Uansett jeg har vanskelig for å forstå hvorfor Fidelity vil seg selv så vondt at de anmelder et så kontroversielt produkt.BT skrev:Det dere mener er altså at Fidelitygutta tester ikke produktene de omtaler, de bare ser i prislista?
Uansett jeg har vanskelig for å forstå hvorfor Fidelity vil seg selv så vondt at de anmelder et så kontroversielt produkt.BT skrev:Det dere mener er altså at Fidelitygutta tester ikke produktene de omtaler, de bare ser i prislista?
Har flere ganger spurt deg spesifikt hvordan dere utfører "blindtestene" i Fidelity og det har du aldri svart på. Men metoden har kommet fram fra andre, og jeg kan ikke se at måten det blir gjennomført på oppfyller blindtest kriterier.impulse skrev:Sånn for ordens skyld, Orso... vi "ser" ikke hva vi hører på når vi kabeltester i Fidelity.. Men vi hører.
Impulse sier de ikke vet prisen, du sier at priser styrer testen. Mener du at Impulse lyver?orso skrev:Har flere ganger spurt deg spesifikt hvordan dere utfører "blindtestene" i Fidelity og det har du aldri svart på. Men metoden har kommet fram fra andre, og jeg kan ikke se at måten det blir gjennomført på oppfyller blindtest kriterier.impulse skrev:Sånn for ordens skyld, Orso... vi "ser" ikke hva vi hører på når vi kabeltester i Fidelity.. Men vi hører.
At dere tester to eller flere kabler, ikke vet hvilke dere hører på og beskriver deretter forskjellene sier i grunnen ingenting. Det åpner døren for ren innbilning. Tviler dessuten på dette er den eneste måten ZenSati kablene har blitt prøvd og evaluert på.
Synes det er greit og høre at selv de enkleste kabler til en krone metern blir best i test hos fidelity gutta! De høytaler kablene er jo noe av det kjipeste/enkleste som er og produsereAnonym skrev:Uansett jeg har vanskelig for å forstå hvorfor Fidelity vil seg selv så vondt at de anmelder et så kontroversielt produkt.BT skrev:Det dere mener er altså at Fidelitygutta tester ikke produktene de omtaler, de bare ser i prislista?
Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
@Eddie1, så du mener å vite at Sesatikabelen vi testet er noe av det enkleste, billigste og kjipeste som kan produseres. Kan du underbygge det med noe som helst ?
Når du blir konfrontert med dine sterke påstander så varer du ikke du kommer bare med nye sterke påstander? Tror du det gir deg særlig troverdighet?Anonym skrev:Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
@Eddie1, så du mener å vite at Sesatikabelen vi testet er noe av det enkleste, billigste og kjipeste som kan produseres. Kan du underbygge det med noe som helst ?
Uavhengig av produksjonsmetode og pris på Zenzati kabelen er testen med på å bidra til at bladet blir en "coffee table book" istedenfor et hifi blad.
Qué?BT skrev:Når du blir konfrontert med dine sterke påstander så varer du ikke du kommer bare med nye sterke påstander? Tror du det gir deg særlig troverdighet?Anonym skrev:Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
Uavhengig av produksjonsmetode og pris på Zenzati kabelen er testen med på å bidra til at bladet blir en "coffee table book" istedenfor et hifi blad.
http://jinweicable.manufacturer.globalsources.com/si/6008801723175/Homepage.htmFatmanFlump skrev:Er det noen som vet hvor man kan få tak i denne kinakabelen? Er det ikke bare å importere selv og lansere den som en prisrevolusjon? Man kan jo tjene penger på slikt (selv uten kriminelt pålegg i pris). Da kunne jo alle fylle hjemmene med godlyd. Eller er anklagene akkurat såpass diffuse at dette ikke lar seg gjøre?
Ser du ikke? Jeg skrev det jo. At priser styrer tester i Fidelity er en sterk påstand. At Fidelity ikke er et hifi-blad er en sterk påstand.Anonym skrev:Qué?BT skrev:Når du blir konfrontert med dine sterke påstander så varer du ikke du kommer bare med nye sterke påstander? Tror du det gir deg særlig troverdighet?Anonym skrev:Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
Ser ikke helt hvor jeg kommer med sterke påstander. Jeg mener Zenzati er et kontroversielt tema og det er vel neppe en sterk påstand?
Jeg skrev "uavhengig av produksjonsmetode og pris".BT skrev:Ser du ikke? Jeg skrev det jo. At priser styrer tester i Fidelity er en sterk påstand. At Fidelity ikke er et hifi-blad er en sterk påstand.Anonym skrev:Qué?BT skrev:Når du blir konfrontert med dine sterke påstander så varer du ikke du kommer bare med nye sterke påstander? Tror du det gir deg særlig troverdighet?Anonym skrev:Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
Ser ikke helt hvor jeg kommer med sterke påstander. Jeg mener Zenzati er et kontroversielt tema og det er vel neppe en sterk påstand?
Nå ser jeg at jeg blandet deg sammen med orso et øyeblikk. Beklager.Anonym skrev:Jeg skrev "uanhengig av produksjonsmetode og pris".BT skrev:Ser du ikke? Jeg skrev det jo. At priser styrer tester i Fidelity er en sterk påstand. At Fidelity ikke er et hifi-blad er en sterk påstand.Anonym skrev:Qué?BT skrev:Når du blir konfrontert med dine sterke påstander så varer du ikke du kommer bare med nye sterke påstander? Tror du det gir deg særlig troverdighet?Anonym skrev:Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
Poenget mitt er at uavhengig av konklusjon vil det ikke komme noe godt ut av en test av Zenzati.
Har så vidt nevnt det tidligere i tråden:orso skrev:impulse:
Det er bare å redegjøre tydelig hvordan dere tester ZenSati og andre kabler og hva som legges vekt på ved evaluering, så slipper man denne spekuleringen. Er skriveriene utelukkende basert på den såkalte blindtestingen deres?
Sitat fra: Haakon_Rognlien på desember 14, 2010, 18:14:31
Hver bidige gang det trommes sammen til kabeltest av noe slag, ber jeg meg fritatt, men det går som oftest ikke, noen må tross alt gjøre jobben. Jeg vil virkelig helst IKKE høre forskjell. Uvisst av hvilken årsak, ender jeg som oftest med å gjøre det uansett. Men i motsetning til noen andre i redaksjonen, er det min oppfatning at forskjellene ikke er dramatiske.
Videre har jeg sagt at JA SELVSAGT spiller psykoakustiske fenomen inn på godt og vondt.Aldri benyttet ABX. Kun A - B - C - D osv der vi som lyttet ikke visste hva vi lyttet til. Dette har vi gjort både på kabler og annet utstyr.
Mvh
Håkon Rognlien
Ingen som vil/kan si hvem forfatteren er?zimon skrev:På side 74/75 finner vi en usignert artikkel der ingressen åpner med:
"Det er tre år siden Music Hall cd25.2 forbløffet undertegnede [...]". (min uthevning)
Hmmm... vært kjekt å bedt om en vareprøve....vredensgnag skrev:http://jinweicable.manufacturer.globalsources.com/si/6008801723175/Homepage.htmFatmanFlump skrev:Er det noen som vet hvor man kan få tak i denne kinakabelen? Er det ikke bare å importere selv og lansere den som en prisrevolusjon? Man kan jo tjene penger på slikt (selv uten kriminelt pålegg i pris). Da kunne jo alle fylle hjemmene med godlyd. Eller er anklagene akkurat såpass diffuse at dette ikke lar seg gjøre?
Du kan plukke hyllevare, eller samarbeide med dem om strømper, avslutninger, o.a. De kan gjøre hele monteringen, eller du kan gjøre sluttmonteringen - for å gi kabelen den viktige siste finish.
Om du vil kan du sette deg opp med et virtuelt selskap, dvs at all design, produksjon, innpakning, forsendelse - og tom fakturering - kan ordnes av din OEM leverandør.
Her har du linker til 41 bekreftede leverandører av speaker cables - og du kan kikke på varene deres:
http://tinyurl.com/2w6wkfk
Fra Nerds, og siden det kommer fra MJ selv er det vel til å stole på?:
Zensati er tydeligvis noe som fenger deg, rettere sagt mannen bak. Burde Fideity granske alle sine testobjekter før de lot de teste ? Slik at de ikke testet amrikanske forsterkere produsert i kina for "småpenger" og solgt for astronomi priser feks ?Anonym skrev:Jeg skrev "uavhengig av produksjonsmetode og pris".BT skrev:Ser du ikke? Jeg skrev det jo. At priser styrer tester i Fidelity er en sterk påstand. At Fidelity ikke er et hifi-blad er en sterk påstand.Anonym skrev:Qué?BT skrev:Når du blir konfrontert med dine sterke påstander så varer du ikke du kommer bare med nye sterke påstander? Tror du det gir deg særlig troverdighet?Anonym skrev:Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
Poenget mitt er at uavhengig av konklusjon vil det ikke komme noe godt ut av en test av Zenzati.
Jeg sier ikke at Fidelity skal drive med gravende journalistikk men med tanke på omtalen merket har fått på ulike internettforum må Fidelity se at Zenzati er kontroversielt.HCS skrev:Zensati er tydeligvis noe som fenger deg, rettere sagt mannen bak. Burde Fideity granske alle sine testobjekter før de lot de teste ? Slik at de ikke testet amrikanske forsterkere produsert i kina for "småpenger" og solgt for astronomi priser feks ?Anonym skrev:Jeg skrev "uavhengig av produksjonsmetode og pris".BT skrev:Ser du ikke? Jeg skrev det jo. At priser styrer tester i Fidelity er en sterk påstand. At Fidelity ikke er et hifi-blad er en sterk påstand.Anonym skrev:Qué?BT skrev:Når du blir konfrontert med dine sterke påstander så varer du ikke du kommer bare med nye sterke påstander? Tror du det gir deg særlig troverdighet?Anonym skrev:Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
Helt enig i det dette merket er kontroversielt. Men ser ikke behovet for boikott for det. Og tipper nok de har fått med seg støyen. Skulle en utelukke produkter som har en litt brokete fortid er jeg redd bladet kunne blitt adskillig tynnere dessverre..Anonym skrev:Jeg sier ikke at Fidelity skal drive med gravende journalistikk men med tanke på omtalen merket har fått på ulike internettforum må Fidelity se at Zenzati er kontroversielt.HCS skrev:Zensati er tydeligvis noe som fenger deg, rettere sagt mannen bak. Burde Fideity granske alle sine testobjekter før de lot de teste ? Slik at de ikke testet amrikanske forsterkere produsert i kina for "småpenger" og solgt for astronomi priser feks ?Anonym skrev:Jeg skrev "uavhengig av produksjonsmetode og pris".BT skrev:Ser du ikke? Jeg skrev det jo. At priser styrer tester i Fidelity er en sterk påstand. At Fidelity ikke er et hifi-blad er en sterk påstand.Anonym skrev:Qué?BT skrev:Når du blir konfrontert med dine sterke påstander så varer du ikke du kommer bare med nye sterke påstander? Tror du det gir deg særlig troverdighet?Anonym skrev:Impulse:impulse skrev:Akkurat det lurer jeg på også, BT.
Eller mener du at ingen av journalistene har sett at det har vært blest rundt merket i nyere tid?
Slett ikke uenig i det. Problemet er hvordan vet en at det er troverdighet i noen kabelprodusents markedsføring når det er snakk om kabler over feks 100k ?Vidar P skrev:Hvis de skal omtale kabler (og det skal man jo gjerne); de kunne godt ha omtalt kabler med en viss troverdighet i sin markedsføring som minimumskrav; det hadde gjort det hele mer lesverdig.
Såklart.. Sliter med å se "troverdigheten" når prisene kommer over et nivå jeg subjektivt synes er madhouse.. Uansett hvem det måtte gjelde av produsenter.. Som det nevnes av flere, det er andre steder en kan sette pengene og få mer effekt...Evt handle mer musikkVidar P skrev:Hehe. Får jeg slippe å svare på det?
Kabler til over 150k vil jeg tro de fleste sliter med å rettferdiggjøre som "verdt" pengene. ... Og etter omtalen de har fått er vel annenhåndsverdien som en viss cd-spiller... Uselgelig for annet enn peanøtter..Kule-Trygve skrev:Man må nesten låne den og finne ut om den er verdt pengene.
Vel, jeg er fortsatt fascinert over at du kan ha såvidt gode kabler, men ikke sørger for strømkabler som står i stil...Kule-Trygve skrev:Er vel ingen som vil kaste penger ut av vinduet? Det er bare en påstand kabelfornekterne kommer med.. ;D At man kjøper noe fordi det er så dyrt.
Det mest bekymringsverdige er for meg at de som skriver i bladet ikke ser ut til å skjønne problemstillingen i det hele, eller i det minste ignorerer den fullstendig. Det er ganske utrolig.Vidar P skrev:Hvis de skal omtale kabler (og det skal man jo gjerne); de kunne godt ha omtalt kabler med en viss troverdighet i sin markedsføring som minimumskrav; det hadde gjort det hele mer lesverdig.
Og nå er altså kablene av fyren den nye referansen i Stereophile og Fidelity. Så man kommer tydeligvis veldig langt med å klunke litt på en gitar som liten o.l. Det skal ikke undervurderes! ;DHolmium skrev:Var det han som skrøt av 20-30 års erfaring innen faget, og så viste det seg at erfaringen var mye, mye kortere, men han henviste til at han kjøpte sin første plater i ung alder, spilte litt i korps og drev en del DIY opp gjennom årene? ;D
nb skrev:Det mest bekymringsverdige er for meg at de som skriver i bladet ikke ser ut til å skjønne problemstillingen i det hele, eller i det minste ignorerer den fullstendig. Det er ganske utrolig.Vidar P skrev:Hvis de skal omtale kabler (og det skal man jo gjerne); de kunne godt ha omtalt kabler med en viss troverdighet i sin markedsføring som minimumskrav; det hadde gjort det hele mer lesverdig.
Det er ikke fordi vi føler at noe skal holdes skjult, i hvert fall. I de fleste (egentlig alle) tilfeller har redaktøren eller en av de andre gjort lyttetester i eget anlegg før gruppetesten. Det hender at redaktøren nevner det, om det er tydelige avvik i forhold til hans observasjoner. Nå er det sånn at ekstensiv kabeltesting er svært ressurskrevende, samtidig som redaktørens anlegg og rom har så mange fordeler mht å vise forskjeller. Dermed søker vi å minske ressursbruken ved at flere beskriver samme komponenter uavhengig av hverandre på samme tid og samme sted. På denne måten håper vi å øke treffsikkerheten, selv om vi selvsagt er klar over svakhetene også ved denne typen tester.orso skrev:Setter pris på Rognliens svar. Registerer dog at spørsmålet om hvorvidt kabler utelukkende blir evaluert ved denne "blindtestingen" ikke ble besvart.