Heter det ikke special på dansk da? Er vel det danske publikum de frir til, ikke?Horny skrev:Har ikke kjøpt nr 43 enda, men en liten påminnelse i forhold til rettskriving. Det heter spesial på norsk, ikke special -
Heter det ikke special på dansk da? Er vel det danske publikum de frir til, ikke?Horny skrev:Har ikke kjøpt nr 43 enda, men en liten påminnelse i forhold til rettskriving. Det heter spesial på norsk, ikke special -
Thorhauge skrev:Hej. Jeg unskylder for en dårlig start.
Jeg ser jeg er ved at blive lynchet, min private mail til Knut, er blevet lagt ud som et læserindlæg, ja vi har haft nogle uoverensstemmelser, men absolut ikke om indholdet i testen, jeg har over for Knut beklaget mit temperament, og vi har besluttet at mødes over en øl, og grine lidt af det hele, så jeg håber ikke i dømmer mig for hårdt,
da jeg faktisk er meget sød (siger min mor)
jeg ser frem til masser af mails med spørgsmål, og godt samarbejde.
MVH Steen Thorhauge
Thorhauge skrev:Hej. Jeg unskylder for en dårlig start.
Jeg ser jeg er ved at blive lynchet, min private mail til Knut, er blevet lagt ud som et læserindlæg, ja vi har haft nogle uoverensstemmelser, men absolut ikke om indholdet i testen, jeg har over for Knut beklaget mit temperament, og vi har besluttet at mødes over en øl, og grine lidt af det hele, så jeg håber ikke i dømmer mig for hårdt,
MVH Steen Thorhauge
Ikke om en privat mail er lagt ut som leserinnlegg.impulse skrev:Meget ryddig!
Huff, jeg synes vel ikke at det er greit å legge ut en privat mail som et leserinnlegg.Thorhauge skrev:Hej. Jeg unskylder for en dårlig start.
MVH Steen Thorhauge
Den da'n en mail til VG's redaktør, på på VG's mailadresse, og som angår forhold som har med VG å gjøre, ansees som en privat mail, da kan man legge ned alt som har med pressen å gjøre. For da er nemlig VG blitt en privat tumleplass for VG's redaktørs tilfeldige innfall, og ender opp som en jævla blog.kjoenik skrev:Edit. Komentar til Impulse's innlegg under.
Jeg kjenner naturligvis ikke detaljene, og jeg har ikke lest bladet (enda). Men på generelt grunnlag mener jeg at begge parter må være enige i at slikt publiseres. Varsomhet i slike saker er en god ting.
Jeg synes forøvrig det er sunnhetstegn for bladet at en produsent hisser seg litt på redaksjonen, og bra er det også når man blir venner etterpå![]()
Det er min mening at VG, VG's redaksjon, og VG's redaktør, på ingen måte kan sammenlignes med Fidelity, Fidelity's redaksjon, eller Fidelity's redaktør. VG er en nyhetsavis, og Fidelity er et blad for audiofile, ifølge bladets redaktør driftet av enstusiaster med en ektefølt kjærlighet for hobbyen, hvis oppgave er å spre all den glede, kjærlighet og entusiasme som denne medfører. Et blad myntet på audiofile som elsker hobbyen sin.Honkey-Chateau skrev:Den da'n en mail til VG's redaktør, på på VG's mailadresse, og som angår forhold som har med VG å gjøre, ansees som en privat mail, da kan man legge ned alt som har med pressen å gjøre. For da er nemlig VG blitt en privat tumleplass for VG's redaktørs tilfeldige innfall, og ender opp som en jævla blog.kjoenik skrev:Edit. Komentar til Impulse's innlegg under.
Jeg kjenner naturligvis ikke detaljene, og jeg har ikke lest bladet (enda). Men på generelt grunnlag mener jeg at begge parter må være enige i at slikt publiseres. Varsomhet i slike saker er en god ting.
Jeg synes forøvrig det er sunnhetstegn for bladet at en produsent hisser seg litt på redaksjonen, og bra er det også når man blir venner etterpå![]()
Så den er kort sagt for tynn.
Ellers er det fint at gubben innser at den oppførselen ikke er av det gode for noen.
Håper dessuten han spanderer ølet på redaktøren, for det har'n pinadø fortjent.
Honkey
Du som er redaksjonsmedlem: Synes du det er helt ok at KV gir EC en hel annonseside gratis på side 8 med den tullete hyllesten som der blir gjengitt? Er det riktig overfor andre annonsører og bransjeaktører? Er Fidelity da et bransjenøytralt tidsskrift? Når EC betaler for store annonser hver måned?impulse skrev:Har du lest brevet og svaret enda, Kjoenik?
Jeg må si jeg stusser over noen av reaksjonene på dette, derav spørsmålet. En profesjonell aktør går etter min mening langt over streken, og redaktøren reagerer og setter skapet på plass. Hovedpoenget hans er at han som redaktør selvfølgelig styrer når en gitt artikkel kommer på trykk. Jeg kan ikke med min beste vilje se hvordan dette kan bli til "to som har tråkket i salaten" og dermed to aktører som må beklage offentlig.Fidelitys redaksjon lar seg ikke presse, noe dette burde være et eksempel på. Dette er ikke en privat henvendelse, men et eksempel på at virkeligheten ikke bare er kos, gøy og morsom når man driver et magasin. At det ikke skulle være av interesse for bladets lesere? Jeg tviler. Se på det som en realitetsorientering. Men ok, jeg skulle ikke legge denne i respirator, så jeg gjør et nytt forsøk på å koble den fra.
Jeg må forøvrig si at jeg synes det står respekt av Steens innlegg. Det skal han ha.
Videre er jeg helt på linje med Honkey. Redaktøren fortjener en øl.
Åjoda, en mail til redaktøren, er en privat mail - ikke et leserinnlegg. Tror ikke man trenger å bruke tid på å diskutere sånt. Her må nok redaktøren stramme inn sin redaksjonelle linje, ELLER gjøre oppmerksom på at alle mailer, brev osv. KAN bli publiserte som leserinnlegg.impulse skrev:En mail som sendes til redaksjonen og omhandler forhold som har med Fidelity å gjøre kan vel ikke akkurat kalles privat?
Men når det er sagt, brevskriver og redaktør er i dialog og har begravet stridsøksen, tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å legge denne lille "konflikten" i respirator her inne. Ellers er jeg enig med Kjoenik. Jeg har også meget gode erfaringer med produktene derfra.
budskapet i mailen var ikke spesielt ryddig. så det retter opp inntrykket når han står frem herVilhelmW skrev:Åjoda, en mail til redaktøren, er en privat mail - ikke et leserinnlegg. Tror ikke man trenger å bruke tid på å diskutere sånt. Her må nok redaktøren stramme inn sin redaksjonelle linje, ELLER gjøre oppmerksom på at alle mailer, brev osv. KAN bli publiserte som leserinnlegg.impulse skrev:En mail som sendes til redaksjonen og omhandler forhold som har med Fidelity å gjøre kan vel ikke akkurat kalles privat?
Men når det er sagt, brevskriver og redaktør er i dialog og har begravet stridsøksen, tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å legge denne lille "konflikten" i respirator her inne. Ellers er jeg enig med Kjoenik. Jeg har også meget gode erfaringer med produktene derfra.
Forøvrig veldig skvært og ryddig av deg å stå fram sånn, Thorhauge!
Mvh. VilhelmW
En mail til redaktøren, sendt til hans mailadresse som er knyttet til bladet og som omhandler forhold ved tidsskriftet er ikke, og kan aldri kalles privat. Den er sendt i profesjonell og ikke privat kapasitet. Punktum.VilhelmW skrev:Åjoda, en mail til redaktøren, er en privat mail - ikke et leserinnlegg. Tror ikke man trenger å bruke tid på å diskutere sånt. Her må nok redaktøren stramme inn sin redaksjonelle linje, ELLER gjøre oppmerksom på at alle mailer, brev osv. KAN bli publiserte som leserinnlegg.impulse skrev:En mail som sendes til redaksjonen og omhandler forhold som har med Fidelity å gjøre kan vel ikke akkurat kalles privat?
Forøvrig veldig skvært og ryddig av deg å stå fram sånn, Thorhauge!
Mvh. VilhelmW
Ser du ikke faren for å møte deg selv i døren her? Tenker da på tidligere diskusjoner, der det fremkommer at du selv har en bestemt bransjeperson på skulderen.
Ellers synes jeg det er helt naturlig av et norsk hifi-magasin å ytre begeistring når norske produsenter høster anerkjennelse i det store utland.
Hvorfor ikke! Hvis Fidelity finner det fornuftig å bruke spalteplass på EC. Hva er problemet? Hva bør de bruke den plassen til? mener du?JP skrev:Karma:Karma skrev:JP
Ser du ikke faren for å møte deg selv i døren her? Tenker da på tidligere diskusjoner, der det fremkommer at du selv har en bestemt bransjeperson på skulderen.
Ellers synes jeg det er helt naturlig av et norsk hifi-magasin å ytre begeistring når norske produsenter høster anerkjennelse i det store utland.
Jeg har ingen bransjeperson i ryggen, det er et for lengst avsluttet kapittel. Jeg har ikke en gang utstyr fra den kanten lenger. Og, har absolutt ingen bransjetilknytning. Så er det klart en gang for alle, jeg har for lengst hoppet av hele utstyrsjaget.
Jeg registerer at Impulse ikke svarer på mitt spørsmål. Jeg synes ikke at det er naturlig at et norsk blad bruker en hel side på et norsk merkes såkalte anerkjenelse. Hvorfor skulle det være det?
Så enig, så enig...min mor har trådt ut av tida, men vi feirer frua i huset, som også er mor til mine barn! Har t.o.m. kommet handelsstanden i møte, og kjøpt morsdagsgaver.Imperial skrev:Er det ingen som heller kunne tenkte seg å slå følge til puben og bli med å å drikke ett glass med de som har gjordt opp?
Skål for våre mødre, Imorgen skal de feires!
mvh
Du sviker ektemennene nå, vet du ;DVilhelmW skrev:Så enig, så enig...min mor har trådt ut av tida, men vi feirer frua i huset, som også er mor til mine barn! Har t.o.m. kommet handelsstanden i møte, og kjøpt morsdagsgaver. ;D mvh. VilhelmWImperial skrev:Er det ingen som heller kunne tenkte seg å slå følge til puben og bli med å å drikke ett glass med de som har gjordt opp?
Skål for våre mødre, Imorgen skal de feires!
mvh
godt forslag!donnerwetter skrev:En mail sendt til en forretningsadresse i forretningsøyemed er ikke å anse som privat, punktum finale!
Men nå har jo Steen Thorhauge kommet på banen med en utstrakt hånd vs Fidelity, neppe uten grunn vil jeg tro
Jeg tipper at dette løses elegant på dansk manér, dvs over en øl ;D
Kan vi ikke heller finne noe mer konstruktivt å krangle om?
;D
Men hvem spanderer ølet?Zomby_Woof skrev:Jeg har et forslag. Hvorfor krangler ikke vi på vegne av Steen og Knut, så slipper de å gjøre det selv.
Vi deler oss inn i to lag, et pro Knut og et pro Steen. Deretter gyver vi løs på hverandre.
De er heldige som kan ta seg en øl mens vi andre må krangle. ;D