Fidelity #43

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Horny skrev:
Har ikke kjøpt nr 43 enda, men en liten påminnelse i forhold til rettskriving. Det heter spesial på norsk, ikke special -
Heter det ikke special på dansk da? Er vel det danske publikum de frir til, ikke?
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er det ingen andre enn meg som har reagert på det ufattelig surmagede innlegget fra en produsent som undertegner med "Steen"i dette nummeret av Fidelity ??? ??? ???

Jeg antar at de fleste vil kunne gjette seg frem til hvem dette er.
Snakk om å skyte seg selv i benet :eek: :eek: :eek:
I dette innlegget fremstår han jo som en mann fullstendig uten normal folkeskikk!
At han i tillegg presterer å si at han uansett vil klare seg på sitt gode omdømme leser jeg med vantro ettersom jeg på det sterkeste kan forsikre vedkommende om at dette omdømmet nå er laaaangt på minussiden.

Bl.a. var det for endel år siden i Fidelity (eller var det muligens i Audio) et lignende innlegg fra en annen (og da en norsk) forhandler som ble fullstendig "vill" siden bladet antydet at det kunne finnes andre komponenter som kunne være (minst) like gode som de som denne forhandleren solgte ::)
Et slikt ekstremt sterkt innlegg som nærmest antydet at alle som skrev i slike blader måtte være idioter og ikke hadde greie på noe som helst som hadde med lyd å gjøre satte ihvertfall varige spor i minnet mitt!
Så nå når jeg for kort tid siden skulle kjøpe meg nytt rack i 100k klassen ble nevnte forhandler overhodet ikke forespurt engang (på tross av at han er norsk importør).

Min konklusjon:
Hvorfor i alle dager ønsker noen tilsynelatende seriøse og flinke produsenter/forhandlere gå til det skritt at de bryter fullstendig med hifi-blader ???
Jeg forstår det ihvertfall ikke og hadde det vært meg som til de grader hadde skjemmet meg ut med et innlegg som tydeligvis var skrevet i ren forbannelse så hadde jeg ihvertfall lagt meg så paddeflat at ingen hadde lagt merke til om de hadde kjørt over meg med trehjulsykkel engang.............
 

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
360
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Jeg reagerte også på det innlegget. I dét han virkelig skal bli kjent i det norske markedet, går han fem på og fremstiller seg selv på en slik måte. Jeg fikk i hvert fall ikke lyst til å handle hos han etter dette...

Det er 2 andre aktører i Norge som jeg heller ikke handler med pga dårlig opptreden i flere sammenhenger. Uansett hvilke produkter de har.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Ser fram i mot å lese bladet, jeg også.
Når det engang dukker opp, da :(
Jeg som tegnet abonnement i begynnelsen av desember09 og alt.
Skulle nesten tro jeg bodde nordpå ;D
 

Thorhauge

Bransjeaktør
Ble medlem
11.02.2010
Innlegg
11
Antall liker
10
Hej. Jeg unskylder for en dårlig start.

Jeg ser jeg er ved at blive lynchet, min private mail til Knut, er blevet lagt ud som et læserindlæg, ja vi har haft nogle uoverensstemmelser, men absolut ikke om indholdet i testen, jeg har over for Knut beklaget mit temperament, og vi har besluttet at mødes over en øl, og grine lidt af det hele, så jeg håber ikke i dømmer mig for hårdt,
da jeg faktisk er meget sød (siger min mor)
jeg ser frem til masser af mails med spørgsmål, og godt samarbejde.

MVH Steen Thorhauge
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Thorhauge skrev:
Hej. Jeg unskylder for en dårlig start.

Jeg ser jeg er ved at blive lynchet, min private mail til Knut, er blevet lagt ud som et læserindlæg, ja vi har haft nogle uoverensstemmelser, men absolut ikke om indholdet i testen, jeg har over for Knut beklaget mit temperament, og vi har besluttet at mødes over en øl, og grine lidt af det hele, så jeg håber ikke i dømmer mig for hårdt,
da jeg faktisk er meget sød (siger min mor)
jeg ser frem til masser af mails med spørgsmål, og godt samarbejde.

MVH Steen Thorhauge

Realt å skvære opp med Knut og kommunisere dette her inne :). Enkelte andre aktører har ikke gjort det på denne måten og de skal jeg aldri handle hos.. 8)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Thorhauge skrev:
Hej. Jeg unskylder for en dårlig start.

Jeg ser jeg er ved at blive lynchet, min private mail til Knut, er blevet lagt ud som et læserindlæg, ja vi har haft nogle uoverensstemmelser, men absolut ikke om indholdet i testen, jeg har over for Knut beklaget mit temperament, og vi har besluttet at mødes over en øl, og grine lidt af det hele, så jeg håber ikke i dømmer mig for hårdt,
da jeg faktisk er meget sød (siger min mor)
jeg ser frem til masser af mails med spørgsmål, og godt samarbejde.

MVH Steen Thorhauge

Meget ryddig!
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Thorhauge skrev:
Hej. Jeg unskylder for en dårlig start.

Jeg ser jeg er ved at blive lynchet, min private mail til Knut, er blevet lagt ud som et læserindlæg, ja vi har haft nogle uoverensstemmelser, men absolut ikke om indholdet i testen, jeg har over for Knut beklaget mit temperament, og vi har besluttet at mødes over en øl, og grine lidt af det hele, så jeg håber ikke i dømmer mig for hårdt,
da jeg faktisk er meget sød (siger min mor)
jeg ser frem til masser af mails med spørgsmål, og godt samarbejde.

MVH Steen Thorhauge
Huff, jeg synes vel ikke at det er greit å legge ut en privat mail som et leserinnlegg.

Jaja, jeg har ihvertfall veldig gode erfaringer med denne (temperamentsfulle??) dansken, og de som jeg vet har hatt kontakt med ham for kjøp, modifiseringer osv. har bare hatt gode tilbakemeldinger.
Dette skal nok gå gå seg til ;D

Og for alle (paranoide) audiofile...jeg har ikke aksjer i firmaet, jeg får ikke store pengesummer for å skrive dette (ikke små heller) og jeg har ingen konkrete planer om å kjøpe nye produkter derfra. Videre er jeg ikke assossiert med FBI, CIA, muslimene eller LO. Bare sånn for å ha det på det rene.

Edit. Komentar til Impulse's innlegg under.
Jeg kjenner naturligvis ikke detaljene, og jeg har ikke lest bladet (enda). Men på generelt grunnlag mener jeg at begge parter må være enige i at slikt publiseres. Varsomhet i slike saker er en god ting.
Jeg synes forøvrig det er sunnhetstegn for bladet at en produsent hisser seg litt på redaksjonen, og bra er det også når man blir venner etterpå :)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
En mail som sendes til redaksjonen og omhandler forhold som har med Fidelity å gjøre kan vel ikke akkurat kalles privat?

Men når det er sagt, brevskriver og redaktør er i dialog og har begravet stridsøksen, tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å legge denne lille "konflikten" i respirator her inne. Ellers er jeg enig med Kjoenik. Jeg har også meget gode erfaringer med produktene derfra.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
385
kjoenik skrev:
Edit. Komentar til Impulse's innlegg under.
Jeg kjenner naturligvis ikke detaljene, og jeg har ikke lest bladet (enda). Men på generelt grunnlag mener jeg at begge parter må være enige i at slikt publiseres. Varsomhet i slike saker er en god ting.
Jeg synes forøvrig det er sunnhetstegn for bladet at en produsent hisser seg litt på redaksjonen, og bra er det også når man blir venner etterpå :)
Den da'n en mail til VG's redaktør, på på VG's mailadresse, og som angår forhold som har med VG å gjøre, ansees som en privat mail, da kan man legge ned alt som har med pressen å gjøre. For da er nemlig VG blitt en privat tumleplass for VG's redaktørs tilfeldige innfall, og ender opp som en jævla blog.
Så den er kort sagt for tynn.
Ellers er det fint at gubben innser at den oppførselen ikke er av det gode for noen.
Håper dessuten han spanderer ølet på redaktøren, for det har'n pinadø fortjent. :)

Honkey
 
C

cruiser

Gjest
Det å publisere surmaga oppgulp som følge av en irritasjon som egentlig ikke har noen verdi for leser eller produktet er vel strengt tatt unødvendig..
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hmmmm... jeg fikk bladet først idag.
har ikke åpnet plastomslaget ennå.
får vel gjøre det og sjekke what the hell this is all about.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Hm, jeg har (hadde) som prinsipp å ikke skrive noe på hifi-sentralen som på noen måte kunne oppfattes som negativt, som kunne skape dårlig stemning, eller som kunne bidra til orkesløse kverulerende debatter. Jeg er (var) helt enig med Impulse om at denne lille "konflikten" ikke burde legges i respirator her inne.
Men, jeg ser mitt innlegg er sitert og jeg klarer ikke å motstå...

Honkey-Chateau skrev:
kjoenik skrev:
Edit. Komentar til Impulse's innlegg under.
Jeg kjenner naturligvis ikke detaljene, og jeg har ikke lest bladet (enda). Men på generelt grunnlag mener jeg at begge parter må være enige i at slikt publiseres. Varsomhet i slike saker er en god ting.
Jeg synes forøvrig det er sunnhetstegn for bladet at en produsent hisser seg litt på redaksjonen, og bra er det også når man blir venner etterpå :)
Den da'n en mail til VG's redaktør, på på VG's mailadresse, og som angår forhold som har med VG å gjøre, ansees som en privat mail, da kan man legge ned alt som har med pressen å gjøre. For da er nemlig VG blitt en privat tumleplass for VG's redaktørs tilfeldige innfall, og ender opp som en jævla blog.
Så den er kort sagt for tynn.
Ellers er det fint at gubben innser at den oppførselen ikke er av det gode for noen.
Håper dessuten han spanderer ølet på redaktøren, for det har'n pinadø fortjent. :)

Honkey
Det er min mening at VG, VG's redaksjon, og VG's redaktør, på ingen måte kan sammenlignes med Fidelity, Fidelity's redaksjon, eller Fidelity's redaktør. VG er en nyhetsavis, og Fidelity er et blad for audiofile, ifølge bladets redaktør driftet av enstusiaster med en ektefølt kjærlighet for hobbyen, hvis oppgave er å spre all den glede, kjærlighet og entusiasme som denne medfører. Et blad myntet på audiofile som elsker hobbyen sin.
Dette bidrar ikke til positivitet og entusiasme.
Og jeg er enig med Cruiser. Dette har ingen interesse for leserne og man burde holdt dette på kammerset.

Det to stykker som har trampet i salaten her. Den ene er Steen Thorhauge og den andre er Knut Vadseth. Foreløpig er det bare en av dem som har beklaget offentlig.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Har du lest brevet og svaret enda, Kjoenik?
Jeg må si jeg stusser over noen av reaksjonene på dette, derav spørsmålet. En profesjonell aktør går etter min mening langt over streken, og redaktøren reagerer og setter skapet på plass. Hovedpoenget hans er at han som redaktør selvfølgelig styrer når en gitt artikkel kommer på trykk. Jeg kan ikke med min beste vilje se hvordan dette kan bli til "to som har tråkket i salaten" og dermed to aktører som må beklage offentlig.Fidelitys redaksjon lar seg ikke presse, noe dette burde være et eksempel på. Dette er ikke en privat henvendelse, men et eksempel på at virkeligheten ikke bare er kos, gøy og morsom når man driver et magasin. At det ikke skulle være av interesse for bladets lesere? Jeg tviler. Se på det som en realitetsorientering. Men ok, jeg skulle ikke legge denne i respirator, så jeg gjør et nytt forsøk på å koble den fra.

Jeg må forøvrig si at jeg synes det står respekt av Steens innlegg. Det skal han ha.

Videre er jeg helt på linje med Honkey. Redaktøren fortjener en øl.
 

Thorhauge

Bransjeaktør
Ble medlem
11.02.2010
Innlegg
11
Antall liker
10
Hej Alle sammen
Et er at jeg har et temperament, som jeg burde styre, noget andet er, at ingen af
jer har set hvad KV har skrevet til mig, og ingen af jer ved hvad jeg egentlig hidser mig op over, så skal vi nu ikke lade det ligge, og skrive lidt om et godt nr.af
fidelity, som for en gangs skyld har testet noget som er til at betale, og vi har fået
Jan Nielsen på banen, hvilket betyder mere analog stof, super super.
ps. kik lige på billedet af mig, jeg har ikke horn i panden

MVH Steen
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Jeg tar det til etterretning Impulse, selv om jeg nok ikke er enig. Har forøvrig ikke lest bladet enda, men føler vel ikke at det er nødvendig for å ha en prinsippiell mening.
Synspunktene har kommet frem og jeg er enig med Impulse og Thorhauge at vi lar det ligge.

Hvis Jan Nielsen betyr mer analogt stoff er det bare supert!

Peace!

:)
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Flott blad!
Ser Fidelity har benyttet muligheten til ekspansjon på akkurat riktig tidspunkt. Litt Bjørn Kjos takter over dette syns jeg. Det ser også ut som det økte fokuset på musikk kommer som et tillegg, ikke som en omprioritering. Svært bra. Ellers syns jeg man ser konturene av stadig mer variert stoff.
 
J

Janpe

Gjest
impulse skrev:
Har du lest brevet og svaret enda, Kjoenik?
Jeg må si jeg stusser over noen av reaksjonene på dette, derav spørsmålet. En profesjonell aktør går etter min mening langt over streken, og redaktøren reagerer og setter skapet på plass. Hovedpoenget hans er at han som redaktør selvfølgelig styrer når en gitt artikkel kommer på trykk. Jeg kan ikke med min beste vilje se hvordan dette kan bli til "to som har tråkket i salaten" og dermed to aktører som må beklage offentlig.Fidelitys redaksjon lar seg ikke presse, noe dette burde være et eksempel på. Dette er ikke en privat henvendelse, men et eksempel på at virkeligheten ikke bare er kos, gøy og morsom når man driver et magasin. At det ikke skulle være av interesse for bladets lesere? Jeg tviler. Se på det som en realitetsorientering. Men ok, jeg skulle ikke legge denne i respirator, så jeg gjør et nytt forsøk på å koble den fra.

Jeg må forøvrig si at jeg synes det står respekt av Steens innlegg. Det skal han ha.

Videre er jeg helt på linje med Honkey. Redaktøren fortjener en øl.
Du som er redaksjonsmedlem: Synes du det er helt ok at KV gir EC en hel annonseside gratis på side 8 med den tullete hyllesten som der blir gjengitt? Er det riktig overfor andre annonsører og bransjeaktører? Er Fidelity da et bransjenøytralt tidsskrift? Når EC betaler for store annonser hver måned?

At det er EC spiller ingen rolle, dette er prinsipiellt. Er dette ryddig? Jeg synes ikke det, men hører gjerne din mening.

Mvh
JP
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
JP

Ser du ikke faren for å møte deg selv i døren her? Tenker da på tidligere diskusjoner, der det fremkommer at du selv har en bestemt bransjeperson på skulderen.

Ellers synes jeg det er helt naturlig av et norsk hifi-magasin å ytre begeistring når norske produsenter høster anerkjennelse i det store utland.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
impulse skrev:
En mail som sendes til redaksjonen og omhandler forhold som har med Fidelity å gjøre kan vel ikke akkurat kalles privat?

Men når det er sagt, brevskriver og redaktør er i dialog og har begravet stridsøksen, tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å legge denne lille "konflikten" i respirator her inne. Ellers er jeg enig med Kjoenik. Jeg har også meget gode erfaringer med produktene derfra.
Åjoda, en mail til redaktøren, er en privat mail - ikke et leserinnlegg. Tror ikke man trenger å bruke tid på å diskutere sånt. Her må nok redaktøren stramme inn sin redaksjonelle linje, ELLER gjøre oppmerksom på at alle mailer, brev osv. KAN bli publiserte som leserinnlegg.

Forøvrig veldig skvært og ryddig av deg å stå fram sånn, Thorhauge!

Mvh. VilhelmW
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
VilhelmW skrev:
impulse skrev:
En mail som sendes til redaksjonen og omhandler forhold som har med Fidelity å gjøre kan vel ikke akkurat kalles privat?

Men når det er sagt, brevskriver og redaktør er i dialog og har begravet stridsøksen, tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å legge denne lille "konflikten" i respirator her inne. Ellers er jeg enig med Kjoenik. Jeg har også meget gode erfaringer med produktene derfra.
Åjoda, en mail til redaktøren, er en privat mail - ikke et leserinnlegg. Tror ikke man trenger å bruke tid på å diskutere sånt. Her må nok redaktøren stramme inn sin redaksjonelle linje, ELLER gjøre oppmerksom på at alle mailer, brev osv. KAN bli publiserte som leserinnlegg.

Forøvrig veldig skvært og ryddig av deg å stå fram sånn, Thorhauge!

Mvh. VilhelmW
budskapet i mailen var ikke spesielt ryddig. så det retter opp inntrykket når han står frem her
 
C

cruiser

Gjest
Det at thorhauge mener dette var _en_ del av en korrespondanse som blir publisert gjør vel ikke saken noe bedre.

Forøvrig så blir vel aldri et tidskrift som er basert på annonseinntekter nøytralt.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
VilhelmW skrev:
impulse skrev:
En mail som sendes til redaksjonen og omhandler forhold som har med Fidelity å gjøre kan vel ikke akkurat kalles privat?

Men når det er sagt, brevskriver og redaktør er i dialog og har begravet stridsøksen, tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å legge denne lille "konflikten" i respirator her inne. Ellers er jeg enig med Kjoenik. Jeg har også meget gode erfaringer med produktene derfra.
Åjoda, en mail til redaktøren, er en privat mail - ikke et leserinnlegg. Tror ikke man trenger å bruke tid på å diskutere sånt. Her må nok redaktøren stramme inn sin redaksjonelle linje, ELLER gjøre oppmerksom på at alle mailer, brev osv. KAN bli publiserte som leserinnlegg.

Forøvrig veldig skvært og ryddig av deg å stå fram sånn, Thorhauge!

Mvh. VilhelmW
En mail til redaktøren, sendt til hans mailadresse som er knyttet til bladet og som omhandler forhold ved tidsskriftet er ikke, og kan aldri kalles privat. Den er sendt i profesjonell og ikke privat kapasitet. Punktum.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Er det ingen som heller kunne tenkte seg å slå følge til puben og bli med å å drikke ett glass med de som har gjordt opp?
Skål for våre mødre, Imorgen skal de feires!

mvh
 
J

Janpe

Gjest
Karma skrev:
JP

Ser du ikke faren for å møte deg selv i døren her? Tenker da på tidligere diskusjoner, der det fremkommer at du selv har en bestemt bransjeperson på skulderen.

Ellers synes jeg det er helt naturlig av et norsk hifi-magasin å ytre begeistring når norske produsenter høster anerkjennelse i det store utland.
Karma:
Jeg har ingen bransjeperson i ryggen, det er et for lengst avsluttet kapittel. Jeg har ikke en gang utstyr fra den kanten lenger. Og, har absolutt ingen bransjetilknytning. Så er det klart en gang for alle, jeg har for lengst hoppet av hele utstyrsjaget.

Jeg registerer at Impulse ikke svarer på mitt spørsmål. Jeg synes ikke at det er naturlig at et norsk blad bruker en hel side på et norsk merkes såkalte anerkjenelse. Hvorfor skulle det være det?
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
JP skrev:
Karma skrev:
JP

Ser du ikke faren for å møte deg selv i døren her? Tenker da på tidligere diskusjoner, der det fremkommer at du selv har en bestemt bransjeperson på skulderen.

Ellers synes jeg det er helt naturlig av et norsk hifi-magasin å ytre begeistring når norske produsenter høster anerkjennelse i det store utland.
Karma:
Jeg har ingen bransjeperson i ryggen, det er et for lengst avsluttet kapittel. Jeg har ikke en gang utstyr fra den kanten lenger. Og, har absolutt ingen bransjetilknytning. Så er det klart en gang for alle, jeg har for lengst hoppet av hele utstyrsjaget.

Jeg registerer at Impulse ikke svarer på mitt spørsmål. Jeg synes ikke at det er naturlig at et norsk blad bruker en hel side på et norsk merkes såkalte anerkjenelse. Hvorfor skulle det være det?
Hvorfor ikke! Hvis Fidelity finner det fornuftig å bruke spalteplass på EC. Hva er problemet? Hva bør de bruke den plassen til? mener du?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Pust med magen nå, JP. Jeg har faktisk et liv ved siden av hifi, og følgelig endel viktigere ting å bedrive på en lørdag enn å sitte her inne støtt. Jeg registrerer at du ikke finner det naturlig at Fidelity bruker noen spaltemillimetere på å påpeke at et av klodens mest tradisjonsrike hifimagasiner gir Electrocompaniet god omtale. Du omtaler det endog som gratisannonse. Jeg tror og håper de fleste i denne bransjen har skuldrene såpass lavt at de er i stand til å se flere nyanser i dette enn du gjør akkurat nå.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Imperial skrev:
Er det ingen som heller kunne tenkte seg å slå følge til puben og bli med å å drikke ett glass med de som har gjordt opp?
Skål for våre mødre, Imorgen skal de feires!

mvh
Så enig, så enig...min mor har trådt ut av tida, men vi feirer frua i huset, som også er mor til mine barn! Har t.o.m. kommet handelsstanden i møte, og kjøpt morsdagsgaver.
;D mvh. VilhelmW
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
VilhelmW skrev:
Imperial skrev:
Er det ingen som heller kunne tenkte seg å slå følge til puben og bli med å å drikke ett glass med de som har gjordt opp?
Skål for våre mødre, Imorgen skal de feires!

mvh
Så enig, så enig...min mor har trådt ut av tida, men vi feirer frua i huset, som også er mor til mine barn! Har t.o.m. kommet handelsstanden i møte, og kjøpt morsdagsgaver. ;D mvh. VilhelmW
Du sviker ektemennene nå, vet du ;D
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Det er vel ganske innlysende at det blir feil å poste en privat mail som leserinnlegg, spesielt når det har den tonen det har, og for øvrig er av liten relevans for leserne. For meg fremstår det som en ren maktdemonstrasjon fra en redaktør som ikke tåler kritikk av seg selv eller av sin foretningsstrategi. En slags varsel til andre om at "her må dere stå med luen i hånden og følge mine spilleregler, ellers går det dere ille."

Jeg skal ikke gi meg ut i å påstå for mye om hvordan den foretningsmessige ideen bak dette bladet er bygget opp, men av det jeg har fanget opp "rundt om kring" så kan det virke som at bladet setter premissene for testing og resultatet av disse, basert på graden av annonsering. Det gjelder de som er "innenfor" så vel som de som er "utenfor". Stemmer dette, så kan man i stor grad forstå uttrykk som de som kom på trykk. En skal også ha klart for seg at det etter all sannsynlighet ligger en eller flere foranliggende episoder til grunn før en person går ut på den måten Steeen har gjort.

De som betingelsesløst "backer" redaktøren i denne saken, bør stille seg spørsmålet om bladet alltid løper leserenes ærend. Når man selv kan velge å publisere det man vil av en korrespondanse (hele eller deler), så er det ikke vanskelig å fremstå som den "uskyldige" og "snille" part.

Som leser er det beklagelig at det bare er et blad igjen på markedet. Det flytter mer "makt" over på færre hender, og det er ikke sikkert disse i alle tilfeller forvalter denne "makten" etter lesernes ønsker. Det er ihvertfall mange grunner til at de ikke skal gjøre det. Idealisme vil som oftes bøye av for kapitalinteresser på et eller annet tidspunkt.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
trekker helt motsatt konklusjon. En forhandler som surner for at ikke produktene blir testet i et gitt nummer. Ren hersketeknikk fra vedkommendes side spør du meg
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
..."setter premissene for testing og resultatet av disse"... "hørt rundtomkring"..... Dette er for drøyt. , Per Olsen. Har du ryggrad til å utdype det du legger fram her?
Og for all del, vær gjerne konkret!


Har du i det hele tatt lest brevet og tilsvaret, forresten? Hvordan du kan mene at dette har noe med forretningsstrategi å gjøre, er meg nemlig en gåte.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
En mail sendt til en forretningsadresse i forretningsøyemed er ikke å anse som privat, punktum finale!
Men nå har jo Steen Thorhauge kommet på banen med en utstrakt hånd vs Fidelity, neppe uten grunn vil jeg tro ;)
Jeg tipper at dette løses elegant på dansk manér, dvs over en øl ;D
Kan vi ikke heller finne noe mer konstruktivt å krangle om? ;)
;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
donnerwetter skrev:
En mail sendt til en forretningsadresse i forretningsøyemed er ikke å anse som privat, punktum finale!
Men nå har jo Steen Thorhauge kommet på banen med en utstrakt hånd vs Fidelity, neppe uten grunn vil jeg tro ;)
Jeg tipper at dette løses elegant på dansk manér, dvs over en øl ;D
Kan vi ikke heller finne noe mer konstruktivt å krangle om? ;)
;D
godt forslag!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har et forslag. Hvorfor krangler ikke vi på vegne av Steen og Knut, så slipper de å gjøre det selv.

Vi deler oss inn i to lag, et pro Knut og et pro Steen. Deretter gyver vi løs på hverandre.

De er heldige som kan ta seg en øl mens vi andre må krangle. ;D
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Zomby_Woof skrev:
Jeg har et forslag. Hvorfor krangler ikke vi på vegne av Steen og Knut, så slipper de å gjøre det selv.

Vi deler oss inn i to lag, et pro Knut og et pro Steen. Deretter gyver vi løs på hverandre.

De er heldige som kan ta seg en øl mens vi andre må krangle. ;D
Men hvem spanderer ølet?
;D ;D
 
Topp Bunn