VS Sony Discman E-775: No differences
7.- Pioneer VD 656ª VS- Yamaha DSP E800: No differences
8.- Pioneer DV515 VS- Pioneer DV515 + Bechmark DAC1: No differences
9.- Forsell Air Reference VS- Token CD50: No differences
10.- Grunkel DVG-32 VS- CEC TL515 MkII: No differences
11.- Sony SACD XA3000 ES + Audionote DAC3 VS Sony Discman E-775: Different
Det artige er at i eksempel 11 - AudioNote vs Discman hvor de faktisk hørte forskjell, så foretrakk panelet Discmanen.
www.matrixhifi.com
En tolkning er at man nesten må prøve for å dumme seg ut på dette, noe AudioNote har klart. En annen er selvsagt at spanjolene har fått litt for mye sangeria
Først så konkluderer du jo med at det ikke er forskjell på Edge og en DVD spiller til noen få tusen, så er du litt mer flytende etterpå og skriver at det er noen lunde samma, hva er det du egentlig mener.?
Sitter du her på HFS å prater om noe du ikke har filla greie på, eller har du faktisk hørt at Edge er på nivå med DVD spillere i noen få tusen-kroners klassen.?
Bare så du og alle andre vet det, jeg kommer ikke med påstander eller konklusjoner på ting som jeg ikke har erfaring med..
Før jeg kan uttale meg om det er forskjeller, så må jeg faktisk høre det selv..
Jeg har ikke TV tilkoblet anlegget, det står adskilt i en annen del av stua, så for meg handler dette kun om muligheten for å spille av CD plater..
Jeg har Sony DVD, Sony BD og NAD DVD spiller, er dette greit nok å teste opp mot Edge.?
At man titt og ofte blir lurt av ublu priser gjelder vel alt og ikke bare denne hpbbyen.?
Noen kjøper seg T-skjorte til over 1000 penger og andre kjøper de til 29,90 og de gjør samma nytta, sikkert like lenge også ;D
Vi har alle et valg, vi selv bestemmer jo hvor vi vil bruke pengene våre..
Tråden omhandler dette med at Edge spiller forrykende bra, sett opp mot andre konkurrenter som koster det samma og mer, så kommer du å påstår at en DVD spiller til noen få tusen vil gi det samma resultatet..
Jeg vil se på muligheten for å etterprøve de påstandene dine (deres), hverken du eller jeg har noe å tjene på dette, eller å tape på dette, men moro om det hadde vært mulig å få til en enkel test for å høre hva som er riktig og hva som er feil..
Ingen tjener på løgn og fanteri, jeg mener seriøst at vi må forholde oss til sannheten og ta det derfra..
Jeg personlig har kommet langt over det stadiet der jeg sjekker innmat og åssen ting er lagt opp, det er sånne 14iz fakter jeg hadde den gangen jeg var ung og uvitende, for meg så er det endelige lydmessige resultatet viktigere enn design innvendig og utvendig, eller hva som brukes av komponenter..
Pris opp mot ytelse er noe som jeg har som mitt personlige hovedmål, for jeg har ikke det som hobby å kaste penger ut av vinduet
Jeg er og forblir passiv frem til jeg en vakker dag kan teste dette selv, i mellomtiden er det viktig for meg å få mest mulig innspill fra begge hold, da snakker jeg om konkrete fakta og ikke noe som kan oppfattes som flytende og difust..
Kjell