Er ikke du i Latvia finger??65finger skrev:Jeg vil ha rosa elefantrasses
Har ikke tid til å dra til Latvia på noen uker men ivrige byggere må gjerne dra over. skal sørge for at dere får mine kontakter. jeg drar i november. Trenger cash førstgut_man skrev:Er ikke du i Latvia finger??65finger skrev:Jeg vil ha rosa elefantrasses
Hø!? Den lista skal HEL få æren av..jeg skreiv meg bare på. Enda 3 til? Skal du til med surround?pengesluk skrev:I tillegg til lista du har satt opp , SannaX, er det nok tre par til.. 8) 8) 8) 8) You do the math...
HEL skrev:Lurer på en ting.
Fostex sitt originalkabinett har drøye 2 meter innvendig hornlengde. Ølmagan 2,5 meter?
(øyemål)
Men BiBen jeg bygde hadde hornlengde på 3,5 meter??
Må man ikke ha en viss hornlengde for å få bra nok bass? Det har vel også noe med formen / hvor mye hornet øker i diameter utover også tenker jeg?
HEL skrev:Nei det går garantert ikke. Men tenk deg en BiB med 203 som er 2,5 meter høy med 5 meters hornlengde? Da snakker vi bass ;D
Jeg har vel sagt det før også; BIB er en partyhøyttaler, med høy fun factor og ikke den mest nøytrale. Dips and peaks både her og der, og må stå inntil vegg for å spille bass, helst klemt inn i hjørner. Hva dette gjør for andre forhold rundt klassiske hifi-egenskaper man forlanger kan jo grubles på..HEL skrev:Nei det går garantert ikke. Men tenk deg en BiB med 203 som er 2,5 meter høy med 5 meters hornlengde? Da snakker vi bass ;D
Joda, men det var du som posta'n sist og for letthets skyld så refererte jeg bare til den!SannaX skrev:Hø!? Den lista skal HEL få æren av..jeg skreiv meg bare på. Enda 3 til? Skal du til med surround?pengesluk skrev:I tillegg til lista du har satt opp , SannaX, er det nok tre par til.. 8) 8) 8) 8) You do the math...:
;D
FYI, sjekk Hedlund ref. lengde på hornet. De er ikke plaget av spesielt mye bass... En svale gjør ingen sommer. Slik er det her også. Mange faktorer, bare å begynne å lese seg opp.mesut skrev:HEL skrev:Nei det går garantert ikke. Men tenk deg en BiB med 203 som er 2,5 meter høy med 5 meters hornlengde? Da snakker vi bass ;D
da begynner vi å snakke carfrae og veliki 8)
men, for langt horn kan vel også by på problemer....
Synes du hadde lunket litt på tomgang i det siste, så måtte jo høre om motoren fyra? Det gjorde'n til gangs når det ble snakk om slike surround u-ting 8) 8) Da er livpengesluk skrev:Joda, men det var du som posta'n sist og for letthets skyld så refererte jeg bare til den!
Surround? SURROUND?? Nu sank De meget i min aktelse, Herr SannaX, bare ved slik kjettersk tankegang.. Det nærmeste jeg vil komme surround er vel når folket samles RUNDT kista![]()
![]()
Fordelen med Slukaoka er slak fin avrulling fra 40 Hz. (særlig når jeg bruker ES-R) mens mange andre BLH faller som steiner allerede ved 50 Hz.LMC skrev:de har sikker nyttig output til godt under 30 med støtte fra gulvet iom av av de faller av slakt under f3
går du ut i hjørnet får du ennå mere utnivå
mvh
Leif
pengesluk skrev:Ikke for å helle kaldt vann i blodet, men beskrivelsen gjelder en annen driver, ikke FE203... 8) 8) den SUGER i den kassa...
madman skrev:Mine har allerede fått påsatt tappekraner på baksiden ! :
-m
Var det en spøk?pengesluk skrev:Ikke for å helle kaldt vann i blodet, men beskrivelsen gjelder en annen driver, ikke FE203... 8) 8) den SUGER i den kassa...
Ka e det for noka?pengesluk skrev:8) 8) Disse gutta her åker på om et par uker.. 8) 8)
Hmm...det bakkammeret med variabelt volum kunne jeg tenke meg å høre mer om. Ytterst interessant. Noen tegninger? Hva er henholdsvis max og min volum her? (Så kan jeg etterhvert plotte litt i hornresp).pengesluk skrev:Ikke GOTO. Blodtrimmet Fostex rigg, med justerbare krybber, bakkammer med utvendig variabelt volum, Mundorf sølv/gull spoler/kondiser, lossless trafo-L-pad, the works.
Du har et poeng der. OB drivere har vanligvis høy Q. Men i kombinasjon med basser trengs ikke det. Nelson Pass bruker Lowther på OBn på bildet. Da burde det funke med 203 også.mesut skrev:hvor bra er 203 til ob, egentlig?
har alltid innbilt meg at den passer best til blh eller tut, og at det finnes bedre alternativer hvis man skal gå for ob?