Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Det er ikke mulig å kopiere filene direkte til disken og så sette inn disken med filene inn i Eversolo? Eller vil ikke Eversolo kjenne igjen mappestrukturen da?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.599
    Antall liker
    35.612
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Prøver en gang til fra pc, hvis ikke så setter jeg den eksterne i A6'n for å se om det løser seg der, merkelig at det ikke skal fungere hos meg.
     

    Googolplex

    Medlem
    Ble medlem
    15.02.2012
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Prøver en gang til fra pc, hvis ikke så setter jeg den eksterne i A6'n for å se om det løser seg der, merkelig at det ikke skal fungere hos meg.
    Vet du hvilke album som ikke flyttes over, eller som A6'en ikke finner? For min del har jeg problemer med enkelte album. Dette koker ned til ID-tag, eller albumnavn. Eksempel på hva som ikke funker er ...And Justice for all - Metallica. denne kom ikke opp på A6'en. Fjernet ... på albumnavnet og da kom den opp. Jeg oppfatter A6'en som i overkant kresen på hva den aksepterer av navn og tegn i ID-tag. En ting til; å ta ny scan av musikkmappe via app på tlf fungere ikke alltid. Har flere ganger måtte velge rescan i menyen på selve A6'en. Mulig alt dette er kjent og testet av deg, men deler nå mine erfaringer så langt.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.599
    Antall liker
    35.612
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Genialt. Nytt forsøk, koblet ekstern harddisk til A6, kopier fra disk til ssd-lagring.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vil tro utifra min erfaring med forskjellige streamer løsninger/strømforsyninger at en bedre lineær strømforsyning vil gi en allerede vellydende streamer/dac et løft lydmessig. Og for å være kanskje ørlite kontroversiell, også for de som velger å bruke DMP-A6E som en rein transport til en bedre dac. Jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde gjort...ca 3K for en oppdatering av denne flotte og i utgangspunktet rimelige boksen. Mange betaler mer for en ny strømkabel..
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    5.945
    Må si jeg er skeptisk her. Selv om den originale strømforsyningen har dårligere støymålinger så ser jeg ikke helt hvordan dette skal overføres til det digitale domene, spesielt så gode og imune mot støy (i hvertfall så lite støy vi snakker om her) DAC`er har blitt i dag.
    Ikke meningen å ødelegge stemningen her inne, bare en tanke fra meg.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Målingene til Amir viser vel at den er transparent for lytting originalt, så noe løft slik sett vil ikke skje. Men et løft målemessig er mulig.

    Ikke noe jeg vil blåse garanti/reklamasjon for.

    Som streamer leverer den bit-perfect - noe jeg har testet - bedre blir det ikke uansett.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    5.215
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Målingene til Amir viser vel at den er transparent for lytting originalt, så noe løft slik sett vil ikke skje. Men et løft målemessig er mulig.

    Ikke noe jeg vil blåse garanti/reklamasjon for.

    Som streamer leverer den bit-perfect - noe jeg har testet - bedre blir det ikke uansett.
    Målingene til Amir viser jo så mangt :) Er ikke mye som har noe for seg om man skal stole på han.
    Blir spennende å høre/lese om folks erfaringer med bedre PSU på Eversoloen.
    Jeg byttet PSU på en Ifi Zen streamer med god effekt, så ser ikke bort fra at Eversolo også kan tjene på det.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Mi erfaring er at all fjerning av støy og forvrengning i eit produkt eller krets, er eit gode og som regel høyrbart på eit eller anna vis. 😊

    Hadde vore kult om Eversolo adopterte løysinga (gitt den er betre), og kom med ein Master Signature Edition!

    Eg stiller meg først i køen! 😇

    Mvh Arild 😊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.939
    Antall liker
    51.321
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg ser poenget om den hadde hatt en "veggvorte" om den låter så mye bedre at det er godt hørbart tviler jeg litt på🤔.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.446
    Antall liker
    2.030
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som kan si noe om lydsignaturen til Master utgaven som streamer og dac ? Har i dag en Marantz ND8600 men er ikke fornøyd med Heos appen! Evt noen som også har hørt Marantzen ?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Han hørtes tissetrengt ut ja😂
    Uansett kommer dette til å selge som hakka møkk.....
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Har ventet på at det skulle dukke opp en LPS til Eversolo :) Synes det er litt rart at Eversolo ikke benytter LPS i sine enheter, for det gjør Zidoo på sine toppmodeller. Så selskapet har nok en formening om at det er bedre, men kostnaden blir høyere. Antageligvis ett pris vs kvalitet valg da det handler om å levere maks til lavest mulig pris.

    Er storfornøyd med min Eversolo DMP-A6 Master Edition, men hadde vært gøy å teste ut en LPS.

    Sist jeg moddet en spiller var en Oppo 205, og den hadde det definitivt noe for seg å sette inn en LPS i.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.446
    Antall liker
    2.030
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som kan si noe om lydsignaturen til Master utgaven som streamer og dac ? Har i dag en Marantz ND8600 men er ikke fornøyd med Heos appen! Evt noen som også har hørt Marantzen ?
    ?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Satser på at hvis EversSolo mente det hadde sååå mye å si, så hadde de i hvert fall solgt det.
    Skulle jo tro det, men det er fortsatt Zidoo som er flaggskipet fra den kanten. Tenker at det er en grunn for at de går for LPS til audio delen.
    Men hvor mye det har å si, det skulle jeg likt å visst :)
    1696236563516.png


    Men det er veldig kult med Eversolo som kun fokuserer på audio og ikke audio/video som Zidoo gjør.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    5.215
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Eversolo er vel, i likhet med alle andre kommersielle produkter, laget for å nå et prisnivå som markedet vil respondere på. Det har de jo klart.
    Det betyr nok ikke at de mener det er mulig å gjøre den bedre.
    Jeg tar i hvert fall ikke den mentalhygieniske risikoen på at det kan finnes noe bedre og ugjort, så LPS blir det åkke som her i gården 😜
    Har aldri klart å ikke modde noe opp gjennom årene, så hvorfor starte nå... (bedre å tilfredsstille behovet på Eversoloen enn de langt dyrere leddene i anlegget).
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    3
    ^ da avventer vi rapport på om det virkelig er hørbar forskjell 😃
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.072
    Antall liker
    2.536
    Målingene av Eversolo viser vel at støy fra den originale strømforsyningen ikke kommer gjennom til audiodelen. Dette fordi hovedkortet allerede har sine egne linjære spenningsregulatorer til alle de ulike kretsene hvor ren strøm er kritisk.

    1696240491031.jpeg


    Men jeg er ikke fremmed for at den sorte AC/DC blokken foruten ha begrenset levedtid også er laget slik at den akkurat kommer gjennom en EMI seritifisering med minimum krav av støy på inngangen (les utgang tilbake til strømnettet). AC filteret ser som vanlig ut som det benytter såkalte Y kondensatorer som betyr at dette appratet må kobles til jordet stikk om AC filteret skal fungere etter hensikten.

    Det kan kanskje være en argumentasjon for bytte til LPS om man ikke har jordet stikk på anlegget? Altså sikre at man ikke har en støykilde på strømnettet som mangler hensiktismessig filtrering siden man mangler jordet stikk.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.428
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Horten
    Målingene av Eversolo viser vel at støy fra den originale strømforsyningen ikke kommer gjennom til audiodelen. Dette fordi hovedkortet allerede har sine egne linjære spenningsregulatorer til alle de ulike kretsene hvor ren strøm er kritisk.

    Vis vedlegget 956957

    Men jeg er ikke fremmed for at den sorte AC/DC blokken foruten ha begrenset levedtid også er laget slik at den akkurat kommer gjennom en EMI seritifisering med minimum krav av støy på inngangen (les utgang tilbake til strømnettet). AC filteret ser som vanlig ut som det benytter såkalte Y kondensatorer som betyr at dette appratet må kobles til jordet stikk om AC filteret skal fungere etter hensikten.

    Det kan kanskje være en argumentasjon for bytte til LPS om man ikke har jordet stikk på anlegget? Altså sikre at man ikke har en støykilde på strømnettet som mangler hensiktismessig filtrering siden man mangler jordet stikk.
    Det oppstår fort myter i Hifi-verden.....

    Ser det er merket med Dobbelsiolert på enheten.
    Vanskelig å se på bildet, men er det koblet/ført ned på print noe fra jordpinnen fra IEC-brønnen? (Ser bare deler av ringen/loddepunktet bakpå brønnen)
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    5.215
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Betaler en 3000,- for en LPS så hører en forskjell enten den er der eller ikke.
    Eller tenker at det var verdt det for å prøve og samtidig ha hatt det gøy med modding, men la oss ikke ødelegge en fin tråd med ytterligere gnaging på våre respektive "tro og vantro" kjepphester :)
    Eversoloen er i hvert fall uansett et utrolig brukervennlig og vellydende produkt, som jeg er superfornøyd med å ha kjøpt.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.072
    Antall liker
    2.536
    Det oppstår fort myter i Hifi-verden.....

    Ser det er merket med Dobbelsiolert på enheten.
    Vanskelig å se på bildet, men er det koblet/ført ned på print noe fra jordpinnen fra IEC-brønnen? (Ser bare deler av ringen/loddepunktet bakpå brønnen)
    Elektronikken ansvarlig for å lage lyd er nok dobbeltisolert. Men AC filteret som skal sikre at SMPS ikke støyer tilbake til nettet ser ut til også benytter klassisk filtrering med X og Y kondesatorer. Hvor da Y kondesatorene krever jordforbindelse.
    1696252163266.png
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.428
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Horten
    Elektronikken ansvarlig for å lage lyd er nok dobbeltisolert. Men AC filteret som skal sikre at SMPS ikke støyer tilbake til nettet ser ut til også benytter klassisk filtrering med X og Y kondesatorer. Hvor da Y kondesatorene krever jordforbindelse.
    Vis vedlegget 957038
    Noen synspunkter på om jordpinnen på nett-brønnen er tilkoblet print?
    -På bildet du la inn i #510 så ser man bare ringen, er det loddet noe på der ned til printet? Hvis ikke så er det jo ingen jord ut imot verden. :unsure:

    Et annen punkt er jo om apparatet er dobbel-isolert (noe merkingen indikerer), er det da virkelig lov å ha en kondensator som avkobling imot chassis/sikkerhetsjord?
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    897
    Antall liker
    579
    Eversolo er vel, i likhet med alle andre kommersielle produkter, laget for å nå et prisnivå som markedet vil respondere på. Det har de jo klart.
    Det betyr nok ikke at de mener det er mulig å gjøre den bedre.
    Jeg tar i hvert fall ikke den mentalhygieniske risikoen på at det kan finnes noe bedre og ugjort, så LPS blir det åkke som her i gården 😜
    Har aldri klart å ikke modde noe opp gjennom årene, så hvorfor starte nå... (bedre å tilfredsstille behovet på Eversoloen enn de langt dyrere leddene i anlegget).
    Så bliver du jo også nødt til at modificere den til købte LPS. Den kan helt sikkert også blive bedre! :)
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.072
    Antall liker
    2.536
    Noen synspunkter på om jordpinnen på nett-brønnen er tilkoblet print?
    -På bildet du la inn i #510 så ser man bare ringen, er det loddet noe på der ned til printet? Hvis ikke så er det jo ingen jord ut imot verden. :unsure:

    Et annen punkt er jo om apparatet er dobbel-isolert (noe merkingen indikerer), er det da virkelig lov å ha en kondensator som avkobling imot chassis/sikkerhetsjord?
    Så vidt jeg kan se fra bilder er ikke appratet utvendig merket som dobbeltisolert?

    Nå er jo dette en helt vanlig konfigurasjon og vi ser jo de vanlige suspektene på printet så jeg blir overrasket om noen måler dette anderledes. Så vidt jeg kan se er det en ekstra filterkrets der + overspenningsvern.
    1696254852812.png


    Jeg har heller ikke gjort noe studie av hvor effektive slike Y kondesatorer er i praksis. Det kan like gjerne være at de i vanlig praktisk bruk sammen med moderne SMPS har minimal effekt. Og at derfor nytte manglende AC filterering til jordet stikk som argumentasjon for LPS faller død til grunnen.
     
    Sist redigert:

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    22
    Antall liker
    62
    Sted
    Kølis
    Hei, noen nyheter om neste (snarlige) firmware-oppdatering.
    Bl.a. Plex-integrering;-)

     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn