Geir_O
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 21.03.2002
- Antall liker
- 19
Beklager, men jeg er fortsatt like forvirret. Kan Ohms lov og litt til, men skjønner ikke hva det har med lydsignatur på en kabel å gjøre f.eks. Vet jo det er svært forskjellige legeringer, elektrisk motstand etc i forskjellige kabler. Skjønner bare ikke helt hvorfor forskjellige fysiske og elektriske egenskaper er motsetninger med at det er forskjellig lydsignatur i kabler. Har du et eksempel, så kanskje jeg forstår?nb skrev:Grunnleggende fysikk og elektonikk er ett sted å starte. Anerkjent av de aller fleste bortsett fra deler av HiFi-folket i enkelte sammenhenger skulle jeg tro. At en del påstander innen HiFi strider mot deler av dette tankegodset er vel ikke en veldig kontroversiell påstand, så får det heller være opp til den enkelte om man bryr seg om akkurat det.Geir_O skrev:Skrevet av Back_Door:
Er bare nysjerrig. Hvilken annerkjent vitenskap? Annerkjent av hvem? ???Når jeg bruker kabler som eksempel for blindtest, utelukker det selvsagt ikke relevansen for å blindteste også annet utstyr. For å gjenta meg selv: Påstander som strider mot anerkjent vitenskap, bør testes blindt for i større grad å eliminere psykologiske påvirkningsfaktorer.
Mvh
Geir
Mvh
Geir