Mye fine folk, her på denne sentralen. Er ennå litt (positivt) preget av
@HCS sitt episke innlegg i egen tråd, med utrolig fine refleksjoner rundt hifi-folk og -fe. Kan virke som du også er inspirert,
@_RoDa_
Har vært en tidvis travel oppstart etter påsken, og forholdsvis lite musisering og fikling. Men grubling blir det jo alltid. Tonearm er mottatt og montert, etter fattig evne. I morgen kommer
@jorwed_ for å vise hvordan man egentlig skal gjøre det. Det gleder jeg meg til!
Fikk inn et bittelite lass med vellåtende plater i dag, etter gode tips her fra blant annet
@bluesbreaker,
@Cash 63 og flere. Veldig nyttig å lese omtaler av ulke pressinger. Peter Gabriel og Toto er remastere, de to førstnevnte såkalt half speed mastering. Mens Shelby Lynne er Analogue Productions og XTC er Ape House.
Vet det er mange som liker den Shelby Lynne plata. Jeg er ikke blodfan. Det låter fint, javisst, men jeg mener lyden delvis ødelegges av en vokal som ligger alt for langt fremme i lydbildet og ødelegger mulighetene for å nyte fine detaljer fra instrumenter. Synes vel heller ikke at dette er veldig spennende å høre på. Men, en fin plate å ha
So av Peter Gabriel er en personlig favoritt og jeg har lenge hatt lyst til å ha den på vinyl. Ved første gjennomlytting synes jeg kanskje at denne er noe mye komprimert og har mistet litt av den fine dynamikken, og blitt litt mer slitsom å høre på. Mulig jeg heller leter etter en original.
Og det er så langt jeg kom i dag. Gleder meg til å høre på de andre, spesielt PG’s UP, som jeg ikke har hørt før, bare hørt om