"Mye av forklaringen er interessen for elbiler. Den manglende interessen.." Amen...
Eg forstår ikkje heilt logikken bak den forklaringa. Dersom årsaka til nedgangen er at europearar misliker elbilar, så skulle ein forventa at fossilbilar hadde ein tilsvarande auke, men det har dei jo ikkje? Dei går jo ned."Mye av forklaringen er interessen for elbiler. Den manglende interessen.." Amen...
Kjell Raring er en raring, hvor verden stoppet opp når FM ble tatt av lufta.Eg forstår ikkje heilt logikken bak den forklaringa. Dersom årsaka til nedgangen er at europearar misliker elbilar, så skulle ein forventa at fossilbilar hadde ein tilsvarande auke, men det har dei jo ikkje? Dei går jo ned.
Kan svaret heller liggja i at europearar rett og slett har dårleg råd for tida, og at straffetoll på kinesiske elbilar jamt over har auka prisnivået for den jamne europear? Det har jo også vore skrive mykje i dei siste åra om korleis unge, urbane europearar i mindre grad enn før køyrer bil. Tendensen til det er sterk i Noreg også, men kanskje enno sterkare på kontinentet. Altså: At dei i større grad faktisk har sykkel og kollektivtrafikk som reelt alternativ til bilkøyring.
Det er for lite data i artikkelen til at det er mogleg å konkludera med at framtida er å gå tilbake til fossilbilar. Om europeiske bilprodusentar bed tynt om det fordi dei ikkje greier å produsera billige elbilar, er det ei anna sak.
I beg to differ...det første som strykes på ønskelista MC
Ja, jeg sa jo du henger igjen i FM-alderen.FM på radioen hver dag jeg....
Det er også de som henger igjen i rør-alderen. Er bare Russland og Kina som er mest oppe hær. Dyrere vil de også bli.Ja, jeg sa jo du henger igjen i FM-alderen.
Nåh - var det det du mente. Da misforstod jeg denne serru:Ja, jeg sa jo du henger igjen i FM-alderen.
Interessant.Därför blir du mer åksjuk i elbilen – så vill forskarna lösa problemet
I Danmark kommer allt fler rapporter om att personer som åker elbil blir åksjuka. Nu pågår ett forskningsprojekt i Köpenhamn där man ska studera fenomenet.www.svt.se
Kvittet meg med i3 på fredag. Billigste bilen jeg noen gang har eid. Kun bremser og dekk på 5 år.Jeg har gått retro... kvittet meg med elbil og gått tilbake til bensin.
Det har gitt meg tilbake gleden (for meg) med bilhold og kjøring, liker det mekaniske aspektet med kjøretøy.
Har ikke noen direkte tips.Kvittet meg med i3 på fredag. Billigste bilen jeg noen gang har eid. Kun bremser og dekk på 5 år.
Men jeg ga meg mens leken var god, og savnet etter hengerfeste og bedre bagasjeromsplass ble for stort. Vurderte en stund større elbil men synes vi er i en fase nå der det plutselig kan skje veldig mye på kort tid på utvikling, samt at jeg har en motorsykkelplan.
Med andre ord, jeg er på jakt etter en rimeligere stasjonsvogn eller suv med 4x4 og hengerfeste og isofix (helst motorvarmer også).
Noen tips til lavrisiko bilhold?
Deleprisene har gjerne lite med faktiske kostnader å gjøre.Kan dette stemme da? Frank Williksen er kanskje ikke den mest pålitelige kilden mht påstander om elbiler, ikke oppgis det hvilket merke eller hvilken importør som sier at et enslig elbilbatteri koster 3 x ny elbil av samme type heller.
Vis vedlegget 1058649
Hva som er lavrisiko(økonomisk)varierer med egen evne til å fikse selv.Kvittet meg med i3 på fredag. Billigste bilen jeg noen gang har eid. Kun bremser og dekk på 5 år.
Men jeg ga meg mens leken var god, og savnet etter hengerfeste og bedre bagasjeromsplass ble for stort. Vurderte en stund større elbil men synes vi er i en fase nå der det plutselig kan skje veldig mye på kort tid på utvikling, samt at jeg har en motorsykkelplan.
Med andre ord, jeg er på jakt etter en rimeligere stasjonsvogn eller suv med 4x4 og hengerfeste og isofix (helst motorvarmer også).
Noen tips til lavrisiko bilhold?
Absolutt alle biler kan ha feil.Hatt forester 2,5xt og blir ikke Subaru igjen selvom det var ganske morsomt sålenge det varte.
Hatt flere dårlige VAG erfaringer så styrer unna det.
Vurderer Volvo pre china og rav4 - kansje landcruiser også.
Men Honda er aktuelt. Selvom det er blandede erfaringer der også.
Hadde en 86, Accord 2.0EXi, helt fantatstisk bil.….
En Honda som har gått for lut og kaldt vann er verre enn en VAG eid av en entusiast.
Subaru Xv eller Forester. Bedre 4 hjullstrekk får du ikke.Kvittet meg med i3 på fredag. Billigste bilen jeg noen gang har eid. Kun bremser og dekk på 5 år.
Men jeg ga meg mens leken var god, og savnet etter hengerfeste og bedre bagasjeromsplass ble for stort. Vurderte en stund større elbil men synes vi er i en fase nå der det plutselig kan skje veldig mye på kort tid på utvikling, samt at jeg har en motorsykkelplan.
Med andre ord, jeg er på jakt etter en rimeligere stasjonsvogn eller suv med 4x4 og hengerfeste og isofix (helst motorvarmer også).
Noen tips til lavrisiko bilhold?
Tviler jeg på. Ser skummelt mange vag fra typ 2015 - 2018 med en del rust merkelige stederAbsolutt alle biler kan ha feil.
På tradisjonelle biler kan veldig mye mekanisk som oppstår over tid spores til latterlig lange serviceintervaller drevet av kundens forventninger om lave driftskostnader på nye biler samt produsentenes egeninteresse for produkter som ikke varer evig.
Alle nye biler funker bra de første 5årene, de fleste skikkelig vedlikeholdte biler fungerer også etter det.
En Honda som har gått for lut og kaldt vann er verre enn en VAG eid av en entusiast.
Joda, hos land Rover og Toyota land cruiser. Men enig i menneskebilens verden. Det sagt, når ting virker, og ikke sier feks secondary air pump…Subaru Xv eller Forester. Bedre 4 hjullstrekk får du ikke.
Tviler på hva?Tviler jeg på. Ser skummelt mange vag fra typ 2015 - 2018 med en del rust merkelige steder
Her på norsk fra tu.noBiden Administration Proposes Ban on Chinese Software in Vehicles
Federal officials acknowledged that few Chinese vehicles were on U.S. roads now, but said that the administration wanted to take proactive measures to strengthen national security.www.nytimes.com
Sak frå NYT om at USA legg ned veto mot kinesisk software i importerte bilar. Skal vera delt med slik at ho er open, men eg har ikkje heilt kontroll på om det krev at ein opprettar brukar.
Ta med amerikanske biler i samme slenge da i fall Donald vinner valgetHer på norsk fra tu.no
Biden vil forby kinesiske biler koblet til internett
Forslaget fra Biden-administrasjonen begrenser også bruk av kinesisk programvare i andre biler.www.tu.no
Samme her. Av de bilene jeg har hatt er det VAG-bilene og verksted jeg har hatt mest problemer med. Har hatt en Audi A4, 2 Passater og en Golf. På Audien måtte jeg true med advokat for å få gjennomført en garantireparasjon (forstilling). På den ene Passaten fant ikke Møller en alvorlig (og potensiell livstruende) feil (hull på en bremseslange!). På Golfen og den andre Passaten måtte jeg skifte bremseskiver på alle 4 hjul hvert år!Hadde en 86, Accord 2.0EXi, helt fantatstisk bil.
Har hatt 3 passater og 2 golfer.
Opplevd de merkeligste feil, og slitt med elendig(!!!) service fra div Møller-verksteder. Krangling om garanti, direkte forsøk på å lure meg i et tilfelle.
Så ingen entusiast når det gjelder VAG/Møller.
Feil er enda en ting, langt verre er at verksted importør skal framstå som en motstander/ fiende.Samme her. Av de bilene jeg har hatt er det VAG-bilene og verksted jeg har hatt mest problemer med. Har hatt en Audi A4, 2 Passater og en Golf. På Audien måtte jeg true med advokat for å få gjennomført en garantireparasjon (forstilling). På den ene Passaten fant ikke Møller en alvorlig (og potensiell livstruende) feil (hull på en bremseslange!). På Golfen og den andre Passaten måtte jeg skifte bremseskiver på alle 4 hjul hvert år!
Holder meg langt unna VAG og Møller. Synd, siden jeg har stor sans for Škoda!.
Min BMW 330e var nettopp på 4-års service og EU-kontroll. Ingen antydning til rust på bremseskivene etter 4 år. Jeg lurer på hva VW gjør for å få bremseskivene til å vare så kort.
De andre bilene jeg har hatt (Mazda, SAAB og BMW) har vært problemfrie.
PS: Turboen på min BMW 530d røk etter 6 (eller var det 7?) år, men den byttet BMW gratis da de mente at en turbo skulle holde lenger enn det (jeg kjøpte bilen brukt og den hadde ikke gått så veldig langt - ca 65 000 km)!
Hei! Nå lanserer vi bilforsikringen som gir deg rabatt når du kjører trygt: |
Det kom som noe i nærheten av en bombe på meg at en slik Nissan Leaf er dyrere å forsikre enn en BMW i4 (og en Mercedes E Coupé, for den del).Jeg endte med en norsksolgt Nissan Leaf 2020, 58 000 km, 100% friskt batteri. 1 år nybilgaranti gjenstår, og ettersom det er en Tekna, har den alt utstyr som leveres med Nissan Leaf. En gedigen nedtur fra Mercedes, men minst like mye billigere å eie, spesielt når den skal brukes til og fra jobb hver dag (3 + 3 mil). Det er en perfekt pendlerbil.
Det høyrest svært rart ut.Og runden til andre forsikringsselskaper viser samme bilde. Dette forstår jeg faktisk ikke.