emokid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.02.2004
- Antall liker
- 6.663
Viste det kom til slutt.....
He - den passer nok ikke i et prisbelønnet arkitekthjem den Slayer'n nei... Har funnet en i UK, £ 6.500 ser jeg. Mailer fabrikken. Gruppekjøp anyone?De skal være mulige å få tak på Sluket, om enn ikke i Norge. Jeg var i kontakt med Epressospesialisten i Oslo om denne en-gruppers Slayeren tidligere, etter hva jeg har forstått ble ikke de importør, innbiller meg at de omtrent utelukkende har satset på La Marzocco (det var det jeg kjøpt min GS3).
Jeg liker Slayer best når det er to-gruppers eller større, synes den blir litt vel grov i utførelsen når den er liten, men å se på er det er noe av det tøffeste som finnes. Innholdsmessig og kvalitetsmessig er dette mye av det samme som La Marzocco GS3, men det er helt klart et mer røft, tøfft "maskin-utseende" på de.
Nå vet jeg du har god greie på pumper, slanger og ventiler, og det er sikkert mulig å få noen til å ta service på den, men vær oppmerksom på at ting går i stykker og da er det greit å ha noen i landet som kan fikse det (vil anta at espressospesialisten eller temperato kan ta dette, men det kan være lurt å spørre før man handler).
Stod lenge på min short-list.
Emokid, dette vil avhenge av smak, behag, filtertype og kverningsgrad. Jeg mener jeg har kjørt mye 19 gram på maskinen din. Nå har jeg ikke veid kaffemengden jeg bruker med ny maskin, men det må jeg kanskje gjøre. Har også lyst til å teste ulike filtre (størrelse) og kanskje kjøpe meg en åpen bajonett.
Men hallo Sluket, du vet da vel at jeg ikke er rasjonell når det kommer til kjøpsbeslutninger?Fosse - min gode mann - dette går på FØLELSER!!!
Det kommer nok ikke til å bli en vane.flere poster på en kveld, tar snart helt av det her wergeland.
(beklager avsporingen, var bare så hyggelig å se et gammelt nick innom institusjonen)
Tack Fosse, intressen har väl tagit sig upp något i det sista. Går litt upp och ned det där. Blir ju lagd kaffe på maskinen dagligen, men inte alltid man är lika exprimentell av sig.. Har förstått det som så, genom din egen tråd, att du har en La Marzocco GS/3? Hur upplever du den? Nöjd? Har litt lyst att få mig en dubbelkokare en dag och då är GS/3 ett alternativ.Well done Crosswind!