Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    892
    John_Harald skrev:
    Ketil skrev:
    Lyngen skrev:
    Ketil skrev:
    Det at spilleren er enkelt oppbygd behøver strengt tatt ikke tillegges noen betydning i forhold til det endelige sluttproduktet; lyden. KISS (keep it simple stupid) er et velkjent hifi begrep.
    Men tenkt deg om det ytre skallet hadde sett like billig ut ::). Hvordan hadde salget gått da? Selv om den låter meget godt?
    Det som er litt foruroligende er at det ut fra rene produksjonskostnader antageligvis er mulig å lansere en cd spiller til rundt 1000 lappen, som rent lydmessig kan konkurrere med spillere opp til 100 000. Da kan man lure på hva man egentlig betaler for når tusenlappene flyr.

Men det hadde jo vært artig hvis denne spilleren hadde vært lansert med et vanlig plastchassis til 3000. Ville den da blitt betegnet som god til prisen av f.eks. skribent Solstad i Hjemmekino?
    Solstad kan ha rett eller Solstad kan ha feil ;)

Hvordan kan noen av dere dømme denne spilleren på bakgrunn av hvordan den ser ut inni, uten å selv å ha hørt den selv? Det blir som at jeg skulle dømme noen dere på bakgrunn av hvordan dere ser ut inni ;)
    Poenget mitt er vel at jeg tror at Solstad har rett. Med andre ord er det ikke materielt sett særlig dyrt å produsere en high-end CD spiller. Eller er Edge et unntak, hvor de har benyttet et genialt prinsipp som gjør dem i stand til å lage en high-end spiller til det som virker å være minimale produksjonskostnader?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    John_Harald skrev:
    Hvordan kan noen av dere dømme denne spilleren på bakgrunn av hvordan den ser ut inni, uten å selv å ha hørt den selv? 
    ingen som har ytret formeninger om hvorvidt den låter bra eller dårlig.
    Joda, jeg har :)

Innvendig minner den ikke mye om de apparater jeg vanligvis bruker, for å si det mildt; men den låt da visserlig helt ok der jeg har hørt den. Men har ikke sammenliknet med den stiveste konkurransen i prisklassen, og i rettferdighet skal det sies at det fins noen virkelig hvasse apparater rundt 50k, velkonstruerte og vellydende!

Mvh Vidar P

aloz

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    Disse høyttalerene er det noen som mener låter bra!?
    De mangler jo en hel haug av deler!
    Dyre er dem også!
    Sleipe er dem!

Vedlegg

N

nb

Gjest
    Ketil skrev:
    Poenget mitt er vel at jeg tror at Solstad har rett. Med andre ord er det ikke materielt sett særlig dyrt å produsere en high-end CD spiller. Eller er Edge et unntak, hvor de har benyttet et genialt prinsipp som gjør dem i stand til å lage en high-end spiller til det som virker å være minimale produksjonskostnader?
    Eller kanskje ligger lydkvaliteten til enkelte CD-spillere i stor grad i et pent kabinett og en høy prislapp? Se også på bildene Fosse har lagt ut, enkelte av koponentene på kretskortet sitter ikke akkurat bent. Det har jo sikkert ingen ting å si for ytelsen, men det tyder ikke på at de er satt sammen med spesielt kjærlig hånd.

Jeg tipper de har kjøpt hoveddelene eller hele designet fra en eller flere underleverandører, pakket det pent inn og solgt det. Produktutvikling på noe slikt er jeg redd er svært nærme null. Siden tydligivs både importør og produsent hadde behov for å påstå at de første bildene var fake / ikke av en ferdig spiller, så tipper jeg de synest at dette er litt pinlig. Det hadde jeg også synest.

Jeg lurer forstatt også på hva i en slik spiller med standardkomponenter som gjør at den trenger opptil 1000 timer innspilling. Noen synest jeg var svært frekk når jeg kunne stille meg tvilende til den påstanden.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Zomby_Woof skrev:
    John_Harald skrev:
    Hvordan kan noen av dere dømme denne spilleren på bakgrunn av hvordan den ser ut inni, uten å selv å ha hørt den selv?
    Jeg må innrømme at jeg ikke har finlest tråden. Men det er da ikke spillerens ytelse som er kjernen i siste del av diskusjonen.
    Hei, vet ikke hva du har lest..

Tittelen på tråden er et fint sted å starte, den sier noe om ytelse;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    John_Harald skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    John_Harald skrev:
    Jeg må innrømme at jeg ikke har finlest tråden. Men det er da ikke spillerens ytelse som er kjernen i siste del av diskusjonen.

Greit. Ta meg på semantikken.

Det er (så langt jeg kan se) ingen som påstått noe om sammenheng mellom innmaten og ytelsen med utgangspunkt i bildene.

Presist nok for deg?

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    542
    Torget vurderinger
    1
    Wergeland skrev:
    Jeg leste Audio Asylum tråden. Flere burde gjøre det. Det opprinnelige bildet er fra en test i et Taiwansk magasin som visstnok skriver at de er overrasket over den enkle/"billige" innmaten, men at spilleren uansett låter bra.

Forresten interessant at en bransjeaktør som Chris Hansen (startet Avalon og eier nå Ayre) kan rakke ned på alle andre multispillere enn Ayre sin i den tråden.
    Hansen rakker ikke ned. Han skriver saklig om hva som er fakta.

Ellers, ta gjerne en kikk på den originale tråden fra head-fi også: http://www.head-fi.org/forums/f7/goldmund-v-s-pioneer-285743/

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vidar P skrev:
    joaquin skrev:
    John_Harald skrev:
    ingen som har ytret formeninger om hvorvidt den låter bra eller dårlig.
    Joda, jeg har :)

Innvendig minner den ikke mye om de apparater jeg vanligvis bruker, for å si det mildt; men den låt da visserlig helt ok der jeg har hørt den.
    Mvh Vidar P
    joda, men du har jo hørt den.
    jeg skulle lagt til "blant de som ikke har hørt den".

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    pks skrev:
    Billigere innvendig skal vel godt gjøres.

PK
    Billig, men like fullt riktig.

Jeg er også hoderystende til det vi ser av innmaten i spilleren, men vi trenger ikke oppføre oss som hyener. Gjør vi vel?

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Slutter meg til at dette har vært en svært underholdende tråd.

Viser vel med all tydlighet at vi lar oss lure mht. hva vi betaler for denne gleden vi har med lydreproduksjon. Betviler ikke at spilleren lyder flott men prisen er self. hinsides i forhold til innholdet.

Som et lite sidespor fikke jeg en erfaring her om dagen hvor en annen godt renomert spiller i samme prisklasse som den her nevnte, ble rimelig klart slått av en 8k dyr kineser (prisen er da med meget god kalkyle ;)) Den ser forøvrig mye bedre ut innvendig og virker solid oppbygd (i flg. de med bedre forståelse av dette enn meg)

Enda større grunn til bekymring kanskje når vel bevandrede medlemmer på forumet oppriktig opplever Edge spilleren bedre enn utstyr til 4X denne prisen igjen!

Nei, fortsetter å holde meg til produsenter hvor gutta leverer produkter med skikkelig komponenter, valgt på bakgrunn av lydgjengivelse med et fmere ornuftig påslag for selv å ha til salt i maten.

mvh

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Zomby_Woof skrev:
    John_Harald skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    John_Harald skrev:

Greit. Ta meg på semantikken.

Det er (så langt jeg kan se) ingen som påstått noe om sammenheng mellom innmaten og ytelsen med utgangspunkt i bildene.

Presist nok for deg?
    Ikke noe mål for meg å ta deg eller noen andre! Retorikk kan være nydelig og jeg ønsker å skille mellom sak og person ;)

Denne spilleren har både testet godt og har mange fornøyde eiere :)

Brum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Antall liker
    16
    Hei igjen,
    som trådstarter, må jeg si meg bare delvis fornøyd med utviklingen av den.

Jeg hadde noen intensjoner med dette:
    1) det var noen få av oss, som har denne spilleren, og som skrøt svært mye av den, MEN påstandene ble for drøye for en del hårsåre personer: Edge GCD kunne rett og slett ikke være så god som det ble hevdet (selv om de ikke hadde hørt spilleren, evt kun basert på kortvarige demoer!)
    2) Det ble også hevdet at min erfaringen med at den trenger laaaaang tilspilling bare er tøys (skillig irriterende å høre fra besservissere!!!)
    3) Noen sjekket med Edge om dette faktisk var tilfelle - og svaret var faktisk helt i tråd med egen erfaring
    4) Spilleren er også skrytt opp i skyene i mange instanser, men ikke av den "sanne" norske hifi-presse
    5) Hjemmekino testet spilleren, og resultatet mht lyden var strålende! Nå kan en jo lure på om denne blekke er det ultimate "sannhetsvitnet" men det fortalte ihvertfall meg at det var også andre enn "menigheten" som likte spilleren svært godt.
    6) Det at Edge har et et meget enkelt design (JA, jeg hadde allerede tyvtittet under lokket og visste det var rimelig "tomt" der inne) og til tross for dette spiller fletta av det meste!! Merkelig, eller kanskje ikke mht KISS, som nevnt ovenfor her.
    7) Når Edge GCD spiller såååå bra med sååå enkelt (billig) design, da er det jammen godt håp for fremtiden for forbrukeren. Hvem som da kommer i dårligst lys, dvs de highend-produsenter som stapper kabinettene fulle med elektronikk (fordi de har et dårlig utgangsdesign som det stadig "lappes" på !?) og selger dem dyrt (fordi det faktisk også kan være dyrt å utvikle og produsere slik) eller en smarting som Tom M? Jeg synes det er dypt urettferdig å hevde at Edge beskyldes for å "utnytte situasjonen" når lydresultatet er så veldig bra? Edge er en liten produsent.....selvsagt prøver de å tjene grunker der de kan!!! De er ikke idioter - tvert imot - heller geniale.

8) Meningen var slett ikke å skade Edge sitt omdømme - bare å frem at GCD er svært god spiller som fortjener større marked da den er value for money, men ikke "VERDENS BESTE"; en påstand benyttet kun for å få oppmerksomhet her på Sentralen.

Takk for meg.

- Brum

aloz

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    Er det rekord når det gjelder antall personer inne på en tråd på en gang?

aloz

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    LydMekk skrev:
    Troverdigheten til merket fikk seg ihvertfall et skudd for baugen...
    Ja,enig!
    Ikke f... om jeg kjøper denne cd-spilleren!
    Riktignok har jeg hørt den,og det låt veldig bra,men med det fattiglus av en innmat blir ikke jeg kunde av Edge! :)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Brum skrev:
    Hei igjen,

1) det var noen få av oss, som har denne spilleren, og som skrøt svært mye av den, MEN påstandene ble for drøye for en del hårsåre personer: Edge GCD kunne rett og slett ikke være så god som det ble hevdet (selv om de ikke hadde hørt spilleren, evt kun basert på kortvarige demoer!)
    2) Det ble også hevdet at min erfaringen med at den trenger laaaaang tilspilling bare er tøys (skillig irriterende å høre fra besservissere!!!)
    3) Noen sjekket med Edge om dette faktisk var tilfelle - og svaret var faktisk helt i tråd med egen erfaring
    4) Spilleren er også skrytt opp i skyene i mange instanser, men ikke av den "sanne" norske hifi-presse
    5) Hjemmekino testet spilleren, og resultatet mht lyden var strålende! Nå kan en jo lure på om denne blekke er det ultimate "sannhetsvitnet" men det fortalte ihvertfall meg at det var også andre enn "menigheten" som likte spilleren svært godt.
    6) Det at Edge har et et meget enkelt design (JA, jeg hadde allerede tyvtittet under lokket og visste det var rimelig "tomt" der inne) og til tross for dette spiller fletta av det meste!! Merkelig, eller kanskje ikke mht KISS, som nevnt ovenfor her.
    7) Når Edge GCD spiller såååå bra med sååå enkelt (billig) design, da er det jammen godt håp for fremtiden for forbrukeren. Hvem som da kommer i dårligst lys, dvs de highend-produsenter som stapper kabinettene fulle med elektronikk (fordi de har et dårlig utgangsdesign som det stadig "lappes" på !?) og selger dem dyrt (fordi det faktisk også kan være dyrt å utvikle og produsere slik) eller en smarting som Tom M? Jeg synes det er dypt urettferdig å hevde at Edge beskyldes for å "utnytte situasjonen" når lydresultatet er så veldig bra? Edge er en liten produsent.....selvsagt prøver de å tjene grunker der de kan!!! De er ikke idioter - tvert imot - heller geniale.

8) Meningen var slett ikke å skade Edge sitt omdømme - bare å frem at GCD er svært god spiller som fortjener større marked da den er value for money, men ikke "VERDENS BESTE"; en påstand benyttet kun for å få oppmerksomhet her på Sentralen.

Takk for meg.

- Brum
    Snakker vi her om å skyte seg selv i foten med stødig presisjon?

Dette har vel skadet Edge, i allefall her på sentralen... Bruktprisen går neppe opp etter dette

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    892
    nb skrev:
    Ketil skrev:
    Eller kanskje ligger lydkvaliteten til enkelte CD-spillere i stor grad i et pent kabinett og en høy prislapp? Se også på bildene Fosse har lagt ut, enkelte av koponentene på kretskortet sitter ikke akkurat bent. Det har jo sikkert ingen ting å si for ytelsen, men det tyder ikke på at de er satt sammen med spesielt kjærlig hånd.

Jeg tipper de har kjøpt hoveddelene eller hele designet fra en eller flere underleverandører, pakket det pent inn og solgt det. Produktutvikling på noe slikt er jeg redd er svært nærme null. Siden tydligivs både importør og produsent hadde behov for å påstå at de første bildene var fake / ikke av en ferdig spiller, så tipper jeg de synest at dette er litt pinlig. Det hadde jeg også synest.

Jeg lurer forstatt også på hva i en slik spiller med standardkomponenter som gjør at den trenger opptil 1000 timer innspilling. Noen synest jeg var svært frekk når jeg kunne stille meg tvilende til den påstanden.
    At du har ditt standpunkt angående minimale forskjeller på cd mediet er greit nok. Personlig mener jeg det kan være betydelige forskjeller. Det som i tilfelle gjør meg litt urolig er at jeg opp til nå har hatt en oppfatning at det man betaler for denne økte lydkvaliteten faktisk også gjenspeiles i kostnader på komponenter og utvikling. Ut fra det jeg ser på innmaten i Edge spilleren kan tyde på at det ikke eksisterer en slik relasjon. Men kanskje man burde gi Edge "the benefit of doubt", kanskje lydkvaliteten reflekterer utviklingskostnadene?

B

brand-x

Gjest
    Først å fremst takk til storheten til Høvdingen... Her har bransjen noe å lære...

Bransjen sliter nok som det er, troverdigheten til hva man betaler for gjelder ikke minst i det øvre segmentet.. Hva Edge gir i valuta pr. krone kan sikkert diskuteres.... Eier selv produkter i det øvre segmentet som jeg vet og viste før anskaffelse hva kostet i produksjon..(ikke mye å skryte om).. Jeg forstår utmerket argumentasjonen mot testen til Solstad??? (leser ikke bladet) men etter å forstå hva han skrev...

Dyre produkter blir nesten uten untak skrytt opp i skyene, mens det er letter å si "nesten" om de betalbare... Så kan det med stor sannsynlighet nå vise seg att, siste rest til troverdighet har forsvunnet og att spranget i "noen" tilfeller er kun innpakning og prislapp som definerer testens og omdømmets konklusjon...

Velger likevel å tro att de aller fleste produsenter i det øvre segmentet gir det siste lille ekstra tross en betydelig høyere pris... :)

Slike "avsløringer" tjener ingen ...

mvh
    Kjell P..

Brum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Antall liker
    16
    Kjære Kabeldragern,
    jeg er opptatt av LYDEN - ikke elektronikkens design er mekaniske oppbygging. At det er "ryddig" inni en serieprodusert spiller betyr neppe mye for lyden, selv om det kanskje kan ha noe med eiergleden til en elektronikkfrelst, det er fullt forståelig. ::)

At Edge har geniale løsninger i forhold til konkurrentene, er jeg rimelig sikker på ..... fordi jeg har hørt hvordan den faktisk spiller....selv om den består av ytterst få komponenter ...være seg serieproduserte av underleverandører for Edge eller ei... de er satt smart sammen om enn kanskje noe "uryddig" i forhold til noens forventninger om hvordan det bør sees ut til en pris av kr 55.000.

-Brum

L

lark

Gjest
    Lurer på om Pioneer-apparatet som delene stammer fra også trenger 1000 timers innspilling.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Brum skrev:
    Hei igjen,

Takk for meg.

- Brum
    Tidenes konklusjon. Den var fin :)

Det er fortsatt billig ræl* innpakket i "gull" :D

PK

*må nesten tas med en klype salt. Et eller annet sted der ute finns en liten søt spiller, som er god som en Edge G CD, bare uten ekstra kabel fra printkortet til de ekstra RCA-kontaktene.

R

Roysen

Gjest
    Det spørsmålet som nå er nærliggende er er det lydkvaliteten eller innmaten i produktene vi vurderer å kjøpe som er avgjørende for hvilket produkt vi velger og hva vi er villig til å betale. Jeg mener ikke at man skal akseptere re-branding og astronomiske prisøkninger, men denne spilleren har jo fått bare gode omtaler så vidt meg bekjent. Er den da mindre verdt enn en mer velbygget men mindre vellydende spiller?

Takk Fosse!

Mvh
    Roysen

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Brum skrev:
    Kjære Kabeldragern,
    jeg er opptatt av LYDEN - ikke elektronikkens design er mekaniske oppbygging. At det er "ryddig" inni en serieprodusert spiller betyr neppe mye for lyden, selv om det kanskje kan ha noe med eiergleden til en elektronikkfrelst, det er fullt forståelig. ::)

At Edge har geniale løsninger i forhold til konkurrentene, er jeg rimelig sikker på ..... fordi jeg har hørt hvordan den faktisk spiller....selv om den består av ytterst få komponenter ...være seg serieproduserte av underleverandører for Edge eller ei... de er satt smart sammen om enn kanskje noe "uryddig" i forhold til noens forventninger om hvordan det bør sees ut til en pris av kr 55.000.

-Brum
    "smart" satt sammen, men printkortene eller komponentene på det er ikke laget av Edge... omfg

PK

S

Storebror

Gjest
    Brum skrev:
    Drøyeste jeg har lest på laaaaange tider!!

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    542
    Torget vurderinger
    1
    Etter denne tråden er det kanskje ikke så vanskelig å kunne tro at den første PS1 (de første revisjonene) hadde veldig god lyd?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.366
    ...men vi føler oss ikke så smarte når vi kjøper en Audi skrudd sammen av Skoda deler og betaler premium-pris ;D

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Brum skrev:
    Kjære Kabeldragern,

-Brum
    Kjære Brum.

Jeg er også opptatt av lyden, ref mine tidligere innlegg.
    Jeg har hørt Edge G CD og liker lyden og jeg liker designet.

Jeg liker ikke prisen, men der er mitt problem ;)

Jeg har alltid argumentert med "jo flere kokker, desto mere søl", " less is more" og "keep it siple, stupid -KISS".

Men som tidligere nevnt (keiserens nye klær) - jeg ville følt meg litt snytt om jeg betalte 55.000,- og fikk se nesten ingenting inni. Alle ser at disse delene ikke koster stort.

Når du da starter en tråd som inneholder ordene "VERDENS BESTE!!!!", og ender opp med en nesten unison slakt/latterliggjøring her på sentralen, må du kanskje forvente ordspill som "å skyte seg i foten".

Mvh Kabeldragern

Edit: Helvete, nå har jeg brukt en hel kveld i denne tråden. Heldigvis med Zappa i bakgrunnen!

L

lark

Gjest
    Espen R skrev:
    ...men vi føler oss ikke så smarte når vi kjøper en Audi skrudd sammen av Skoda deler og betaler premium-pris ;D
    Off topic:
    Skodafabrikken er Europas mest moderne bilfabrikk og eies av Volkswagen som også eier Audi.

Brum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Antall liker
    16
    Hei,
    vedr diverse påstander om "avsløringer" her, vil jeg bare som en siste kommentar si at når en produsent klarer å lage en så god lyd med så få komponenter kan det virke "provoserende" på noen.

Hva om Edge hadde puttet inn en haug med "dummy-komponenter" satt meget pent sammen rundt den "egentlige" elektronikken, ja da hadde denne tråden tatt en helt annen retning. ;D

Aller siste, takk for meg i denne tråden! Det har vært både morsomt og lærerikt og mangfoldet på Sentralen har jammen vist seg frem. :p ... på godt og vondt!

- Brum

PS: Løp og Kjøp Edge !!!! ;D
    PS2: Det at mange uttaler seg om en spiller de ikke har hørt, er selvsagt et godt utgangspunkt for "å skyte seg selv i foten" men jeg er nå av den oppfatning at det er highend-bransjen laaangt utover Edge som skyter seg selv i foten ved å lage unødig kompliserte konstruksjoner (fordi det forventes av dem?)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hvis spilleren er så god som Brum sier, og Edge begynner å selge dem til en pris som samsvarer med produksjonskostnadene, da....

SKAL JEG LØPE OG KJØPE!

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    993
    Brum skrev:
    Hei,
    vedr diverse påstander om "avsløringer" her, vil jeg bare som en siste kommentar si at når en produsent klarer å lage en så god lyd med så få komponenter kan det virke "provoserende" på noen.

Hva om Edge hadde puttet inn en haug med "dummy-komponenter" satt meget pent sammen rundt den "egentlige" elektronikken, ja da hadde denne tråden tatt en helt annen retning. ;D

Aller siste, takk for meg i denne tråden! Det har vært både morsomt og lærerikt og mangfoldet på Sentralen har jammen vist seg frem. :p ... på godt og vondt!

- Brum

PS: Løp og Kjøp Edge !!!! ;D
    Er ikke litt av poenget at prisen burde stått mere i forhold til innholdet?

Lyden har vi skjønt er fremragende (og ære de som æres bør for det)
    mvh

R

Roysen

Gjest
    lark skrev:
    Espen R skrev:
    Off topic:
    Skodafabrikken er Europas mest moderne bilfabrikk og eies av Volkswagen som også eier Audi.
    ...og dersom man kikker under panseret på en Passat vil man finne "Audi" på en rekke deler.

Mvh
    Roysen

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.229
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    lark skrev:
    Espen R skrev:
    Off topic:
    ...og dersom man kikker under panseret på en Passat vil man finne "Audi" på en rekke deler.

Mvh
    Roysen
    Off Topic: Alt som gikk i stykker på min Passat stod det Audi på... Etter 13 verkstedsbesøk på 2 år kjøpte jeg Honda. Vet ikke hvor verkstedet er engang ;)

J

Janpe

Gjest
    Jeg synes at svært mange nå har avslørt seg som uvitende fjols og enda verre; Vært kritiske til noe de aldri har hørt. Det triste er at de ikke skjønner dette selv.

Kan de som har hørt Edge GCD under kontrollerte former i kjente systemer gi seg til kjenne? Og deretter kommentere lyden fra denne spilleren?

De andre kan holde kjeft, de er ikke meningsberettiget til å mene noe om lyden basert på vage antagelser og spekulasjoner.

L

lark

Gjest
    Vi er noen merkelige skapninger. Dersom vi kjøpte en svindyr pc med avsindige spesifikasjoner og hinsides ytelse, og tilfeldigvis oppdaget at det eneste som fantes inne i kabinettet var en enslig brikke på 2x2 cm, ville vi da føle at vi hadde kjøpt katta i sekken? Neppe ;D

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    542
    Torget vurderinger
    1
    Kan du ikke koble til video ut fra spilleren, Fosse. Og gå inn i setupmenyen. Og til sist, sett inn en DVD.. og rapporter tilbake!

N

nb

Gjest
    JP skrev:
    Jeg synes at svært mange nå har avslørt seg som uvitende fjols og enda verre; Vært kritiske til noe de aldri har hørt. Det triste er at de ikke skjønner dette selv.

Kan de som har hørt Edge GCD under kontrollerte former i kjente systemer gi seg til kjenne? Og deretter kommentere lyden fra denne spilleren?

De andre kan holde kjeft, de er ikke meningsberettiget til å mene noe om lyden basert på vage antagelser og spekulasjoner.
    Jeg skjønner at dette er flaut for fanklubben til spilleren. For å hjelpe litt på hukommelsen din:
    <b>"Når det gjelder " bildet " av GCD i denne tråden samsvarer den ikke med det jeg vet om disse spillerne, har hatt flere"</b>
    Bildet samsvarte vel ganske bra, gjorde det ikke?

Hva mener så du om hva som er i denne? Hva er bidraget til Edge - det ser jo ut som et rent OEM produkt, men kanskje du vet noe annet om det? Synest de det var så morro med RCA-kontakter at de satte noen på innsiden også?

Det er ikke så mange som har ment noe om lyden heller. Dette lyser scam på høylys dag lang vei, har du noen info som indikerer at dette er noe annet enn billigste sort innmat pakket pent inn, så for all del - del den med de andre.

P

Parelius

Gjest
    JP skrev:

I stedet for å kalle tenkende mennesker "uvitende fjols", ville jeg ha sett meg om etter en klesbutikk. Det må være lov å ha en annen innfallsvinkel til dette, enn hva du selv har.

Parelius, som ikke har hørt den omtalt spiller i det hele tatt (tror jeg, hvis da ikke min DV 696 er det samme), men likevel ikke passer til beskrivelsen "uvitende fjols".

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn