Takk for det Teip. En hyggelig tråd har vært vårt mål, og jeg setter stor pris på at den også oppleves slik.
Svein mine venner, som Teip refererer til, er en konsulent på postens kundeservice. Posten har punchet inn feil postnummer på en hyggelig pakke til meg. 9009 i stedet for 5009. Den fyker nå opp og ned mellom Oslo og Tromsø, i stedet for til Bergen. Jeg har snakket med Svein må vite, men han vil ikke forholde seg til mine innsigelser om at jeg er den eneste i Norge med det navnet, den adressen og det telefonnummeret. I tillegg til at pakken er sendt i oppkrav og svindlerspøkelse derved er ute av bildet, synes ikke å hjelpe. Svein er mer opptatt av om det er en skrivefeil fra avsender eller en punchefeil hos posten. Jeg synes egentlig det er uviktig og verdsetter mest at pakken havner hos meg. På det punktet er Svein og jeg uenige. Svein har overtaket, for jeg "har ikke kvitteringa".
Det kan likevel synes som om min samtale med Svein sådde et frø. I natt er pakken registrert som feilsendt.
Hvis vi legger frustrasjonen til side, inneholder pakken en skikkelig godbit til landanlegget. Jeg drar ned dit neste helg. Hvis Svein er grei gutt og ordner opp, kommer en liten rapport om ikke lenge.
Med vennlig hilsen Elektron