Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Innlegg
- 20.080
- Antall liker
- 10.624
Husk også at Googles kjøretøy tusler rundt i gangfart mens Tesla freser bortover i motorveihastighet.
Hva er den store forskjellen bortsett fra HUD?
Vet det er reklame, men hvem kjøper en Tesla etter dette?
Virker mye bedre skrudd sammen sånn fra inntrykket jeg får. Jeg synes Jaguaren er penere og har mer tillit til merket. De jeg kjenner med Tesla har hatt en god del utfordringer med bilene som indikerer at Tesla har en vei å gå som produsent for å sikre kvalitet.Hva er den store forskjellen bortsett fra HUD?
Vet det er reklame, men hvem kjøper en Tesla etter dette?
Alle som skjønner at godt utbygd ladenettverk med ingen til minimal venting på plass er viktigere enn hvordan bilen ser ut.
Vet det er reklame, men hvem kjøper en Tesla etter dette?
Betalingsnettverket er mange steder godt utbygd men det tærer på tålmodighet og lommebok.Alle som skjønner at godt utbygd ladenettverk med ingen til minimal venting på plass er viktigere enn hvordan bilen ser ut.
Vet det er reklame, men hvem kjøper en Tesla etter dette?
Misforstå meg rett, Tesla og infrastrukturen er flott, jeg bare synes Jaguaren virker mer gjennomtenkt ved første øyekast mtp. detaljer og helhet. Det vekker for min del større lyst enn en Tesla. Bra at folk er fornøyd med sine.Betalingsnettverket er mange steder godt utbygd men det tærer på tålmodighet og lommebok.Alle som skjønner at godt utbygd ladenettverk med ingen til minimal venting på plass er viktigere enn hvordan bilen ser ut.
Vet det er reklame, men hvem kjøper en Tesla etter dette?
Her ville jeg fått >90kW på Tesla Supercharger.
Vis vedlegget 497191
Men Tesla og BMW kjøpere er vel og en mer engasjert kjøpergruppe som er mer opptatt av bilene sine ? Folk som kjøper Nissan skal bare ha en bil som er feilfri og går.... og bruker vel ikke tid på å poste feil og mangler.Kvalitet og feil er vel ganske diffust. Ut fra en fersk undersøkelse så er jo Tesla eiere de mest fornøyde elbileiere. BMW eiere er også veldig fornøyde.
Ser man på elbilforum så er Tesla og BMW suverene i topp i trådene "feil og mangler" mens Nissan som har solgt flest er feilfri og med mindre fornøyde eiere.
Det har akkurat blitt 2 sifret med Tesla på min arbeidsplass og jeg er den som har hatt lengst verkstedopphold, 1 uke da storskjerm/datamaskin gikk i stykker. Da med X P90DL som lånebil.
Fantastisk bil, med denne og lillebroren i salg så har Jaguar virkelig fått frem noen biler som kommer til å gi konkurrentene noe å tenke på.Elektrisk Jaguar XJ, overbevist om at det blir litt av en bil.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/01/Jaguar-XJ-blir-elbil
Mange tenker nok slik, men bare vent så skal du se at avgiftene på bensin og diesel kommer til å stige betydelig. Ikke umulig at prisen passerer 20 kroner literen i løpet av noen få år. Eller kanskje det blir 30,-?Synes egentlig det begynner å bli mye flotte fossile biler til salgs i rimelig prisklasse. Det er tross alt ikke all verden å spare på drivstoff ved å kjøpe en dyr elbil kontra en ok brukt fossil.
Landeveisrøveriet var vel det som ble avgjørende for meg også da jeg bestemte meg for å kjøpe elektrisk. over 100 kr dagen bare i bompenger for å kjøre til og fra jobb baller på seg, og når man legger til besparelse i drivstoff og vedlikehold så kom jeg frem til at det utgjorde ca. 50.000 kr året i besparelser i forhold til den gamle bensindrevne fiaten. Ser man dette i perspektiv over 10 år eller så har jo mesteparten av bilen betalt seg selv. restbeløpet - restverdien og renteutgifter etter 10 år fordelt på 10 år er vel til å leve med for å kjøre en gøyal bil, som egentlig burde være langt utenfor rekkevidde for en ringe arbeider. Av og til svarer det seg å kunne bruke en kalkulator og tenke litt utenfor boksen.Penger spart på drivstoff er ikke store summer for de med rundt gjennomsnittelig kjørelengde, men en del tusenlapper i året blir det fort. For min del i Oslo er bompengefritaket mer verdifullt. Både i sentrum og på E6 nordover. Tipper rundt en tusing i måneden eller deromkring og jeg kjører aldri til jobben, så for pendlere kan det bli snakk om en del penger. Kjører E6 nordover ganske mange ganger pr år og da passerer jeg totalt syv bomstasjoner pr retning.
En 10 år gammel motor lansert i 2008 under EURO 5. På den tida var vel Think referansen på elbiler. Heldigvis har verden gått videre.Mercedes med sine meget rene dieselmotorer:
https://www.dinside.no/motor/vet-ikke-om-norske-biler-er-rammet/69892887
Tidligere eier av bilmagasinet EVO, Harry Metcalfe, testet 2018 Rolls Royce Phantom i siste episode av Harrys Garage med følgende nikk mot gammelt ræl:Gammelt ræl får nytt liv.
se fra 16:35:"I know my Silver Shadow down here - it is amazing. And it has gazillions of other things that.. it has lots of wind noise, a lot of rattles, I can hear the suspension working, but the actual ride... is better than this"
De fikk støtte tilsvarende 20 000 pr lader. Så Oslo kommune gir 20 000 kr i støtte til private for å installere lader (så lenge de bor i et borettslag)? Dette er jo i praksis støtte til privatpersoner som kjøper seg en parkeringsplass.