Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.751
    Antall liker
    9.400
    Sted
    Trondheim
    Ja, det har vel med beskyttelsen av batteriet å gjøre. Det er sikkert noen som jukser litt der.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.751
    Antall liker
    9.400
    Sted
    Trondheim
    Ja, det er smått imponerende å holde vekten nede på 1016 kg for 2023-modellen og 1030 for 2024 (nytt mediasystem...).
    Til sammenligning veide ur-modellen fra 1989 jevnt 1000 kg og min 2000-modell 1065 kg.
    Den har ikke lagt på seg mye daukjøtt som middelaldrende.

    2024-modellen ser riktig bra ut, forresten. Jinba ittai.
    Jeg har alltid likt MX-5 og skulle gjerne hatt en, men med 1,92 på strømpelesten er det vanskelig å få plass. Jeg kan i alle fall ikke ha taket på og kabriolet i Trondheim er ingen god ide :(
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    3.655
    Sted
    Sunnmøre
    Lettare batteri er vel det som for alvor vil gjera det mogleg å konstruera enklare og meir robuste elbilar?

    I tillegg til denne overgangen til “heil-elektriske” plattformer (td BMW Neue Klasse)?

    Kanskje også sånne aksialfluksmotorar som @Asbjørn forklarte så fint om?
    Aksialfluks betyr flate og lette motorer som kan integreres i hvert hjul. Har ikke sett detaljer om hvordan det er løst i prototypen, men med en motor på størrelse med en bremseskive plassert i hvert hjul kan man gjøre mye morsomt i software. Torque vectoring, for eksempel, hvor man dynamisk fordeler dreiemoment til hvert hjul for å kontrollere over- og understyring.
    Mao: Eg trur ikkje løysinga ligg direkte i å redusera software og sensorar, sjølv om det hadde vore snedig med sensorar som kunne bytast like lett som ei H7-pære eller eit SD-minnekort.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.277
    Antall liker
    1.175
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ikke farlig å bruke hvis det brukes som forutsatt. Jeg mener autopiloten på min ble markedsført relativt edruelig med hva den kunne og ikke kunne gjøre. Min 2016-modell har en autopilot som under enkelte forhold er et nyttig ekstra lag med passiv sikkerhet. Motorvei er ett eksempel, køkjøring et annet. Det var nok senere at fabuleringen tok overhånd, med "full self-driving" og alt det der.

    Det er ikke så mye hjelp i å deaktivere autopiloten om det ikke er motorvei, for det finnes kombinasjoner av lys- og føreforhold som får autopiloten til å slutte å fungere på motorvei også. Eksempelvis snødekke som skjuler markeringene, eller våt vei i mørke belyst av gule natriumlamper som veibelysning. Den frekvensen liker den ikke. En slik logikk basert på veiklassifiseringen i f eks google maps vil være direkte farlig og flytte ansvaret enda lenger bort fra føreren hvor det hører hjemme.

    Logikken fungerer i stedet ut fra om den er i stand til å låse seg til veimerkingen eller ikke, her og nå. Hvis den ikke har "lock" kan man ikke aktivere autopiloten, uansett om det er på grunn av nedsnødd motorvei eller svingete landevei med slitte markeringer, og hvis den mister kontakten underveis får man veldig klar beskjed om å ta over kontrollen NÅ.

    For min del kunne den gjerne beholdt den opprinnelige funksjonen hvor den kunne fortsette på autopilot ganske lenge. Tror min rekord var 20 minutter eller så før jeg var hjemme og tok over kontrollen selv. Eventuelt finne en annen og mindre masete måte å forsikre seg om føreren følger med eller ikke, f eks basert på kamerasensor eller lignende. Å måtte nappe i rattet hvert minutt blir bare irriterende.
    Edruelig og eduelig MF. Musk'n har vel sagt at når du ikke bruker bilen din kunne den gå som taxi uten fører kun vha autopilot - "lansering rett rundt hjørnet" - men vi har ikke sett det enda... Ligger nok på Youtube om man gidder å lete - var vel i en av halleluja lanseringene
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    1
    Edruelig og eduelig MF. Musk'n har vel sagt at når du ikke bruker bilen din kunne den gå som taxi uten fører kun vha autopilot - "lansering rett rundt hjørnet" - men vi har ikke sett det enda... Ligger nok på Youtube om man gidder å lete - var vel i en av halleluja lanseringene
    En klassiker fra framtidsforsker: "Man har en tendens til å overvurdere den kortsiktige utviklingen, og undervurdere den langsiktige".
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.525
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Edruelig og eduelig MF. Musk'n har vel sagt at når du ikke bruker bilen din kunne den gå som taxi uten fører kun vha autopilot - "lansering rett rundt hjørnet" - men vi har ikke sett det enda... Ligger nok på Youtube om man gidder å lete - var vel i en av halleluja lanseringene
    Ja, men jeg mener det var hype for en senere versjon med kameraer rund baut. Den skulle bli «full self driving». Hype’n for 2016-modellen var «700 hk», og jeg saksøkte Tesla for det da det etterhvert ble klart at bilen ikke kunne yte så mye effekt. Og vant.

    Autopiloten har så vidt jeg kan bedømme levd opp til hva som ble lovet på det tidspunktet. Opprinnelig ble den lovet til lansering i 2013, men ble forsinket til 2016 og forutsatte ny hardware, kunne ikke retrofittes til 2013-modellen. Det som til slutt ble levert stemte likevel bra med mine forventninger. Deretter tok Musk av fullstendig i forskjellige retninger, men da hadde jeg allerede lært leksen.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.697
    Antall liker
    15.839
    Torget vurderinger
    2
    Cyberstuck. Ikke brukbar til henting av juletre.


     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.090
    Antall liker
    2.544
    Nå står det vel klart og tydelig RC på siden der..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.525
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Til sagaen om påståtte serviceproblemer hos Tesla: 2013-modellen meldte at 12-voltsbatteriet begynte å bli dårlig. Jeg la inn en sak tirsdag kveld, fikk prisestimat samme kveld, og passer det om vi kommer for å fikse det på torsdag morgen? Ja, takk, passer utmerket. Som sagt, så gjort, og nytt 12V-batteri nå installert. Det gamle tok han med seg. Jeg behøvde bare gå ut for å si «hei» og igjen for å godkjenne jobben.

    Jeg har fortsatt ikke sett noe til serviceproblemene «alle» klager slik over.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.175
    Antall liker
    812
    Hva kostet en slik jobb av nysgjerrighet; om jeg får spørre?

    Ikke noe man kan gjøre selv?

    Forøvrig stilig at Cybertruck nå kommer med 48V system, ikke 12V
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.525
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hva kostet en slik jobb av nysgjerrighet; om jeg får spørre?

    Ikke noe man kan gjøre selv?

    Forøvrig stilig at Cybertruck nå kommer med 48V system, ikke 12V
    Man kan godt gjøre det selv, det er bare et vanlig 12V bilbatteri, men da må man også dra et sted for å kjøpe batteri og deretter kvitte seg med det gamle. VIP service har også sin sjarm. Her kostet batteriet 1432 og jobben 540, pluss moms, tilsammen 2465.

    Alternativet:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.525
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ganske greit at folk som sliter med service på / problemer med Teslaboksene ikke er HFS "skribenter" - skulle blitt litt av ei smørje... :ROFLMAO:
    Eller kanskje det er slik at de som mener mest om «problemene» her inne ikke vet hva de snakker om?
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    1
    Til sagaen om påståtte serviceproblemer hos Tesla: 2013-modellen meldte at 12-voltsbatteriet begynte å bli dårlig. Jeg la inn en sak tirsdag kveld, fikk prisestimat samme kveld, og passer det om vi kommer for å fikse det på torsdag morgen? Ja, takk, passer utmerket. Som sagt, så gjort, og nytt 12V-batteri nå installert. Det gamle tok han med seg. Jeg behøvde bare gå ut for å si «hei» og igjen for å godkjenne jobben.

    Jeg har fortsatt ikke sett noe til serviceproblemene «alle» klager slik over.
    Dét er jo strålende, og i sterk kontrast til hva jeg opplever fra Mobile, når de med passivitet prøver å sno seg unna når det er noe med eldoningen min.
    Men, hvem betaler batteribyttet på bilen din når du ikke gjør det når jobben gjøres?
    -Andre som kjøper Tesla med et påslag på kjøpsprisen og inn i en post for reparasjonskostnader?
    -Bill Gates?
    -Musky fra egen lomme?
    -Du selv med et forskudd inn i potten når du kjøpte bilen, og nå får tilbake med god, opplevd service etter ca 10 år?

    Det kan jo godt være mulig du ikke leser artikler om forbrukerproblemer, rettssaker og lignende der det folk ikke er fornøyd med Teslaopplevelsen sin, eller at du avfeier det hele med en "jeg opplever ikke dette, altså er artikkelen bare jug, sprøyt og fanteri", men salgsstatistikken viser at det er langt fler enn du som har en Tesla.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.558
    Antall liker
    9.728
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja og de aller fleste skriver vel ikke om problemer?

    Poenget er at det man plukker opp på nettet av mange grunner er lite representativt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.525
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dét er jo strålende, og i sterk kontrast til hva jeg opplever fra Mobile, når de med passivitet prøver å sno seg unna når det er noe med eldoningen min.
    Men, hvem betaler batteribyttet på bilen din når du ikke gjør det når jobben gjøres?
    -Andre som kjøper Tesla med et påslag på kjøpsprisen og inn i en post for reparasjonskostnader?
    -Bill Gates?
    -Musky fra egen lomme?
    -Du selv med et forskudd inn i potten når du kjøpte bilen, og nå får tilbake med god, opplevd service etter ca 10 år?

    Det kan jo godt være mulig du ikke leser artikler om forbrukerproblemer, rettssaker og lignende der det folk ikke er fornøyd med Teslaopplevelsen sin, eller at du avfeier det hele med en "jeg opplever ikke dette, altså er artikkelen bare jug, sprøyt og fanteri", men salgsstatistikken viser at det er langt fler enn du som har en Tesla.
    I dette tilfellet betalte jeg for batteriet og jobben selv, men 540 kr i arbeidspenger for å fjerndiagnostisere, forberede arbeidsordren, kjøre hit, gjøre jobben, og returnere til base er ikke så verst. Lokale håndverkere ville knapt vridd om tenningsnøkkelen før taksameteret hadde passert det beløpet.

    Opprinnelig serviceavtale på bilen er utløpt forlengst, så jeg tipper regnestykket for Tesla er noe i retning av å være rause med goodwill-arbeid for å kunne selge fler biler. Den 2013-modellen har nok isolert sett vært et tapsprosjekt for Tesla, men jeg aner ikke hvor mange Model 3 og Model Y som har blitt solgt til folk som så den skli forbi i kollektivfeltet, glatt som en oljet makrell, og tenkte at «en dag…»
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.558
    Antall liker
    9.728
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke spesielt glad i makrell, så den passet aldri mine smak eller behov. 😀
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    1
    I dette tilfellet betalte jeg for batteriet og jobben selv, men 540 kr i arbeidspenger for å fjerndiagnostisere, forberede arbeidsordren, kjøre hit, gjøre jobben, og returnere til base er ikke så verst. Lokale håndverkere ville knapt vridd om tenningsnøkkelen før taksameteret hadde passert det beløpet.

    Opprinnelig serviceavtale på bilen er utløpt forlengst, så jeg tipper regnestykket for Tesla er noe i retning av å være rause med goodwill-arbeid for å kunne selge fler biler. Den 2013-modellen har nok isolert sett vært et tapsprosjekt for Tesla, men jeg aner ikke hvor mange Model 3 og Model Y som har blitt solgt til folk som så den skli forbi i kollektivfeltet, glatt som en oljet makrell, og tenkte at «en dag…»
    Nei, det er veldig bra service, og ikke minst veldig gunstig pris, helt enig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.525
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har sagt det før. Du står i kursiv hos Tesla Asbjørn ;)
    Meget mulig, men kanskje på en advarselsliste for kundemottaket. Jeg har så definitivt latt dem få vite det når jeg ikke har vært fornøyd, og da har det som regel blitt rettet opp i på utmerket måte. Synes derfor det er fair å gi uttrykk for både hva som har vært positivt og hva som har vært negativt. Hos meg er service og vedlikehold definitivt på den positive listen, Musks stadige hype og fabuleringer på den negative. Der kom det til et punkt hvor jeg tenkte at "OK, hvis dere vil gjøre dette på den amerikanske måten er det greit for meg." Men hvis man først skal saksøke noen for misvisende markedsføring og vinne saken er vel ikke Elons skalp den verste man kan ha hengende i beltet. :)
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.458
    Antall liker
    17.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Synes derfor det er fair å gi uttrykk for både hva som har vært positivt og hva som har vært negativt.
    Savner mer av det (generelt her på HFS) til tider. Det har lett for å bli i overkant svart/hvitt - og jammen min opplevelse må da være allmenngyldig
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    9.829
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Hyggelig med positive erfaringer, men det er jo fortsatt bare anekdoter.

    Tesla fikk jumboplassen i Autoindex sin kåring i år:


    Tross at Tesla-eierne ikke er spesielt fornøyde er de mest lojale. Hvorfor kan man jo lure på.


    I antall feil er Tesla kun slått av Polestar. Tesla vinner forøvrig ikke en eneste kategori.

     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig med positive erfaringer, men det er jo fortsatt bare anekdoter.

    Tesla fikk jumboplassen i Autoindex sin kåring i år:


    Tross at Tesla-eierne ikke er spesielt fornøyde er de mest lojale. Hvorfor kan man jo lure på.


    I antall feil er Tesla kun slått av Polestar. Tesla vinner forøvrig ikke en eneste kategori.

    Dette er jo bare én random undersøkelse. Alle andre undersøkelser (de som ikke fremkommer eller publiseres noe sted) viser at både Tesla og alle andre elbiler er umulig å være misfornøyd med.
    En påstand om at noen som helst skal muligens være misfornøyd med elbilen sin faller på sin egen urimelighet, så undersøkelsen er bare fake og oppspinn fra petrol heads.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.525
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette er jo bare én random undersøkelse. Alle andre undersøkelser (de som ikke fremkommer eller publiseres noe sted) viser at både Tesla og alle andre elbiler er umulig å være misfornøyd med.
    En påstand om at noen som helst skal muligens være misfornøyd med elbilen sin faller på sin egen urimelighet, så undersøkelsen er bare fake og oppspinn fra petrol heads.
    Akkurat det er det vel eksakt ingen som har hevdet. JDPowers IQS er en av de KPI'ene alle i bilindustrien følger nøye. Det jeg har påpekt tidligere er at det er to ulike undersøkelser for JDP, Initial Quality og Vehicle Dependability. Hvis man ikke forstår forskjellen mellom dem risikerer man å misforstå resultatene ganske ettertrykkelig. 2023 VDS er her:
    Autoindex-undersøkelsen var et spørsmål om hvordan man opplevde salgsprosessen og forhandlerleddet, ikke noe om bilen som sådan. Det er jo litt interessant, siden Teslas salgsprosess er basert på direkte bestilling via nett heller enn å kjøpe gjennom tradisjonelle forhandlere. Kan virke som folk likevel foretrekker gamlemåten, men jeg ser egentlig ingen motsigelse mellom å mislike salgsprosessen og å være fornøyd med produktet.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    9.829
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Interessant det der. Flere av Tesla-eierne jeg kjenner har digget nettopp salgsprosessen. Det er blant de tingene som virker å slå an hos fansen er mitt inntrykk.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.027
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    Kjøp av bil er ikke bare bilen, men også forhandler og service nett.
    Hvis man kjøper en gammel eksotisk bil fra USA på nett som eksempel så er man fullstendig på egenhånd. Har prøvd det. Ofte ganske spennende. Kjøpte vindusrute etter innbrudd, siste de hadde. Ganske vanlig følelse. Noen deler får man tak i løpet av noen dager, mens andre deler var unobtanium.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.090
    Antall liker
    2.544
    Glimmergruvorna .

    Fruktene av barnearbeid ender opp i din Tesla.

    Verdt å merke seg at artikkelen flagges med advarsel på Twitter av Elon «ytringsfrihet» Musk.
    Dette er jo egentlig ganske gammelt nytt at gruveforholdene er elendige, de samme mineralene ender for øvrig opp i telefon, pad og laptop.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    1
    Glimmergruvorna .

    Fruktene av barnearbeid ender opp i din Tesla.

    Verdt å merke seg at artikkelen flagges med advarsel på Twitter av Elon «ytringsfrihet» Musk.
    Barnearbeidet er ikke organisert, men består av familier som tilfeldigvis eier en jordlapp hvor barn (dessverre) bidrar til familiens matbord. Elbilindustrien, og alt annet DU også omgir deg med som trenger kobolt, kan sies å gi familien mat på bordet, men det er ikke elbilindustrien som ber om at barn skal jobbe. Det sørger foreldrene for selv. Og det er slik dustejournalistikk som prøver hardt å få folk til å tro at det er kun elbiler som trenger kobolt.
    Du kan jo prøve å lese deg opp på at elbiler benytter stadig mindre kobolt, at det er et engangsforbruk når bilen og batteriet produseres, og at kobolten senere resirkuleres, og at fossilbiler forbruker kobolt så lenge den er i drift.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.600
    Antall liker
    35.525
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette oppslaget gjaldt glimmer, mica, som også brukes bl a i metallic lakk på fossilbiler, vinduer på gamle støpejernsovner og i «audiofile» kondensatorer.

    Jeg var litt overrasket over at mica brukes i Tesla-batterier. Det har liksom ikke noe der å gjøre. Det ser ut til å være forholdsvis nytt, et varmeskjold mellom batteriet og kupéen, for å oppfylle strenge kinesiske krav til brannsikkerhet.
    Currently the electronics and automotive industries consume the largest amount of mica. Any electrical device contains a component comprising of mica. In the automotive industry it is estimated that there are up to 15,000 parts that could contain mica in one single car, not only internally but also externally on the car in its paint, giving it its lustrous shine. Mica has recently been used in the form of paper to insulate electric vehicle batteries.
    Mica is also a common product within the cosmetics industry. Ground mica is used to give the pearlescent pigments in eyeshadows, shimmer, lipstick, body lotions, shampoo and toothpaste. Many cosmetic companies claim to be ‘animal cruelty free’. Whether they are human exploitation free is another question. Despite press coverage on the use of child mined mica in products, large cosmetics brands are still recording record revenues, such as L’Oréal Paris, the leading beauty manufacturer of 2018, with $31.2 billion that year.
    Sandy Munro and his associate started looking at a Tesla Model S Plaidbattery. The first thing they saw was the Mica Shield. The Mica Shield is about a 30 pound piece of steel or metal that is on top of the battery. The Mica Shield bolts to a steel frame. The main reason for this appears to be for structural integrity and to better protect from any kind of fire. China has strict requirements, which is causing companies to put in more protection to better protect from fires. Sandy Munro doesn't like the Mica shield because Mica requires mining. He likes fire retardant plastics because it doesn't require mining.
    Ja takk, begge deler, sa Ole Brumm, men barnearbeid i India og Afrika er kanskje ikke høyest på listen hos kinesiske myndigheter.
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    9.829
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Barnearbeidet er ikke organisert, men består av familier som tilfeldigvis eier en jordlapp hvor barn (dessverre) bidrar til familiens matbord. Elbilindustrien, og alt annet DU også omgir deg med som trenger kobolt, kan sies å gi familien mat på bordet, men det er ikke elbilindustrien som ber om at barn skal jobbe. Det sørger foreldrene for selv. Og det er slik dustejournalistikk som prøver hardt å få folk til å tro at det er kun elbiler som trenger kobolt.
    Du kan jo prøve å lese deg opp på at elbiler benytter stadig mindre kobolt, at det er et engangsforbruk når bilen og batteriet produseres, og at kobolten senere resirkuleres, og at fossilbiler forbruker kobolt så lenge den er i drift.
    I motsetning til Musk så forsøker ikke JEG meg på tåkelegging og sensur.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.165
    Antall liker
    10.691
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    NIO et7 med nytt batteri klarte over 100mil.
    Håper de nye batteriene kommer til SWAP stasjonene etterhvert.
    Ser prisen er litt drøy foreløpig. Nesten like mye som et par HT kabler i noenlunde high end kvalitet.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.090
    Antall liker
    2.544
    NIO et7 med nytt batteri klarte over 100mil.
    Håper de nye batteriene kommer til SWAP stasjonene etterhvert.
    Ser prisen er litt drøy foreløpig. Nesten like mye som et par HT kabler i noenlunde high end kvalitet.
    Bare glede seg til teslabjørn skal kjøre den rundt i 30km/t og medvind i Danmark. Kommer til å ta en stund.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn