Du får en splitter ny MG4, 5 eller ZS for den prisen, og med jævlig rimelig finansiering, selv med 0 egenkapital. Du bør hoppe til nå, når det er kjøpers marked på elbil.Skal kjøpe elbil, tenker brukt bil opp til ca. 350.000kr. Trenger ikke være stor bil, men heller ikke noe alla E up. 4 x 4 er jo et pluss, hva tenker dere er et godt kjøp?
Det er faktisk ikke så dumt kjøp, har sett litt på MG4, men den har ikke 4 X 4.Du får en splitter ny MG4, 5 eller ZS for den prisen, og med jævlig rimelig finansiering, selv med 0 egenkapital. Du bør hoppe til nå, når det er kjøpers marked på elbil.
Johan-Kr
Eksakt. Husk at kvalitet er definert som graden av overensstemmelse mellom kundens forventninger og produktets opplevde egenskaper. Citroën 2CV var en kvalitetsbil - man fikk nøyaktig det man forventet. Kanskje ikke så rart heller, når den hadde vært nokså uendret fra 1948 til 1990.Bl.a. er det jo nevnt "misfornøyd med koppholderne" som en ting som er nevnt. Litt upraktisk for noen, men knapt nok en feil.
Jepp, men fremdeles ikke 4 X 4.Cupra born er jo en tøff elbil i 350k klassen
Hehe ganske relative greier. 1000,- omtrent hva jeg betaler i året.Forsikringen er ikke all verdens heller (betaler ca en tusenlapp i måneden)
Å være selvassurandør fordrer enten en billig bil eller ekstremt god råd.Hehe ganske relative greier. 1000,- omtrent hva jeg betaler i året.
Jeg er forøvrig ganske avslappet ift å kun ansvar dvs. selvassurandør.
Den billigste jeg kjørt ansvar på koster 20K, den dyreste 250K.Å være selvassurandør fordrer enten en billig bil eller ekstremt god råd.
Johan-Kr
Det kommer nå en ny Kona med startpris på 388' eller så. Da med 515 km rekkevidde. Den er en del (?) større enn den gamle. Personlig synes jeg prisforskjellen mot Tesla Y blir for liten, blir interessant å se om den selger så godt som den gamle. Det har også kommet andre tilsvarende, kan nok tenkes det kommer noen kampanjer etterhvert.Skal kjøpe elbil, tenker brukt bil opp til ca. 350.000kr. Trenger ikke være stor bil, men heller ikke noe alla E up. 4 x 4 er jo et pluss, hva tenker dere er et godt kjøp?
I mellomtiden kan vi andre nyte av å kjøre med feilfrie, stille, kvikke elbiler med ekstremt lave kostnader sammenlignet med fossilbiler (ved hjemmelading, altså).El- biler har enda ikke nådd barnehage-nivå i utvikling og, knapt nok, alder. Hva skal en med en teknologi som er fullstendig utdatert i "morgen, hva gjelder både produksjon, kvalitet, vekt, batteriteknologi òg rekkevidde? El- biler vil bli et smart valg det, når barnesykdommene er unnagjort, men dit har vi slett ikke kommet. 350 km i rekkevidde? Det er jo "ingenting", når den om få år vil være 1000 og mer, uten barnesykdommer.
Leaf? Den har vel knapt 100 km rekkevidde...I mellomtiden kan vi andre nyte av å kjøre med feilfrie, stille, kvikke elbiler med ekstremt lave kostnader sammenlignet med fossilbiler (ved hjemmelading, altså).
Og det har vi allerede gjort i 6 - 7 år i dette huset. Barnesykdommer? Ikke merket noe som helst til dem. De to Leaf'ene ble byttet inn med mer enn 95% batterikapasitet.
Den første vi hadde kjørte greit drøyt 20 mil, den siste ca 35 inkl. en god del motorvei.Leaf? Den har vel knapt 100 km rekkevidde...
Tesla Y håper jeg! 1 mindre motor, 2 mindre drivaksler, mindre vekt, mindre forbruk, bedre svingradius osv. Masse fordeler med 2WD.Da har jeg kjøpt min første elbil, ble ikke 4 X 4.
Sikkert ikke. Jeg bare undres over denne særnorske greia med å hoppe på alt nytt, og i dette tilfellet, før det er kommet særlig langt i utviklingen.Den første vi hadde kjørte greit drøyt 20 mil, den siste ca 35 inkl. en god del motorvei.
Du er ikke veldig oppdatert, forstår jeg.
Stilig og litt futurisk den MG4. Jeg prøvde en slik i april, og den var kvikk og morsom å kjøre, med litt Golf GTI-assosiasjoner.7 års garanti, 3 års serviceavtale, keramisk behandlet lakk, rett over 300.000kr.
Vis vedlegget 943800
Beskrivelsen din passer til hvordan jeg opplever den også, visste egentlig null om denne bilen, men etter prøvekjøring var jeg solgt. 7 års garanti er jo sutalaust så da senker jeg skuldrene.Stilig og litt futurisk den MG4. Jeg prøvde en slik i april, og den var kvikk og morsom å kjøre, med litt Golf GTI-assosiasjoner.
Det er vel heller omvendt.Kinesisk firma og bygd i England. What can go wrong...
Langt fra, da mobiltelefoner lenge har vært bra nok. Min Galaxy S20 FE holder i lange baner noen år til. Når lydkodeker på mobil blir lossless, da vil skifte finne sted. Litt søkt sammenligning. Jeg kjører såpass mye, at jeg rett og slett ikke gidder bruke en halvtime hver vei på lading vinterstid. Da avventer jeg el- bil til lading går på minutter òg at rekkevidden er så bra at lading blir bortimot like sjelden nødvendig som å fylle fossilt drivstoff. El- biler nå, er kun overgangsmodeller- som vil være helt avlegs om 5 år.Noen her inne har sikkert fasttelefon siden utviklingen på mobiltelefoner går kjapt. Stadig raskere og billigere og det er sikkert noe nytt rundt hjørnet real soon now..