Musikkmannen
Musikk i fokus
USB-kabel...Er dette USB eller over SMB nettverk? Mulig den ene eller andre metoden fungerer bedre?
USB-kabel...Er dette USB eller over SMB nettverk? Mulig den ene eller andre metoden fungerer bedre?
Vet du hvilke album som ikke flyttes over, eller som A6'en ikke finner? For min del har jeg problemer med enkelte album. Dette koker ned til ID-tag, eller albumnavn. Eksempel på hva som ikke funker er ...And Justice for all - Metallica. denne kom ikke opp på A6'en. Fjernet ... på albumnavnet og da kom den opp. Jeg oppfatter A6'en som i overkant kresen på hva den aksepterer av navn og tegn i ID-tag. En ting til; å ta ny scan av musikkmappe via app på tlf fungere ikke alltid. Har flere ganger måtte velge rescan i menyen på selve A6'en. Mulig alt dette er kjent og testet av deg, men deler nå mine erfaringer så langt.Prøver en gang til fra pc, hvis ikke så setter jeg den eksterne i A6'n for å se om det løser seg der, merkelig at det ikke skal fungere hos meg.
Samba serveren i streameren deler ut disken over nettverket. Samme protokoll som de fleste NAS servere benytter.Hva er smb-nettverk?
Suksess!!Genialt. Nytt forsøk, koblet ekstern harddisk til A6, kopier fra disk til ssd-lagring.
BestiltHvem blir først ut her?
Målingene til Amir viser jo så mangt Er ikke mye som har noe for seg om man skal stole på han.Målingene til Amir viser vel at den er transparent for lytting originalt, så noe løft slik sett vil ikke skje. Men et løft målemessig er mulig.
Ikke noe jeg vil blåse garanti/reklamasjon for.
Som streamer leverer den bit-perfect - noe jeg har testet - bedre blir det ikke uansett.
Klarer ikke helt å se noen målinger som viser at dette er en oppgradering, eneste jeg ser er en tissetrengt person som holder opp to kort for å vise at den ene veier mer enn den andre... Noe jeg misser her?Hvem blir først ut her?
?Hei noen som kan si noe om lydsignaturen til Master utgaven som streamer og dac ? Har i dag en Marantz ND8600 men er ikke fornøyd med Heos appen! Evt noen som også har hørt Marantzen ?
Nettopp! Man skal ikke kimse av produkter som dekker et behov man ikke ante man hadde...Man skal ikke undervurdere den gnagende følelsen av å (kanskje) ikke ha den beste strømforsyningen
Skulle jo tro det, men det er fortsatt Zidoo som er flaggskipet fra den kanten. Tenker at det er en grunn for at de går for LPS til audio delen.Satser på at hvis EversSolo mente det hadde sååå mye å si, så hadde de i hvert fall solgt det.
Det oppstår fort myter i Hifi-verden.....Målingene av Eversolo viser vel at støy fra den originale strømforsyningen ikke kommer gjennom til audiodelen. Dette fordi hovedkortet allerede har sine egne linjære spenningsregulatorer til alle de ulike kretsene hvor ren strøm er kritisk.
Vis vedlegget 956957
Men jeg er ikke fremmed for at den sorte AC/DC blokken foruten ha begrenset levedtid også er laget slik at den akkurat kommer gjennom en EMI seritifisering med minimum krav av støy på inngangen (les utgang tilbake til strømnettet). AC filteret ser som vanlig ut som det benytter såkalte Y kondensatorer som betyr at dette appratet må kobles til jordet stikk om AC filteret skal fungere etter hensikten.
Det kan kanskje være en argumentasjon for bytte til LPS om man ikke har jordet stikk på anlegget? Altså sikre at man ikke har en støykilde på strømnettet som mangler hensiktismessig filtrering siden man mangler jordet stikk.
Jeg kommer aldri til å innrømme noe annet^ da avventer vi rapport på om det virkelig er hørbar forskjell
Eller tenker at det var verdt det for å prøve og samtidig ha hatt det gøy med modding, men la oss ikke ødelegge en fin tråd med ytterligere gnaging på våre respektive "tro og vantro" kjepphesterBetaler en 3000,- for en LPS så hører en forskjell enten den er der eller ikke.
Elektronikken ansvarlig for å lage lyd er nok dobbeltisolert. Men AC filteret som skal sikre at SMPS ikke støyer tilbake til nettet ser ut til også benytter klassisk filtrering med X og Y kondesatorer. Hvor da Y kondesatorene krever jordforbindelse.Det oppstår fort myter i Hifi-verden.....
Ser det er merket med Dobbelsiolert på enheten.
Vanskelig å se på bildet, men er det koblet/ført ned på print noe fra jordpinnen fra IEC-brønnen? (Ser bare deler av ringen/loddepunktet bakpå brønnen)
Noen synspunkter på om jordpinnen på nett-brønnen er tilkoblet print?Elektronikken ansvarlig for å lage lyd er nok dobbeltisolert. Men AC filteret som skal sikre at SMPS ikke støyer tilbake til nettet ser ut til også benytter klassisk filtrering med X og Y kondesatorer. Hvor da Y kondesatorene krever jordforbindelse.
Vis vedlegget 957038
Så bliver du jo også nødt til at modificere den til købte LPS. Den kan helt sikkert også blive bedre!Eversolo er vel, i likhet med alle andre kommersielle produkter, laget for å nå et prisnivå som markedet vil respondere på. Det har de jo klart.
Det betyr nok ikke at de mener det er mulig å gjøre den bedre.
Jeg tar i hvert fall ikke den mentalhygieniske risikoen på at det kan finnes noe bedre og ugjort, så LPS blir det åkke som her i gården
Har aldri klart å ikke modde noe opp gjennom årene, så hvorfor starte nå... (bedre å tilfredsstille behovet på Eversoloen enn de langt dyrere leddene i anlegget).
Så vidt jeg kan se fra bilder er ikke appratet utvendig merket som dobbeltisolert?Noen synspunkter på om jordpinnen på nett-brønnen er tilkoblet print?
-På bildet du la inn i #510 så ser man bare ringen, er det loddet noe på der ned til printet? Hvis ikke så er det jo ingen jord ut imot verden.
Et annen punkt er jo om apparatet er dobbel-isolert (noe merkingen indikerer), er det da virkelig lov å ha en kondensator som avkobling imot chassis/sikkerhetsjord?