Gjest.
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 878
Vær glad for at noen beskytter våre fri/helligdager. Slik unngår vi at alt blir kommers og vi bevarer vår kultur.Slubbert skrev:
Vær glad for at noen beskytter våre fri/helligdager. Slik unngår vi at alt blir kommers og vi bevarer vår kultur.Slubbert skrev:
Det er ingen som tvinger deg til å gå på butikken fordi om det er åpent. Det er bare å holde seg hjemme.Gjest skrev:Vær glad for at noen beskytter våre fri/helligdager. Slik unngår vi at alt blir kommers og vi bevarer vår kultur.Slubbert skrev:
Så du har altså trodd at det var butikkplikt i Norge? Faktisk kan du ennå selv bestemme når du vil gjøre dine innkjøp. Det varer nok ikke lenge skal du se.Gjest skrev:Det var da godt å høre!
;D
Vi har jo en generell 37,5 timers uke, så det naturlige burde vel da vært at butikkene ikke fikk lov til å ha åpent mer enn fra 10-17 med en 1/2 times lukking midt på dagen og åpent annenhver lørdag fra 10-15. Hm, burde vel gjelde alt i samfunnet og ikke bare butikker. Likt arbeid for lik lønn og alt det der.Gjest skrev:Vær glad for at noen beskytter våre fri/helligdager. Slik unngår vi at alt blir kommers og vi bevarer vår kultur.Slubbert skrev:
Å nei? Du mener at de forferdelige frihetshaterene av en regjering vil bestemme når vi skal shoppe? Seriøst?!maestro skrev:Så du har altså trodd at det var butikkplikt i Norge? Faktisk kan du ennå selv bestemme når du vil gjøre dine innkjøp. Det varer nok ikke lenge skal du se.Gjest skrev:Det var da godt å høre!
;D
Finnes denne på norsk???Slubbert skrev:Fra "Hint og Tips for Folk Som Flytter til Norge": Husk alltid å sjekke at du har nok dasspapir før en helligdag.
Ja det er også et litt uheldig prinispp når man skal sette norske lover over andre lands lover, slik at når man oppfører seg løvlydig i det landen man er på besøk i så må man samtidig passe seg for ikke å bryte en norsk lov.Slubbert skrev:
Huff og huff så fælt.Gjest skrev:
ØivindJ skrev:Vel du vet, folk vil dette... (Kanskje mer enn noe annet).
Ingen ønsker å måtte ta ansvar for seg selv og egne handlinger lengere. Ingen ønsker å være grûnder/oppfinner/oppstarter/den første til å gjøre noe/osv.
Alle ønsker bare å bli styrt og dilte etter.
The hegemony is hard at workSlubbert skrev:Ta raddispisset i en annen tråd. Hvis du synes det er flott at folk skal piskes inn i rekkene og nektes selv den minste livsutfoldelse i arbeidstiden er det enklere å bare si det rett ut.
Nettopp der diskusjonen begynner å bli interesant jo..Tølper skrev:Finnes det noe absolutt, jeg har personlig mange ideer (mitt kvinneideal, min sexualitet, mitt jeg, mine materielle begjær) som jeg ikke lenger vet om er et produkt av min frie vilje eller vareplassering.
Jeg kunne fortsatt i evigheter, men jeg orker ikke. Kos deg med endimensjonaliteten.
Det kunne godt være forbudt i langt flere sammenhenger.Tølper skrev:indoktrineringen av våre barn