Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.676
    Antall liker
    10.155
    Mye som skurrer med skadeoppgjør. Poden ble påkjørt bakfra, bøyd hengerfeste og liten sprekk i støtfanger på en V50. Takst drøye 40.000.- Bilen sto i underkant av tre timer på verksted for å bytte hengerfeste og montere på en ny, ferdiglakkert, støtfanger. Ikke tale om at delene kostet nærmere 35.000.-
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    806
    Antall liker
    828
    Sted
    Rogaland
    Mye som skurrer med skadeoppgjør. Poden ble påkjørt bakfra, bøyd hengerfeste og liten sprekk i støtfanger på en V50. Takst drøye 40.000.- Bilen sto i underkant av tre timer på verksted for å bytte hengerfeste og montere på en ny, ferdiglakkert, støtfanger. Ikke tale om at delene kostet nærmere 35.000.-
    Er nok et skrekkeksempel det der som ble linket til og ikke normalen
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    806
    Antall liker
    828
    Sted
    Rogaland
    @AOC men den nyheten har vi jo sett før , så det telles ikke. Jeg kom med siste nyheten, så status quo er bensin/diesel bil er verst
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.495
    Antall liker
    1.403
    Torget vurderinger
    1
    Nye, moderne biler er like ille uansett drivlinjer mht karosseriskader. Elbiler har batteri i tillegg. Le-bilen kondemneres ved en liten dult i beskyttelseskassa under elbilen dersom det blir en liten ripe under. Fossilbiler slipper dette.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.850
    Antall liker
    38.287
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Gjør den? Jeg har vært nedpå mye rart med titanskjoldet under Teslaene, inkludert fartsdempere med altfor brutal profil, og det har ikke kondemnert noe som helst til tross for smell som ristet hele bilen. Tilsvarende smell i båten ville garantert kostet meg en propell.

    Siden den mest aggressive fartsdemperen jeg har vært borti, over 15 cm høy, faktisk var anlagt på min eiendom forlangte jeg at den ble fjernet og erstattet med noe med mer forskriftsmessig profil. Jeg så for meg en forbannet Porsche- eller Ferrari-eier ringe på hos meg med eksosanlegget i hånden når sommersesongen startet. (Det er en del stockholmare i sånt der.) Ordförande i vägsamfälligheten var ikke vond å be, siden hun selv hadde hørt smellet da jeg dasket nedi.

    Men begge Teslaene forblir like u-kondemnerte, selv om de begge slo nedi ganske hardt der før styggedommen ble skrapt bort.
     
    Sist redigert:

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.495
    Antall liker
    1.403
    Torget vurderinger
    1
    Mulig ikke Tesla, men hyundai, kia, Jaguar, VW, stellantis og sikkert fler til har nærmest nulltoleranse for litt småmerker under på batterikassa. Batterigarantien bare termineres uten mer diskusjon, og forsikringsoppgjøret er i boks. Dette må jo etterhvert drive forsikringspremien til himmels.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.850
    Antall liker
    38.287
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel en bivirkning av Tesla Motor Co’s nær-døden-opplevelse etter at en av de første Model S kjørte over noe jernskrot på motorveien som slo opp, punkterte batteriet, og startet en brann. Seriøst dårlig PR. Etter det ble bilene utstyrt med panserskjold i titan under batterikassen, tilbudt som gratis retrofit på allerede produserte biler. Begge mine har det, en fra fabrikk, en retrofit. Jeg sier ikke at de er u-ødeleggelige, men det kreves formodentlig noe i retning av en landmine for å gjøre seriøs skade den veien. Total overkill.

    Dette er en Model S som knuser en betongblokk med batteripakken:


     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn