FOSTEX FE203En-S Special Limited Edition GT Fastback Bells & Whistles

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Har noen her inne noen spesiell formening om hvilken diskant man bør ha sammen med FE203En-S?

T900 eller T500 for eks?

McLaren

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Dersom du mener at du MÅ ha diskant i tillegg, så er T900 meget bra, T500AmkII enda et hakk bedre. Jeg har 14 forskjellige supertweetere her inkl. de du nevner, og uansett i hvilken setting og kombinasjon jeg tester så er T500 best. OBS det er ofte lev.tid på denne.

Planlegger du f.eks. frontladet horn på FE203 a la H.R.' s løsning så bør du regne med supertweeter, og dele ved 7-8 kHz.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.811
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Kjører fostex nå fra 300 til 7000. Seriefilter fra Celius. Supetdiskant på topp og belle i bunn. spiller som pokker!

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.629
    Torget vurderinger
    10
    H.R skrev:
    Kjører fostex nå fra 300 til 7000. Seriefilter fra Celius. Supetdiskant på topp og belle i bunn. spiller som pokker!
    203? I Belle?

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Ja, og flensen passer perfekt til driverutgangen, hvilket er mer enn hva man kan si om standard løsninger fra eks. USA. Spiller som vill helv...., hadde en tre-timers "tribute to Django" økt i går kveld og tilstedeværelsen på live-opptaket av Rosenberg-trioen "At Samois" var helt hinsides noe jeg har hørt. Har denne konserten på DVD også og du kan se lokasjonen fra nært hold, i alle vinkler, og denne stemningen og ambiance-følelsen var helt lik det du ser/hører på DVD bare i en helt annen kvalitetsklasse. Sanseløst. Forøvrig veldig nyttig å kunne sammenlikne en CD med et live DVD opptak av samme konserten, og DVD'en har heller ikke dårlig lyd, i hvertfall ikke når den går gjennom min Halcro spiller.
    Høres herlig ut :) Vet du forresten noen priser på Altec 288 fra GPA? Send det gjerne på PM om så.

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Jeg kommer til å bygge kasseforslaget til Fostex. Ferdig kappet OSB plater hentes på vei hjem fra jobben imorgen så hard bygging skal påberegnes i helgen.

Planen er å la FE203 spille hele veien og la eks T500 overta tilslutt med mekanisk avrulling av FE203.

T500 er langt fra gratis men jeg vil ikke ha noe kjipe saker når jeg først gjør noe.

McLaren

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    McLaren skrev:
    Jeg kommer til å bygge kasseforslaget til Fostex. Ferdig kappet OSB plater hentes på vei hjem fra jobben imorgen så hard bygging skal påberegnes i helgen.

Planen er å la FE203 spille hele veien og la eks T500 overta tilslutt med mekanisk avrulling av FE203.

T500 er langt fra gratis men jeg vil ikke ha noe kjipe saker når jeg først gjør noe.

McLaren
    Du kan ikke gå feil med T500. Dessuten er det en smal sak å børse denne dersom du ikke trenger den elle blir lei. Ikke veldig sansynlig, dog.

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    sjekk ut denne tråden for byggeoppdatering. prosjekt er startet og en høytaler borti ferdig.

McLaren

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden, eller oppretter du egen tråd?

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    McLarens velsmurte pixler i mitt anlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Glimrende sjekke-linje det der... "Har du lyst til å bli med hjem og se på de velsmurte pixlene mine??"

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Men, holder det ikke med en pixel da ?
    ::)
    -m

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Det er ikke antallet pixler som teller, det er hvordan man bruker de;-)

Evt. størrelsen på pikk... ooops pixlen.

Andre kabinett omtrent ferdig. mangler sideplate som første kabinett. dette blir ikke referense finish, men det gir en pekepinn på hva jeg kan forvente av endelig resultat.

McLaren

svm88

Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Blir spennende å høre hvordan det spiller! :) Husk at det er innspillingstid på en god del timer på disse elementene. Mine har fått 60-70 timer tenker jeg, og forandrer seg stadig...

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.629
    Torget vurderinger
    10
    Nå må vi ha en vareopptelling

Klipp og lim denne listen videre i tråden slik at vi får full oversikt

HEL 1 par
    McLaren 1 par
    Pengesluk 3 par
    Mesut 2 par
    svm88 1 par
    "snekkern" 1 par (er ikke på HFS)
    H.R 1 par
    LMC 1 par
    J.J 1 par
    madman 1 par ?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gutty har også et par.

hvor mange par tok madisound inn?
    norge har forsynt seg grovt, ser jeg.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    så over halvparten av lageret gikk til norge. ;D

madisound burde betale salgshonorar til sluket.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    HEL 1 par
    McLaren 1 par
    Pengesluk 3 par
    Mesut 2 par
    svm88 1 par
    H.R 1 par
    LMC 1 par
    J.J 1 par
    madman 1 par ?
    Sannax 1 par (Madisound mente Skandinavia hadde forsynt seg godt av fatet:))

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.629
    Torget vurderinger
    10

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    HEL skrev:
    mesut skrev:
    LMC skrev:
    så over halvparten av lageret gikk til norge. ;D

madisound burde betale salgshonorar til sluket.
    Ehh kremt. Se innlegg #191 i Fostex tråden: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,53944.180.html
    Undertegnede var vel først ute her, ca 1 mnd før denne tråden startet ;D ;D ;D

mulig det, hel.
    men uten at sluket hadde slått halve hfs i svime ved å innvilge audiens til folk og fe for å høre ølmage nagaoka og fe208es-r, så hadde det neppe blitt samme buzzet.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.629
    Torget vurderinger
    10
    Det har du helt rett i. Etter min spede intro kom det inn en med vesentlig større pondus* på banen (med denne tråden) og da skal jeg si det ble fart på sakene ;D ;D

* pondus: kompetanse, fartstid og ikke minst det gravide Nagaoka kabinettet

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    FYI, Fucko, så hadde jeg tre par liggende lenge før du visste de eksisterte!! Denne tråden ble startet basically to piss u off :eek: :eek:

Jada, den nye, HARDERE Sluket er det som gjelder nå.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    I tillegg til lista du har satt opp , SannaX, er det nok tre par til.. 8) 8) 8) 8) You do the math...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    se der, ja.
    no more mr nice guy, sluket.
    (3 par til? har du 6 par, sier du? :eek:).

velvel, jeg skal iaff ikke skryte på meg å gå foran.
    først kjøpte jeg et par etter ølmage-seansen.
    deretter kjøpte jeg et par til etter elefantrass-seansen.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    HEL 1 par
    McLaren 1 par
    Pengesluk 3 par
    Mesut 2 par
    svm88 1 par
    H.R 1 par
    LMC 1 par
    J.J 1 par
    madman 1 par ?
    Sannax 1 par (Madisound mente Skandinavia hadde forsynt seg godt av fatet:))
    gut_man. 1 par

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    mesut skrev:
    se der, ja.
    no more mr nice guy, sluket.
    (3 par til? har du 6 par, sier du? :eek:).

velvel, jeg skal iaff ikke skryte på meg å gå foran.
    først kjøpte jeg et par etter ølmage-seansen.
    deretter kjøpte jeg et par til etter elefantrass-seansen.
    No guts, no glory, Mes.... regner med at du har en "game plan"

Vi skal være glade for at det er slemme tider over there, ellers hadde vi knapt fått tak i noe som helst.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.811
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    I stedenfor å bruke tiden på å telle så anbefaler jeg å starte med innspilling av elementene. Det tar sin tid.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.629
    Torget vurderinger
    10
    pengesluk skrev:
    FYI, Fucko, så hadde jeg tre par liggende lenge før du visste de eksisterte!! Denne tråden ble startet basically to piss u off :eek: :eek:

Jada, den nye, HARDERE Sluket er det som gjelder nå.
    Særlig du hadde dem liggende allerede 2 juli da jeg bestilte mine, de dukket nemlig opp på Madisound sin webshop ca 24/6 ;) I såfall må du ha særbehandling hos Fedex eller kontakt med mafiaen i Japan ;D ;D ;D

Tråden begynner å bli litt trææææg. Nå må vi få opp tempen 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Gutten min, har det ikke engang vært i TANKENE dine at jeg kanskje kunne ha parallelle kontakter i USA... hmmm...?? I tillegg til lang fartstid hos Madisound?? Dessuten så tar ikke FedEx mer enn to dager business to business, og jeg har hatt FedEx som leverandør i 25 år... Ikke for det at noe av dette betyr noe, men siden du åpnet ballet så kan vi godt danse litt.. :-* :-*

Uansett så spellær'e bra, og mange har fått seg et sett med gode "fulltoner" 8) 8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    BTW, hvor er kassene dine, Hel?? Du er way overdue i forhold til ditt vanlige energinivå og produksjonstempo :D :D :D

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.629
    Torget vurderinger
    10
    Ok gir meg, visste det var noe med Fedex......men lurer fortsatt litt på dette med Japan mafiaen ;D

Honnør til deg for fulltone inspirasjon. Lowq satte meg på ideen først og deretter har jeg dratt masse nytte av spesielt Fostex erfaringen din.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.629
    Torget vurderinger
    10
    pengesluk skrev:
    BTW, hvor er kassene dine, Hel?? Du er way overdue i forhold til ditt vanlige energinivå og produksjonstempo :D :D :D
    Jeg har roet meg ned. Nå spiller jeg masse musikk på H6 klonene som er helt ferdige. Skal klistre på H&H merker og bore litt i noen stålbiter slik at jeg får outriggers. Problemet nå er at jeg ikke gidder. Jeg lytter til musikk i stedet. De åpne baflene er ferdig designet, nå skal de i CNC fresen så snart snekkern er kommet fra jakt. Litt olje og motering så er de oppe og går på en dag. Delefilteret skal jeg jobbe med gjennom vinteren. Neste år så skal jeg bygge 203ene, trolig ølmagene. I såfall blir det et prosjekt som utføres svært grundig. Har 4 store ruller med finer fra P.E. liggende. Kunne tenke meg ordentlig møbelfinish.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    HEL skrev:
    Ok gir meg, visste det var noe med Fedex......men lurer fortsatt litt på dette med Japan mafiaen ;D

Honnør til deg for fulltone inspirasjon. Lowq satte meg på ideen først og deretter har jeg dratt masse nytte av spesielt Fostex erfaringen din.
    Hehehe.. må vel tilstå en liten Japan-connection også ::) ::) Har nok en spesiell forkjærlighet for en del ting de driver med der borte, og da må man uvergelig områ seg og skaffe kontakter. ::)

Forøvrig så synes jeg at Japan er et av de (få) landene som ikke har profitert mest på den nye nettverden - kineserne derimot brukte ca. 8 min. og syv sek. på å rigge til engelsktalende saiter. Kanskje like bra med Japan, det er sykt mye snadder der borte og lett å handle seg fra gård & grunn. Har noen adresser her, HEL, som jeg fanken ikke tør overlate til deg av frykt for fru HEL og ev. represalier...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    HEL skrev:
    pengesluk skrev:
    Jeg har roet meg ned. Nå spiller jeg masse musikk på H6 klonene som er helt ferdige. Skal klistre på H&H merker og bore litt i noen stålbiter slik at jeg får outriggers. Problemet nå er at jeg ikke gidder. Jeg lytter til musikk i stedet. De åpne baflene er ferdig designet, nå skal de i CNC fresen så snart snekkern er kommet fra jakt. Litt olje og motering så er de oppe og går på en dag. Delefilteret skal jeg jobbe med gjennom vinteren. Neste år så skal jeg bygge 203ene, trolig ølmagene. I såfall blir det et prosjekt som utføres svært grundig. Har 4 store ruller med finer fra P.E. liggende. Kunne tenke meg ordentlig møbelfinish.
    Ølmage-Naga's - eller Slukuoka som de gjerne kalles (av åpenbare grunner ;D ;D - raaap!) kler absolutt en moderne high-tech finish... jeg angrer på at jeg bestilte mine med kirsebær finer. Blir litt sedat og kjedelig for denne Stealth-lignende formen som er mye kulere og tidløs enn de vanlige Fostex fiskekassene. Nedsenkingen på toppen (til supertweeter) er med på å forsterke den følelsen. Bare et lite stalltips. Du har jo god tid til å gruble.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.629
    Torget vurderinger
    10
    Fru HEL er veldig snill men det er nok lurt å begrense seg ja. Dessuten skjønner jeg ikke bæret når Google oversetter Japanske sider. Mange fine bilder er det hos Japanerne, de er perfeksjonister så det holder.

Nedsenkningen er et must, helt klart.

Når det gjelder finish så er det en utfordring. De er digre. Det er ikke bare å lakke dem svarte. Mange flotte høyttalere som er store fysisk blander ofte tre, lakk og lær. Da blir de mer et møbel og ikke bare en kasse.

En løsning som umiddelbart slår meg er Usher look. Da kan kabinettet lakkes i svart eller hvit høyglans med sidepaneler i en edel tresort. I og med magen på kabinettet så kan sidepanelene avsluttes før den innsunkne brystkassa?

Ellers så vil kanskje en lys finer fungere på en slik stor høyttaler. Wilson sine mange farger er også en variant. En high tec løsning med børstet aluminium som heldekkende sidepaneler og zebrano på front, topp og bak?

Nå er vi i gang ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Bladgull kombinert med burgunder vintage rokokko-tapet i råsilke?

Metallic flake sprøytet på etter hel-liming...

Flettet bjørke-never, kanskje?

Hva med å hekle overtrekk, fargekoordinert med årstidene?

Få sydd en gigantisk tevarmer, gjerne quiltet, som definitivt tar hånd om første-ereksjonene :eek: :eek:

Surre farget transparent klesvask-snor rundt hele, fra bunn til topp - den typen snor vi brukte på trombonene der vi hadde grepet.. det var råkult husker jeg, og et absolutt "in" accesoir for en Thingnæs-wannabee...

Blue Velvet, som i "Blue Velvet"

Ytterkledning i byggeplass-finer, med autentiske plakatreklamer for konserter påklistret..

1.276.987.998 fyrstikker pålimt..

Sluket's auteniske profil-bilde på sidene, perfekt matchende formen ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn