weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Innlegg
- 21.981
- Antall liker
- 14.552
Da min Teslamobil er småsyk om dagen lånte jeg svigers sin Skoda Enyaq som da blir den eneste elbil utom min egen jeg har kjørt noe særlig. Mammas bittelille Peugot teller ikke.
God bil å kjøre, vesentlig bedre Cruisecontrol enn Tesla sin synes jeg, noe stillere inni enn min 2015-modell. Interiøret fremtår mer ekskulsivt, Tesla er mye plastic fantastic. Den store skjemen en vits i forhold til Telsa sin. Tok litt tid å bli vant til Skodas variant av regenrativ bremsing som langt på vei først slår inn når man trykker inn bremsepedalen fremfor Telsa sin som er ganske hissig. Mye en vanesak men tror, med litt mer tilvenning at jeg kanskje foretrekker Skoda sin variant på dette. Aner ikke om det kan justeres hit eller dit på Skoda. Opplevde gasspedalen som litt lite følsom men det kan også være tilvenning. Den hadde "creep", altså at bilen ruller litt om man ikke faktisk bremser, dette var noe av det første jeg valgte bort da jeg kjøpte Teslaen, har ikke sett etter instillingen siden så vet ikke om det er premanent fjernet.
God bil å kjøre, vesentlig bedre Cruisecontrol enn Tesla sin synes jeg, noe stillere inni enn min 2015-modell. Interiøret fremtår mer ekskulsivt, Tesla er mye plastic fantastic. Den store skjemen en vits i forhold til Telsa sin. Tok litt tid å bli vant til Skodas variant av regenrativ bremsing som langt på vei først slår inn når man trykker inn bremsepedalen fremfor Telsa sin som er ganske hissig. Mye en vanesak men tror, med litt mer tilvenning at jeg kanskje foretrekker Skoda sin variant på dette. Aner ikke om det kan justeres hit eller dit på Skoda. Opplevde gasspedalen som litt lite følsom men det kan også være tilvenning. Den hadde "creep", altså at bilen ruller litt om man ikke faktisk bremser, dette var noe av det første jeg valgte bort da jeg kjøpte Teslaen, har ikke sett etter instillingen siden så vet ikke om det er premanent fjernet.