Hei igjen,
som trådstarter, må jeg si meg bare delvis fornøyd med utviklingen av den.
Jeg hadde noen intensjoner med dette:
1) det var noen få av oss, som har denne spilleren, og som skrøt svært mye av den, MEN påstandene ble for drøye for en del hårsåre personer: Edge GCD kunne rett og slett ikke være så god som det ble hevdet (selv om de ikke hadde hørt spilleren, evt kun basert på kortvarige demoer!)
2) Det ble også hevdet at min erfaringen med at den trenger laaaaang tilspilling bare er tøys (skillig irriterende å høre fra besservissere!!!)
3) Noen sjekket med Edge om dette faktisk var tilfelle - og svaret var faktisk helt i tråd med egen erfaring
4) Spilleren er også skrytt opp i skyene i mange instanser, men ikke av den "sanne" norske hifi-presse
5) Hjemmekino testet spilleren, og resultatet mht lyden var strålende! Nå kan en jo lure på om denne blekke er det ultimate "sannhetsvitnet" men det fortalte ihvertfall meg at det var også andre enn "menigheten" som likte spilleren svært godt.
6) Det at Edge har et et meget enkelt design (JA, jeg hadde allerede tyvtittet under lokket og visste det var rimelig "tomt" der inne) og til tross for dette spiller fletta av det meste!! Merkelig, eller kanskje ikke mht KISS, som nevnt ovenfor her.
7) Når Edge GCD spiller såååå bra med sååå enkelt (billig) design, da er det jammen godt håp for fremtiden for forbrukeren. Hvem som da kommer i dårligst lys, dvs de highend-produsenter som stapper kabinettene fulle med elektronikk (fordi de har et dårlig utgangsdesign som det stadig "lappes" på !?) og selger dem dyrt (fordi det faktisk også kan være dyrt å utvikle og produsere slik) eller en smarting som Tom M? Jeg synes det er dypt urettferdig å hevde at Edge beskyldes for å "utnytte situasjonen" når lydresultatet er så veldig bra? Edge er en liten produsent.....selvsagt prøver de å tjene grunker der de kan!!! De er ikke idioter - tvert imot - heller geniale.
8) Meningen var slett ikke å skade Edge sitt omdømme - bare å frem at GCD er svært god spiller som fortjener større marked da den er value for money, men ikke "VERDENS BESTE"; en påstand benyttet kun for å få oppmerksomhet her på Sentralen.
Takk for meg.
- Brum