Honkey-Chateau skrev:
Ufattelig for undertegnede at noen velger å stemme på et politisk program de sannsynligvis ikke har lest, basert på at noen i svært klare ordelag karakteriserer deres politikk. (Jo, jeg har faktisk lest programmet fa perm til perm, har skrevet det ut og bundet det inn. Ønsker du å gjøre likeens er det bare å se her:
http://www.frp.no/filestore/Program_FrP.pdf ) Handlinger som de Komponenten her peker på, viser kun manglende selvstendig tankegang, og et handlingsmønster som baserer seg på trass. Så deph har så vidt jeg kan se helt rett så langt.
Visst faen har folk gjennom alle tider bevist det som du som vestlending burde vite, (i.o.m. at dette er et vestlandsk ordtak): "da ska sterk rygg te å bera gode dagar"; blir'e for fett, vil Hvermannsen miste litt grepet og sutre om mer. "Mye vil ha mer" burde heller ikke være et ukjent begrep, går jeg ut fra? Kanskje ikke
alle har det fett, nei, men som nasjon og statistikk betraktet har Ola og Kari det fetere enn han og hun noensinne har hatt det, og vi har knapt nok vært mer sutrete heller. Det ER en realitet at Noreg står i en særstilling globalt sett, på grunn av, eller på tross av AP og deres kamerater, men vi fortsetter å sutre oss mot det relativt ekstreme høyre. Jeg vet at det du oppfatter som naiv politikk er et rent kulturelt, for ikke å si en nær antropoligiskhysterisk oppfatning; noe er i veien med befolkningssammensetningen i vår lille land.
"Fillepartiet" Venstre er for øvrig betydelig mer liberalt og demokratisk anlagt enn det "møkkapartiet" Frp noensinne vil bli.
Honkey
Hva er det med Frp sin politikk du finner mest uspiselig, du som har lest programmet kan vel komme med de viktigste punktene der vil jeg tro?
Har du lest programmene til AP, SV og SP og. Og venstre kanskje?
Det jeg finner mest uspiselig med nåværende regjering er som nevnt en gang og to før deres manglende vilje til å ta alle menneskers rettigheter på alvor. Når de ikke vil sette i gang de nødvendige tiltak for å hindre lemlesting av jenter med annen farge enn du og jeg har, og når de ikke synes at mennesker med annen kulturell bakgrunn enn vår skal få bestemme over eget liv på samme måte som oss uten at noen i familien skal styre over dem, så er dette etter mitt syn den reneste rasisme som har forekommet her i landet siden krigen.
De er så opptatt av å bli respektert av maktmennesker med minoritetsbakgrunn, de er så redde for å stemples som rasister at de faktisk begår rasistiske overgrep for å tekkes de ekstreme.
DET er avskyelig og utilgivelig og skammelig og grunn god nok til å sky dem som pesten.
Jeg er blitt beskyldt for å sette alle muslimer i samme bås, kan ikke se at Dehnot sin stadige, barnslige utspill mot de som stemmer Frp er noe særlig annerledes. Hva hadde du sagt om jeg hadde stemplet alle muslimer som dumme og sagt at de trengte voksenopplæring? De forsvarer tross alt en ideologi på samme måte som en som stemmer Frp gjør det, ikke alle har lest programmet og ikke alle har lest koranen, noen er bare med fordi familie og venner er med, det er mange grunner, men ved å være muslim, kristen, SV- eller Frp- velger har man tross alt valgt det man mener er rett og hva man mener er viktigst, det er ikke noe særlig bedre å rakke ned på politiske motstandere enn det er å rakke ned på mennesker med annen tro.
Jeg har så vidt jeg vet minst like mye utdannelse som Deph, vet ikke hvilke fag han mener jeg mangler, men det inneholder vel noe med indoktrinering og hjernevasking vil jeg tro, om man skal få meg inn på rett spor.
Det er mye med Frp jeg misliker, men totalt sett er de det minste av de politiske onder vi har å velge mellom. Lavmålet til Deph og Gjest er bare med på å bekrefte at man velger rett, man ønsker da ikke å bli assosiert med den slags.