G
Gjestemedlem
Gjest
De var da voldsomt til belæring. Jeg er da ikke født i går, og har trasket mine runder på byens kafeer i hine hårde med bunker av gateavisa under armen.ymir skrev:hei
Sitat 1. Gjestemedlem:
LES OG LÆR
Selv om jeg har sympatier for filosofien bak anarkismen, de små selvstyrete enheter, fraværet av sentralmakt og de autonome småsamfunn så er ikke dette en modell jag har troen på i dag som annet enn mulige enheter innenfor et større system. (som små fristader og autonome enheter innenfor landets grenser, men underlagt landets grunnlov og utenrikspolitikk.)
Vi behøver i dag en sterk stat og handlekraftige politikere som er i stand til å inngå viktige internasjonale allianser, men det vesentlige er at disse politikere ikke misbruker sin makt til tåpelig detaljstyring over borgerne men i stedet bruker den til å sikre at individet og dets rettigheter beskyttes mot overgrep og overstyring fra det offentlige, flertallet, politiet, forsvaret eller politikerne selv.
Det springende punkt er at politikernes ansvarsområde avgrenses så tydelig at selv ikke den ivrigste forbudsentusiast har mulighet til å få sin vilje gjennom luring, lokking press eller makt.